26.5.2024 | Svátek má Filip


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dobročinnost v prima časech

Mediální pokrytí příjezdu prvních iráckých uprchlíků bylo zpočátku mnohem pozitivnější, než jsme očekávali. Pokazilo se to ve chvíli, která se nám nejméně hodila. Za několik dnů má dorazit mnohem větší skupina, než byly první dvě, a většina lidí, kteří na věci pracují, jsou v zápřahu dvanáct až čtrnáct hodin denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fleiszner 15.2.2016 11:39

Re: Nejdivnější na tom všem je,

Všechno děláme za něco. Dá se říct, že zdarma není nic. To platí u dovozu cizinců i u mého a vašeho remcání.

V. Loula 15.2.2016 11:38

Re: názor

velice se mýlíte. Nejsem nepřítel jakékoliv migrace.

Jsem tvrdě proti migraci, jakou jsme viděli minulý rok. To znamená, že do Evropy denně připlouvaly tisíce lidí, ve struktuře s převažujícím počtem mladých mužů, bez jakékoliv evidence se dále valily na sever, násilně překračovaly hranice, neměly bud žádné nebo falešné doklady, blokovaly a přepadávaly kamiony v Calais. A jejich cílem bylo pouze Německo nebo skandinávie, tedy země s největšími sociálními dávkami.

Naopak jsem velice kladně kvitoval migraci v případě těch křestanů. Byli to lidé, kteří o azyl žádali v mateřské zemi nebo nejbližším uprchlickém táboře, čekali tam na vyřízení, jejich identifikace byla známá, šlo o ucelené rodiny a byli srozuměni s tím, že po určité době začnou v Cesku pracovat a starat se sami o sebe (alespod dle jejich vyjádření). Proto to rozčarování z tohoto konkrétního případu.

Jinak si ale myslím, že stejně ti nejpotřebnější, kteří doslova živoří a nemají peníze na převaděče, tak těm se pomoci formou azylu prostě nedostane.

A co se týče té emociálnosti. Nedávno proběhla zpráva, že z Finska se tisice lidí dobrovolně vrací, protože je ve Finsku zima a protože čekali, že Finsko se o ně bude lépe starat. Opravdu myslíte, že takto by jednali ti, kteří utekli, protože byli ohroženi na životě?

R. Brzák 15.2.2016 11:05

Re: Vůbec není ani tak důležité,

oni utekli do Libanonu, muslimské země, ve které vládne Hizbaláh, teroristická muslimská organizace. To, že tam jsou lepší podmínky k přežití, než v Iráku, je pravděpodobné - tak jako je pravděpodobné, že je to stav dočasný.

Ale obecně souhlasím s tím, že v takovém případě neprchají přímo před válkou. Tak, jako všichni ti, kteří přicházejí z Turecka, neprchají před válkou ani ohrožením - jsouc především muslimy v muslimské zemi, na jejímž území válka neprobíhá...

R. Brzák 15.2.2016 11:01

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

"a s minimální (bezpečnostní) pomocí státu"

R. Brzák 15.2.2016 10:59

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

tím jsem myslel "minimální zapojení státu (bezpečnostní)"

J. Brožek 15.2.2016 10:53

Re: Dotaz

Kde v mém komentáři najdete tvrzení, že je špatné přijímat kohokoliv?

Já jsem napsal jenom to, že je špatné lhát a vyhrožovat. Prosím nepodsouvejte mi tvrzení, která jsem nenapsal - to je další věc, která je hodně špatná.

O. Kadlec 15.2.2016 10:53

Re: Nikým nevolení

Dobře, předpokládám menší mdlobu a připomínám vám, že za větu - že nevíte na c narážím - jste hned napsal tuto větu: "Tím ale bohužel fakticky nahrávají islamizaci Evropy."

A já jsem jasně napsal, že narážím na vaši islamofobii. Toho z vašeho projevu čouhá.

P. Remeš 15.2.2016 10:41

Re: Nikým nevolení

Uznávám, že jde asi o insuficienci mého mentálního přijímače, ale s čím polemizujete, fakt nevím. Zkuste příště předpokládat u čtenárů svých příspěvků ve větším množství i lehčí mentální retardaci ... ;oD))))

P. Remeš 15.2.2016 10:38

Re: Vůbec není ani tak důležité,

Máme u nás statisíce Slováků, i když na Slovensku žádná válka nehrozí. Máme je snad kvůli tomu označovat za "eokonomické migranty" (fuj fuj), případně za "pakáž" ????

To jsou naprosté nesmysly: Pokud jsme něčím ohrožováni, pak jsme ohrožováni vznikem jinocivilizační komunity, která principiálně vytváří ghetta a není ochotná se integrovat do naší západní civilizace. To se bohužel do značné míry týká muslimů, ale rozhodně se to netýká Slováků, Ukrajinců, Vietnamců ani iráckých křesťanů. Ať už jejich motivace přijít k nám onálepkujeme jakýmikoliv "ekonomickými" důvody ....

P. Remeš 15.2.2016 10:33

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

Když jde o přijímání migrantů z tak rizikové oblasti, kterou je Blízký východ, stát se MUSÍ zapojovat. Protože právě k tomu MÁ delegaci od svého zaměstnavatele - občana! Kdo jiný má prověřovat tyto lidi, kdo jiný má poskytnou garance, že nejde o teroristy, případně že nejde o muslimy vždy inklinující k ideologii Islámského státu a k metodám zakladatele islámu, proroka Mohameda?!?

P. Remeš 15.2.2016 10:30

Re: Dotaz

Jakmile začneme prohlašovat, že je špatné přijímat i lidi, kteří jsou křesťany, kteří požádali o azyl na Blízkém východě a kteří prošli složitým bezpečnostním vyšetřováním a garancemi, fakticky říkáme, že je to totéž, jako nelegální muslimská migrace, která v současnosti zaplavuje Evropu. Neschopnost diferencovat a rozlišovat vždy nakonec nahrává většímu ohrožení ...

R. Brzák 15.2.2016 10:29

jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

Je obdivuhodné, když křesťané svým vlastním úsilím, za své a s minimální (bezpečnostní) pomocí státu pomáhají z nebezpečí konkrétním lidem pocházejícím z komunity v oblasti nejohroženější. Je ale nepřijatelné, pokud by se do jejich činnosti stát zapojoval - k tomu nemá stát pověření od svého zaměstnavatele - občana.

Je pochopitelné, když starší muž, svou nešťastnou situací vytržený ze svého dobře vedeného a bohatého života, se při veřejném rozhovoru pokouší svůj dřívější status uhájit - byť tak může vyslovit slova, která mohou někoho méně empatického urazit. Copak je snadné i pro kohokoliv z nás přiznat - můj život je v troskách a jsem na Vás odkázán?

Je pochopitelné, že soukromá televize se v rozhovoru zaměří na to, co je neočekávané, či může ony neempatické z nás urazit. Ona chce jen vydělat - a to je v principu správné, jakkoliv můžeme debatovat o morálce...

Je ale nepřijatelné, jakkoliv mám pocit morální převahy nad těmi neempatickými a "nemorálními", snažit se jejich tvrzení vyvrátit tím, že sám budu lhát a zamlčovat, či se jim v něm pokoušet bránit.

Prima je byznys - a nezastírá to. HATE Free a jiné neziskovky přinejmenším tvrdí, že jejich poslání je etické a morální - to jsou hodnoty, kterými získávají podporu veřejnosti. V okamžiku, kdy sami budou lhát a zamlčovat, namísto toho, aby moudře přijali složitost světa, ve kterém žijí, a dál se opírali pouze o své deklarované hodnoty, zachovají se hůře, než Prima. Ta si totiž na rozdíl od nich může dovolit říct - účel světí prostředky.

F. Lesniak 15.2.2016 10:27

Vůbec není ani tak důležité,

bláboly o přemalované zvířecí stáji, ale to, že tito lidé neutíkají před válkou z Iráku, ale že si žili spokojeně tam, kde žádná válka není a to v Libanonu, proto se jedná tudíž jednoznačně o ekonomické migranty. Kdo a jak určuje, jakou pakáž si tady vozíme?

O. Kadlec 15.2.2016 10:26

Re: Nikým nevolení

Pane Remeš - nedělejte ze sebe prosím hlupáka, jímž nejste. Fakt nevíte, s čím polemizuji?

O. Kadlec 15.2.2016 10:25

Re: názor

Zásadně pochybuji o tom, že by řekl, že se vrátí "do Iráku". Podle jedné poznámky, kterou jsem viděl, prý mávl neurčitě rukou ve smyslu "pryč".

Pokud by skutečně řekl "do Iráku" - pak to taky může být plané gesto. Čtěte třeba Saroyana - o stesku Arménů v Americe po vlasti, kde je vyvražďovali. Podobné výroky bývají emocionální, ne věcné.

Ale to nemá smysl vysvětlovat nepřátelům jakékoli imigrace. Imigrant v nepřátelském prostředí potřebuje být především nenápadný. A to se těmto lidem "díky" médiím nemůže podařit.

P. Remeš 15.2.2016 10:23

Re: Nikým nevolení

Přesně nevím, s čím polemizujete. Samozřejmě také vidím, že mnozí lidé nerozlišují islám a křesťanství (a tak jejich islamofobie podkopává činnost G21 - pokud jste toto chtěl vyjádřit). Tím ale bohužel fakticky nahrávají islamizaci Evropy.

P. Remeš 15.2.2016 10:21

Re: Diskuze už je o něčem jiném než o problému

Dělení migrantů na ekonomické a neekonomické je zavádějící. Jde spíš o to, zda jde o migranty ochotné se integrovat do naší civilizace, nebo neochotné se integrovat a toužící vytvářet paralelní společnost. Teprve toto kriterium ukazuýje realitu v pravé nahotě: Jsou to propstě muslimobvé, kteří nikterak netouží se naší společnosti přizpůsobit, ale naopak našií společnost postupně kolonizovat. Kdo přestává rozlišovat křesťanství (v kterém civilizačně kořeníme) a islám, stává se pátou kolonou právě oné islamizace Evropy, které se velká část Evropanů bojí.

O. Kadlec 15.2.2016 10:19

Re: Nikým nevolení

Pane Remeš - G21 od počátku podkopává tato islamofobie. To, co se děje dnes, je toho ovocem, ale ne přímo, takže nevím, jestli si to uvědomujete. Holt - je to jedna ze slabin tohoto projektu, a asi ta největší.

V mých očích to její práci nelikviduje, takže ji taky podporuji, ale jsem si toho plně vědom. Asi to ještě víckrát vyleze.

P. Remeš 15.2.2016 10:16

Re: Nejdivnější na tom všem je,

To je ovšem paralogika, v jejímž světle ani remcalové neremcají "jen tak" a vždy jim to "něco" přinese. Někdy čisté uspokojení, někdy ventilaci vlastní agrese, někdy potřebují být v centru cdění a koupat se v pochavlách jiných remcalů .... :oD))

V. Loula 15.2.2016 10:15

Re: názor

Prima opakovaně ujistovala, že surový rozhovor nechala kontrolně přeložit dalšími dvěma arabisty, a že ta věta o eventuelním návratu, pokud nedostane uspokojivé ubytování, tam zazněla.

Jinak souhlasím s vámi, že se lže snad ještě více než za bolševika, a problém je v tom, že těžko se dopátráte pravdy.

V. Hejdak 15.2.2016 10:15

Diskuze už je o něčem jiném než o problému

Takže Prima odvysílala reportáž, kde se migrantovi zjevně ekonomickému nelíbil přidělený byt a nazval ho kravínem a jestli nedostane jiný, odjede raději zpět do války. Na to mlžení neziskovky, že to způsobil špatný překlad a důkazem video z telefonu z jiné části rozhovoru. Prima odvysílala plné znění v arabštině a dva jiní překladatelé zjistili, že tam kravín i návrat byl.

Zjevně p. Drápal neviděl to druhé opakování reportáže a už je tudiskuze o pomoci, a KRistovi, milujícím všechny.

I. Babková 15.2.2016 10:15

Pozitivní na celé kauze může být do budoucna

poučení z chyb, které nastaly. Napříště bude třeba např. zvážit, do jaké míry připustit přítomnost médií. Nedělejme si iluze, snaha médií podávat pravdivé informace veřejnosti je jen pláštík, za kterým se skrývají nejrůznější ambice, mnohdy dost diskutabilní. Nevíme nic o tom, čím ti Iráčané prošli, jaké rány osudu a frustrace museli zpracovávat. Nevíme, jaké jsou jejich představy o životě v Evropě, co vědí o České republice. Často se jejich znalost reálií může zakládat jen na virtuální realitě, kterou vyrobili filmaři. A když si člověk představí, že by byl v podobné situaci a měl neustále za zadkem média, tak by pravděpodobně taky něco podělal.

Další věc je příprava zajištění zdravotní péče. Ta se v tomto případě pravděpodobně podcenila. Měla se vymyslet účinná motivace pro lékaře - určitě ne hrozba paragrafem, určitě ne pouze apel na soucit, ale spíš nějaká malá domů.

Jinak já osobně si myslím, že pomáhat druhým je velmi těžké, takže chyb se asi nelze vyvarovat.

J. Brožek 15.2.2016 10:14

Re: Dotaz

Pane Drápale,

to snad ani není pravda.

O nějaký telefonický kontakt přece vůbec nejde!! Prostě si vynucujete nějaké služby a když ten po kom je vynucujete je nechce poskytnout, tak mu vyhrožujete!!! To je opravdu svinstvo, jinak se to nazvat nedá.

Stejně jako lži o tom, že se jedná o lidi v ohrožení života, pokud je vozíte z Libanonu, kde jim nic nehrozí a kde žije poměrně mnoho křesťanů (např. původem arméni).

Za těchto podmínek, kdy se neštíte lží a výhrůžek, je samozřejmé, že vám nikdo nevěří a daleko spíš věří tomu, co bylo odvysíláno a slyší to na vlastní oči - bez ohledu na to, jak přesně to bylo míněno.

P. Remeš 15.2.2016 10:12

Re: Nikým nevolení

Cizinců máme u nás minimálně na půl milionu, což také zpočátku "všichni zaplatí". Rozhodují o tom různé státní instituce (jejichž příslušníci také nejsou voleni), o příjezdu iráckých křesťanů v konečné instanci rozhodla naše (volená/nevolená?) vláda. Není na tom nic mimořádného ... naše civilizace, kultura, způsob přemýšlení o věcech, celé mentální prostředí vychází z křesťanských kořenů (vedle kořenů řecko-římských) a je jenom dobře, když tváří v tvář islámské invazi je u nás tento prvek identity posilován.

Způsob, kterým píšete o křesťanech, jsem poznal už před čtyřiceti lety, když jsme měli na vejšce "marxák". Kdo takto přemýšlí i do dnešní doby, vlastně nerozlišuje mezi křesťanstvím a islámem a fakticky se tak stává (věřím, že nechtěně, ale to na skutečnosti málo mění) pátou kolonou islamizace Evropy ... :o((

O. Kadlec 15.2.2016 10:04

Re: názor

Ale on je ten výrok pochybný. Pravděpodobně to neřekl.

Člověk by měl vědět, že z prefabrikovaných vět z televize nelze vyvozovat vůbec nic. Dokonce ani z toho, co slyšíte na vlastní uši, což v tomto případě skoro nikdo neslyšel. Češi obvykle neumí arabsky, a ti co umí, nebyli svědky rozhovoru.

A to se netýká jen tohoto případu, to přece platí pokaždé, když nějaká věta, i Zemanova, letí internetem.

J. Novák 15.2.2016 9:59

Jasně padre Drápale,

jeďte dál a dál házejte sněhové koule do vysoké pece sociálna v naději , že ji ochladíte, neb naděje umírá poslední...

Lámu nad vámi hůl.

Šedovous

J. Fleiszner 15.2.2016 9:35

Nikým nevolení

Nikým nevolení křesťané si za své vozí do Čech cizince. Vy ostatní pak na ně budete platit. Zatím prý JEN zdravotní pojištění. To není špatné, to je přímo šílené! Věřící budou rozhodovat o tom, co si sem dovezou a všichni to pak zaplatí!? Dá se to okecat a zašmodrchat tak, že to na první pohled může vypadat jako bohulibá aktivita, ale Bůh je pohádková bytost!

V. Loula 15.2.2016 9:32

názor

Pane Drápale, vyjádření o "přemalovaném kravíně" považuji za úlet, který je ve stresu vcelku pochopitelný a nevyvozuji z něj sebemenší závěry. Podstatně horší je věta, že pokud nebude mít uspokojivé bydlení, tak se vrátí zpátky. Krmíte nás tady historkami, že jste tyto lidi zachránili před smrtí, a on najednou řekne, že se eventuelně vrátí zpátky. Toto mě nesedí, a tento výrok naprosto znevažuje tvrzení, že byli v ohrožení života,

A. Alda 15.2.2016 9:12

Snaha umlčet Primu

a zhanobit její redaktory mně přišla mnohem více šokující než povídání toho Araba z Iráku.

J. Fleiszner 15.2.2016 9:08

Re: Generace21

Vše je dle autora v pořádku. Dělají to za své, vy JEN zaplatíte jejich zdravotní pojištění a časem samozřejmě další výdaje o který se budete dozvídat postupně a nikdo vás o to samozřejmě nepožádal.

Asi je lepší sem tahat křesťany než muslimský magory, ale furt platí, že si sem máme brát jen lidi, kteří jsou přínosem pro ČR. A soukromé aktivity ("lehce napojené" na státní peníze) by vůbec něměli existovat.

Reportáž může být zkreslená, ale ten iráckej panáček ne nebál říct, že nevhodný byt je pro něj taková překážka, že by se radši vrátil do Iráku!!!! Kdyby tam zažil peklo, tak něco takového nemůže nikdy říct. Děsil by se návratu. On se bál víc "nevhodného" bytu.