Neděle 8. září 2024, svátek má Mariana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J. Beaufort

30. 3. 2010 22:38
Souhlas s prispevkem

Ja suhlasim s autorkou.Bohuzial ma prekvepuje vcelku negativny postoj nazorov v diskusii.K zneuzivaniu deti dochadza asi cim viac.Ma to za nasledok celkove "zhrubnutie" spolocnosti.A v tom vychovavame nove deti. Vina nie je v cirkvi ale v jej niektorych zastupcoch.Dalej si myslim ze jde o dobre zmedializovanu spravu.A ta ma poskodit cirkev.Mam deti,porovnavan svoje detstvo a 20 rokov v demokracii.Bohuzial ma optimizmus opusta.

0 0
možnosti
RK

R. Kraus

30. 3. 2010 15:45
podstata problému

Skandální na celé této záležitosti není ani tak "čin zneužití" - k podobným věcem čas od času dojde všude, kde dospělí mají moc nad dětmi (což přirozeně přitáhne i pedofily) - problém je reakce odpovědných církevních hodnostářů, kteří věděli a nejednali = defacto tak tyto praktiky posvětili a zárověň postavili církev nad světský zákon (ostatně i v bibly je takovéto chování těžký hřích).

Je mi upřímně líto všech těch poctivých lidí, kteří v rámci církve zasvětili život péči o znevýhodněné děti - a teď je jejich péče pošpiněna, kvůli několika zločincům a především ignoranci a pokrytectví církevních činitelů

0 0
možnosti
MA

m. anklewicz

30. 3. 2010 9:56
To není problém církve ale celé společnosti.

Paní Šteflová se plete v několika věcech.   Podle §168 tr.z. má každý člověk a já dodávám určitě každý slušný člověk povinnost oznámit tento druh zločinu.  Církve mají v tomto směru poněkud zvláštní postavení. " §168- Oznamovací povinnost nemá také duchovní registrované církve  dozví-li

se o spáchání trestného činu v souvislosti s výkonem zpovědního

tajemství "(zkráceno). "Bohužel "existuje institut zproštění mlčenlivosti. Tím samozřejmě vzniká všem slušným kněžím i členům církve (samozřejmě i členům všech organizací, které p.Šteflová jmenuje) oznamovací povinnost bez diskuze. Je to pouze vnitřní morální problém. Dostáváme se tím ovšem k dalšímu problému, ochotou orgánů státní správy (justice , policie a odbory sociálních věcí) se tak choulostivým tématem zabývat. Typickou ukázkou podobného jednání je tzv. Kuřimský případ. Případ, který nesl jasné znaky výroby dětské sadistické pornografie, kdy docházelo k mučení dětí, byl doslova zameten pod koberec. Není jasné jakou roli v tomto případu hráli jména jako  Nečas, Šabatová, Patočka. Jaké zájmy vedli k tomu že "člověk" jenž vyřezával maso z těla sedmiletého dítěte, při jeho plném vědomí byl odsouzen na pět let(v praxi tedy tři roky-dodnes se odvolává). Proč byl případ "rozkouskován" na několik samostatných procesů? Aby propojení aktérů tak nebilo do očí? Tehdejšího min. spravedlnosti Pospíšila  to nezajímalo? Proč soud odmítl posudky znalců pracujících desítky let v oboru popálenin a rozhodl na základě posudku znalce z oboru toxikologie(český právní řád má bohužel v oboru lékařství pouze institu znalce, paradoxně tak v případu poškození oka může svědčit znalec gynekolog). Komu to vyhovuje a kdo to zneužil?

0 0
možnosti
OV

O. Vosecký

30. 3. 2010 16:09
Re: To není problém církve ale celé společnosti.

Nevím, ale zaznamenal jste změnu tr. zákona? §168 pojednává o obchodování s lidmi, pokud jde o "Neoznámení tr. činu", tak je to §368 a §367 je o "Nepřekažení tr. činu". Nicméně nikde jsem nenašel institut zproštění mlčenlivosti v souvislosti s církvemi a docela by mne zajímalo, kde se tento institut v našem právním řádu vyskytuje. Při vší úctě a celkem souhlasu s Vaším rozhořčením mi Vaše právní konstrukce připadá dosti krkolomná...

0 0
možnosti
JV

J. Veselý

30. 3. 2010 9:17
Hm

Nejsem si jist zda je církev tak skvělá jak píšete. Nenajdete v historii astronoma který by upálil kněze za názor, ale naopak je mnoho lidí, které církev upálila za názor. Upalování, inkvizice, mučení, vyhubení celých kultur to je podle Vás správné? Žehnání otroctví, za válek kanonům a ponorkám, to je morálka nejvyšší? Pak děkuji ale nestojím o ni. Jak píše paní pode mnou - kdyby církev na tuto zvrhlośt reagovala okamžitými opatřeními včetně odškodnění obětí možná by to vypadalo lépe než zatloukat. Když pedofil napíše že se ze svých skutků kál a tím je to uzavřené je tomu opravdu tak? A co ty desítky obětí? Myslí on nebo Vy na to co musely prožít? Nikoliv, jen se starají o sebe.

0 0
možnosti
RL

R. Langer

30. 3. 2010 8:52
Že by to třeba bylo tím,

že astronomové například nikoho nenutí žít v celibátu a nevyžadují od svých posluchačů žádná omezení ohledně osobních radovánek? Už mistr Jan Hus tomu říkal - káže vodu, ale pije víno... :-P

0 0
možnosti
RS

R. Sladká

30. 3. 2010 8:20
Je to příznačná (?) demagogie:

Jestliže církem hlásá nejvyšší morálno lidstva, je skutečnost, že má mezi sebou takovou řadu pedofilů, dost zlá. To by jí ale asi lidé odpustili. To čemu nyní čelí není fakt, že někdo někoho zneužíval, nýbrž to, že se to církev snažila ututlat.

Kdybyste Vy znala zákon, pak víte, že oznámit trestný čin je povinností každého člověka, který se o něm hdnověrným způsobem dozví. Svést ututlání na oběti a jejich rodiče je ještě větší svinstvo, než prohlášení, že kněz, v době, kdy se o jeho chování církev dověděla, byl už starý a nedalo se z heldiska jeho potrestání nic dělat.

Kdyby církev nekázala vodu a sama nepila víno, tak by své příslušníky v případě podezření z trestného činu nejen vydávala okamžitě "světské spraveldlnosti", ale sama by je trestala nad rámec trestního řízení. Všem obětem by se ihned poté, co se o věci dozvěděla, omluvila a poskytla jim mimosoudní odškodnění za morální a často jistě i celoživotní psychickou újmu. Pak by měla právo na vysoký morální kredit, o kterém stále hovoří, ale který již dávno dávno není pravda.

0 0
možnosti
MH

M. Hanko

30. 3. 2010 8:11
Nesouhlas

Autorka postupuje osvědčenou metodou, kdy polemizuje s něčím co nikdo netvrdil, a závažné námitky naopak pomíjí.

Křesťané o svém učení tvrdí, že je základem morálky. Kněz je navíc vysvěcená osoba, a člověk by předpokládal, že POKUD na křesťanství něco je, budou kněží prakticky ve stu procentech naprosto bezúhonní lidé. No a namísto toho se ukazuje, že kněží katolické církve zneužívají děti a že tak dokonce činí výrazně častěji než výjimečně (četl jsem až o desítkách procent zneužitých dětí v některých církevních školách v Německu!). Mimo to je skandální každý jeden případ, kdy se nadřízený toho viníka o tom rozhodl mlčet, zamést to pod koberec.

Na téma vymývání mozků jsem psal článek v pátek http://hanko.blog.idnes.cz/c/130378/Krestane-a-vymyvani-mozku.html. Samozřejmě NIKDO nemluvil o výmývání mozků křesťany v souvislosti s případy pedofilie, je řada jiných argumentů proč tvrdit, že křesťané mají myšlení opravdu poněkud ... posunuté...

0 0
možnosti
JM

J. Měrka

30. 3. 2010 6:29
Neouhlas

Vážená paní,

byl jsem flagrantně okraden (je to o milionech) o dědictví karolickým řádem sester řádu Karla .... Vaše bláboly mě tudíž nechávají chladným a mním, že kfyby můj otec umřel "před sametem", tak bych nebyl tak zvěrsky okraden... Berte jako fakt, že je církev nejstarší politická strana a dnes je, bohužel, na úrovni našich pokleslých politiků. Přeji hezký den a co nejvyšší rozkoš při dalším loupení.

0 0
možnosti
MZ

m. zavala

30. 3. 2010 5:59
milostiva, pravda je ze je to tazeni proti cirkvi

ale ta cirkev si to zaslouzi, opravdu je to ovladani mas a vymyvani mozku. A ten priklad je sejdrem, to je spis jako kdyz moc detskych jesli bude zneuzivat deti, a jeslickova rada bude koukat jak to zatlouct. To potom vsem jeslickam zavari, i tem nevinejm. Takze by bylo v zajmu tech majitelu jeslicek - pokud se neco stane - IHNED to potrestat, a paradne!

Ne ze bych si stezoval na katolicke skoly, nase deti tam chodili, drahy sice (v Americe)a chodili tam i kdyz jsme v rodine ateisti a nenutili je dat se na viru ani se modlit, jako jinejm ateistum a zakum jineho vyznani,  ale nic takoveho se tam asi nestalo, rozhodne neco o cem by jsme se dozvedeli. A pravda ze se to muze stat kdekoliv, treba u doktora. Cili nevim co se tim sleduje, nevim opravdu jestli v cirkvi radi vice pedofilu nezli jinde.

0 0
možnosti
JP

J. Pospíšil

31. 3. 2010 20:50
Re: milostiva, pravda je ze je to tazeni proti cirkvi

Vypadá to tak, že to asi  organizované tažení proti církvi je.

Sexuální zneužívání(mimochodem přesné označení o jaké zneužívání se jednalo), se vyskytovalo v různých společenstvích, sportovních , kulturních i jiných._

 Proč si ale na to všichni vzpomenuli, mnozí až v důchodovém věku. Proč ne dříve?

Proč  se to  zneužívání připomíná jen v církvi. Ze statistických údajů jsem se dozvěděl např.

  že v Německu ze 210000 případů zneužití nezletilých, jež byly oznámeny od r. 1995, se jich 94 týkalo církve.Proč se  se zdůrazňují prohřešky církevní, ale ne ty ostatní, těch zbývajících několik set tisíc v jiných organizacích ?

0 0
možnosti
MR

M. Roesel

30. 3. 2010 0:58
Bolestivá pitomost

Kdyby vousatí astronové zneužívali studenty a studentky a vynucovali si sex, aby je vůbec pustili ke zkoušce, a pak se ukázalo, že o tom věděl děkan, rektor i paní ze studijního, a nikdo ani necek, byli by jak sexu chtiví astronomové tak univerzitní funkcionáři ukřižováni, než byste řekla švec.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz