3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Akademokracie

"Intelektuálové, jděte už do hajzlu," propaguje na svém proslulém transparentu Ladislav Bátora a řadí se tak do šiku sobě podobných. Se svými konzervativními soukmenovci srdnatě brojí proti intelektuálům a docela prostě těží z toho, že žádný intelektuál se nebude zahazovat polemikou s takovou tupostí: je ztrátou času i energie dokazovat přednosti vzdělání a hlavně zevrubného bádání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Procházka 3.12.2011 11:51

Pan Payne

Vy zrovna jste jeden z tlučhubů,celá léta se o něco snažíte a výsledek je neskutečný bordel u nás.Vy jste byl od počátku u zrodu a kromě jiných,i díky vám je to vše v takovém srabu.Teď budete zpytovat svědomí,zabalte to a jděte do h.....!

Š. Šafránek 3.12.2011 11:51

Re: Jestlipak stejně protestujete u článků,

Ne, u článků, které podávají Klause v ne příliš sympatickém světle neprotestuji, obvykle se s nimi ztotožňuji.

A k těm Klausovým fotkám - už bezmála deset let se Klaus usmívá na všechny školáky z portrétu nad katedrou, mám tedy za to, že celá jedna generace jej bude mít zafixována jako usměvavého pána, proti čemuž je vliv jeho zamračených fotek v novinách minimální. Ovšem Klaus se nemračí jen na fotkách, on se často mračí i slovně - naposled se zamračil při nedávné změně na pražské radnici.

Jinak zdravím za všechny P&L a myslím si, že je úplně zbytečné dělit populaci podle názoru na prezidenta, ať už toho nebo toho.

L. Bátora 3.12.2011 11:50

Re: Zkuste třeba knihovny, intelektuále...

Milý pane Šafránku!

Je to bezmála tři roky, co "pražští intelektuálové" sezvali na Hradčanské náměstí jakousi "veselici proti Václavu Klausovi". Prý aby mu trochu opepřili blížící se narozeniny. V pozvánce bylo něco na ten způsob, že tam žádný intelektuál nesmí chybět.

No, a protože na výpady "intelektuálů" proti VK jsem byl tehdá ještě háklivý, tak jsem oslovil pár zbylých přátel (tehdy ještě iniciativa D.O.S.T. na náměstích nepůsobila a Akce D.O.S.T. zdaleka ještě ani neexistovala) a vyzbrojil jsem je několika malými transparentíky. Pro sebe jsem si vyrobil PRO TEN DEN mně nejmilejší... A pak ještě jeden, do druhé ruky, aby každý hned pochopil, jak tím jejich blábolením pohrdám - "Dazangal: Hetý sach! Oruma? (2011)" Ale ten tady vidět bohužel není.

Nic jiného za tím nehledejte. Ovšem časem se z toho stal jeden z dalších kýžených instrumentů mé společenské a existenční likvidace. Podobně jako návštěva jakési přednášky, na kterou se už ani nepamatuju...

Přeji hezký víkend. Aspoň vám, mně už se takového dlouho nedostane, jestli vůbec ještě kdy.

B. Rybák 3.12.2011 11:49

Ano!

O hanlivost slova intelektuál, se ke škodě všech skutečných intelektuálů zasloužili politicky aktivní, svým humanitně orientovaným intelektuálstvím a svou deklarovanou láskou k lidstvu (která jak P. Johnson přesvědčivě dokázal vždy pouze zastírala, nenávist k lidem v jejich okolí) se nabubřele ohánějící, reálnou politiku neznající, politické odpovědnosti se zásadně vyhýbající, "hloupostí lidu" a tedy skutečnou demokracií pohrdající, po autoritativní vládě (tyranovi), jež by z lidu vyždímala odměnu za jejich "duchovní hodnoty" a ideologické služby, toužící.

Kolik z nich by prošlo branou Platonovy akademie, nad níž byl nápis: "Nevstupuj kdo neznáš matematiku"? V této "intelektuálské" mase se v celé Evropě nenašlo ani 5 takových, kteří rozum a čest nezradili účastí na bolševickém a reálně-socialistického lhaní (zakrývání jejich zločinů). A to i oni většinou napravovali chyby ze svého mládí. Tak čemu se pan Payne vlastně diví? Lže a nebo to doopravdy neví?

J. Štrobl 3.12.2011 11:45

Pan Bátora je patrně Savant

Nijak blíže jsem se panu Bátorovi nevěnoval, ale podle jeho verbálních i neverbálních projevů z poslední doby usuzuji, že trpí syndromem Savant. Proto také jakákoliv diskuze o jeho názorech v podstatě nemá smysl. Stejně je ovšem z tohoto důvodu problematické jeho zapojení do politiky. Čím dříve si to jeho okolí uvědomí, tím lépe pro obě strany.

J. Kanioková 3.12.2011 11:39

Jestlipak stejně protestujete u článků,

které podávají Klause v ne příliš sympatickém světle? Je zvláštní, že prakticky u 99% z nich je fotka, na niž je Klaus zachycen neusmívající se, s koutky úst dolů, nebo zamračený. S vytrženými slovy z kontextu tak, aby vyzněly negativně? Heslo s hajzlem mi sympatické není, ale je zvláštní, že se k tomu mnozí P&L hlásí, jsou uražení a dští na Bátoru síru.

Čistému vše čisté.. protože to hnusné překrucované psaní o prezidentovi si takovou reakci vysloužilo..

Kdo druhému jámu kopá..

S. Netzer 3.12.2011 11:21

Re: Kdo je intelektuál?

A co ti pravicoví intelektuálové, jako Ladislav Bátora? Ten sice netvrdí, že společnost je povina živit osoby žijící na pokraji společnosti, ale to je asi tak jediná věc, která ho odlišuje od těch pokryteckých levicových intelektuálů. Myslíte, že je taky morálně pokleslý, a že právem posílá sám sebe do hajzlu?

M. Vondráček 3.12.2011 11:19

Skvělá poznámka

J. Kanioková 3.12.2011 11:15

1***

P. Vaníček 3.12.2011 10:57

Re: Necítím ani trochu potřebu chválit Bátoru,

Nápravníková,vona je trošku mysli mdlé,že! A má zaplacené komančské příspěvky nebo je ještě svazačka?

J. Štrobl 3.12.2011 10:47

Re: Necítím ani trochu potřebu chválit Bátoru,

Ale to je docela tvrdé.

V. Běhal 3.12.2011 10:34

Kdo je intelektuál?

Intelektuál neznamená vzdělaný člověk. Jak morálně pokleslí a pokrytečtí byli slavní itelektuálové: Rousseau, Marx, Ibsen, Tolstoj, Hemingway, Brecht, Sartre, Russell a jiní popisuje Paul Johnson ve své knize "Intelektuálové". Byli to studenti humanitních směrů,  kteří podporovali Hitlera, sympatizovali s komunismem a se Sovětským svazem  Současní levicoví liberální intelektuálové přesvědčují lidi žijící na pokraji společnosti, že za srab, ve kterém žijí může společnost a ta je povina je živit. Způsobují tak morální devastaci zejména dorůstající mládeže. Jsou to zelení ekoteroristé, kteří spůsobují společnosti miliardové škody. Většinou se živí žvaněním , protože nic jiného neumí a žijí na úkor těch co vytvářejí hodnoty.

Š. Šafránek 3.12.2011 10:30

Re: Zkuste třeba knihovny, intelektuále...

Vážený pane Bátoro, bez jakékoli jízlivost bych se Vás rád zeptal, co přesně jste měl na mysli heslem o intelektuálech a hajzlu, které je v článku zmiňováno. Interpretace se totiž různí a sám nevím, jak ti to přeložit. S pozdravem Š.Š.

Š. Šafránek 3.12.2011 10:26

Re: Není intelektuál jako intelektuál.

No, heslo na Bátorově transparentu spíše připomíná rétoriku Gottwaldových karlínských hochů, a Vámi "zmíněná příchuť" slova intelektuál je nepochybně echem oněch padesátých let, která zmiňujete, kdy se jednalo o něco jako nadávku. Marně přemýšlím, proč má člověk, který  se chlubí dvěma vysokými školami, potřebu posílat někoho do hajzlu, a už vůbec nechápu, proč se Klaus nedistancuje od vulgárních hesel lůzy, jež byla použita k jeho podpoře.

S. Netzer 3.12.2011 9:35

Re: Necítím ani trochu potřebu chválit Bátoru,

Směšné to je, paní Nápravníková, ale nikterak neobvyklé. Říká Vám něco jméno Unity Mitford? Její osud by měl být dámám jako pí. Kanioková, nebo Varadínková, výstrahou. :-))))

P. Lenc 3.12.2011 9:22

Pane Bátoro,

hromada hnoje se dá vyházet pouze nástrojem zvaným vidle.A protože pro tyto také "intelektuály"tento nástroj představujete,tak jste nebezpečný.Držím vám palce.

I. Nápravníková 3.12.2011 9:15

Re: Necítím ani trochu potřebu chválit Bátoru,

Jste směšná se svou zaslepenou adorací všeho, co Klaus kdy udělal a řekl a svou nenávistí ke všem, kteří mají ke Klausovým výrokům a činům výhrady.

Takovou adoraci lze chápat u puberťačky a jejího pop-idolu. V dospělém věku svědčí o velmi jednoduché osobnosti.

S. Netzer 3.12.2011 8:21

Re: Není intelektuál jako intelektuál.

Tu specifickou příchuť má pro určitý druh lidí. Jsou to titéž, jako za minulého režimu.

S. Netzer 3.12.2011 8:19

Re: Zkuste třeba knihovny, intelektuále...

Vy se pokládáte za "nekorunovaného krále českých konzervativců, Bátoro? :-))))

Jste si jistý, že je řeč o Vás, intelektuále?

K. Křivan 3.12.2011 7:10

Vzrušovat se kvalitou diplomových prací

když nedávný německý ministr neměl ani výuční list,  ........  no, kterého mám na mysli ?

K. Křivan 3.12.2011 6:58

Není intelektuál jako intelektuál.

Za první republiky byly kavárny plné takyintelektuálů, kterým vděčíme za padesátá léta. Velká část skutečných intelektuálů odešla ve dvou velkých emigračních vlnách. A co dorůstalo ? S některými byla partaj spokojená, ale ti měli ke skutečným intelektuálům daleko, dělničtí kádři, vumláci, a ti, kteří intelekt měli a k němu rovnou páteř, ti karieru neudělali.  Ta byla vyhražena inteligentním s gumovou páteří. A tihle parchanti jsou dnes na špičkách. 

Takže, nedivte se, když slovo intelektual má "specifickou příchuť".

L. Bátora 3.12.2011 3:01

Re: Zkuste třeba knihovny, intelektuále...

Oprava: Tak nezapomeňte, Payne... Nikoli Pane.

L. Bátora 3.12.2011 2:59

Zkuste třeba knihovny, intelektuále...

Tak mé rigorosní a disertační práce postrádáte, Payne? A co takhle zajít někdy třeba do příslušné knihovny, nenapadlo vás to? To jsou takové ty instituce, kde je mimo jiné spousta zajímavých knížek, to nevíte? A nebo to dobře víte a jste jen další prolhaný šmejd, který si nechce nechat ujít všeobecnou štvanici na nevinnou osobu? Takže například:

http://aleph.techlib.czhttp://aleph.techlib.cz/F/U6NVREJAUVUMV6U5CMRDIP3X3Y6Q2JD867LLQU5EDVPD7GX5Y2-00298?func=find-b&request=000011497&find_code=SYS&local_base=STK01&pds_handle=GUEST

http://is.cuni.cz/studium/dipl_st/index.php?id=&tid=&do=main&doo=detail&did=12019

http://ckis.cuni.cz/F/PJJL41YCC5S7FSTQ25R1DS9H6IEEQAQGQ68UFIUIN372CB8FXI-16409?func=full-set-set&set_number=013997&set_entry=000001&format=999

Tak nezapomeňte, Pane - V KNIHOVNĚ! To je taková ta instituce, kde je mimo jiné... Ale dost, vždyť jste jen zlomyslný poštěváček a s těmi je zbytečné diskutovat věcně.

J. Kanioková 3.12.2011 1:51

Necítím ani trochu potřebu chválit Bátoru,

ale ten článek je ubohý, prostě typický od P&L. Stačí se na ten obrázek podívat a je všem jasné, co tím Bátora vzkazoval - určitě šlo o akci na podporu prezidenta a jelikož celá parta P&L neustále průběžně předvádí, jak se dá shazovat a dehonestovat prezident vlastní země, tak to byl vzkaz pro ně..

Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá !!!

P&L se svými neustálými polopravdami a překroucenými interpretacemi Klausových názorů si o takový transparent řekla..

J. Vích 3.12.2011 0:48

dojal mě

hlavně ten transparent na ilustračním fotu. O úděsnosti těchto hesel netřeba diskutovat. Vybavil se mi v té souvislosti Pol Pot, mimochodem taky inteletuál, který to heslo dotáhl do konce.