29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: 75 let od konce druhé světové války

Za posledních třicet let jsem ve svých vrcholných politických funkcích na téma druhé světové války napsal mnoho článků a pronesl neméně projevů. Určitě už jsem v nich řekl všechno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 7.5.2020 20:54

Máte sice recht, ale to dnes a tady neprosadíte.

Musíte totiž důrazně připomenout pakt Molotov-Ribbentrop, bez něhož by se Hitler zapsal do dějin jako politik odmítající řešení konfliktu silou, a finskou válku (k níž se Hitler stavěl celkem odmítavě) a nesmíte se zmínit ani slůvkem o roli Británie a Francie v Mnichově, jakož i o jejich podílu na vzniku svrchu zmíněného paktu. Jinak budete rusofil a skrytý bolševik.

M. Moravcová 7.5.2020 8:51

"Zrůdné ideologie se sice vždy trochu obmění, ale „páchání dobra“ zůstává jejich konstantou. Pak už to chce jen jednoho obratného vůdce."

A už zase chtějí elity světa páchat dobro za cenu omezení svobody, suverenity, poručníkování.

J. Vlček 7.5.2020 8:27

Za přesná, vyvážená a hlavně, velice moudrá slova, pane Klausi, vám patří velký dík.

Může vám kdokoliv, cokoliv vyčítat, nikdo na světě totiž není bez chyb, ale pokud by takováto slova a vyjádření vycházela z úst současných politiků, byla by to známka, že máme politiky, na které můžeme být hrdí, a na které se můžeme spolehnout.

D. Stirsky 7.5.2020 7:09

Ono to není jednoduché. Pamětníci většinou neumí být objektivní a ti, co událost neprožili, mají sice odstup a nadhled, leč osobní prožitek nikoli. Já tvrdím, že nacismus (nikoli fašismus, ten byl v porovnání s nacismem vcelku nevinný) a stalinismus byly jednovaječnými dvojčaty. Protože jsem přečetl kde co, dospěl jsem k názoru, že to, co se dálo ve 30. letech v SSSR, bylo o dost horší než to, co se ve stejné době dálo v Říši. Válkou a plynovými komorami ve 40. letech se role prohodily. On v skoro každém člověku je kousek Himmlera či Berji. Jen je třeba žít v takovém systému, který pro tyto temné stránky ukryté ve většině z nás, nekypří a nehnojí půdu. A nestaví obyčejného člověka pře malé či větší Sophiiny volby (volby typu podepsat papír "žádám trest smrti pro.." a nebo riskovat, že moje děti či já...).

J. Kulheim 7.5.2020 7:52

Co to je být objektivní? Víc než historie popsaná historikem, mne zajímají pocity lidí, kteří v té době žili.

P. Victorin 7.5.2020 7:58

Pane Stirský, Váš názor pokládám za moudrý a plně s ním "souznívám"... Hezký den!

B. Lukáš 7.5.2020 8:35

Přidávám se a dodávám, že jako tehdy zvídavý chlapec mám některé události ještě v mé věkem již sešlé paměti. Ono totiž s našimi "hrdiny" to často nebylo tak , jak se píše, prováděli i hrůzné kousky. S příspěvkem D. Stirského plně souhlasím.

P. Dvořák 7.5.2020 6:43

Divím se, že ještě někdo čte písmenka, která jsou pod zelenou kšiltovkou.

Netzer-Victorin.

P. Victorin 7.5.2020 8:01

Pane Dvořáku - děkuji za váš veřejně vyjádřený nesouhlas s mými názory. Opak od vás by mne přiměl k zamyšlení, v čem jsem pochybil...

P. Dvořák 7.5.2020 8:58

Žasnu nad plodností vašeho týmu.

Tak například včera, t.j. dne 06.05.2020 jste měl(i) 59 příspěvků (slovy padesát devět). Pokud jsem některý přehlédnul a bylo jich víc, omlouvám se.

Např. od 14:08 do 14:58 hodin jste jich měl(i) 14 -slovy čtrnáct. To je tři a půl minuty na vyhledání předchozího komentáře, přečtení, promyšlení, napsání.

Jak říkám: Žasnu nad plodností vašeho týmu, Netzer-Victorin.

P. Victorin 7.5.2020 9:07

Dvořáku - oceňuji vaše "fízlování", ale uvítal bych, kdybyste zde svěřil, kdo je, vámi řečený Netzer, se kterým paranoidně naznačujete, že mám cosi společného... Předem děkuji za konkrétní odpověď na mou jasnou otázku...

P. Dvořák 7.5.2020 9:23

Běž do ..... s fízlováním. Trapný únik.

Žasnu nad plodností vašeho týmu.

P. Victorin 7.5.2020 9:28

Dvořáku - NETYKAT, FÍZLE!

R. Langer 7.5.2020 9:33

Á, tým znásobuje aktivitu. :-D

P. Victorin 7.5.2020 10:11

Langře - chlubíte se členstvím ve Dvořákově fízlovském týmu?

P. Dvořák 7.5.2020 10:10

Psychiatr VÁM říká Vikouškové?

Debilové píší příspěvky asi za prachy podle množství a když tuto plodnou práci někdo čte a zamyslí se nad tím, že fakt nelze co tři a půl minuty napsat příspěvek, je fízl?

Aha. To by blbej nevymyslel, ani kdyby mu hubu rozbili. -))

P. Victorin 7.5.2020 10:13

Dvořáku - KUŠUJ, FÍZLE!

P. Manda 7.5.2020 12:04

netykat dobytku !

P. Dvořák 7.5.2020 14:19

Výpotek nebo výronek?

J. Basler 7.5.2020 5:44

Ale no tak... Buďme tolerantnější, hlavně k tomu, co nám nesedí. Ponechme p. Klausovi názor na věc. Kdo si to chce sestudovat a udělat si vlastní názor, tak to udělá. Většině ostatních je to úplně putna (ne Putina ani Putna (mimochodem, kde je tento pán?) ;-). Je to škoda, ale problém je, dle mého názoru v učitelích a v rodině. Ti musí probudit zájem. Jinak doporučuji Karla Jasperse: Otázka viny. Čtu ji po několikáté a vždycky se v ní dá najít něco pro naši dobu. A k tomu by asi historie měla sloužit, ne?

J. Basler 7.5.2020 6:13

Ještě jsem chtěl dodat, že bych nepřeceňoval vliv p. Klause a jeho názorů na historii (nebyl náhodou ekonom?). Myslím, že reálný dopad je nulový. Co bych ale chtěl, by byly výklady renomovaných historiků (třeba na YouTube) aby lidé alespoň někde slyšeli odborný názor (pochopitelně nepřeceňuji ani toto ;-). Ale historie, právo a přírodní vědy by se hodily - jasně, p. Klausi, i ta vaše ekonomie. Třeba pánové Kysela, Stehlík, celý matfyz, to by byla paráda. V angličtině je toho dost, ale čeština chybí. Jo, a důkladná výuka jednoho západního jazyka. Krucipísek, zase jsem důkladně odbočil... Hezký den, má být ;-)

P. Victorin 7.5.2020 5:28

V závěru prof. Ing. Václav Klaus, CSc., dr. h. c. mult., píše "... Patří sem i nekritické zveličování vojenské role Spojenců a jejich rok od roku se zvětšující podíl na osvobození Československa. Těm, kteří tuto přesmyčku provádějí, nejde o pravdu. Nejde jim o historii.... /citace/."

Komentář: Hlavně, že Pružinskému nevadilo 45 let umlčování role Spojenců na porážce Osy a osvobození Evropy, vč. Československa od Hitlera, když 3x podával svou přihlášku do KSČ!

R. Langer 7.5.2020 5:38

Už je to tady! Už je to tady! :-D

Nemoc opět udeřila...

P. Victorin 7.5.2020 5:56

Langře, osobně si nemyslím, že tzv. chabý úsudek pana prof. Ing. Václava Klause, CSc., dr. h. c. mult., je nemoc.

J. Jirka 7.5.2020 7:40

Jděte k lékaři! Pomůže vám.

J. Jirka 7.5.2020 7:40

Jděte k lékaři! Pomůže vám.

M. Fleishman 7.5.2020 7:47

"Prof." Klaus je psychopat mimo mnohé jiné.

P. Victorin 7.5.2020 8:04

Pane Fleishmane, vašemu mínění se jako laik v příslušné disciplině medicíny přikláním...

P. Manda 7.5.2020 8:17

Ty jsi taky dobrej Moskvič

P. Manda 7.5.2020 8:14

Jak víte, že nevadilo, ó nejmoudřejší syne Čepičky.