1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pozorovatel 7.6.2007 15:53

Re: Přesněji řečeno

Nerad připomínám, ale opravdu si myslíte,  že dnes jsou všechny finanční toky jsou opravdu průhledné????????? I když žurnalisté mají sklon věci dramatizovat (jinak by neprodali) přece jen z článků seřazených v čase lze vyčíst něco nelichotivého!!!!!! Což je ovšem doménou příslušných policejních složek vyhledávajících TATRAMATKY na měnu.

pozorovatel 7.6.2007 15:36

Re: Re: Re: Re: Žatecké letiště

Prosím Vás podívejte se JAK SE TVOŘÍ CENA PRODUKTU. I kdyby to byly jen rozpočtené náklady  a to letiště je jedna z položek, pak by podnikatel nejenže umřel hlady, ale také nenaakumuloval finance na obnovu. V případě, že se rozhodne podnikat na úvěr to může být ještě o něco nákladnější. Howgh. 

pozorovatel 7.6.2007 15:42

Re: Re: Re: Re: Žatecké letiště

A ještě něco - vy jste viděl za socializmu zákazníka? Možná že ano, když vezme jeden v potaz podstatné jméno "ZÁKAZ". A v ekonomice kapitálu se tvoří zisk jak? (za předpokladu, že někdo koupí) zatím tu má v této diskuzi někdo i "nakoupeno".

huhu 7.6.2007 16:26

Re: Re: Re: Re: Re: Žatecké letiště

takže ještě polopaticky - myslíte, že na svobodném trhu ve svobodné konkurenci by přežil ten, kdo by k tržní ceně přidal/přirazil navíc položku "náklady na rekultivaci". Kdo by od něj za tuto dražší cenu kupoval ?  takže tenhle náklad neplatí na svobodném trhu kupující, ale ten kdo má pozemek.

pozorovatel 7.6.2007 19:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žatecké letiště

PROBŮH Z ČEHO?! Kupoval jste si vůbec někdy v marketu rohlík? Je tam cena za provoz a stavbu - NENÍ. Je tam cena včetně DPH a v sumarizaci DPH podle klasifikace zboží. Pochopitelně zákazníka nezajímá z čeho se cena skládá - zajímá ho kvalita (možná) a co zaplatí. Všechno ostatní je věcí kalkulace majitele a ten to musí umět zorganizovat tak, aby z tržeb na vše (včetně energií atd.) vyšlo a sám nenatáh´ brka hlady. O čemž pochybuji, protože presentace taky něco stojí a aby z nablýskaného auta lez´ vyzáblý rachita to oprvdu není to pravé ořechové. Krom jiného tržba je jeho jediný příjem - jinak samé výdaje. Kapišto. On ten Marx se svou teorií nadhodnoty není k zahození a to co kritizujete je v podstatě marxistická věrouka. Fyzikální modely tady poněkud selhávají, ledaže by někdo kalkuloval jako množivý reaktor. Spěte blaze a nálepky si nechte pro sebe!

Arab 7.6.2007 9:16

Pravda.

Po dlouhý době opět dobrý článek.Bolševiky sice rozbouří ale díky za něj.

Jam 7.6.2007 9:16

Článek o ničem

Příště, prosím, napište: "Pan doktor se mýlí, nejsou to sklady, ale výrobní provozy." Takto to působí jako veřejná masturbace vlka na třináct (staršího).

BigGeorge 7.6.2007 8:26

lékaři...

Je čas si uvědomit, že lékaři jsou lidé, jako Vy nebo já. Jsou mezi nimi dobráci i blbci, komunisti i konzervativci, ba i ortodoxně věřící lidé. Konají stejné dobro a dopouštějí se stejných hovadin. Píšou chytře, píšou hloupě, většinou bez ohledu na odbornou erudici, bohudík. Navzdory tomu si myslím, že právě po odborné stránce jsou naši lékaři na tom srovnatelně s vyspělým světem. Hroutící se zdravotní systém jim však na sebedůvěře a sebeúctě nepřidá. Tak to mnohdy kompenzují. Mohu, prosím, srovnávat.

Vladimír Beneš 7.6.2007 8:20

Článek je bolševický

Vážený pane, co míníte svojí nepochopitelnou generalizaci - našich lékařů. Opravdu si myslíte, že takto uvažují všichni lékaři-zaměstnanci? To je mnohem víc bolševická úvaha nežli Vaše argumenty. Stejně tak bolševické je nejmenovat autora příspěvku, který kritizujete.  Původní článek jsem nečetl, ale tuším o kom píšete.  Jeho názory jsou levicově odborové, nikoli bolševické. Takže Váš příspěvek je střetem bolševického myšlení ve vašem podání s postřehem člověka, kterému se něco nelíbí a měl touhu o tom napsat. Co naplat, že souhlasím s Vámi, že mnohem strašnější je hradba paneláků. S fabrikami souhlasím. Doporučil bych Vám raději nepsat než napsat pitomost.     

selidka 7.6.2007 8:27

Re: Článek je bolševický

mohl byste mi prosím vysvětlit, jaký je rozdíl mezi levicově odborovým a bolševickým? já žádný nevidím. děkuji

IS 7.6.2007 12:57

Re: Re: Článek je bolševický

Jako levicově odborový byl označován bývalý president USA Clinton. Jeho nástupce Bush však učinil bolševismu v USA přítrž. Jen jestli ty zákkruty americké politiky nejsou pro prostou mysl selidky příliš složité.

huhu 7.6.2007 8:37

Re: Článek je bolševický

jak autor generalizuje ? A jinak opravdu skutečnost nikdy není nikdo nebo všichni. Ale demokracie dala možnost každému jednotlivci se svobodně předvést. To, že určitě měl a možná má Rath stále většinovou podporů doktorů svědčí o této každém z jeho příznivců jednotlivě a je jich většina mezi doktory, co je to morálně zač. Prostě tihle nejsou ti "doktoři z hor"...a věhlasný profesor je jedním z výrazných Rathových příznivců. A tím se nijak nechci dotknout té slušné menšiny mezi lékaři. Naopak obdivuji je, že se té většině svých kolegů doktorskénu póvlu, postaví.

Alf 7.6.2007 8:02

Volovina

Takovou volovinu jako tohle jsem už dlouho nečetl. To snad napsal úplnej magor. O čem to je?

Ota First 7.6.2007 8:06

Re: Volovina

Milý Alfe, je to o omezencích kteří si myslí, že mají patent na rozum.

huhu 7.6.2007 8:09

Re: Re: Volovina

R^

J.Mach 7.6.2007 9:00

Re: Volovina

A jste si Alfe jist, že umíte číst? Podle vašeho stručného komentáře, to tak nevypadá.

Arab 7.6.2007 9:19

Re: Volovina

Toho si nosáči nevšímej,to ty nepochopíš.

huhu 7.6.2007 8:02

nejde jen o blábol, jde i o charakter

nejen tím blábolem, ale i opakovaně deklarovanou podporou dr. Ratha předvedl ten "věhlasný" prof. svojí zejména morální či spíše nemorální úroveň. Prostě se u mně lidsky odepsal již před časem. Vůbec to, že tak velká část lékařů podporuje dr. Ratha, je vizitkou charakterové úrovně každého tohoto jednotlivce. je charakteristické, že podporu má u doktorů zaměstnanců ve státním. (jistěže ne všech, jsem si vědom, že je třeba rozlišovat)).

V žádném případě nelze ale lékaře házet do jednoho pytle. Měl jsem ted nějaké zdravotní problémy (též v rodině) a musím říci, že je opravdu již dosti rozdíl mezi přístupem v soukromých zařízeních a velkých státních nemocnicích. U soukromníka jsem byl vždy objednán a čas vždy vcelku dodržel. Ve státní nemocnici ač objednán na 10, jsem čekal do 13 a neustále mi předbíhali různí známí soudruha doktora.

Už aby byla zdravotnická zařízení privatizována a plně v tržní konkurenci nezávislých zdravotních pojišťoven  ! pak ať si věhlasný pan prof. kecá co chce, trh mu ukáže jako každému, zač opravdu stojí.

Ota First 7.6.2007 8:31

Re: nejde jen o blábol, jde i o charakter

Ale, huhu, proč tak přísně? Pan profesor si jenuvědomil. že je mu skoro 65 a že by také pna Rath mohl panu řediteli Ludvíkovi ukázat prstem a pan profesor by mašíroval do penze. A že toho je Rath schopen, to je jasné snad každému. Takže pouze pud sebezáchovy. A chtít po člověku vychovaném avystoupivším po společenském žebříčku za komančů charakter, to už by snad bylo moc. ;-P

abc 7.6.2007 11:55

Re: Re: nejde jen o blábol, jde i o charakter

No, čistě technicky, pokud by si penzionovaný Pafko otevřel nic než soukromou poradnu - klidně i bez smlouvy s pojišťovnami - určitě by nouzi o dobře platící klientelu neměl. A to nemluvím o možnosti operovat v některém soukromém zařízení - ta by se jistě přetrhla, aby takového operatéra získala.

Takže strašáka penze bych mu opravdu nepředhazoval.

Vše je MHO.

nik 7.6.2007 8:00

KL30C

30 CKL je taky dobrý, ale já to znám jako KL30C - krumpáče, lopaty, 30 cikánů. Připadá mi to rytmičtější ...

VL 7.6.2007 8:02

Re: KL30C

I když dnes se spíš používá UK10 - deset Ukrajinců.

PetrK 7.6.2007 7:42

Ať se dr. Pa...

drží svého kopyta!

Ašek 7.6.2007 7:29

Diky

Není co dodat,pan Sokol tehdy a dnes vy mate bohužel pravdu a vede to k té špatné naladě ve společnosti za kterou muže pravě tak zvaná elita národa.;-)

BuBu 7.6.2007 7:23

Ano, pane Vlku . . .

. . . bohužel - máte pravdu ! R^R^R^ A tato pravda neplatí pouze na lékaře . . . ale i na další "vzdělance", honosící se vysokoškolskými tituly !

P.S. - Kdybyste nepsal o Vámi zmiňovaném lékaři jako o "světově věhlasném" . . . . . myslel bych si, že píšete o "doktoru" DRÁTHOVI !  ;-D

ZW 7.6.2007 8:58

Re: Ano, pane Vlku . . .

A ještě k tomu vystudovali za vaše dělnické peníze! Fuj!

huhu 7.6.2007 9:19

Re: Re: Ano, pane Vlku . . .

no jo, proč se tedy bolševici brání školnému ? 8-o

oculist 7.6.2007 6:59

Pane Vlku starší,

takhle bohorovnou intelektuální hloupost, jakou jste napsal, jsem už dlouho nečetl. Kde jste vzal tu drzost, abyste takto generalizoval:

"Velká část státem zaměstnávaných lékařů se spíše ve svém komunistickém pohledu na svět ještě utvrdila. Naučili se, jistě, předstírat, že tomu tak není. "

Rozčílil vás článek o tom, že jednomu publikujícímu  lékaři se nelíbí krabice okolo Prahy. No a co?? Mně se (až na historickou část) nelíbí celá Praha a znamená to, že bolševicky myslím? Jste intolerantní a školometský pseudointelektuál, z nějakého důvodu nenávidějící lékaře-zaměstnance. Že by vám něco při drobném zákroku málo umrtvili?

Mám v našem ústavu kolem 80 kolegů, u nichž jsem si nevšiml vámi popisovaného způsobu myšlení. Naopak si všímám, jak poslední dobou roste agresivita pacientů i příbuzných, zvyšuje se chamtivost farmaceutických firem-  a veřejnost? V TV frčí hlavně seriály ze zdravotnického prostředí, ale zanadávat si na doktory, sestry a obecně zdravotnictví je tak příjemné! Třeba jen na doktora, který popsal, co viděl z letadla....

hpinta 7.6.2007 7:32

Re: Pane Vlku starší,

.. těžko si všimnete jiného myšlení když myslíte stejně jako vaši kolegové, a jen tak na okraj, jak se bráníte chamtivosti farmaceutických firem? kolik rautů a výletů za jejich peníze jste odmítl, vždyť jet za cizí peníze do Ameriky je tak příjemné. Jistě dovedete posoudit kolik je agresivních pacientů a tuším, že si myslíte, že doktor není agrsivní a sprostej ani jeden, možná by vám prospělo, kdybyste někdy zašel ke kolegovi jako řadový póvl a neoháněl se hned u dveří vaším titulem

TBB - falešný mormonský kněz 7.6.2007 10:13

Pane okulisto

moc jste mě potěšil, že jste v posledním odstavci Vašeho příspěvku napsal "mám v našem ústavu..." a nepoužil plurální majestát "mám ve svém ústavu". Takže schizofrenie je pouze částečná a dá se třeba léčit - jistě za pomoci spřízněných farmaceutických firem a kolegů MUdr. všeho druhu, s přídavnými tituly před i za.

Nemám nic proti lékařům a oceňuji je jako užitečný druh "homo sapiens". Podmínkou je, že se nevyvyšují nad zbytek lidstva. Stejně jako soudci, číšníci, zedníci, či policajti  a další příslušníci druhu, ženské nevyjímaje. 

Příspěvek, do kterého jste se vehementně navezl. je především o tom, že  v každém by měla být jistá dávka pokory. Ta zcela jistě chybí největšímu z největších, co mává standartou na Pražském hradu, ale ostatním, kteří nemají tak nabubřelá ega, by neměla být cizí.

Lékaři (tedy - s odpuštění - pouze někteří, spousta vás jsou pouzí udržbáři a lépe by to zvládly stroje) jistě mají kvalifikaci jinou, než my další smrtelníci. Ale teď si představte, že nebýt elektroniků, matematiků, nanotechnologů, nukléárních fyziků a nevím koho ještě kolem, ani byste si neuprdl a setrvával byste v dobách Ambrože Parré (piokud Vám to jméno něco říká). Kdyby Vám někdo nepostavil nemocnici a zcela jistě drahý barák, který vlastníte, auto, na které jste tak pyšný, kdyby zkrátka nebylo jiných lidí, kteří holt zase umějí něco jiného, než Vy, nem+ěl byste se na co vytahovat a žil byste v jeskyni. Werich zpíval "TEN UMÍ TO A TEN ZAS TOHLE". Nemohu posoudit, jelikož Vás neznám, co umíte Vy - ale máte na to jistě papír a razítko.

Jo - a poslední poznámka. Agresivita pacientů a příbuzných možná narůstá spolu s agresivitou lékařů. Nevím, zda je to závislost lineární, nebo geometrická. Ale agresivních nedouků v bílých pláštích v nemocnicích jsem již potkal dosti jak mezi lékaři, tak i dalším personálem.. Jejich pracovitým a slušným kolegům se předem omlouvám, množina těch neschopných je zatím menší a doufám, že nebude docházet k průniku s těmi lepšími.