26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

SOCIÁLNÍ SÍTĚ: Velmi drahé „zadarmo“

Milí čtenáři, nedávná zmínka o „špatném ekvilibriu“ našich zmršených a zkostnatělých stavebních předpisů vedla jednoho z vás k dotazu, jestli vidím takových špatných ekvilibrií kolem nás víc. No jajaj! Tucty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 25.9.2023 12:44

Nesouhlas. A že si lidi pod úvodník píšou, co je napadne je jejich problém. :-P

R. Langer 25.9.2023 12:43

Není to podobné ani vzdáleně...

R. Langer 25.9.2023 12:42

NP NENÍ žádná sociální síť, a nikdy nebyla. :-P

M. Valenta 25.9.2023 12:41

Já jsem pro. Snad si síť uleví od hloupostí a hlavně cílených lží.

J. Jurax 25.9.2023 12:30

No, v reálném životě by často i po čuni dostal ... :-)

J. Jurax 25.9.2023 12:24

Souhlas.

Nicméně na Psu je cenzor jen na vybraná vulgární slova. A jelikož jsem pamětník, pravím, že během let poněkud povolil - kupříkladu již toleruje slovo prdel, což dřív nebylo. Ale není tu - zatím, a doufám že to vydrží - cenzura názorů.

J. Anděl 25.9.2023 12:24

Ano, slyšel jsem, že chatboti jsou na X opravdu velký problém, a je pravda, že to nemůžu soudit, to nevím.

Ale spousta věcí, o kterých píše pan Kechlibar, je podle mě daná lidmi a jejich chováním, ne boty.

J. Anděl 25.9.2023 12:22

Ano, Píšu, že to je podobné, nikoliv totéž.

Hlavně v emocionální zpětné vazbě reakcí na vaše příspěvky. Ona je každá reakce svým způsobem "lajk" nebo "dislajk".

Dokonce i ten obrázek k tomu můžete použít: R^

P. Diviš 25.9.2023 12:20

Eliminovat (částečně) chatboty a pochopitelně ty peníze.

J. Anděl 25.9.2023 12:20

Kdo ví.

Že se máme k sobě chovat hezky, na to nemá křesťanství patent. Dokonce i klíčové obrazy - početí z Ducha svatého, ukřižování a vzkříšení - naplňují archetypy starší.

Nejsem si jistý, jak lze vystoupit z cesty naplnění proroctví. Zabýval se tím film (a nepletu-li se, ten byl podle knihy) Poslední pokušení Krista. Na to já ale neaspiruji :-)

J. Jurax 25.9.2023 12:16

No, patrně by nevzniklo křesťanství; přinejmenším v té formě, jakou známe a Evropa by se vyvíjela jinak ...

J. Jurax 25.9.2023 12:09

No, ubude uživatelů ... ono dost záleží na tom, jak konkrétně bude zpoplatněno ...

J. Hajský 25.9.2023 12:03

Může se to tak jevit, nevím Twitter nemám.. Ale reklamy na PSunejsou (ty okolo jsou i třeba na webu iDnes nebo LN) a lajky tam ode mne taky nikdo nechce ani mi nedává.

M. Kocián 25.9.2023 11:54

A kdyby jej neukřižovali?

J. Anděl 25.9.2023 11:51

NP je jako sociální síť X a lidé sem navíc (minimálně pod úvodník) pasují mj. i to, co koluje po sociálních sítích. Už se sem vrhli.

J. Anděl 25.9.2023 11:47

Ježíšovo království není z tohoto světa.

Bohužel to nepochopili ti, co Ježíše žádali ukřižovat, ani jeho následovníci.

J. Anděl 25.9.2023 11:43

Diskutujete se založeným účtem na NP. Diskuze na NP je do nějaké míry podobná Twitteru.

J. Anděl 25.9.2023 11:42

Peníze.

P. Adámek 25.9.2023 10:58

Není mi jasné, co to zpoplatnění má přinést? Placené lidské cenzory?

R. Langer 25.9.2023 10:36

Mám to úplně stejně...

J. Hajský 25.9.2023 10:22

I když mám intrnet cca 25 let, na žádnou sociálni síť jsem se dosud nepřipojil. A nepřipojím, i když někde něco čtu a nebo objednávám a vysločí na mne: "Najdete nás na Facebooku". Jediné co používám je WhatsApp (je to vůbec sociální siť?) a to jen pro spojení s rodinou a nejbližšími přáteli. A tam nikdo s reklamou nebo jinými nepřístojnostmi, které nechci nevstupuje.

A mám email. Ale to je pro mne v elektronické podobě, co dříve byly dopisy. Jako ve schránce na dopisy občas nacházím reklamní letáky. které většinou ihnad vyhodím, tak i v emailu aniž bych je otevřel nevyžádané (nebo na první pohled nezajímavé) zprávy mažu.

J. Hajský 25.9.2023 10:06

Já autora chápu tak, že je-li něco dosud zadarmo a náhle by se za to mělo platit, že dotyčný o tu službu (v tomto případě sociální síť) přestane mít zájem a přestane ji používat. Já to tak provedl s placenými články (premium) v LN a iDnes. I když bych si je také někdy rád přečetl, obejdu se bez toho. I bez těchto článků je toho na netu tolik k výběru na různých stránkách, že by den musel mít 48 hodni, abych vše, co mě zajímá přečetl a viděl.

R. Tesařík 25.9.2023 9:57

Zmírní se tok naprostých pitomostí. Myslím, že o hodně.

C. Berka 25.9.2023 9:54

R^

F. Kusák 25.9.2023 9:42

Ano, o to se snažím a křesťanských hodnot si vážím a snažím se je dodržovat. A vyhýbám se tomu, abych si chodil zaplavat do stoky se splašky. Potěšením mně jsou exaktní vědy a zcela konkrétní práce. Urážet druhé je nechutné.

P. Diviš 25.9.2023 9:23

Jenže křesťanství se rozšířilo až potom, co ten mravní a láskplný přístup odsunulo do oblasti mýtů a začalo se chovat utilitárně.

Míra nenávisti v současnosti je hrozivá, ale co s tím, to nevím. Leda snad začít každý u sebe.

L. Sýkora 25.9.2023 9:22

Ano. Nejsem schopný to blokovat, ale jsem schopný to nečíst.

F. Kusák 25.9.2023 9:20

Skvělý postřeh. Váš otec pochopil (a Vy s ním), v čem je podstata férového kapitalizmu.

P. Diviš 25.9.2023 9:19

Ano, popis je přesný.

Ale, změní se to zpoplatněním?

Nějak podstatně změní?

F. Kusák 25.9.2023 9:17

Přenesme se o cca dva tisíce let zpět, kamsi do oblasti Judeje a Samaří. I tam vzrůstá napětí a nenávist, patolízalství vůči Římu i k místním vládcům. Pak přišel jakýsi Ježíš a všemu dal mravní a láskyplný smysl. Ano, jistěže v praxi ne zcela uskutečnitelné a lehce zneužitelné, ale také jako morální vize moderní civilizace. Něco podobného bychom potřebovali i dnes. Ta míra nenávisti ve společnosti je hrozivá.