3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavel 19.10.2010 9:04

Podporuji vyjádření Angely Merkelové k "multi - kulti"!

Nedokáži se však ztotožnit s myšlenkovou zkratkou V. Vlka, sen., který ve svém článku razí tezi, že bychom naše České Cikány měli pro náš stát vnímat jako obdobu Islámských fundamentalistů v Německu a jiných neislámských státech........ Sorry, za to, jak autorovi, tak jeho příznivcům!

J. Anděl 19.10.2010 10:05

Re: Podporuji vyjádření Angely Merkelové k "multi - kulti"!

Ano, neměli bychom je vnímat jako obdobu islámských fundamentalistů, to zcela souhlasím. Každá situace je něčím jiným specifická.

V posledních dnech mě zamrzela jiná srovnání něčeho z mého pohledu nesrovnatelného (u pana Frýborta a u pana Hermánka), takže Vám rozumím.

J. Kejkrt 19.10.2010 11:03

Re: Podporuji vyjádření Angely Merkelové k "multi - kulti"!

Každé srovnání, pane Anděli, bude kulhat. Jde o to, co si ze srovnávaných objektů upřednostníte.

Vidle a lopata mají stejné násady, stejně se drží, udělají vám stejné mozoly, i ta technika práce je podobná. Ten, kdo chce tímto nářadím nakládat písek, vám řekne, že srovnávat tohle nářadí je blbost.

J. Anděl 19.10.2010 11:15

Re: Podporuji vyjádření Angely Merkelové k "multi - kulti"!

To píšete moc hezky, máte pravdu. Však se také nesnažím to vysloveně zkritizovat. Věci, které zmiňuji já, upoutaly mou pozornost proto, že někdo, kdo uvažuje o vidlích, pokouší se je přirovnat k lopatě, kterou nikdy neviděl a jen o ní slyšel, zatímco já se o ní dost zajímám ;-).

Ale není to moc zásadní.

J. Kejkrt 19.10.2010 11:23

Re: Podporuji vyjádření Angely Merkelové k "multi - kulti"!

Tak to je jiná, pokud je tam ten prvek ... kterou nikdy neviděl .. ! To je potom zákonitě blábol.

J. Anděl 19.10.2010 11:34

přirovnávání k neznámému

Dostal jsem se trochu do úzkých. Pro upřesnění, abych se sám nedostal do role demagoga - oba zmiňovaní určitě viděli někde někoho meditovat či viděli křesťana, což jsou témata, ke kterým přirovnávají své úvahy (o nezodpovědném životě a fotovoltaickém šílenství). Ale nevěnovali se meditaci či křesťanství. Míra je u každého z nich navíc jiná. To v tomto kontextu považuji za "neviděl, jen o ní slyšel" - viz také nadpis mého příspěvku.

J. Kejkrt 19.10.2010 13:50

Re: přirovnávání k neznámému

Pochopil jsem to tak. I obsah jednoho pojmu může být velmi odlišný.

(víra jako křesťanství, víra ve správnost vedení svým politikem, víra v zázračné uzdravení, víra ve vlastní schopnost řídit auto, víra v padnutí šestky, atd. Některé z uvedených myslící člověk nemůže mezi sebou srovnávat.)

J. Anděl 19.10.2010 14:00

Re: přirovnávání k neznámému

Ano, tak. Děkuji :-)

B. Brousková 19.10.2010 9:03

Básníci

Pomocí citátů "z básníků" jde dokázat i naopak vyvrátit cokoliv na světě Stačí si vybrat toho pravého. Jak už řekl kdysi jeden z nich:  "Tak to chodí na tom světě každou chvíli jinak, chvíli tě maj za svatého za chvíli seš sviňák". 

 

J. Potměšil 19.10.2010 9:02

Multi-kulti vs. Integrace

Není mi známo, že by u nás někdo propagoval jakési multi-kulti - pokud se něco podporuje, tak právě integrace jako jediná možná cesta (přípravné školky, vzdělání, sociálně prostupné bydlení...). Byť si tedy někteří (třeba mudrlant Matějka výše) multi-kulti s integrací pletou a odmítají obojí, jako by (vyjma odsunu či fyzické likvidace "jiných") byla nějaká třetí reálná cesta.

J. Urban 19.10.2010 8:50

Andělce Merklojc

tleskám. Ale zatím jsou to jen slova. Přetavit je v činy může trvat ještě velmi dlouho. Ale dobře, první krok byl učiněn. Máme u nás někoho jako je Andělka? Docela fór vidím v tom, že u nás žádný zákon nenařizuje zvýhodňování jakékoliv menšiny. Takže zvýhodňování cikánské menšiny pomocí různých "projektů" a "programů" na jejich "integraci" by mělo být prohlášeno za protizákonné.

J. Anděl 19.10.2010 8:50

míra zla

Autor se vyjadřuje k naivně multikulturnímu přístupu, který znemožňuje vidět realitu a reálně s ní něco dělat. O něco méně se vyjadřuje k různým zločinným praktikám a jen na okraj zmiňuje tzv. výhodné půjčky.

Přišlo by mi škoda, kdyby to nějak zaniklo pod návalem protimultikulti emocí. Tyto půjčky jsou nemravné a velice nebezpečné. Teď v neděli jsem si to zrovna uvědomil, když jsem na ulici na lampě viděl letáček s nabídkou jedné takové bezpečné půjčky do 30ti tisíc. Fyzicky jsem cítil zločinnou nemravnost takové nabídky. Nechci bagatelizovat nebezpečnost chybné ideologie, ale nezlobte se na mě, kam se hrabe zmatené ideologické plácání (třeba používání označení Rom místo Cikán) na zjevné a projevené zlo?

M. Prokop 19.10.2010 9:45

Re: míra zla

Zjevné a projevené zlo .......

na které lidé dobrovolně (byť z hlouposti) přistupují. Obávám se, že boj proti tomuto bude velmi těžký.

J. Anděl 19.10.2010 9:59

Re: míra zla

Ano, to bude, snad dokonce nemožný. Ovšem jak jinak nazvat jednání, které k vlastnímu obohacení využívá předpokladatelné až zjevné slabiny jiných lidí bez ohledu na to, co jim to, taktéž předpokladatelně, způsobí?

M. Prokop 19.10.2010 10:57

Re: míra zla

Což o to, ono by se pod ten pojem "využívání předpokladatelné až zjevné slabiny jiných lidí bez ohledu na to, co jim to, taktéž předpokladatelně, způsobí" dalo zahrnout ledacos. Horší je, že to v podstatě nemá alternativu. Cikánům nejde zakázat si půjčovat a při použití běžných legálních metod peníze vracejí velmi špatně.

V. Pavel 19.10.2010 7:57

V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

V. Vlk, senior, dnes vsadil na populistickou "tutovku"! Nekompromisně zaútočil na České Romy na všech možných a myslitelných frontách! Od kritiky názvu Rom počínaje, přes rasistické dehonestování jejich mentální vybavenosti, až po účinné "zabubnování" na to, kolik nás "líní" Cikáni údajně stojí! Přihřál si také svou polívčičku vůči "omašedesátníkům", kteří byli proti Sovětské vojenské okupaci, ve které V Vlk, sen., oproti jim, patrně nespatřuje principiální problém? Nebo ano? Možná se pochlapí, oproti včerejšku a k mému názoru se konečně odváží vyjádřit? Generelní autorova myšlenka, kterou je přirovnání hrozby islamistů pro křesťanské státy s údajnou obdobnou hrozbou od Českých Cikánů pro nás, podle mne především nesvědčí o autorově přílišné soudnosti. Soužití s Cikány má pro naší majoritní společnost určitě řadu negativ, ale že by naši Cikáni u nás páchali záludné bombové atentáty, či je proti nám plánovali, to snad může vážně myslet pouze V. Vlk., senior? Pokud tomu opravdu věří, omlouvám jeho výmysly, jako spáchané "bona fide". Pokud však štváčské hlouposti proti Cikánům předkládá účelově, aby podchytil spektrum zdejších primitivů, jejichž přízní si zde pochopitelně může být jistý, pak je na jeho výplod nutno pohlížet, jako na spáchaný "mala fide". V takovém případě bych osobně pokládal za smutné, že redakce k něčemu tak pokleslému zde poskytuje prostor.

P. Hlobil 19.10.2010 8:25

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

uz to prosimte nehul... vzdyt ani nevis co je v clanku napsano.... pan Vlk ma naprostou pravdu

P. Janoušek 19.10.2010 8:37

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Pane Pavle, Vy jste asi četl úplně jiný článek. A nebo nemáte pana Vlka st. rád.

M. Prokop 19.10.2010 9:46

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Hlavně blbne na jakékoliv téma. Vlk jen na některá, zde se celkem trefil.

J. Kulheim 19.10.2010 8:42

Na co jste vsadil Vy, pane V. Pavle?

Nejsem si jistý, jestli reagujete na dnešní článek pana V.Vlka, st. Napsal jste ..V. Vlk, senior, dnes vsadil na populistickou "tutovku"! Nekompromisně zaútočil na České Romy na všech možných a myslitelných frontách! ...... atd. 

 Pan V.Vlk v článku mimo jiné píše.....Není také pravda, že se Cikáni neumí o sebe sami postarat. Že se o ně musí starat „bílý“ idealista vyznávající náboženství multi-kulti. Pracoval jsem si nimi přes dvacet let, takže si dovolím je trochu znát. Cikáni sice vyznávají jiné společenské hodnoty a používají jiné taktiky k přežití skupiny, ale postarat se o sebe vždy velice dobře uměli. Staletí kočovali s vozíky a koníky krajinou. Kdo se někdy staral o koně, ví, jak je to těžké a složité. Dokázali to. Bez stájí. Také jejich kolesky potřebovaly údržbu. Cikáni byli vždy výteční kováři a vůbec uměli pracovat s kovy. Vždy se ubránili často nepřátelské společnosti postavené na jiných ideových a sociálních základech. Takže proč by se neuměli ubránit dnes? Když je podpoříme. Ale ne uplácením. To vede jen k větší závislosti. ě jejich taktika, jak šikovně získat od státu co nejvíce peněz co nejlehčím způsobem, ukazuje, že rozhodně nejsou bezradné méněcenné osoby.........

...Nekompromisně zaútočil na České Romy na všech možných a myslitelných frontách! ..rasistické dehonestování jejich mentální vybavenosti, až po účinné "zabubnování" na to, kolik nás "líní"   atd.

Kde jste to četl?

V. Pavel 19.10.2010 8:56

Re: Na co jste vsadil Vy, pane V. Pavle?

Kulheime! Dobrý den! Ještě vás drží "protipavlovská" obsese? To máte z toho, že s tím nic neděláte! Podstatné ale je, zda se to nezhoršuje!

J. Kulheim 19.10.2010 9:14

Re: Na co jste vsadil Vy, pane V. Pavle?

Doufám, že mi uvěříte, že proti Vám nic nemám. Neznám Vás a myslím, že nejte hlupák.Jsem alergický na Vaše hodnocení jiných názorů, vulgarismy, osočování, atd. Já mám  rád lidi, kteří mají jiný názor, než já. Mám dojem, že nenávist vůči některým lidem, Vás zaslepuje. Vy když uvidíte např. V.Klaus, V, Vlk st., Komárek, atd.,  tak máte krvavé oči. To se některým lidem stává. Myslím, že je to škoda. Vy neargumentujete na psaný text.  I v tomto případě jste nenapsal k tomuto článku nic. Já se nechodím na NP hádat a mluvit psychiatrům do řemesla. Chci se poučit, slyšet jiný názor a argumenty.

V. Pavel 19.10.2010 9:23

Re: Na co jste vsadil Vy, pane V. Pavle?

Kulheime! Jestli věříte tomu, co zde o sobě uvádíte, pak nejste soudný! Chybí vám sebereflexe. Pokud tomu nevěříte, ale přesto tak píšete, pak jednáte účelově a tedy podle. Třetí vysvětlení mne nejen nenapadá, ale patrně neexistuje. Proto jste pro mne neinspirativní. Jste pouze obsesivně mnou posedlý! Bůh ví proč? Patrně máte nějaký komplex, když se zde nedokážete seberealizovat kreativněji, než stereotypně pouze na můj úkor?. ...... Z mé strany k vám VŠE.

M. Prokop 19.10.2010 9:47

Re: Na co jste vsadil Vy, pane V. Pavle?

Dobrý ............

J. Urban 19.10.2010 8:52

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

vy asi po večer chlastáte s Petrem Uhlem a Kocábem, ne? :-)))))

V. Pavel 19.10.2010 8:57

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Urbane! Popleto! S nimi asi právě chlastá Vlk, když se v článku svěřuje, že 20 let také "dělal" Cikány, ne? Chápete aspoň parciálně?

J. Bidzilia 19.10.2010 9:51

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Dobrý den, svůj příspěvěk velmi zkrátím. Pane Pavle jděte už prosím se svými duševními průjmy  otravovat někam jinam. Předem děkuji a jistě nejenom já.

V. Pavel 19.10.2010 13:56

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Bidzilio! Diskuze v Lidovkách je Mrvou M. Komárkem ode mne "očištěna", jakož i od některých dalších, Komárkovi nemilých diskutérů, jejichž společným znakem je vyšší vzdělání než má M. Komárek a že oproti jemu nikoho neudávají. Nic vám nebrání se vyžívat tedy právě tam, kde vystupovat nemohu. Zde mne laskavě neomezujte, Husákovská normalizační praktika na mne neúčinkuje a vy jste pro mne pouze jeden z jejích dalších trapných představitelů! 

P. Janoušek 19.10.2010 22:02

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Pane Pavle, nikdo Vás neomezuje. Jenomkomentujete článek, který jste zřejmě četl jen Vy. To co Vy nahoře píšete o článku pana Vlka není prvda a když někdo něco o tom řekne, napadáte a urážíte. To není správné.

V. Pavel 20.10.2010 9:19

Re: V. Vlk, senior, tentokrát vsadil na "tutovku"?

Janoušku! Kde někoho urážím? Podkládáte mi své vlastní pomlouvačné konstrukce.