19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Co by na to paní Olga

Tak jsme místo Václava Havla oslavili jeho osmdesátiny. Každý si z něj vybral, co chtěl – ve výsledku to svědčilo spíše o těch výběrčích než o Havlovi. Čest výjimkám – Bohumilu Doležalovi, Ondřeji Slačálkovi, Andreji Krobovi, Petru Uhlovi, Ondřeji Němcovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Řezák 14.10.2016 19:08

Re: A proč by jako nemohla, můžete to nějak

To všechno je pravda. Ale já se stále ptám, zda by neorganizovaný dav svrhl komunismus ve chvíli, kdy milice a další svoloč byla organizovaná, až hrůza. Zda by to nakonec neskončilo týdnem řvaní na náměstích.

M. Pivoda 14.10.2016 17:27

Re: ... vzory jsou zkrátka potřeba

Vzory jsou zkrátka potřeba.

J. Krásenský 14.10.2016 17:25

Re: A proč by jako nemohla, můžete to nějak

O jeho nezastupitelné úloze svědčí i fakt, že statisícové demonstrace a svržení komunizmu se odehrálo dříve v i Bulharsku než v Československu.

J. Řezák 13.10.2016 23:06

Re: A proč by jako nemohla, můžete to nějak

Tak to jo. To by ta Velká Listopadová Sametová Revoluce skončila dřív, než začala. Ale představit si tu Olgu docela dovedu, to zase jo. Sranda musí být, i kdyby fotra věšeli.

F. Houžňák 13.10.2016 22:29

A proč by jako nemohla, můžete to nějak

blíž osvětlit? Já tu scénu úplně vidím: Olga tam stojí, zdvihne ruce, takovým tím gestem, jako když césar zdraví do amfiteátru, chvilku vyčká, až se mručící dav utiší, a řekne "Vašek se zase vožral jako snop, tak vám to povím já", a spustí. A najednou by se zjistilo, že žádný Havel není třeba.

J. Kanioková 13.10.2016 21:14

no, už je to tu... hulváti mají préé

P. Mach 13.10.2016 20:56

,.. přičemž hřebem každého srandovního blábolu

je tvůj zvratek, kaňoková. :-)

P. Mach 13.10.2016 20:54

Na plytké žvásty je schneider odborník,

ty jeho jdou do hloubky pouze tehdy když vebálně leze do řiti puťkovi. Viz třeba hovadská schneidrova snaha zamlžit fakta o sestřelení letu MH17 ruskými polovojenskými jednotkami na východní Ukrajině.

J. Kanioková 13.10.2016 20:44

Tedy.. to o Rudolfovi

J. Kyselková 13.10.2016 20:20

Paní Olze bych řekla -

předevčírem jsme se božsky pobavili na ARTu "Audiencí" s panem Landovským, Abrhámem a Vaším panem manželem, který svou hru nakonec osobně z publika komentoval.

Bylo to velmi citelné připomenutí tehdejší doby a vzácná ironie totalitní morálky !

J. Kanioková 13.10.2016 20:03

:)))

nejspíš, nebo možná.. Nevíme o sobě nic.. Že s jeho výroky stoprocentně nikdy nesouhlasím, souvisí se současnou dobou..

J. Kanioková 13.10.2016 19:59

Víte, je hloupé napsat řečnickou otázku,

kde kdo tehdy byl.. Nevíte to, nevíme o sobě téměř nic.. Takže psát, že někdo cosi dělal v koutě, je hloupost..

J. Kanioková 13.10.2016 19:56

Dobře napsáno,

četla jsem to už v noci, a smála se, jak ta diskuze bude vypadat..

J. Řezák 13.10.2016 19:47

Re: Nejde o jméno, těch vyjednavačů bylo víc

Jo, jenže Olga se nemohla postavit na balkón Melantrichu a začít.

M. Pivoda 13.10.2016 19:38

... vzory jsou zkrátka potřeba

"... říká, že je třeba Havla idealizovat a nemluvit o jeho slabých stránkách, neboť vzory jsou zkrátka potřeba.“

Tak a teď pojďme udělat něco užitečného. Sdělím vám teď užitečný příběh, který se povídal v dobách českého reálného socialismu.

V Moskvě v podvečer procházela dívka tmavým parkem na cestě domů. V tom k ní přiskočili chuligáni a stáhli jí kalhotky. Nicmkéně pak ji hned pustili a nechali v klidu odejít. Když druhý den v podvečer procházela ta dívka parkem opět, přiskočil opět jeden z těch chuligánů a vtiskl jí do ruky jakýsi balíček. Když ten balíček dívka doma rozbalila, našla v něm své kalhotky a u nich papírek s tímto textem: "Včera po(s)rané, dnes vyprané. Timur a jeho parta!"

Vzory jsou zkrátka potřeba.

P. Han 13.10.2016 19:13

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

On se s Václavem Havlem a s paní Olgou znal, zatímco vy jste tenkrát tak akorát chodil slintat na uliční výbor.

F. Houžňák 13.10.2016 18:56

Ano, tak nějak,

ještě bych dodal, že proto, že se s komunisty předem dohodl. Oni potřebovali ovladatelného slabocha. Nic proti tomu, ale všichni "disidenti" to rukamanohama popírali, i když to bylo zjevné. Opilci nebývají vůdčími osobnostmi, protože na to kvůli chlastu nestačí. Ostatně místo Havla vládl na hradě Čalfa.

V. Čermák 13.10.2016 18:32

Dva názory na Havla.

Brněnští umělci zahráli Ódu na Havla - Málo bylo Havla. Pak jsem zaznamenal odlišný názor - Běžte s tím Havlem už do pr*dele. Myslím, že sám Havel, který pravděpodobně chce v klidu spát, by se přiklonil k té druhé variantě. I já se k ní křikláním.

M. Těhanová 13.10.2016 18:21

Nejde o jméno, těch vyjednavačů bylo víc

Havla vypíchli, protože byl známý ve světě, ale nebyl vůdčí osobnost. To spíš Olga. On byl slaboch a kdo ho znal, ten to ví. Taky proto tady máme dodnes komunisty. Díky jemu a blábolovi Pithartovi

V. Čermák 13.10.2016 18:19

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Cože, oni vás přes veškerou snahu nepřijali? Musíte se snažit víc!

F. Houžňák 13.10.2016 18:08

Havel nechtel, aby jsme my tady mohli sdelovat

nase rozumy. Jak pozorovani Havla ukazalo, chtel sdelovat vyhradne rozumy svoje a snil o socialismu s lidskou tvari, tentokrat vedenym temi spravnymi lidmi, tedy jím a jeho kamarady z mokre ctvrti.

F. Houžňák 13.10.2016 18:05

Havlovi zadny kriminal nevycitam,

i kdyz on sam psal, ze byl fesacky. Viz Dopisy Olze. Jak jste na to prisel, muzete prozradit? Nemate nekdy tak trosku halucinace? Mate zajimave jmeno. Mit nazor, podlozeny vecnymi argumenty, je nestydatost? Ale, ale, ...

F. Houžňák 13.10.2016 18:02

Kdo

jako co?

F. Matousek 13.10.2016 17:54

neuveritelné

kde byli v 80 tych letech pánové Lesniak a Houznák ? Kdyz byl Havel arestován za to ze chtel aby zde oni mohli dnes sdelovat své rozumy ?

Sra.i v koute a cekali jak to dopadne. V kriminále jiste nebyli, ani v tom " fesáckém ", co dnes Havlovi vycítají.

Nestydatost nekterych zde diskutujících je zarázející.

J. Řezák 13.10.2016 17:16

Re: No jo, takže se řadíte do té první skupiny,

Kdo ???? Jediné jméno, prosím. Jinak jsou to právě ty "všeobecné žvásty".

J. Řezák 13.10.2016 17:14

Re: Ne že bych vám chtěl odporovat,

No řekněte mi jednoho jediného. Fakt nevím.

F. Houžňák 13.10.2016 16:29

Taky si myslím, že by se mu dalo

vytnout úplně něco jiného. Ale v zásadě souhlasím s panem Donátem o jednu výš.

F. Houžňák 13.10.2016 16:28

No jo, takže se řadíte do té první skupiny,

všeobecné žvásty. Naprosto nepostradatelný člověk, hm. Hřbitovy jsou plné naprosto nepostradatelných lidí. Když se zamyslím, tak vymyslím, že bez Havla v čele by to šlo taky, nejspíš líp, kdyby se našel někdo, kdo by vypráskal tu bandu "profesionálně disidentských" příživníků, z osmdesáti procent bolševiků a z devadesáti procent estébáků, co ji Havel vedl. Možná byla ta procenta naopak.

S. Donát 13.10.2016 16:13

Re: Ne že bych vám chtěl odporovat,

Nevím, jestli byl jediný, kdo to mohl dokázat, ale jako symbol "revoluce" posloužil velmi dobře za to mu budiž velký dík. Jako politik ale byl prachmizerný, jeho další působení považuji spíš za nešťastné.

P. Rudolf 13.10.2016 16:08

Re: Tak laureát Krameriovy ceny

Tak to jste mi velmi polichotil.