9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka 23.5.2006 14:20

Re: Evropský prostor a já

EU je RVHP v bleděmodrém. Jakékoli přerozdělování přináší problémy. Klause moc nemusím, ale co se týče EU, má můj plný souhlas.

Jirka 23.5.2006 14:13

Pane Bosku

Vy jste se snad zbláznil? Pan Klaus na rozdíl od pana Palaty právo na vlastní názor nekriminalizuje. To lidé jako Vy jsou rekruti LM, StB atd.

Mirek F. 23.5.2006 14:13

Re: Pane Jakle

Děkuji za krásný přiklad stylu příspěvků z padesátých let, tam byste se uplatnil. Argumentů zásadně se štítíce,  opěvovali podobní autoři štěstí, že se dočkali života v socialismu, jejich protivníci byli buď zmanipulování anebo přímo zlovolní, nejlépe s náběhem ke gestapismu, neb kdyby byli ochotni přemýšlet, zajisté by došli pod ideová křídla soudruha Gottwalda. Prostě obecné kecy, jen aby jejich autoři osvědčili svoji revoluční bdělost.

Ale klidně se nám svěřte,jaké radosti a trápení s národy EU vy osobně zažíváte po 1.5.2004.  Tato sentence se vám povedla mimořádně, budovatelský duch jedna radost:-)

kocour 23.5.2006 14:09

Jen přidám vzpomínku,

jak jsem byl před časem na recepci v parlamentu jisté skandinávské země. Dal jsem se tam do řeči s ředitelem tamější parlamentní knihovny, řeč šla o knížkách a knihovnictví a tak, až jsme se dostali na politiku. Následovalo klasické nabuzování sebevědomí ubožátka z Východu na téma, jak jsme v ČR strašně moc skvělí a bezva a určitě nás do té EU také vezmou ... pak se pan ředitel zamyslel a povídá: "Jen ten Klaus, to je strašné nebezpečí, s tím byste měli něco dělat, ten je proti Evropě." Neměl jsem chuť se hádat a vysvětlovat nadšenci, kam až slepá víra v něco může vést, tak jsem do sebe hodil zbytek chlebíčku, omluvil se a přesunul se jinam. Podotýkám, že ten hrozný Klaus byl tehdy pouhým poslancem Sněmovny, už ani ne předsedou, jen málokdo s ním tady počítal a nafasovaný měl kamrlíček velikosti tak pro uklízečku.

Nejhorší na tom je, že ten ředitel to myslel zcela vážně a bezelstně a vůbec ho nenapadlo, že by někdo - tedy kromě třídního nepřítele Klause - mohl mít jiný názor.

Bosek 23.5.2006 13:48

Pane Jakle

 na rozdíl od Vás považuji články pana Palaty za ty lepší v LN a jsem přesvědčen , že ve většině případů jeho postřehy vyjadřují realitu. Stejně tak tomu bylo i ve Vámi tak kritizovaném článku o vystoupení VK s hodnocením přínosů a ztrát našeho členství v EU. Pro lidi jako já, kteří  ještě před pár lety ani nedoufali, že by nám bylo snad někdy dopřáno sdílet stejné radosti a trápení s národy EU ,kterým jsme záviděli nejenom životní úroveň, ale hlavně svobodu a prestiž, jsou postoje VK nepřijatelné. Pro mne osobně je odpuzující ten přízemní účetnický přístup k tak závažné problematice bez jakéhokoliv náznaku nadhledu a vize .a bohužel se tak děje  nejenom ve vztahu k EU, ale i k jiným celospolečenským problémům .. Bohužel se mu podařilo svými negativistickými a nacionalistickými názory zblbnout značnou část obyvatel tohoto státu ( někdy i vzdělaných ) což se  i promítá jak jste si určitě všiml  v diskuzních příspěvcích na NP, Někdy je to opravdu děsné a nechce se ani věřit , že by to snad autor toho příspěvku pokud to není sám VK myslel vážně. Pokud ano tak bych je snad chtěl varovat, že z podobných exemplářů se kdysi rekrutovali  příslušníci SD , LM a podobných zhovadilých organizací   . Těm úplně nejhorším adorantům bych dporučil opravdu pečlivé a pokud toho jsou schopni kritické přečtení esejí jejich guru a možná, že se jim při troše štěstí v hlavě rozsvítí., přehodnotí názor.a třeba se stanou opět normálně myslícími bytostmi. Na závěr pane Jakl ještě k panu Palatovi, zkuste si jednou přečíst něco od K.H. Borovského , třeba Kutnohorské epištoly, možná Vás něco napadne a nebudete jenom hlásnou troubou, nebo " bidelníkem " VK.       Přeji hezký den.

Stredocech 23.5.2006 13:15

Jestli je něco nesmysl, tak tvrzení jak EU zabránila válkám

i když je pravda, že cetrem toho všeho byli tři německy mluvící pánové a to Adenauer, Schuman a DeGasperi, kterým se německo-francouzský ani mírnější německo-italský antagonismus nezamlouval a Adenauer navíc nenáviděl Prušáky.

Nicméně, snaha o politické sjednocení EU musí selhat, nebudou-li tyto země provázány hospodářsky. 

Upřesnění 23.5.2006 13:07

S perspektivou zániku-v současné "podobě"..viz náboženství.

Upřesnění 23.5.2006 13:04

Plně souhlasím.Likvidace byrokracie a strnulosti=šance

Vlali 23.5.2006 12:58

Re: Re: Re: Re: Pane Jakle, stále mně ve Vašich vyjádřeních chybí to hlavní, a to vysvětlení toho, že EU je pokusem evropských socialistů, poschovávaných ve všech politických stranách Evropy,

Když ono to bylo tak lákavé.

Upřesnění 23.5.2006 12:52

Neurážím,konstatuji,nevztahujte na sebe,prosím,důsledky...

Rik 23.5.2006 12:48

Vzkaz eurověřícím.

Nenechte se rozhodit, právo na vyznání eurovíry máte zaručeno ústavou. Jen by bylo chybou, vnutit ji ostatním jako jediné státní náboženství.

AeroKarel 23.5.2006 12:46

Re: Re: Máte pravdu, pane Jakle.

Souhlasím, jen od toho Polska bych extra moc liberalismu neočekával. Hospodářského ani politického. Ani od Rumunů a Bulharů, o Ukrajině nemluvě. Takže zbývají jen ti Baltové.

Vyházet 9/10 zde i euroúřednictva a zrušit podobný díl všemožných regulací, to by bylo. Jenže k tomu se nikdo neodhodlá.

šakal 23.5.2006 12:37

...Týý vole...a tohle TAKY studuje politologii!...

A já pořád, kerý vohnouti mi tu EU v referendu zařídili!... Du se vomluvit těm vidlákum, co sem jim za to posledně nadával ;-P

šakal - dezintegrátor III, podepsán vlastní prackou

AeroKarel 23.5.2006 12:37

On je Palata

takový Eurohujer, že mu lehká nedůvěra k neomylnosti EU určitě jako Osvětimská lež připadá. Ten článek je vysvědčení jeho duševního zdraví ........

terra 23.5.2006 11:49

Re: Re: Re: Pane Jakle, stále mně ve Vašich vyjádřeních chybí to hlavní, a to vysvětlení toho, že EU je pokusem evropských socialistů, poschovávaných ve všech politických stranách Evropy,

Pánové, vy máte pocit, žese pan Janyška nedovede vyjádřit sám za sebe? Děkuji za pozornost.

Marcela 23.5.2006 11:44

Re: Re: Re: Jakl , známý to Klausův řiťolezec , z LN vyhozený novinář.

Renato Vy jste tak hnusně nenávistná, že  volím ODS, Topolánka a přeji si Klause na Hradě. Docela si Vás dovedu představit se zaťatou pěstí a plamenným pohledem.

Xaver X.X. 23.5.2006 11:42

Re: Lidé jsou různé,

:-):-):-)... taky jsem si fšyml...;-D

Xaver X.X. 23.5.2006 11:41

Máme to podobně,

byť pochopitelně s výhradami. Mít ideu je dobrá věc, schopnost prosadit ji formou kompromisu je věc druhá. A šprajcovat se je samozřejmě možno, ale je otázka, do jaké míry je to přínosné.

gerontusinza 23.5.2006 11:38

Pokud je ten pán autorem článku o tom letadleRe: špatný novinář Palata

tak je to idiot par ekcelent. Ten blb asi neví že bezpečně létají i značně olétané stroje. Nemám slov.

Finrod Felagund 23.5.2006 11:36

Re: Máte pravdu, pane Jakle.

Já jsem hlasoval pro vstup, protože z geopolitického hlediska nemáme jako malá Česká republika podle mého názoru takřka žádnou šanci, a to zejména proti Číně. Nicméně současná podoba EU se mi nelíbí ani trochu, a domnívám se, že rozšíření může tento spolek jedině zachránit. Jak známo, nové členské země spíše než socialisticky myslí liberálně a tak mohou ovlivnit zatuchlý bruselský socialismus. Minimálně Polsko dělá všechno pro to, aby bylo považováno za evropskou mocnost a baštu katolického, tradičního myšlení, které by podle mého Bruselu vůbec neuškodilo (a to jsem ateista). Proto podporuji po takových osmi až deseti letech přijetí Ukrajiny do EU (pokud splní kodaňská kritéria, samozřejmě), protože by tak nové členské země, které potřebují liberálně-konzervativní myšlení jako zdroj svého růstu, mohly pozitivně působit i ve starých členských zemích. Osobně bych viděl EU ideálně jako svazek podobný Spolkové republice Německo - v rámci kterého mají jednotlivé spolkové země mnoho pravomocí (můžete se o tom jít přesvědčit například do Bavorska) - ovšem chtěl bych, aby to byla EU pravicová, EU, která se chová jako světová velmoc a která by byla založena na takových principech, jako USA, a která by byla spolu s USA dobrou protiváhou rostoucí moci Číny, Indie, Íránu a arabského světa. Pokud by nic z toho být nemělo, tak bych EU seškrtal jen na schengen, euro, programy pro rozvoj regionů, volný pohyb zboží, pracovních sil a služeb a vzdělávací programy jako Socrates. Nic víc, žádný parlament, žádná komise.

Antonín Hrbek 23.5.2006 11:27

Re: Zřejmě jste zapomněl

Vážený filatelisto,

máte samozřejmě pravdu, že ještě existuje možnost upozorňovat na nedostatky a snažit se hledat cestu k jejich odstranění, ale to je ta cesta ze všech nejkrutější, protože k ní je třeba mít věcné znalosti, schopnost najít řešení a přesvědčit všechny ostatní, že toto řešení je obecně prospěšné. A především dobrou vůli pomoci a ne vůli bourat. Pokud s něčím nesouhlasím, tak musím mít pro to věcné odůvodnění. Ale blekotat např. o tom, že se náš jazyk rozpustí jako kostka cukru a přitom používat namísto českého jazyka anglikánckou hatlamtilku - to asi hledání cesty  k odstranění nedostatků EU není. Jen tak letmo si vzpomínám, jak jeden vzdělaný jedinec si pletl věcný obsah pojmů president a předseda a tvrdil, že EU chce mít presidenta a další věcné nesmysly.

Ono ideologicky blafat je přece jen snadnější než mít věcné návrhy.

Šerlok Homeless 23.5.2006 11:22

Je to v bruseli.

(Y)

jepice 23.5.2006 11:15

Lidé jsou různé,

jakož i ikony.

J. Mach 23.5.2006 11:15

Re: Jakl , známý to Klausův řiťolezec , z LN vyhozený novinář.

Renato, proč ty expresivní výrazy? Jestli někdo tady vříská, tak je to obvykle slyšet z vašich komentářů.  To, že se vám líbí  nařízení, předpisy, směrnice, doporučení a usnesení EU ještě neznamená, že lidé s lepším vzděláním a přehledem, než se dostalo vám, musí být stejně nadšení, jaky vy. A zkuste se přesvědčit, jestli je prezident proti základům EU (volný pohyb lidí, zboží, myšlenek a peněz), nebo jestli je proti narušování a porušování těchto základních pilířů. Jinak dopadnete jako Pumpescu, který kritizuje formu, protože nepochopil obsah.

jepice 23.5.2006 11:11

ječení o svatokrádeži

zas tak moc slyšet není jako ječení o eurohujerství.  Já bych lidi, co chtějí sjednocenou Evropu, především nepodezírala šmahem z toho, že "hystericky podporovali procesy v 50 letech a zvali sovetskou armadu". Nedalo by se tohle vaše prohlášení právem označit za hysterické osočování bez špetky smyslu pro realitu? Jistěže jsou lidé, kteří chtějí vpodstatě levicovou a byrokratickou Evropu převzít se vším všudy a zakonzervovat ji. Ale taky je spousta jiných, kteří si myslí, že myšlenka společné Evropy je natolik cenná, že stojí za to o ni bojovat i s tou její současnou byrokratickou tváří a postupně ji přeměnit na liberální a rozumně koncipovanou unii s jednoduchou ústavou podle zámořského mustru. A myslí si taky, že zpětné rozkouskování na národní písečky a zrušení i toho náznaku evropského parlamentarismu není to pravé ořechové.

Saša 23.5.2006 10:59

Máte pravdu, pane Jakle.

Ale mne tato pravda nepřekvapuje - já jsem to očekával a proto také jsem hlasoval proti vstupu do EU.

Že do trestního zákona bude zavedena trestnost poškozování zájmů EU, s tím počítám pro blízkou dobu. A že soudy a státním zastupitelstvím pak bude trestáno i verbální poškozánování zájmů EU, s tím počtítám také. Vůbec o tom nepochybuji. Že by to nenastalo, to považuji v EU za nemožné.

Že vyjádření nesouhlasu s členství ČR v EU bude stíháno jako trestný čin, to je odvratitelné jedině za předpokladu rozpuštění EU nebo jejího návratu před 'Maastricht'.

dvd 23.5.2006 10:47

Zřejmě jste zapomněl

na třetí možnost: upozorňovat na nedostatky a snažit se hledat cestu k jejich odstranění.

A k tomu Visegradu: ono u te (původní) Visegrádské trojky šlo hlavně o tu vnější skořápku - bude třeba velvyslanec ČSFR u Visegrádské trojky, Meziparlamentní komise členských států Visegrádské trojky atp. - prostě bylo očekávatelné, že bude stejně na draka jako ostatní mezinárodní organizace včetně OSN či Meziparlamentní unie. (Snad tu Světovou poštovní unii bych vzal na milost.)

atvk 23.5.2006 10:39

Sloužit rozčarovanému prognostikovi

Milouše Jakeše a Gustáva Husáka, jež se svými prognózami patologicky mýlil vždycky, a s naší žádostí o vstup do EU tedy kardinálně, to není jednoduché ani pro takového šíbra jako jsi ty. Jó, člověk míní, Pán Bůh mění.  

Malý Aston 23.5.2006 10:28

Evropský prostor a já

Zese je zde řada bubáků,kteří tvrdí,že ODS má zájem vystoupit z Evropské unie.Nejsem členem ODS a zda je budu volit se ještě rozhodnu. Já  jen sám porovnávám co nám EÚ dává a co můžeme očekávat.V oblasti politické nemá mechanismus zabránit aby se u nás dostali k moci bolševici v ČSSD a KSČM. Své představitele tam již mají.V oblasti ekonomické dáváme více než dostáváme.Kdyby ty státy,největší,které nás v Jaltě a Teheránu prodali Stalinovi prohlásily,my jsme Vás přijali a pomůže Vám,bylo by to v pořádku.Ale oni ne,rozšířily své trhy,zaplavily nás svými výrobky zejména zemědělskými,které jsou dotovány z našich příspěvků pro jejich zemědělce,omezily pohyb pracovních sil a využívají naši levnou pracovní sílu.Takže žádná pomoc,my je ještě finančně podporujeme.Francie,Anglie a Německo napřed prosadí své zájmy,pro své voliče a co zbude prožere byrokracie v Bruselu.Česká republika vždy patřila do Evropy a nikdy nepatřila jinam.Takže věcné připomínky,jak efektívně hospodaří EÚ,jak zlepšit její chod a řízení,nemůže být považováno ani jako boj proti EÚ ani jako pokus o vystoupení.

Xaver X.X. 23.5.2006 10:24

Dotaz: Může existovat

tolerantní proevropan, kriticky hodnotící každý (někdy i hloupý) materiál, který je nám seslán od bruselských úředníků, kteří jsou někdy hloupí, někdy ne, stejně jako nevolení čeští ministerští úředníci? Tedy ti lidé, kteří nepořebují ikonu a nejsou zděšeni, ba ani předpos.... ?