27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
velvet 22.11.2005 11:05

Milej pane;

juknul jsem na odkaz. Městská rada na Vás měla podat trestní oznámení. Rád v diskuzi vidím, že spolukomentátoři jsou tentokrát soudní.
hans.hase 22.11.2005 10:44

I slepe kure najde zrno, i Matousek slapne do zajimaveho tematu....

Rovina prvni - Co je to pornografie?
Docela zajimava otazka, kazdy si pojem pornografie vyklada jinak. Ja osobne jako explicitni zobrazeni pohlavnich aktivit k jinym, nezli vedeckym ucelum. Na rozdil od erotiky, coby zobrazeni naznakoveho, ci napr. ucebnich pomucek. Jenze jak rikam, kazdy ma definici svou. Velmi zajimava doktorandska prace probiha (tusim) na FFUK, zabyva se metodou "kouknu se a vidim" to jest subjektivnim posouzenim, co pornografie je a co neni. Muj osobni nazor na autorem zminovane stranky je ten, ze se jedna o lehke porno. Coz nerikam jako odsouzeni (k pornografii nemam negativni vztah), ale jako konstatovani. Doporucuji, pokud mate kdokoli zajem, zucastnit se dotaznikove ankety Mgr. Chocholy http://chochola.net/psav2005
 
Rovina druha - Vnitrni rad knihovny
U verejne instituce typu lidove knihovny ocekavam "puritanstejsi" pristup k regulaci pristupu na internet a fakt, ze zakazuji erotiku ci porno me neprekvapuje. V internet cafe by se to IMHO nestalo.
 
Rovina treti - Chovani zastupitelstva
Podporuji autora v jeho snaze dostat vycerpavajici odpoved na svuj podnet, nejlepe jako vysledek jednani zastupitelstva. Je ovsem docela mozne, ze se mu odpoved (ac detailni a vycerpavajici a projednana zastupitelstvem) libit nebude. To je halt zivot. Kazdopadne si spravce veci verejnych platime a oni se museji naucit s nami dle toho jednat.
 
Rovina ctvrta - Porno a lidska prava
Nejsme v situaci USA konce minuleho stoleti a autor neni v botach Larryho Flinta. V Ceske republice je dostatek prilezitosti dostat se k jakekoli informaci ci obrazku. Vynucovat si pravo prohlizet konkretni stranky na konkretnim pocitaci je principialne jiny spor nezli spor o pravo na informace.   Toz tak.
Skepticus Maximus 22.11.2005 11:24

Re: I slepe kure najde zrno, i Matousek slapne do zajimaveho tematu....

Rovina pátá, proč se vůbec poskytuje připojení k internetu "zdarma" (za peníze daňových poplatníků) ve veřejných knihovnách? Skutečně, proč se tento přístup v knihovnách neplatí?
hans.hase 22.11.2005 11:31

Re: Pripojeni internetu zdarma

Mno, to bychom se pak mohli ptat, proc vlastne existuji knihovny a pujcuji "zadarmo" knizky......
 
Na poskytovani internetu "zdarma", t.j. za obecni penize, v ramci lidove knihovny ci nizkoprahovych klubu mladeze atp. a v jejich intencich, nic spatneho nevidim.
Skepticus Maximus 22.11.2005 13:19

Re: Re: Pripojeni internetu zdarma

Dle mého je přístup k internetu něco navíc a služby s ním spojené jsou běžně zpoplatňovány i ve státních vědeckých knihovnách.
jb 22.11.2005 14:12

Re: Re: Re: Pripojeni internetu zdarma

A co takhle Maximus platit i za kyslík k dýchání? To by určitě nějaký hokynář rád vzal na svá bedra. 
Skepticus Maximus 22.11.2005 16:06

Re: Re: Re: Re: Pripojeni internetu zdarma

Nepřehánějte. Internet není nutný k životu, i když se Vám to tak nemusí jevit :-)
V. Hoffman 22.11.2005 18:46

Re: Re: I slepe kure najde zrno, i Matousek slapne do zajimaveho tematu....

Pretoze zriadovatelia konkretnej kniznice povazuju pripojenie k internetu za sluzbu, ktora by sa mala obcanom poskytovat bezplatne. Za podmienok stanovenych v kniznicnom poriadku. Pokial mate pocit, ze ide o plytvanie verejnymi prostriedkami, skuste to vyargumentovat, ale asi to bude o pocitoch a vacsina ludi sa s vami nezhodne.
Saša 22.11.2005 11:28

Pane Hase, v tomto případě jde o situaci, kdy

občan obce Čerčany se pokusil použít zařízení ve vlastnictví obce, jež obec svým členům (=občanům) poskytuje k užívání prostřednictvím příspěvkové organisace obce.
Občan obce má právo obracet se na orgány obce se svými návrhy, připomínkami a podněty - odpověď mu má být dána do 60 dnů. Byla-li by však formulace odpovědi v působnosti zastupitelstva, je lhůta 90 denní.
Občan má má i možnost domoci se toho, aby jím navrhovaná záležitost byla projednána radou nebo zastupitelstvem - k tomu je však třeba, aby jeho požadavek spolupodepsalo 0,5 procenta oprávněných občanů (tedy členů obce ve věku 18 a více let); to proto, aby volené orgány nebyly šikanovány požadavky na projednávání věcí, které v obci nikoho nezajímají než toho, kdo jejich projednání požaduje.
Obecní knihovna jakožto příspěvková organisace a tedy právnická osoba má samozřejmě právo regulovat užívání prostor a zařízení knihovny veřejností svými interními předpisy, např. provozním řádem či výpůjčním řádem apod. Tomuto oprávnění se říká "právo pána domu". Takový interní předpis bude vydávat ředitel příspěvkové organisace. Zastupitelstvo obce jakožto vrcholný orgán korporace, která dceřinou příspěvkovou organisaci knihovnu zřídila, má právo upravit její užívání občany formou právního předpisu - obecně závazné vyhlášky obce, jíž může klientům knihovny ukládat i povinnosti a zákazy. Jinak ovšem řízení knihovny včetně jmenování jejího ředitele přísluší radě obce.
 
 
 
Saša 22.11.2005 11:31

Dokončení

Jaké stránky smí kdo za obecní peníze na světové síti navštěvovat, to záleží na obce. Pokud se obec rozhodne, že stránky s pornografickým obsahem se navštěvovat nesmějí, pak také rozhoduje o tom, co je z hlediska tohoto zákazu pornografií. A vůbec to nemusí být formou právního předpisu - obecní vyhlášky - protože se zde nebude jednat o právní zákaz, ale o povolení, k čemu všemu se smí obecní majetek užít a k čemu ne. Příslušný orgán obce - tj. rada - může tuto pravomoc stanovit nepřípustné stránky svěřit řediteli knihovny. (Eventuelně jiné příspěvkové organisace, provozovala-li by internet pro veřejnost jiná taková filiálka obce.) Toto svěření pravomoci řediteli organisace může provést i samo zastupitelstvo zřizovací listinou příspěvkové organisace, neb schvalování zřizovacích listin je ve vyhrazené působnosti zastupitelstva.
Otázka, zda ve všech obcích musí být za pornografii považováno totéž a zda všude musí být tolerován tentýž stupeň "erotičnosti obrázků" je zde zcela irelevantní. Podstatné je pouze to, že obec sama prostřednictvím svých orgánů určuje, k čemu se obecní peníze a movitý i nemovitý majetek užívat budou a k čemu ne. A říkám-li obec, myslím tím její občany, neb obec je právě jen sdružením občanů aneb institucionalisovaným společenstvím sousedů.
 
hans.hase 22.11.2005 11:42

Re: Pane Hase, v tomto případě jde o situaci, kdy

Saso, dik za vycerpavajici odborne info.
 
Takze by si autor mel sehnat 0.5% z 2133 zapsanych volicu v obci, coz je 11 volicu a ma sanci svou vec predlozit k jednani zastupitelstva.
 
K cemuz mu drzim palce.
Saša 22.11.2005 12:56

A když už ty podporovatele získá,

mohli by příští rok podat hned i kandidátku nezávislých kandidátů pro volby do obecního zastupitelstva.
Třeba takové sdružení nezávislých kandidátků s názvem "Poloporno Čerčany" a volebním programem s názvem "Porno zdarma pro každého nezaměstnaného".
ptakopysk 22.11.2005 14:31

Re: A když už ty podporovatele získá,

Sašo, sice většinou s vašimi vývody nesouhlasím, ale tentokrát klobouk dolů, tentokrát bych se pod váš rozbor podepsal i já, ač jsem starý hambář. Máte u mě velké bezvýznamné plus :o)
hans.hase 23.11.2005 9:32

Re: A když už ty podporovatele získá,

dost dobre, stehuji se co Cercan, budu jim delat pokladnika.
 
Hynek Vilém 22.11.2005 9:29

tak vám

vážení přispěvateléu uniklo meritum věci. Bez ohledu na to, jestli pisatel článku prohlížel nebo neprohlížel pornografické stránky, obrátil se se stížnosti na příslušný úřad. A ten je za naše peníze povinnen mu odpovědět. A to i v případě, že autor má subjektivní posunutou hranici označení pornografie. Není totiž možné, aby takovou hranici určovala knihovnice a označila kohokoliv podle svého uvážení. A nedat se, když obdrží vyhývavou odpověď je správné.
ptakopysk 22.11.2005 10:49

Není totiž možné, aby takovou hranici určovala knihovnice...

a kdo jiný by ji měl podle vás v knihovně určovat? Třeba hasič?
LOJR 22.11.2005 10:54

Re: tak vám

Pokud autor tvrdí, že odpověď byla vyhýbavá, musí to být pravda? Stejně tak tady tvrdí, že příslušná stránka není pornografická, ačkoliv je zcela zjevný opak. Jen mne fascinuje autorova představa, že knihovna placená ne z peněz autorových má povinnost umožnit mu prohlížet na netu jakékoliv stránky. NEMÁ. To je totiž meritum věci, ať to kdo chce jak chce okecává. Ohánění se člověka na podpoře tím, že přece MY (tedy i on) si platíme....To už je skutečně fraška.
Saša 22.11.2005 11:40

Pane Hynku Viléme, Vy jste občanem obce Čerčany?

Že totiž mluvíte o "vašich" penězích (ten je za naše peníze povinnen mu odpovědět). Autor článku dle textu občanem Čerčanským je. Zda i Vy, to není jasné. Ale pokud jste opravdu spoluobčanem autorovým, pak místo podpory na NP ho podpořte v praxi, například sháněním podpisů pod petici požadující, aby se zastupitelstvo zabývalo tím, jaké stránky si smí klienti obecní knihovny na internetu prohlížet. V případě Čerčan k tomu postačí tuším 13 podpisů a už to skutečně bude muset být předmětem jednání zastupitelstva. A na tomto jednání můžete v souladu s jednacím řádem zastupitelstva vystoupit s diskusním příspěvkem na podporu pana Matouška.
Pokud ovšem nejste občanem Čerčan, pak Vám do jejich knihovny nic, ale vůbec nic není. Pokud nejste občanem Čerčan, ověřte si raději, jaké služby poskytuje knihovna Vaší obce a zda se můžete na pornostránky dívat i z Vašeho obecního počítače.
 
Jarda 22.11.2005 8:30

IMHO

Nahá žena nerovná se porno. Botticelliho zrození Venuše asina pornstránkách nenajdete.
Pazdera 22.11.2005 7:41

Omluva, za dvojnasobny komentar, ma ten pes nejake desne zpozdeni

Pazdera 22.11.2005 7:39

Tohle je moc peknej clanek

Tak jsme se dozvedeli, ze nezamestnanej lempl, uchyl Matousek, predtim, nez navstivi synka, sjede v knihovne australskej pissing. Otazkou jen zustava, zda- li se dotycny vyhoni primo v knihovne, nebo si to necha az na doma. Doufam, ze nas autor v pristim clanku bude informovat.
Skepticus Maximus 22.11.2005 7:38

Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

Porno neporno, tyhlety šmírovací tendence jsou napováženou a začínají být brány jako zcela běžná až prospěšná činnost.
V. Hoffman 22.11.2005 8:31

Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

 Len aby nam v tom celom nezapadlo, ze vdaka tomu trapnemu a nedostojnemu smirovaniu, bol autor nachytany na hrusjach. Svete zaplac, oni mu NEDOVEROVALI. Ehm, ehm, pravom.
Skepticus Maximus 22.11.2005 11:14

Re: Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

Právem šmírování?
V. Hoffman 22.11.2005 18:42

Re: Re: Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

Pravom kontroly. Zbytocne to nalepkujete, kniznica stanovila iste pravidla, tak kontroluje ich dodrziavanie, co je na tom nespravne? Prave kauza Matousek  ukazuje, ze ta kontrola zmysel ma. 
JoJo 22.11.2005 9:47

Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

Samozřejmě. A náklady na odvirování sítě v knihovně jistě uhradí na svůj vrub autor, nicht wahr? 
Skepticus Maximus 22.11.2005 11:13

Re: Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

Zavirování sítě je trapné a prostoduché klišé neschopných či líných správců sítě.
JoJo 22.11.2005 14:02

Re: Re: Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

A co když ta obecní knihovna správce nemá, nenapadlo Vás, že práce správce skončila prvotní instalací? Mimochodem, právě Váš argument patří mezi otřepaná klišé. Myslíte, že finanční správa má líné a neschopné správce? Přesto byl několikrát zavirovaný i intranet finanční správy přesto, že je přístup na internet blokován a monitorován. Jednou jsem si kupříkladu přinesl zavirovanou disketu z komerční banky. Vy dokážete na 100% ochránit počítač?
Skepticus Maximus 22.11.2005 16:21

Re: Re: Re: Re: Souhlas s autorem a díky za odkaz, ta děvčata jsou nádherná :-)

Neznám intranet finanční správy a nevím na čem běží servery či jaké mají operační systémy na PC, jaké používají firewally atd. Nicméně lidé, co se starají o chod sítí poctivě, nemívají žádné zásadní problémy se zavirováním už vzhledem k nastaveným uživatelským právům. Jestliže knihovna nemá správce ani na částečný úvazek, tak to je poměrně dobrodružná organizace :-) Na 100% nedokáže ochránit nikdo nic, ale o to tu vůbec nejde.
Pazdera 22.11.2005 7:36

Tohle je moc peknej clanek

Tak jsme se dozvedeli, ze nezamestnanej lempl, uchyl Matousek,  pred tim nez jde navstivit syna, sjede v knihovne australskej pissing. Otazkou jen zustava, zda-li se dotycny vyhoni primo v knihovne, nebo pocka az na doma. Doufam, ze nam to popises v pristim clanku.