3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kapitán 1.2.2006 13:49

Re: Probohaživýho, jak chcete primitivovi dokázat, že oheň pálí?

Jenže Havel je nechtěl jen primitivně zakázat, ale sofistikovaně přesvědčit.
A proto je tu máme pořád - ten neřád.
IS 1.2.2006 19:40

Re: Re: Probohaživýho, jak chcete primitivovi dokázat, že oheň pálí?

kapitáne, Havel se 1979 prohlásil za socialistu.
gerontusinza 1.2.2006 14:55

Pane primitivové nejsou schopni pochopit nic. Možná nejste primitiv, ale jste ignorant, který mele o něčem s čím se není seznámit, natož pochopit souvislosti. Pa. přeRe: Probohaživýho, jak chcete primitivovi dokázat, že oheň pálí?

Taraszátaras 1.2.2006 12:04

Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

který se prohání pod okny v mrazivém lednu století jednadvacátého.
Karel 1.2.2006 12:18

Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Klidně. Asi by se leccos mizerného našlo. Jenže narozdíl od komunismu není kapitalismus ideologií ani filozofií. Zaplaťpámbu.
Taraszátaras 1.2.2006 12:52

Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Kapitalismus může být jenom těžko filozofií, jak byste asi chtěl vtěsnat do pojmu "láska k moudrosti" bezohlednou honbu za ziskem. Ideologií však nepochybně je, protože má politický a právní základ. Ale s morálkou, etikou a filozofií (což jsou další stránky ideologie) je v těžkém a století trvajícím klinči, jak tomu nasvědčují i hlasy ideologických fanatiků, kteří si zde odlehčují. 
Karel 1.2.2006 13:21

Re: Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Tak zaprvé: pokud trváte na tom, že tu máme rádi Vláďu jedné strany, tak je tohle poslední moje reakce na Vaše příspěvky.
Za další (k meritu): kapitalismus, jak ze základu slova plyne, používá k zabezpečení potřeb jednotlivce především peníze (tedy nikoli např. služby nebo informace), to platí pro burzu, privatizaci apod. Krom toho tu ale je nabídka služeb, což je přirozeně a neregulovaně vyvinuté prostředí vztahů nutných k obživě, které má svou ideologii, jelikož "má politický a právní základ", ale teprve v reflexi toho, co se už děje. (Ve výsledku tedy politika a právo nedává základ, ale spíše jen zpětně koriguje, totéž platí pro ideologii a následně etiku a filozofii takového prostředí.)
Tím chci říct, že "kapitalismus" je umělý pojem a tudíž mě jeho nástavba v podobě ideologie, morálky, a bla bla nezajímá.
Tarszátaras 1.2.2006 14:29

Re: Re: Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Upřesním Vláďu: toho byste rádi měli, jak o tom svědčí nepřekonatelný rozdíl v politických preferencích mezi Prahou a zbytkem republiky. Ke kapitalismu: Teoreticky se shodneme jenom stěží, určitě bychom dospěli k Marxovi a teörii nadhodnoty, což by Vaši souvěrci nemuseli přežít. Takže jenom okrajově a prakticky podotýkám, že kapitalismus není "umělý pojem", s jeho nezpůsoby se každodenně potýkají odíraní zaměstnanci, důchodci, kterým je naznačováno, že už by měli umřít a pár zmrzlejch. Všichni si za to můžou sami, jistě. Na druhé straně pak rojení drzých a asociálních mutantů, kteří - vychováni normalizačními vychcánky - se domnívají, že mohou úplně všechno, a také to dělají. A pak bychom se mohli vrátit k nadstavbám a Vašemu blablabla.
gerontusinza 1.2.2006 15:10

Souhlasím a měl by to pochopit i oponent. Re: Re: Re: Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Nemůže operovat pojmem kapitalismus (viz Marx) a zatracovat pojem (socialismus (viz Marx). A přitom tvrdit že Marxe ani náhodou. Pokud zatracuje Marxe, neměl by mluvit o kapitalismu ale o způsobu života popisně. Pokus mu vyhovuje způsob života v 19.století  systému každý sám za sebe, daně jen na mocenskou strukturu státu, jeho věc. Pak ale musí pochopit že bída která tím vznikne, jej smete z výsluní, pokud se na to výsluní vůbec dostane Je zajímavé, že největší sociální vzestup národů Evropy ve 20.století byl zaviněn nejbarbarštějším režimem, nacistickým. režimem. No a od té doby zde nemáme kapitalismus, ale pouze tržní hospodářství s vysokým sociálním zázemím, aby se ty hrůzy nemohly opakovat. Pozn.:otrok jakéhokoli režimu nemá co ztratit.
milan007 1.2.2006 12:46

Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Nevím kde máte okna , já v Praze. Ale to co se mi tady prochází má ke kapilismu byť primitivnímu hodně daleko. V době , kdy je třeba mít pro účast ve vládě obvod pasu na metr deset a její předseda se projevuje jako klon Lukašenka, tak se o kapitalizmu dá hovořit ztěží. O demokracii už vůbec .
Taraszátaras 1.2.2006 12:56

Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Vy máte v Praze pořád ještě národní podniky, Veřejnou bezpečnost, Národní frontu, domovní důvěrnice a OPBH? Vládu jedné strany tam máte, to vím.
Taraszátaras 1.2.2006 12:57

Re: Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Zapomněl jsem dopsat "...vládu jedné strany tam máte rádi."
H.K. 1.2.2006 14:06

Re: Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Myslím, že tady máme stále tvrdý socializmus, který těm kteří pracují bere víc než polovinu peněz které vydělají a tyto přerozděluje. Možná, že si udělají takové zákony podle kterých nás oberou o všechno.
Karel 1.2.2006 13:06

Re: Re: Pojďme hovořit o primitivním kapitalismu devatenáctého století,

Souhlasím, že demokracie je zde silně okleštěna. Ale kapitalismis bychom potřebovali zřejmě napřed trochu nadefinovat, tím bychom se vyhnuli úvahám o pasu a klonech. Navrhuji třeba:
kapitalismus je prostředí obživy, kde se každý snaží sám za sebe, byť může docházet ke koalicím.
křovas 1.2.2006 10:37

nemohu si nechat

ujít příležitost zde téměř anonymě nazvat komunisty komunistickými komunisty.
křovas primitivně antikomunistický.
 
J. T. 1.2.2006 9:38

Tak mám takový pocit,

že všichni komentátoři pečlivě sledovali vystoupení Paroubka na sjezdu. Ale máte pravdu, bylo to k zblití.
Žák 1.2.2006 9:28

vysvědčení

Přece nejjednoduší výsledek komunismu je ten že nikde ekonomicky nefungloval.Všechny komunistické země spějí ke krachu.Par
M.Slon 1.2.2006 9:00

Proč antikomunismus?

Nač debatovat o primitivním či jiném antikomunismu? Normální je přece NEBÝT komunistou, stejně, jako je normální nebýt podvodníkem, zlodějem nebo vrahem. Jestli se snížíme k diskusi o malé či velké toleranci, pak ty rudé zrůdy každou větou legitimizujeme.
šnek 1.2.2006 8:30

Kdo schvaluje holocaust

Kdo schvaluje holocaust a nebo ho popírá, je v Německu zločinec a bude-li přistižen, bude mu ustřižen. Kdo schvaluje komunizmus je co? Není Exner zločinec také. Plivněmež na něj, všichni společně.
Saša 1.2.2006 9:16

Potlesk.

Nacionální socialismus v Německu svázal všechny občany, kteří neutekli, do sítě lží a zlobné tyranie, eventuelně do koncentráku.
Internacionální socialismus v Československu svázal všechny občany, kteří neutekli, do sítě lží a absurdního přikrádání, eventuelně do kriminálu.
Rozdíl je ale v tom konci. Zatímco nacionální socialismus skončil palbě tanků a hroutících se domů německých měst, internacionální socialismus si ke svému ochodu zorganisoval klíčovou zvonkohru. Proto si Němci museli přiznat: bylo to svinstvo a my jsme to podporovali. Zatímco my jsme si říkali: nejsme jako oni.
Kdo oni? Oni my?  Oni oni?
Když vyvrátím lež další lží, pravdu nenastolím.
Karel 1.2.2006 12:10

Re: Potlesk.

Hezky, souhlas!
doxa 1.2.2006 8:04

A budou za komunismu peníze?

Podle revisionistů budou, podle dogmatiků nikoliv. Skutečný marxista však zastává zlatou střední cestu - u někoho budou a u někoho nikoliv.
L 1.2.2006 7:40

co je komunizmus

Komunizmus je beztridni spolecenske zrizeni s vselidovym vlastnictvim vyrobnich prostredku, kde vsichni pracuji podle svych schopnosti a jsou odmenovani podle svych potreb.
 
Moznost takeho pokrokoveho zrizeni je historicky prokazana na prvobytne pospolne spolecnosti.
 
Pri budovani komunismu se ale najdou i zradci lidu. Takovymi byly i clenove te Slanskeho zradcovske bandy. Jenze soudruh Klement Gottwald s nim zatocil razne. Sami se priznali a sami si pozadali o trest smrti na vlastni zadost. Pak byli spravedlive popraveni nejen na vlastni zadost, ale i na zadost pracujiciho lidu, pokrokovych delniku, druzstevnich rolniku a pracujici inteligence. Na pocest poprav pak pracujici lid hrde plnil, ale i prekracoval plan. Napiklad soudruzky kravy z jednotneho zemedelskeho druzstva Vitezstvi nadojily o 105 procent vice mleka na pocest obeseni zradcu.
klon 1.2.2006 7:32

zákon máme, tak ho jen chtít použít

To by někdo musel chtít. Když někdo vyleze s protinovinářským zákonem, taky mu to projde, i když je to kousek totáče. Jenom chtít, soudruzi.....
dvd 1.2.2006 6:48

A co takhle

primitivní komunismus?
Seg 1.2.2006 2:32

třeba to není tak jednoduché,jak si to někdo myslí

...denně se objevují teroristé, kteří za starý režim obětují život a do demokracie se jim moc nechce...
 
A jak víte,že se obětují za starý režim? Třeba jen nechtějí ten importovaný..
68 1.2.2006 3:17

Re: třeba to není tak jednoduché,jak si to někdo myslí

To bude ono, Segu. Jde jim o "třetí cestu", zdá se.
IS 1.2.2006 1:50

Marx filozofem tisíciletí.

Je známo, že v britské anketě o folozofa tisíciletí byl vybrán Marx, kterého v Německu  považují za jednoho ze tří největších Němců.
68 1.2.2006 2:25

Re: Marx filozofem tisíciletí.

Arafat byl vybrán za "nositele ceny."
doxa 1.2.2006 7:56

Re: Marx filozofem tisíciletí.

Toť příslovečný anglický humor - v anketě o zlatého myslivce klidně zvolí třeba Marxe, ale v parlamentních volbách by je ani nenapadlo dát hlas komunistům.