4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Dá se u nás něco změnit?

Při své nedávné návštěvě v londýnském, M. Thatcherovou založeném Centre for Policy Studies jsem mimo jiné dostal jimi vydanou studii Tima Morgana [1] nazvanou "Hledání změny a nového začátku", kterou jsem téměř se zatajeným dechem přečetl při zpátečním letu z Londýna do Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 23.5.2013 11:33

Velmi zajímavý a podnětný článek

Liberální kapitalismus měl "namále" např. po obou světových válkách. Tehdy ale měl protivníka, který jeho stoupence spojoval a excitoval. Protivníka, který neměl šanci podrobit si celý svět a v soutěži se svobodnou křesťanskou společností musel nutně prohrát.

Dnes má své nepřátele už dlouho "za hradbami" a ti mají šanci zvítězit na celém světě. Je ve větším nebezpečí než kdykoli jindy, protože demokratický socialismus, který se opíral o podporu "pracujících" je porážen elitářským dogmatickým zeleným socialismem, který se opírá o uměle vytvářené sociální a zelené parazity. Socialismem, který "přírodě nepřátelským masám" neslibuje ani přežití, natož rostoucí životní úroveň.

Tento socialismus nemůže obstát v soutěži s téměř žádným jiným politickým a hospodářským systémem. Jde o to, aby nezvítězil ve většině světa dřív než vyčerpá bohatství nashromážděné generacemi svobodných lidí. To ale záleží i na nás.

Z. Sohorova 23.5.2013 2:12

mudrc Donat

Však si tady cintejte co chcete, o Vaší hlouposti jste už přesvědčil   všechny, tak ze, si cincejte dal pane Donate

P. Vaňura 22.5.2013 21:12

Levicoví voliči by si měli především ujasnit, na které

staně oni stojí, tj, bude li jim vláda BRÁT nebo DÁVAT z toho, co sebrala jiným,. Průměrný levicový volič si myslí, že bude DOSTÁVAT, což je ale většinou OMYL. Vzhledem k tomu, že levicové vlády obrovské sumy prošustrují na nesmysly (viz podpora OZE), bude většina těch, co volili levici mezi těli, kterým se bere. Utěšovat se budou jen tím, že někomu vláda bere ještě více, než jemu.

Na důkaz si lze přečíst článek, kde sociálně demokratický politik otevřeně říká, že brát se bude všem, kteří "bydlí ve svém."

J. Jurax 22.5.2013 21:22

Re: Levicoví voliči by si měli především ujasnit, na které

Samozřejmě. Kdo bydlí ve svém je bohatec, a bohatí musí platit. Již Gottwald volal "Ať platí bohatí". A bohatý je ten, kdo si dokázal díky své píli a šikovnosti vydělat víc, než volič socanů.

Někde jsem četl krásný výrok - bohatý je ten, kdo nedostává žádné sociální dávky; takový musí platit pořádné daně, aby bylo na sociální dávky.

M. Jaklovský 22.5.2013 20:52

Je to těžký

něco skutečně změnit, tím spíš prostřednictvím politiky. Teda k horšímu to jde naopak samo...

Ještě je naděje, že má pravdu Louis E. Carabini a socialismus nakonec pod tíhou vlastní nesmyslnosti upadne na okraj společenského zájmu, vypaří se za naprostého nezájmu lidí, kteří se budou jeho důsledkům v každodenním životě už zkušeně vyhýbat. I kdyby byla daň třeba 105%, lidi se přizpůsobí a stejně nechcípnou :)

M. Kosejk 22.5.2013 16:27

populární, veřejnost inspirující vláda. :)

Pan Morgan a pan Klaus mě musí omluvit, ale mám dojem, že jeden předpoklad je v dnešní společnosti nesplnitelný. A to je předpoklad populární a veřejnost inspirující vlády, která by nebyla levicově populistická.

Především si myslím, že naprosto každá vláda bude nepopulární minimálně u těch, co nevolili strany, co jsou u vlády (což při běžné volební účasti je většina obyvatel). A druhou věcí je, že v naší euro-socialistické společnosti je každý nesocialistický politický projekt odsouzen k paběrkování na okraji spektra. Tak to prostě je. Pokud si drtivá většina lidí přeje, aby stát "řešil" všechno, tak  ¡No pasarán!

M. Kosejk 22.5.2013 16:31

Re: populární, veřejnost inspirující vláda. :)

hm.. NP nezvládá obrácený španělský vykřičník :)

M. Jaklovský 22.5.2013 21:02

Re: populární, veřejnost inspirující vláda. :)

Jen tak z ničeho lidé takovou vládu nezvolí. Leda zas po nějakém skutečně temném období.

Ale třeba má ten systém vládnutí jiné slabiny a bude smeten přirozeným výběrem. Třeba Bitcoin a podobné technologie mají potenciál to keynesiánské plánování cizích životů rozvrátit. Bez násilím vymožitelného měnového monopolu je státní moc na mizině.

Š. Hašek 22.5.2013 13:50

Asi tak.

Připomenutí faktů. Jen některých:

Kritika "všeobjímajícího dobra" skoro bezobsažného současného politického středu.

Celkem jasný nutný návrat k tomu starému dobrému demokratickému kapitalismu (alespoń částečně, nevstoupíš do stejné řeky).

Socialisté se nebudou "montovat do všeho".

Co se zdá divného na krátkém/mírném/hlavu a patu majícím článku zkušeného politika??? Přijdou jiní holenkové - takový Sobotka, Škromach, Špidla - ti se nezakecají. Pak konečně nastane asi všeobecná lidová spokojenost.

M. Prokop 22.5.2013 15:44

Re: Asi tak.

Spokojenost, dokud nedojde na placení nasekaných dluhů. Což nebude trvat dlouho.

J. Václavíková 22.5.2013 13:26

Tak už vycouval, i Zemanovi je jasné, že neměl šanci.

http://www.novinky.cz/domaci/302659-zeman-putnu-jmenuje-profesorem-dekret-mu-ale-do-ruky-neda.html

B. Rybák 23.5.2013 11:09

Re: Tak už vycouval, i Zemanovi je jasné, že neměl šanci.

Panu prezidentovi to bylo pochopitelně od počátku spíše putna. Své protivníky ponížil, získal některé spojence v konzervativní části naší politiky a tím splnil svůj základní cíl.

Putna ale není to, že opět utíkáte od tématu článku.

Z. Sohorova 22.5.2013 10:38

doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Halík: Putna je provokatér, ale podpora Zemana z řad církve je podlézání moci

Moudry a rozumny nazor na vec pana Halika Myslim   muz  kvalit pana Halika mel sedet na hrade!!!!!!!!!!!!!!!!!

J. Václavíková 22.5.2013 11:03

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

http://www.novinky.cz/domaci/302589-halik-putna-je-provokater-ale-podpora-zemana-z-rad-cirkve-je-podlezani-moci.html

Skutečně vynikající komentář velmi úctyhodného a moudrého člověka.

B. Rybák 23.5.2013 10:19

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Prosím paní Václavíkovou a Sohorovou, které jsou očividně velkými znalkyněmi Putnova díla, aby nám trochu rozebraly jeho kritiku postmodersnismu, např. v dílech (esejích) "My poslední křesťané" aneb "Kdo dá Evropě ránu z milosti". Ony jistě neplivají kolem sebe pouze na "pravdoláskařský" befel.

S. Donát 22.5.2013 11:50

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Na hradě? Myslíte jako třeba na Mírově? Já ho teda moc nemusím, ale hned ho zavírat do kriminálu, to je trochu ostré, ne?

Z. Sohorova 22.5.2013 14:43

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Co dodat  S. Donát primitiv a poradnej hlupak hmmmm to je vyplazlej jazyk na Vas pane Donat  zase jeden z vasich priblblejch prispevku jako vzdy

M. Sedláček 22.5.2013 15:42

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Hlavně, že vy jste tak inteligentní, když tady předhazujete toho huhňavého idiota.

M. Prokop 22.5.2013 15:46

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

"Krasavice inteligentní", zřetelně.     :-P

S. Donát 22.5.2013 18:04

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

I moje tříletá dcerka ví, že vyplazovat jazyk je neslušné a hloupé. Ale od husičky, jako jste Vy, se to celkem dalo čekat :).

J. Jurax 22.5.2013 20:25

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Moje ústnatá dcera by řekla Nežerete maso a nerozimíte vtipu ...

P. Pavlovský 22.5.2013 13:20

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

100% souhlas.

Ovšem: Vatikán nedovoluje kněžím politické funkce.

J. Jurax 22.5.2013 20:26

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

A papež je co? Do politiky mluví ...

P. Pavlovský 22.5.2013 20:46

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Papež je hlava státu, ne pouze kněz!

J. Jurax 22.5.2013 21:16

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Aha - to by jeden neřekl ...

J. Vyhnalík 22.5.2013 14:58

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Pan Halík je takový demokrat, že pokud má někdo jiný názor na veřejnou propagaci homosexuality než on, tak mu z toho vyplývá, že dotyčný podlézá Hradu. Co když Hrad podlézá Dukovi?

A pozor teď to překvapivé! Co když nepodlézá ani jeden, prostě se zrovna v něčem shodli.

Jinak s Halíkovým názorem na Putnovu profesuru osobně souhlasím.

J. Václavíková 22.5.2013 16:43

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Naopak. On má tu propagaci stejný názor, jako opat, což ovšem neznamená, že by to mělo mít vliv na udělení titulu profesora.

Jak hodnotíte Putnovo veřejné vystupování a kritiku církve za konzervativní postoj k homosexuální menšině?

Putna je celým svým založením provokatér a ostrý kritik v řadě věcí. Já jsem konzervativnější než on, občas jsme spolu polemizovali (i kolem jeho účasti na pochodu homosexuálů), církev však potřebuje kritiky i ze svých vlastních řad.

J. Václavíková 22.5.2013 16:53

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Co říkáte na to, že prezident Zeman nechce jmenovat Martina C. Putnu profesorem?

Je to alarmující zásah do akademické svobody. Je mravní povinností nejen celé akademické obce, nýbrž všech lidí, kteří ctí právo a svobodu, proti této mocenské aroganci co nejrozhodněji protestovat a využít naprosto všechny prostředky k tomu, aby toto rozhodnutí bylo zvráceno a už nikdy se něco podobného neopakovalo.

Podpis prezidenta na jmenovacím dekretu má ceremoniální charakter, prezident nemá žádnou kompetenci posuzovat vědeckou způsobilost univerzitních učitelů.

Co říkáte tomu, že prezidentovi vyslovili podporu někteří představitelé církve?

Pokud to skutečně udělali, pak se za takové „představitele církve“ hluboce stydím a omlouvám se za ně kolegovi Putnovi i celé akademické obci. Takové podlézání moci je hanebné. Navíc mám opakovanou zkušenost s tím, že právě ti, kteří v církvi nejagresivněji vystupují proti homosexuálům, by si měli často zamést před vlastním prahem. Nyní se však zdá, že Zeman si jejich vyjádření značně „přitesal ke své potřebě“.

J. Vyhnalík 22.5.2013 17:13

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Já souhlasím s Halíkem v tom, že šaškování s transparentem na průvodu exhibicionistů nemá mít vliv na jmenování profesorem. Jenže nesouhlasím s tím, že se jedná ze strany církve o nějaké podlézání moci. Prostě jde o to, že to, co je pro mne i pro Halíka ještě před čarou, je pro Zemana i Duku už za čarou.

To přece ale neznamená, že já podlézám Halíkovi, nebo Halík mně.

M. Kosejk 22.5.2013 17:28

Re: doporucuji precist rozhovor(Seznam)

Tohle je hlavně klasický relikt v myšlení lidí, které vychovala komoušská společnost. Oni si to asi ani neuvědomují, ale v hlavě to mají nastavené tak, že nechápu svobodně vytvářené názory. Máte na něco stejný názor jako Klaus? Jste jeho pochlebovač! Není Vám sympatický Putna? Jste Zemanův pochlebovač!  Není Zeman Váš šálek kávy? Tak musíte adorovat Putnu! ... atd. :))