3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Baghíra 4.10.2008 7:41

Re: Ale to jsou krávoviny...

Správně: Vietnamec, stejně jako třeba Žid, ví, co je, a většinou je na to přiměřeně hrdý, nebo aspoň vyrůstá s vědomím vlastní identity. Dětem z rodin, kde jim ani neřeknou, že jsou Romové, nepomohou ani tři asistenti. Jestli je celý rozdíl ve vnějších podmínkách, jak to, že vietnamské děti, vytržené z vlastní kultury, učené ne-mateřským jazykem, tam skvěle prospívají?

gogo 4.10.2008 7:36

Ale to jsou krávoviny...

Odpověď je přece v textu a v diskusi....Je nesmysl, aby každé cikáně mělo ve škole svého asistenta stejně jako ho nemá malý žluťásek. Když řeknou spolužáci žluťáskovi, že je žlutej, pohledem do zrcadla zjistí, že je to tak a neřeší to. Pokud to řeknou Cikánovi, pohledem do zrcadla zjistí, že je Rom a do školy se seběhnou aktivisté a odvolají ředitele....Jak tady kdosi poučený správně prohlásil, nejlepší je léčba klackem, ale POZOR, mlátit se musí rodiče.

EVa 4.10.2008 6:01

Re: Smutné čtení.

ale rád bych upozornil již na příspěvek JaS - cikáni jsou v Čechách a v celé Evropě již asi 500 let, Vietnamci  a další asiati odhadem tak asi 30 - 40 let. Ti druzí se rychle asimilovali a nikomu u nás nevadí, nevyžadují žádné pochopení, podpory a já nevím co ještě - ti druzí by bez těch podpor asi zemřeli hladem, tak sakra v čem je rozdíl ?

R. J. 4.10.2008 5:18

Re: Smutné čtení.

Chce to bejčák, ne na děti, na rodiče.

JaS 4.10.2008 2:53

Jak by ůčastníci ankety

vysvětlili, že vietnamské děti ve škole patří k nejlepším žákům a se spolužáky vycházejí dobře? Dokud sami vedoucí těch různých "iniciativ" nepochopí, že se především sami nusí chytit za nos a především chtít a ne si pořád jen stěžovat, tak se nic nepohne.

zen 4.10.2008 2:44

Lek

Na romsky problemy znam jeden lek – Dr. Martens to vyresi hned!

Tino 4.10.2008 1:23

Smutné čtení.

I přes velkou dosavadní snahu všech možných institucí, teréních pracovníků, pedagogických asistentů ap. není vidět změna. Změna není vidět ani u romských rodin, ani v myšlení majoritní společnosti.

U majoritní společnosti přeci jen změnu lze vypozorovat. Ovšem změnu k agresívnějšímu postoji, rasové nesnášenlivosti větší než dříve, častějším a otevřenějším verbálně útočným projevům naci charakteru.

Neumím si představit, jak malé romské děti nevybavené na příchod do agresivního prostředí školy, mají zvládnout projev majority. Navíc z domova jsou předem instruováni, že škola není vůbec nic pěkného a na rozdíl od majoritních dětí se netěší, protože mají spíše strach.

I to malé zvířátko ze strachu začne útočit a nelze se divit, že z tohoto útočení proti prvním zažívaným agresím od majority se romské dítě dostává do nenávistné pozice na celý život. Tedy aspoň u většiny téhle menšiny.

Romské děti NEMAJÍ budoucnost! Romské děti jsou nahnaní do vzdoru a z toho plyne neustále pokračující problematika jejich etnika.

Jenda 4.10.2008 0:57

Co zmenit v ceskych skolach?

Spis co zmenit v romskych rodinach.

A zajimalo by me jestli vubec existuje dite, ktere nekdy neprislo ze skoly s nejakym tim "mami, oni me rekli ze jsem ...". Ale klidne svadejte vlastni neuspechy na ostatni, mate v tom praxi.

bebe 4.10.2008 0:41

Kecy, kecy, kecy

Nepomůže ani škola německá, anglická, srbská, ruská, čínská....  Na nízkou  vrozenou inteligenci a  asociální sklony je  každá škola krátká.  Ušetřeme si hledání jiných příčin.  Pravda vítězí !

alik 4.10.2008 0:04

Vrchol absurdity

Co je je vrchol absurdity? Kdyz cikan studuje pri zamestnani.