29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Zrušení zvláštních škol v ČR?

Zvláštní školy (politici je korektně přejmenovali na "praktické" nebo "speciální") jsou v Evropě specifikem a mají být zrušeny. Na rozdíl od řady států EU však umí naši občané v drtivé většině číst a psát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Slanina 8.11.2011 11:14

Re: "Pravda nikoli úplné a nemůže studovat na vysoké škole."

Omyl, pane Eliáši. Devastace našeho školství za chvíli umožní i tuto zhovadilost, tedy vysokoškolské studium BEZ MATURITY.

Bez maturity?

Mezi další kritizované záměry návrhu zákona patří možnost získání rigorózní zkoušky, takzvaného malého doktorátu (titul PhDr.), bez magisterského vzdělání; k přihlášení se ke zkoušce by dostačoval bakalář. Za zvláště do očí bijící lze pak považovat, podtrhává UK, upuštění od požadavku maturitní zkoušky při přijímačkách. V některých případech, jak plánuje ministr, by stačilo absolutorium odborné školy bez maturity.

http://www.novinky.cz/veda-skoly/231641-reformy-ministerstva-skolstvi-vysokoskolsky-titul-za-pouhe-dva-roky.html

T. Vodvářka 8.11.2011 11:21

Re: Destrukce jde dobře

Také Vás zdravím pane profesore, nejsem od fochu jako Vy, vnímám situaci zprostředkovaně, jak jsem již psal, nicméně mám mnoho přátel mezi kantory a některé věci mám s nimi dostatečně probrané, abych si udělal obrázek. Máte pravdu s vysokým školstvím, kde jsou zcela jiná kritéria, než by měla být, pominu-li plzeňské / a možná i jiné/ excesy.

Pořád se vracím k tomu, že by moderní škola měla dát svému absolventu schopnost pracovat s textem, schopnost analyzovat získaná data a tato použít k syntéze dalších znalostí a dovedností. Měla by podporovat zjištěný talent a umožnit vývoj jedince požadovaným směrem. Netřeba, jak již píše jiný diskutující, obdařit každého jedince maturitním diplomem, dokonce je vhodné mít i pomocné /zvláštní, speciální atd./ školy, kde jsou děti, nestačící na tempo a požadavky školy "normální". Z nich mohou vycházet jedinci, kteří budou ve své práci spokojení a nebudou se trápit aplikací Pythagorovy věty, kterou nepotřebují.¨

I Vám pěkný den a mnoho sil.

V. Kolman 8.11.2011 10:27

Re: Destrukce jde dobře

Vidím to pane ''Vodvářko stejně jako Vy - nápad s "pamětní" deskou považuji za brilantní!

        Postup v našem Absurdistánu je: Pokud něco dobře fungovalo, či funguje - tak do toho neustále rýt a to by v tom byl čert, aby se to nepodařilo časem zničit. (Stalo se :-(( )

        No a pokud jsou někde s něčím problémy - chodit kolem toho po špičkách a nerýpat do toho - i toto bohužel stále probíhá. :-((   :-((   :-((   :-((   :-((  

        P.S. - K celým "slavným" státním maturitám s Cermatem a za miliony korun: Před mnoha a mnoha desetiletími jsem také maturoval. Byla to STÁTNÍ maturita. A žádný Cermat za zbytečně promrhané miliony k tomu nebyl zapotřebí. Otázky byly těsně před maturitou přečteny ve státním rozhlase a "jelo se". Proč znovu vymýšlet Ameriku???

        Zrušení zvláštních škol bych považoval za další zvěrstvo, spáchané ehm - "nekompetentními" (aby to nebylo žalovatelné) státními ouřady. Proč trápit někoho s šikovnýma rukama, ale nižším IQ vyučovnámí něčeho, co stejně nepochopí (a v rukodělné práci nebude potřebovat) a jenom se trápí pocitem méněcennosti při srovnání s úspěšnějšími vrstevníky (kteří jsou navíc zdržováni pomalejším postupem výchovy ve třídě). Přitom může být po vyučení ve zvláštní škole + vyučení v učebním oboru šťastným člověkem, který perfektně ovládá nějaké řemeslo. Možná šťastnějším a pro společnost přínosnějším, nežli kdyby měl titul ingenieura z plzeňské fakulty a nestačil na svou práci.

V. Novák 8.11.2011 10:32

Státní maturity otestovaly především ŠKOLY!

Některé propadly. protože jejich žáci popropadali hromadně, některé se ukázaly být výbornými - a jejich žáci si mohou u (státní) maturity připadat jak na večírku. Podstatné je ale to, že byly otestovány školy!

Dosud dostal absolvent výborného gymnázia i rozdávárny maturitních vysvědčení stejný papír. Papír, který  byl v důsledku toho naprosto zbytečný.

Obávám se, že právě možnost testování škol a učitelů je příčinou nelásky mnohých pedagogů ke státním maturitám. A samozřejmě i k plánovaným přezkušováním žáků ZŠ.

F. Eliáš 8.11.2011 11:46

Re: Státní maturity otestovaly především ŠKOLY!

Svatá pravda. Nezapomínejte ale na ředitele škol. Věřte, že ti dokáží ovlivnit vše. Například zakáží kantorům dávat pětky. To se to potom studuje.