6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dobročinnost v prima časech

Mediální pokrytí příjezdu prvních iráckých uprchlíků bylo zpočátku mnohem pozitivnější, než jsme očekávali. Pokazilo se to ve chvíli, která se nám nejméně hodila. Za několik dnů má dorazit mnohem větší skupina, než byly první dvě, a většina lidí, kteří na věci pracují, jsou v zápřahu dvanáct až čtrnáct hodin denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novotný 15.2.2016 13:05

Je to pěkná debata,

ale myslím, že si stačí přečíst článek pí Šichtařové (předchozí tomuto článku).

P. Novotný 15.2.2016 13:04

Je to pěkná debata,

V. Hejdak 15.2.2016 12:23

Doklady

Už to, že většina migrantů nemá doklady, protože je před cestou zahodili, nebo mají falešné, svědčí o tom, že chtějí něco zatajit - věk, skutečný původ, předchozí terorizmus atd., otisky odmítají před jinou destinací než Německem mne nabádá k opatrnosti.

A. Alda 15.2.2016 12:48

Těchto se to netýká.

Ti přišli způsobem poctivým, s doklady a s vízem.

To, že ten pán blábol blbosti, bych akceptoval, vysvětlení pana Drápala je srozumitelné a důvěryhodné, až na to, že ten pán také řekl, že než takové byty, to se raději vrátí do Iráku. Takže situace u nás jim připadá pro ně nevýhodnější než situace v Iráku - a to tedy je opravdu k zamyšlení.

Zcela jistě je ale velký problém ten až strašidelný útok všelikých těch "sluníčkářů" včetně redaktorů ČT a včetně nějakých představitelů té nadace G21 na televizi Prima za to, že si dovolila takovou reportáž odvysílat.

Zamlčená pravda je lež. A otcem lži je ďábel.

R. Brzák 15.2.2016 12:56

Re: Těchto se to netýká.

S druhou polovinou souhlas.

Otcem lži je strach - a strach plodí zas jen strach...

Straší pán se zhrouceným životem, který budoval pocelý život, se ve veřejném rozhovoru asi těžko řekne - "můj život je v troskách, jsem na Vás závislý". Pro svou vlastní rovnováhu potřebuje udržet zdání, že jeho sociální status je stejný, jaký si vydobyl...že přitom plácne hloupost, je pochopitelné. A tou hloupostí je návrat křesťana do oblasti, ve které dochází ke genocidě křesťanské populace...

R. Brzák 15.2.2016 13:04

Re: Těchto se to netýká.

...se asi těžko přizná - "můj život je v troskách

I. Mertl 15.2.2016 12:18

Nehoda

též zvaná show-efect. Když se k tomu přibalí bulvár, je na problém zaděláno. Je mi Vás trochu líto, pane Drápale, ale snad je to i tou "výběrovou" dobročinností. Opravdu si myslíte, že Bůh miluje jen křesťany a muslimy ne? Je to přece i jejich bůh. Navíc by u muslima "bylo možné nevděk očekávat", ať to ta Prima zanipulovala či ne, jako že jistě ano. Přesto Vám držím palce, byť s Vámi nesouhlasím.

P. Remeš 15.2.2016 12:24

Re: Nehoda

Tady přece nejde o to, koho miluje Bůh. Jde o to, že lidé mají primární vztah k lidem stejně "rodiny". Primární charitativní závaznost vůči muslimům by měli pociťovat muslimové, vůči křesťanům křesťané. Když před pětadvaceti lety řádil v Etiopii hladomor, uspořádal stát Izrael letecký most, kdy přesídlil do Izraele na 30.000 Falašů, tedy Habešanů židovské víry, kterým tím zachránil život. Celý svět se sice rozčiloval, protože co dělá Izrael, je vždycky zdrojem velkého rozčílení, ale nikoho neudivovalo, že si k sobě přesídlili etiopské judaisty a nikoliv muslimy či ateistické socialisty.

O. Kadlec 15.2.2016 12:29

Re: Nehoda

Pane Remeš, i Izraele, který je židovským státem, to oba chápeme.

My ale přece nechceme být křesťanskou Evropou, nebo křesťanskou Česko republikou. Nebo chceme? Vy chcete? Nemůžeme takto postupovat. Generace může, protože je to křesťanský nadační fond, soukromá společnost, dítě církve. Ale Česká republika nesmí!

R. Brzák 15.2.2016 13:02

Re: Nehoda

Souhlas. ̈

Stát udržovaný svými občany pouze pro obstarávání potřeb svých občanů,nemůže svévolně konat jakoukoliv činnost, na kterou vzájemná dohoda mezi občany a státem nepamatuje. Je správné, co dělá soukromá společnost, či jednotlivec, na své náklady, jen s bezpečnostní pomocí od státu (tak, jak to činí Generace). Provádět tutéž činnost "Ale Česká republika nesmí!"

O. Kadlec 15.2.2016 14:01

Re: Nehoda

Pane Brzák, STÁT je u vás "udržovaný svými občany pouze pro obstarávání potřeb svých občanů"? To je zoufalý. Zoufalý.

R. Brzák 15.2.2016 14:07

Re: Nehoda

To je přesná funkce státu i důvod, proč svobodný a odpovědný, tudíž život milující člověk odevzdá část moci nad svým životem někomu jinému. Neexistuje jiné opodstatnění státu, než to, že se Vy a já dohodneme na tom, že některé věci budeme řešit společně prostřednictvím služby, kterou si nad sebou zaplatíme.

Vše ostatní je socialismus.

O. Kadlec 15.2.2016 14:26

Re: Nehoda

Hmmm. V tom případě na tomto světě nic jiného než socialismus neexistuje.

Tento utopický kapitalismus mne nikdy nepřestane udivovat, jako jsem celé mládí kroutil hlavou nad vědeckým komunismem a těmi nemnoha lidmi, co ho brali vážně.

R. Brzák 15.2.2016 14:42

Re: Nehoda

Nad Vaší první větou byste se měl dobře zamyslet...není daleko od pravdy.

To, co Vám popisuji, je jenom logické vyvození ze svobody a neoddělitelné odpovědnosti. A svoboda a odpovědnost je logickým důsledkem lásky k životu svému i svého bližního...

O. Kadlec 15.2.2016 14:44

Re: Nehoda

Utopie bývají promyšlené, logické až k neživotaschopnosti.

R. Brzák 15.2.2016 15:32

Re: Nehoda

Pokud je pro Vás utopie "miluj bližního svého jako sebe samého", pak asi máte problém...

R. Brzák 15.2.2016 10:29

jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

Je obdivuhodné, když křesťané svým vlastním úsilím, za své a s minimální (bezpečnostní) pomocí státu pomáhají z nebezpečí konkrétním lidem pocházejícím z komunity v oblasti nejohroženější. Je ale nepřijatelné, pokud by se do jejich činnosti stát zapojoval - k tomu nemá stát pověření od svého zaměstnavatele - občana.

Je pochopitelné, když starší muž, svou nešťastnou situací vytržený ze svého dobře vedeného a bohatého života, se při veřejném rozhovoru pokouší svůj dřívější status uhájit - byť tak může vyslovit slova, která mohou někoho méně empatického urazit. Copak je snadné i pro kohokoliv z nás přiznat - můj život je v troskách a jsem na Vás odkázán?

Je pochopitelné, že soukromá televize se v rozhovoru zaměří na to, co je neočekávané, či může ony neempatické z nás urazit. Ona chce jen vydělat - a to je v principu správné, jakkoliv můžeme debatovat o morálce...

Je ale nepřijatelné, jakkoliv mám pocit morální převahy nad těmi neempatickými a "nemorálními", snažit se jejich tvrzení vyvrátit tím, že sám budu lhát a zamlčovat, či se jim v něm pokoušet bránit.

Prima je byznys - a nezastírá to. HATE Free a jiné neziskovky přinejmenším tvrdí, že jejich poslání je etické a morální - to jsou hodnoty, kterými získávají podporu veřejnosti. V okamžiku, kdy sami budou lhát a zamlčovat, namísto toho, aby moudře přijali složitost světa, ve kterém žijí, a dál se opírali pouze o své deklarované hodnoty, zachovají se hůře, než Prima. Ta si totiž na rozdíl od nich může dovolit říct - účel světí prostředky.

P. Remeš 15.2.2016 10:33

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

Když jde o přijímání migrantů z tak rizikové oblasti, kterou je Blízký východ, stát se MUSÍ zapojovat. Protože právě k tomu MÁ delegaci od svého zaměstnavatele - občana! Kdo jiný má prověřovat tyto lidi, kdo jiný má poskytnou garance, že nejde o teroristy, případně že nejde o muslimy vždy inklinující k ideologii Islámského státu a k metodám zakladatele islámu, proroka Mohameda?!?

R. Brzák 15.2.2016 10:59

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

tím jsem myslel "minimální zapojení státu (bezpečnostní)"

R. Brzák 15.2.2016 11:01

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

"a s minimální (bezpečnostní) pomocí státu"

P. Remeš 15.2.2016 12:27

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

To se asi děje ... otázkou pouze je, zda zájem o zdravotnickou stránku má mít také stát, pokud jde o lidi, kteří se nacházejí na jeho území. Opět mám za to, že v širším ohledu jde o bezpečnostní záležitost, a osobně bych zdravotnictví také pokládal oblast, kam je zasahování státu delegováno jeho "zamestnavateli" - občany.

R. Brzák 15.2.2016 13:09

Re: jsou věci obdivuhodné, věci pochopitelné a věci nepřijatelné

Uvažujeme podobně.

Příchozí ze vzdálené země mohou představovat zdravotní rizika pro naši zemi - takže je v zájmu bezpečnosti nás samotných, aby dostali základní zdravotní péči, byť je důležité, aby se na ní nějak finančně co nejdříve podíleli, ať oni sami, nebo ti, k nimž mají osobní vztah - například křesťanská komunita, která jim poskytuje zázemí...

F. Lesniak 15.2.2016 10:27

Vůbec není ani tak důležité,

bláboly o přemalované zvířecí stáji, ale to, že tito lidé neutíkají před válkou z Iráku, ale že si žili spokojeně tam, kde žádná válka není a to v Libanonu, proto se jedná tudíž jednoznačně o ekonomické migranty. Kdo a jak určuje, jakou pakáž si tady vozíme?

P. Remeš 15.2.2016 10:38

Re: Vůbec není ani tak důležité,

Máme u nás statisíce Slováků, i když na Slovensku žádná válka nehrozí. Máme je snad kvůli tomu označovat za "eokonomické migranty" (fuj fuj), případně za "pakáž" ????

To jsou naprosté nesmysly: Pokud jsme něčím ohrožováni, pak jsme ohrožováni vznikem jinocivilizační komunity, která principiálně vytváří ghetta a není ochotná se integrovat do naší západní civilizace. To se bohužel do značné míry týká muslimů, ale rozhodně se to netýká Slováků, Ukrajinců, Vietnamců ani iráckých křesťanů. Ať už jejich motivace přijít k nám onálepkujeme jakýmikoliv "ekonomickými" důvody ....

R. Brzák 15.2.2016 11:05

Re: Vůbec není ani tak důležité,

oni utekli do Libanonu, muslimské země, ve které vládne Hizbaláh, teroristická muslimská organizace. To, že tam jsou lepší podmínky k přežití, než v Iráku, je pravděpodobné - tak jako je pravděpodobné, že je to stav dočasný.

Ale obecně souhlasím s tím, že v takovém případě neprchají přímo před válkou. Tak, jako všichni ti, kteří přicházejí z Turecka, neprchají před válkou ani ohrožením - jsouc především muslimy v muslimské zemi, na jejímž území válka neprobíhá...

V. Hejdak 15.2.2016 10:15

Diskuze už je o něčem jiném než o problému

Takže Prima odvysílala reportáž, kde se migrantovi zjevně ekonomickému nelíbil přidělený byt a nazval ho kravínem a jestli nedostane jiný, odjede raději zpět do války. Na to mlžení neziskovky, že to způsobil špatný překlad a důkazem video z telefonu z jiné části rozhovoru. Prima odvysílala plné znění v arabštině a dva jiní překladatelé zjistili, že tam kravín i návrat byl.

Zjevně p. Drápal neviděl to druhé opakování reportáže a už je tudiskuze o pomoci, a KRistovi, milujícím všechny.

P. Remeš 15.2.2016 10:21

Re: Diskuze už je o něčem jiném než o problému

Dělení migrantů na ekonomické a neekonomické je zavádějící. Jde spíš o to, zda jde o migranty ochotné se integrovat do naší civilizace, nebo neochotné se integrovat a toužící vytvářet paralelní společnost. Teprve toto kriterium ukazuýje realitu v pravé nahotě: Jsou to propstě muslimobvé, kteří nikterak netouží se naší společnosti přizpůsobit, ale naopak našií společnost postupně kolonizovat. Kdo přestává rozlišovat křesťanství (v kterém civilizačně kořeníme) a islám, stává se pátou kolonou právě oné islamizace Evropy, které se velká část Evropanů bojí.

I. Babková 15.2.2016 10:15

Pozitivní na celé kauze může být do budoucna

poučení z chyb, které nastaly. Napříště bude třeba např. zvážit, do jaké míry připustit přítomnost médií. Nedělejme si iluze, snaha médií podávat pravdivé informace veřejnosti je jen pláštík, za kterým se skrývají nejrůznější ambice, mnohdy dost diskutabilní. Nevíme nic o tom, čím ti Iráčané prošli, jaké rány osudu a frustrace museli zpracovávat. Nevíme, jaké jsou jejich představy o životě v Evropě, co vědí o České republice. Často se jejich znalost reálií může zakládat jen na virtuální realitě, kterou vyrobili filmaři. A když si člověk představí, že by byl v podobné situaci a měl neustále za zadkem média, tak by pravděpodobně taky něco podělal.

Další věc je příprava zajištění zdravotní péče. Ta se v tomto případě pravděpodobně podcenila. Měla se vymyslet účinná motivace pro lékaře - určitě ne hrozba paragrafem, určitě ne pouze apel na soucit, ale spíš nějaká malá domů.

Jinak já osobně si myslím, že pomáhat druhým je velmi těžké, takže chyb se asi nelze vyvarovat.

K. Vyšata 15.2.2016 21:52

Re: Pozitivní na celé kauze může být do budoucna

Přečtěte si odpověď pana Drápala na můj příspěvek v diskuzi a pochopíte. Drápalova organizace vybrala nejbohatší rodinu z klanu a ty chudé a stejně ohrožené nechala v ohrožení. Bohatá křesťanská rodina si udělala z humanitní cestovky příjemný výlet s předpokladem, že jim bude zajištěn lepší život než měla doma. Po zjištění skutečného stavu se prokecl jejich stařešina.

Poučení z chyb není v tom, že se budou stranit médií, že se bude kolem nich dělat závoj mlčení, to je křesťanská cesta do pekel a smrdí pokrytectvím. Ať drápalovci vyberou ohrožené, chudé, třeba nemocné, ale výhradně jen ty, kteří záchranu potřebují. Dělat humanitárního blba bohatým je potupení křesťanské lásky a obětavosti.

J. Kombercová 15.2.2016 22:18

Re: Pozitivní na celé kauze může být do budoucna

Ano, tak jsem sis tu misi představovala... že sem k nám do bezpečí dovezou ty ohrožené, křesťany v moři muslimů. A fandila jsem. Jeden naduřený Batto mi vzal iluze.