2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Co by na to paní Olga

Tak jsme místo Václava Havla oslavili jeho osmdesátiny. Každý si z něj vybral, co chtěl – ve výsledku to svědčilo spíše o těch výběrčích než o Havlovi. Čest výjimkám – Bohumilu Doležalovi, Ondřeji Slačálkovi, Andreji Krobovi, Petru Uhlovi, Ondřeji Němcovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 13.10.2016 20:54

Na plytké žvásty je schneider odborník,

ty jeho jdou do hloubky pouze tehdy když vebálně leze do řiti puťkovi. Viz třeba hovadská schneidrova snaha zamlžit fakta o sestřelení letu MH17 ruskými polovojenskými jednotkami na východní Ukrajině.

J. Kyselková 13.10.2016 20:20

Paní Olze bych řekla -

předevčírem jsme se božsky pobavili na ARTu "Audiencí" s panem Landovským, Abrhámem a Vaším panem manželem, který svou hru nakonec osobně z publika komentoval.

Bylo to velmi citelné připomenutí tehdejší doby a vzácná ironie totalitní morálky !

J. Kanioková 13.10.2016 19:56

Dobře napsáno,

četla jsem to už v noci, a smála se, jak ta diskuze bude vypadat..

P. Mach 13.10.2016 20:56

,.. přičemž hřebem každého srandovního blábolu

je tvůj zvratek, kaňoková. :-)

J. Kanioková 13.10.2016 21:14

no, už je to tu... hulváti mají préé

M. Pivoda 13.10.2016 19:38

... vzory jsou zkrátka potřeba

"... říká, že je třeba Havla idealizovat a nemluvit o jeho slabých stránkách, neboť vzory jsou zkrátka potřeba.“

Tak a teď pojďme udělat něco užitečného. Sdělím vám teď užitečný příběh, který se povídal v dobách českého reálného socialismu.

V Moskvě v podvečer procházela dívka tmavým parkem na cestě domů. V tom k ní přiskočili chuligáni a stáhli jí kalhotky. Nicmkéně pak ji hned pustili a nechali v klidu odejít. Když druhý den v podvečer procházela ta dívka parkem opět, přiskočil opět jeden z těch chuligánů a vtiskl jí do ruky jakýsi balíček. Když ten balíček dívka doma rozbalila, našla v něm své kalhotky a u nich papírek s tímto textem: "Včera po(s)rané, dnes vyprané. Timur a jeho parta!"

Vzory jsou zkrátka potřeba.

M. Pivoda 14.10.2016 17:27

Re: ... vzory jsou zkrátka potřeba

Vzory jsou zkrátka potřeba.

V. Čermák 13.10.2016 18:32

Dva názory na Havla.

Brněnští umělci zahráli Ódu na Havla - Málo bylo Havla. Pak jsem zaznamenal odlišný názor - Běžte s tím Havlem už do pr*dele. Myslím, že sám Havel, který pravděpodobně chce v klidu spát, by se přiklonil k té druhé variantě. I já se k ní křikláním.

F. Matousek 13.10.2016 17:54

neuveritelné

kde byli v 80 tych letech pánové Lesniak a Houznák ? Kdyz byl Havel arestován za to ze chtel aby zde oni mohli dnes sdelovat své rozumy ?

Sra.i v koute a cekali jak to dopadne. V kriminále jiste nebyli, ani v tom " fesáckém ", co dnes Havlovi vycítají.

Nestydatost nekterych zde diskutujících je zarázející.

F. Houžňák 13.10.2016 18:05

Havlovi zadny kriminal nevycitam,

i kdyz on sam psal, ze byl fesacky. Viz Dopisy Olze. Jak jste na to prisel, muzete prozradit? Nemate nekdy tak trosku halucinace? Mate zajimave jmeno. Mit nazor, podlozeny vecnymi argumenty, je nestydatost? Ale, ale, ...

F. Houžňák 13.10.2016 18:08

Havel nechtel, aby jsme my tady mohli sdelovat

nase rozumy. Jak pozorovani Havla ukazalo, chtel sdelovat vyhradne rozumy svoje a snil o socialismu s lidskou tvari, tentokrat vedenym temi spravnymi lidmi, tedy jím a jeho kamarady z mokre ctvrti.

J. Kanioková 13.10.2016 19:59

Víte, je hloupé napsat řečnickou otázku,

kde kdo tehdy byl.. Nevíte to, nevíme o sobě téměř nic.. Takže psát, že někdo cosi dělal v koutě, je hloupost..

J. Mrázek 13.10.2016 11:55

Nemůže tohle být výhružka...

...když neposlechnou...? "

Váhalová (ČSSD): Havlova cena je pro nás možností, jak podpořit mírová řešení konfliktů v neklidném světě

P. Rudolf 13.10.2016 10:44

Tak laureát Krameriovy ceny

udělené mu spolkem proruských webů, se nám zamýšlí nad tím, co by řekla paní Olga.

To nemá chybu!

J. Vlček 13.10.2016 13:54

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Třistapětšedesátý Rudolfův žvást nemá dramatickou chybu, nicméně je to žvást.

P. Rudolf 13.10.2016 14:53

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Dramaticky si mne hochu s někým pletete. Já nejsem členem tý vaší smečky užitečných idiotů Moskvy v IVK.

J. Vlček 13.10.2016 15:56

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Ne, nepletu. Dobře vím, že jste znám, coby hlásná trouba pražské kavárny.

P. Rudolf 13.10.2016 16:08

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Tak to jste mi velmi polichotil.

V. Čermák 13.10.2016 18:19

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Cože, oni vás přes veškerou snahu nepřijali? Musíte se snažit víc!

P. Han 13.10.2016 19:13

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

On se s Václavem Havlem a s paní Olgou znal, zatímco vy jste tenkrát tak akorát chodil slintat na uliční výbor.

J. Kanioková 13.10.2016 20:03

:)))

nejspíš, nebo možná.. Nevíme o sobě nic.. Že s jeho výroky stoprocentně nikdy nesouhlasím, souvisí se současnou dobou..

J. Kanioková 13.10.2016 20:44

Tedy.. to o Rudolfovi

R. Brzák 13.10.2016 10:17

Skvělý článek, díky!

Dovolím si jen dodat - přemýšlím, jak by to bylo s Ježíšem Kristem, pokud by se mu podařilo kříži uniknout, své poselství rozšířit rychleji a církev svou vybudovat. Děsí mne představa dalšího Mohameda, muže, který díky moci, získané rozšířením své vize, stal se zrůdou - ne, pardon, obyčejným mocí zkorumpovaným člověkem, schopným pro moc všeho...

V.Havel nebyl Ježíš, ale jako každý i on normálním člověkem, tedy chybujícím "synem božím". Ani on nebyl vůči moci nad druhými imunní...máme mu to vyčítat? A máme si to zastírat?

Jsou to právě naši nejbližší, kteří nás dokáží, když je to potřeba, "vracet zpátky na zem". A toto potřebuje každý vůdce, ať je zvolen demokraticky sebevětší většinou voličů. Nikoliv adorování - viz Mohamed...

P. Hlosta 13.10.2016 12:00

Re: Skvělý článek, díky!

Na historické téma šíření křesťanství kolem let 350 - 370n.l., kdy nemělo křesťanství ještě pevnou pozici v rozšířeném mýtu, je kniha Gore Vidala 'Julianus'. Z ní byste pochopil, jak vzniká a udrží se mýtus, protože je podpořen mocí. I o vykradení náboženských tradičních prvků křesťany pro svou náboženskou ideologii a sváry mezi nimi, které byly více než krvavé a o moc se deroucí. Mohamed započal podobné a současný islám je obdoba toho starověkého boje mezi skupinami věřících o pravost podoby té náboženské ideologie i snaha o rozšíření moci náboženských představitelů co možná po celém světě.

Zbožnění Havla patrně nenastane. Ale mýtus o jeho skutcích jede na plné obrátky. Patrně si nic takového nepřál. To jen lidé mají neustálou potřebu vytvářet ideál, který stejně nikdy nedosáhnou ve vlastní osobě. Co však je podstatné a historie je toho plná, je využívání právě onoho idealizování a mýtyzování osobností stávající vládnoucí mocí. Jako i totéž v opačném sledu u osobností, které stávající moci jsou nepříjemné.

Na Havla se nelze zlobit, že byl zmýtyzován a neustále je oslavován. To jen společnost ovládající mají na svědomí tuhle šaškárnu!

P. Lenc 13.10.2016 9:42

Když

na tom kultíku se může živit tolik lidí.No neberte to.Problém je, že že trapná Havliáda je právě vůči Havlově postavě naprosto kontraproduktivní.Článek pravdivý.

V. Kříž 13.10.2016 8:56

pro mne....

... měl pn Havel održet slovo z prosince 89 tuším, že dovede zemi k svobodným volbám. mohl se nechat zvolit i československým presidentem a pak měl se vrátit zpět do uměleckého světa. potom by jistě neměl tolik nepříznivých hodnocení.

já osobně mu vytýkám, že jeden z jeho prvních počinů bylo, že se zasadil o vrácení majetku spolu s panem kancléřem - což by nebylo nic zavrženíhodného - ale pak jeho zájem o restituce opadl a ti, co na jejich pozemcích a nemovitostech fungovalo JZD a nedostali celá léta ani korunu a většinou dodnes nemají zpět nic, utřeli nudli. a nebyli bohužel sami, komu se restituce vyhnuly.

P. Hlosta 13.10.2016 8:41

Konečně rozumná řeč k Havlovým osmdesátinám!

:-)

P. Hlosta 13.10.2016 8:42

Re: S diskuzí to bude horší!

:-)

F. Houžňák 13.10.2016 6:47

Ano, komu se nelíbí Havlovo chování a činy,

jako jsou zlodějny okolo Lucerny, milosti pro jemu milé vrahy, násilníky a zloděje, podvody okolo jeho volby presidentem a další, tak čpí nenávistí.

J. Fridrich 13.10.2016 7:45

Re: Ano, komu se nelíbí Havlovo chování a činy,

On prostě pan president Havel vadí čecháčkům v naší zaprděné kotlině svým PŘEČNÍVÁNÍM - to je to, co se v Čechách neodpouští.. Něco o tom ví většina významných českých rodáků v posledních stoletích.