17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Chci soukromí. Zn. Rychle

Smutným hrdinou roku 2013 je Edward Snowden. Má pověst whistleblowera, toho, jenž odhaluje pravdu, a leccos na jeho informacích nepochybně je. Ale jak vnímat odhalení člověka, jenž utekl z americké tajné služby přes Čínu do Putinova azylu? Ano, ďábel vždy vězí v detailech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 3.1.2014 14:12

Spasitel Snowden

Nepopírám, že mě potěšily např. informace dokazující Obamovo pokrytectví, např. ta, "že aby mohl popravit Usámu, potřeboval mezi teroristy dostat svého muže a ten získal jejich důvěru svým podílem na teroristickém útoku v Bombaji (101 mrtvých)", o němž tedy Obamava administrativa předem věděla.

To ale nic nemění na tom, že jeho počínání je vlastizradou (která může mít nedozírné následky) a že jeho "boj" proti využívání digitálních technologií bezpečnostními složkami státu v době, kdy je užívají i teroristé, v době gerilové války s nimi, je neuvěřitelně hloupý.

Musíme pochopitelně usilovat o to, aby byly zjišťovány pouze nezbytné informace, jejichž původci by byli identifikováni pouze se souhlasem soudu. Aby tyto informace ze systému neunikaly a nemohly být účelově zneužity proti občanům (jako dokonce i oficiální policejní odposlechy u nás).

Naše soukromí a občanské svobody jsou daleko více ohroženy např. politicko-korektní inkvizicí, která úspěšně špehuje (např. pomocí dětí nebo kdejakých "práskačů") každou rodinu, zbavila rodiče svrchovaných, často i v totalitě respektovaných práv, odebírá děti pěstounům s nekorektními postoji, a spolehlivě zničí kariéru každého svého odpůrce.

J. Jurax 1.1.2014 22:15

Re: Autor není zřejmě sto rozlišit

Šmírování pí Merkelové sice neprospívá boji proti terorizmu (leda tak zelenému, jemuž tato dáma pošetile ustupuje), ale nepochybně prospívá šmírujícímu - jinak by to nedělal. A informace jsou moc.

Ono otevřeně řečeno - mít paní Merkelová tu možnost a technologie, nechala by šmírovat taky - a nepochybně tak i činí v rozsahu, který jí dovolují Německem ovládané technologie a obecně možnosti Německa. Jinak by se zpronevěřila svému kancléřskému slibu, jenž jistě obsahuje klauzuli o povinnosti činit ve prospěch Německa a jeho lidu.

Z toho všeho spíš plyne, že Američané trestuhodně zanedbali bezpečnostní opatření, když se Snowdenovi povedlo, co se mu povedlo (a když Snowden ještě žije). Výsledkem jistě nebude zrušení, ba ani omezení onoho šmírování, ale zvýšeni bezpečnosti šmírující organizace, resp. organizací.

J. Jurax 1.1.2014 22:05

Re: Snowden je záchrana Ruska.

Přesně.

J. Jurax 1.1.2014 22:04

Re: ach jo

No, tu hysterii, o níž píšete, bych nepřičítal pravičákům, nýbrž spíš mentálně nedospělým jedincům s anarchistickým náhledem na svět. Takoví jsou napříč pravolevým spektrem.

Bylo, jest a bude, akorát technologie špiclování se s pokrokem techniky mění - špiclování je holt efektivnější. Obávám se, že přes nevoli části populace se s tím nedá moc dělat - jestliže jde něco technicky realizovat, tak to dřív nebo později někdo realizuje, Legislativa, ba ani represe nepomohou - zvlášť když je to výhodné pro ten který stát, který na to má tu techniku.

J. Boleslav 1.1.2014 20:12

Re: ach jo

Těžko představitelné, leč zdá se že pravdivé.

J. Boleslav 1.1.2014 20:11

Re: ach jo

Potenciální sledování mých telefonních hovorů či práce na Netu nějakými tajnými službami se mně moc nelíbí. Pořád ale podstatně míň, než např. možnost řezání hlav nějakými teroristickými xindly v přímém přenosu.

J. Boleslav 1.1.2014 20:06

Re: kdo chce soukromi, ma ho i dnes. Staci nedavat soukrome

Není to tak jednoduché, různé informace o Vás jsou shromažďovány, i když na FB nic nezveřejňujete. Musel byste úplně rezignovat na práci na Internetu, což už v současnosti je těžko představitelné. Existující sledování je mně ale pořád milejší, než uřezaná hlava nebo roztrhání na kousky nějakým swiňským teroristou.

M. Zavala 1.1.2014 17:45

kdo chce soukromi, ma ho i dnes. Staci nedavat soukrome

veci na FB, a je to . Drive to nebyvalo jine, Takova psanicka, kde se lide sverili se vsim, vzdy byla dobra na vydirani. Nebo se rozpovidat u hokynarky, "ale nikomu to nerikejte", a do dne to vedela cela ctvrt nebo vesnice, mozna i okolni. Nic noveho pod sluncem.

J. Schwarz 1.1.2014 17:08

Re: Snowden není žádná celebrita

Vždy objektivní a nestranný musulman Sevrát promluvil. Howgh.

J. Schwarz 1.1.2014 17:05

Re: ach jo

Co to je za ptákovinu? Pokud se nepovažuju za samostatnou jednotku, budu mít těžko nějaké zásadní výhrady proti tomu aby "naši" získali informace o tom co proti nim kuje eventuelní nepřítel / tedy jsem pro špiclování /, na druhé straně nemám radost ze špiclovacích úspěchů nepřítele / jsem proti špiclování /. Ale to je přece normální, když fandím Spartě nebudu se "objektivně" radovat z vítězství Slávie ani mi nebude lhostejná eventuelní porážka či mizerná hra Sparty.  Pokud by tomu tak bylo,  nejspíš bych buďto nebyl fandou Sparty nebo by mne nezajímal fotbal vůbec. Takže ten, kdo "odsuzuje špiclování" jako takové nebo je mu fuk jestli špicluje KGB nebo CIA je spíš na straně KGB / pokud žije tady /. Pokud by zastával stejný názor v Rusku klonil bych se k náhledu že naopak straní Američanům.

M. Prokop 1.1.2014 15:58

Re: Snowden není žádná celebrita

Barikády?

Tipovat by se daly spíše dveře bez kliky, s nápisem "internetoterapie". :-P

M. Prokop 1.1.2014 15:57

Re: pane Lenci

Ta poslední věta neudivuje jen očekávanou pitomostí, ale u vás neočekávaným obsahem.

Kdo označuje levičácké špehování za boj za svobodu a demokracii, kromě vás?

M. Prokop 1.1.2014 15:54

Re: ach jo

Nechápavější než Rybílek?

M. Prokop 1.1.2014 15:54

Taktiku,

jak vložit někomu do huby co nikdy neřekl, případně do klábosnice co nenapsal, pak nad tím slavně "zvitězit", ovládáte docela slušně.

Brzy doženete mistra téhle sviňárny, jistého čumila neblahé paměti.

M. Šejna 1.1.2014 15:49

pane Lenci

poprask kolem Snowdena nezačal ve chvíli, kdy zdrhnul z USA. Poprask nezačal ani tehdy, když Snowden začal mluvit. Poprask začal až ve chvíli, kdy se svět dozvěděl, že Američané špehují i politické špičky ze spřátelených zemí. Tehdy nastoupili lidé Vám podobní s tvrzením, že to je tak správně v rámci boje proti terorismu. Tehdy jste to byli Vy zdivočelí pravičáci, kteří jste najednou označili levičácké špehování za boj za svobodu a demokracii.

E. Sevrát 1.1.2014 15:02

Re: ach jo

Takže,když všichni čůrají na dům tak je to v pořádku.

E. Sevrát 1.1.2014 15:00

Re: Snowden není žádná celebrita

Vy lůza z hospody na Barikádách,hrdino.

L. Krajíček 1.1.2014 14:47

Re:...nějáký terorista bude podrobně vědět ...

Aha. Takže nesledovat, nehlídat a tím nastane teroristův zmar! :-))

Já osobně bych nechal Merkelovou hlídat a šmírovat na každém kroku, protože když už nemáme tu politickou sílu ji zavřít do izolace, je potřeba alespoň eliminovat jakékoliv její další kroky. Je přece evidentní, že idioti typu Angela Merkelová, Françoise Hollande, Jose Manuel Baroso vedou Evropu do záhuby.

P. Lenc 1.1.2014 14:33

Re: ach jo

Ať sleduji deskuze kolem Snowdena jak chci a toto není první diskuze, tak jediný, kdo do toho tahá nějakou ideologii jste pouze vy.Z drtivé většiny příspěvků plyne pouze to, že se sledování zůčastňují všechny strany.Nic víc, nic míň.Samozřejmě až na vyjímky jako jste vy nebo p.Sevrát.

V. Vlach 1.1.2014 13:12

Re: Snowden není žádná celebrita

na které straně barikády jsi?

zasloužíš za tuto veskrze odpudivou reakci pohrdání, plivanec pod nohy a navždy otočená záda s tím, že přesně takové lidi my nepotřebujeme!

A můžeš se chytráku dovolávat spolubojovníků otázkou: KDO MY?

M. Šejna 1.1.2014 11:47

ach jo

Snowden je samozřejmě zrádce, jako každý agent, co prozradí špionážní metody svého chlebodárce. Ovšem hysterie našich pravičáků, která propukla poté, co Snowden začal "mluvit", ta mě zaráží. Místo toho, aby aspoň decentně sdělili, že metody všeobecného špiclování jsou sice potřebné, ale ve své podstatě nechutné, dozvídáme se od nich, že špiclovat všechno a všechny je správné v zájmu boje proti teroristům. Říkají to ti samí, kterým dělá problém sdělit úředníkovi své rodné číslo nebo číslo telefonu, ale špiclování od tajné služby cizího státu považují za prospěšné. Říkají to ti samí, pro které by podobné špiclování od české BIS nebo od ruské tajné služby bylo porušením základních práv a svobod.

A právě ten ideologický přístup k tomu, že špiclování od jedněch je bojem za demokracii, zatímco špiclování od těch druhých je sviňárna, to mě u našich pravicových ideologů šokuje.

F. Matousek 1.1.2014 10:54

pomoc

USA nabízejí Putinovi pomoc pri odhalování teroristu z Volgogradu. Pomoc bude spocívat zejména v utajovanych infprmacích, proti kterym Snowden bojuje a má ted v Rusku asyl.

Je to vsechno tak trochu saskárna.

E. Sevrát 1.1.2014 10:47

Re: Snowden není žádná celebrita

Jo,kdyby to udělal ruský agent to by byla holt jiná káva.Na západě by byl vítán jako bojovník za svobodu,oslavován jak ten zloděj Chodorovskij nebo zlodějka Tymošenková či vymaštěné Pusinky.Právo na azyl by se hrnulo z různých států apod.

J. Boleslav 1.1.2014 10:36

Re: Jenže Snowden je horší než zrádce.

Je to bohužel přesně tak, jak píšete.

J. Boleslav 1.1.2014 10:34

Snowden není žádná celebrita

ale hnusný zrádce a jako takový skončí. Už to zde bylo opakovaně probíráno.

E. Sevrát 1.1.2014 9:37

Autor není zřejmě sto rozlišit

pojmy soukromí a osamění.To je přeci zcela z jiného soudku.Pro mě je soukromí stejně důležité jako svoboda,bez soukromí není svobody.A to je i ten případ open space.A již vůbec nechápu jak šmírování telefonu např. paní Merkelové přispívá k boji proti terorismu.Tajné služby jsou v každém režimu jak demokratickém tak nedemokratickém ,stát ve státě a vzhledem i k novým technologiím je třeba jejich kontrola,jinak jejich činnost narůstá do obludných rozměrů a ještě nejhorší je,že nejsou schopny získaná data uchránit před jejich zneužitím a vystavují tak šmírované osoby (jako pí.Merkelovou) tomu,že pak opravdu nějáký terorista bude podrobně vědět kde,kdy se pravidelně pohybuje, což mu silně usnadní jeho "práci".A paní Merkelová to je jenom třešnička na dortu,jedná se i o vědce apod.

P. Lenc 1.1.2014 9:29

Re: Jenže Snowden je horší než zrádce.

Ano pane Krajíčku, máte pravdu.Naprostá manipulace většinou levičáckých  médií dělá z těchto Snowdenů pátou kolonu naší civilizace.Problém je, že těch autobusů by v tomto případě bylo málo, zato "užitečných idiotů" příliš mnoho.

L. Krajíček 1.1.2014 3:01

Re: Jenže Snowden je horší než zrádce.

Přece ani takový idiot, jako je on, si nemůže myslet, že proti terorismu bude bojovat v klubovce s nedělními Timesy položenými vedle šálku s čajem.

Hrdinu z něho udělali právě ti, co vydávají skutečné i ty další "nedělní Timesy". Měli by ty výrobce hrdinů nacpat do toho autobusu ve Volgogradu.

L. Krajíček 1.1.2014 2:12

Snowden je záchrana Ruska.

Jeho představy a zejména demokratické metody boje proti terorismu jistě přispějí k odhalení atentátníků z Volgogradu. Díky Snowdenovi budou olympijské hry v Soči nepochybně ty nejbezpečnější v dějinách.

Život napsal další (dosti otřesný) paradox :-))

H. Lukešová 1.1.2014 1:21

Jistěže je Snowden zrádce.

Špinit Spojené státy před jinými zeměmi, Čínou a Ruskem je podlé. Ti, co podporují Snowdena, by si také měli uvědomit, že podporují, ať chtějí či nechtějí velkého cara Vladimíra Vladimiroviče Putina.

Každá tajná služba šmíruje, evropské nejsou výjimkou, všichni odposlouchávají, kdo používá google, tak by měl vědět, že i goodle si schovává informace o všech lidech. Taková je už doba, tajné služby jsou již takové. A v době terorismu se tomu nikdo nemůže divit, Evropu, Spojené státy, Keňu, Sinaj, Egypt, Indonésii, nyní i Rusko zasáhl terorismus. Co s tím udělat? Kdo jiný než tajné služby by měly proti terorismu zasahovat a to si sebou nese i jisté okolnosti.