Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Dobeš a žáby
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Skála 31.3.2011 13:34Logaritmické pravítko by zrovna povinné být nemuselo, ale vsaďte se, že s ním budu u trojmístných čísel dvakrát rychlejší než kalkulačka! |
R. Langer 31.3.2011 13:53Re: Logaritmické pravítko No, sice to jde rychle, ale nevím, nevím. Dnešní děti na kalkulačkách píšou taky zatraceně rychle... ;-) |
R. Bébr 31.3.2011 14:10Re: Logaritmické pravítko Nebudete. Vsadím se o cokoliv a pak vám zadám součet dvou trojmístných čísel. Kalkulačka vyhraje absolutně. A jsem zvědav, jak při třetích odmocninách nebo trigonometrických funkcích budete na logáru soutěžit s přesností kalkulačky. Ale to naštěstí s osnovami vůbec nesouvisí. |
V. Novák 31.3.2011 16:22Máte samozřejmě pravdu, že nesouvisí, koneckonců logáro se přestalo vyučovat někdy na přelomi 70. a 80. let minulého století, ale jistý pedagogický význam to mělo - musel jste z hlavy počítat řády. Zažil jsem mnohokrát, že na kalkuli se student překlepne s desetinnou tečkou, výsledek je naprosto nesmyslný - a dotyčného to neťukne. Dopadne jak ten matematik z Verneovky Zmatek nad zmatek. Ten, jak počítal náplň do děla, co mělo pohnout zemskou osou a na začátku se sek v řádu... No, ten z Gun Clubu, jak taky spočítal jak na Měsíc... Vzpomene si někdo, jak se jmenoval? Barbicane ne, ten letěl... |
V. Novák 31.3.2011 9:50Za socialismu se říkalo, že je to trnitá cesta od kapitalismu... ke kapitalismu... Školská reforma nám předvedla trnitou a dlouhou cestu od jednotné školy (Nejedlý, komunisti, fúúúúj!) k jednotné škole. Dvacet se rozbíjí fungující školství, učitelé se vyhánějí, sebral se jim společenský statut, ničí se prostupnost škol - aby až vysloveně tristní výsledky donutily politiky zamyslet se, jestli náhodou na té škole svázané osnovami něco nebylo. A že je třeba experimenty na dětech zarazit, na to musel přijít ne pedagog, ale vězeňský psycholog... |
V. Dolnik 31.3.2011 0:46A proč by proboha se měly dnešní děcka učit používat logáro? |
P. Sulc 31.3.2011 5:48Re: A proč by proboha A nebo nasobilku, deleni, secitani.K cemu trojclenka, rovnice, pravouhly trojuhelnik. Staci uplne aby znaly cislice a vedeli ze rovna cara je primka a kriva je krivks. Pak kruh a sisatej kruh.A dost. |
J. Hejna 31.3.2011 8:37Re: A proč by proboha Tohle všechno teda NE! Stačí křivka a šišatej kruh. To by byly přetěžovaný! |
B. Michal 31.3.2011 8:37Re: A proč by proboha třeba proto, že jsou na tom krásně vidět operace s logaritmy. Otázka je stejně případná, jako se ptát, proč by se měla v hodinách fyziky třít ebonitová tyč, když máme elektroniku. Jestli něco ve školách chybí, tak právě názorné ukázky, jak věci fungují. Získání vlastních zkušeností. O tom ostatně píše docela zajímavě R. Fenynman (To snad nemyslíte vážně), když učil fyziku v Brazílii - a mám dojem, že od té doby zbrazilštěla výuka kde čeho. |
V. Výmola 31.3.2011 12:29Re: A proč by proboha Souhlasím s V. Dolníkem. Logaritmické pravítko je hodně blbý příklad toho, po čem autor volá, že ve výuce chybí. Není pravda, že jde o nějaký názornou školní pomůcku - jde jenom a pouze o pomůcku na výpočty. Se stejnou logikou by se mohly děti učit používat sčot, ne? Kromě toho, logaritmické pravítko se nevyučuje už hodně, hodně dávno a nijak to nesouvisí s nějakými novodobými školními jakoreformami. |