4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zoch 6.7.2009 19:39

Re: Jak tak čtu tu debatu,

Tady se shodneme,Kocoure. R^R^R^

Eva D. 6.7.2009 19:27

Re: Mimořádně povedený blábol

R^

Eva D. 6.7.2009 19:25

Re: Úplá blbost

R^

Eva D. 6.7.2009 19:21

Re: Co je to za blbost?

O té angličtině Vám to mohu říci docela jednoduše. Hodinová dotace studentů  gymplu na víceletém Gy v 8. ročníku: celkem s konverzací 7 hodin týdně.  Z toho dvě až tři s rodilým/rodilou mluvčí. Učebnice: Upper intermediate. Mnozí studenti mají přečtenou i lecjakou knihu v originále, obvykle začínají Harry Potterem. V primě, sekundě případně i déle 5 hodin 1. jazyka ( ANJ) týdně.

Neznám zemědělskou či strojní průmyslovku, kde by tomu tak bylo. To se dá už dnes ověřit na webech škol. Obvyklá konečná úroveň textů maximálně Intermediate.  O stupeň, až dva roky studia, níž.

+ Citát jedné učitelky z takové odborné školy: "Texty jsou tam ( v maturitách) namluvené rodilými mluvčími, na to naši studenti nejsou zvyklí." Myslím, že vyčteno z HN, nejsem si jistá. 

Neshazuji odborné školy. Na gymplu se pro změnu nesoustruží či nestuduje chov skotu či co já vím...

Matěj 6.7.2009 19:08

Re: Státní maturity

Bohužel. To by totiž měla zajistit už základní škola.

Eva D. 6.7.2009 19:04

Re: Státních maturit se bojí studenti i jejich učitelé

A abyste ukázal, která škola učí líp, musel byste, jako v každém experimentu, mít srovnatelné podmínky. Takže třeba i stejné děti, stejné rodinné zázemí ...U ANJ  třeba kolik dětí vypustí rodiče  na letní kursy do Británie či na Maltu, kolik jim platí jazykovku o dvě ulice dál a kolik je naopak na jazykovku nepošle, protože je 70 km daleko a po škole se to nestíhá ani náhodou...

To není výmluva, jen  upozornění, že samo porovnání výstupů nestačí. Naopak, někdy může učit líp škola, která na první pohled vypadá jako poněkud méně úspěšná, než její konkurence. To jsou věci, co?

Eva D. 6.7.2009 18:54

Re: Státních maturit se bojí studenti i jejich učitelé

Prosím Vás, kdyby se měl člověk v českém školství podělat jen kvůli státní maturitě, byl by podělaný v jednom kuse každý pracovní den. ;-D;-D;-D

jirka.s. 6.7.2009 18:53

Re: Naprostý souhlas

To nic, on Ludva měl evidentně na mysli ten Harward v Brně na Traubovce!!!  ;-P

karel 6.7.2009 18:53

A co dál?

Hezky jsi nám tady vysvětlil a namixoval žlučový vývar proti jednotným maturitám.No a co dál. Jak říkával můj táta, kritizovat umí každý blbec.Ale zjistit co s tím, umí jenom mistr.Takže, co jsi?Jakým způsobem se zajistí možnost porovnání jedntlivých škol.Jakým způsobem se zvýší zoufalá úroveň vzdělání všech stupňů.Kde chceš začít se změnami.Smutné je, že jsi se tady jenom vyblinkal a tím to končí.Zbyl po tobě jenom zápach a smrad.

Eva D. 6.7.2009 18:51

Re: No, slyšel jsem že v USA

R^;-D

jxt 6.7.2009 18:51

Re: Mimořádně povedený blábol

souhlasím - měly by být připravené, autor ovšem argumentuje jinak

Eva D. 6.7.2009 18:47

Re: Státní maturita? Nápad jistě dobrý, výsledky nebudou dobré.

Honzo, ráda bych se mýlila, ale myslím, že Váš výstižný popis je velmi blízký tomu, jak to dopadne. není možno připustit jen nízké procento úspěšných při jednotné maturitě, takže C...

Eva D. 6.7.2009 18:42

Re: zahulíme uvidíme....

Hugo, nezahulím, ale jinak souhlasím. Vy budete s životem v českém školství seznámený praktik bez iluzí, tipuji. ;-)

kubacis 6.7.2009 18:41

Re: Mimořádně povedený blábol

A jde o to, že ty maturity jsou nepřipravené... Nikdo samozřejmě neprotestuje proti tomu, aby v základních věcech byly SŠ srovnávány. I když každému je jasné, že mezi SOU a gym. je rozdíl, aniž by k tomu potřeboval vidět výsledek SM. Větší rozdíly vidím mezi jednotlivými obchodkami, zdrávkami, průmkami apod...

Eva D. 6.7.2009 18:40

Re: Statni maturity.

Protože všichni chtějí maturitu, děti, rodiče i POLITICI! Proto to nemůže být závěrečná zkouška.;-)

kubacis 6.7.2009 18:37

Re: Naprostý souhlas

Neznám Harward, leda Harvard... A ani to neni střední škola...

Eva D. 6.7.2009 18:37

Re: Žantovský kecá do všeho, nerozumí ničemu

Studente, R^;-).

kubacis 6.7.2009 18:36

Re: Mimořádně povedený blábol

Omyl, u státních maturit už nejde snad o nic, jen aby si všichni nahrabali...

Eva D. 6.7.2009 18:35

Re: Státní maturity

Nezajistí. To nezajistí ani státní diplomy ze státních VŠ.

Eva D. 6.7.2009 18:34

Re: ...

Taky v US studuje high school prakticky každý. Jako u nás ZŠ. Tak možná nakonec dopadne naše státní maturita. Bude ji mít taky prakticky každý. A hned budeme vzdělanější.

Eva D. 6.7.2009 18:31

Re: ...

Přesně! R^

Ludva 6.7.2009 18:31

Naprostý souhlas

Pokud jsem to dobře pochopil, tak po studentech různých středních škol se má požadovat stejná znalost ve všeobecných předmětech, hlavně v češtině, případně v cizím jazyku a matematice. Je pravda, že maturant by měl ovládat pravopis, dokázat vyprodukovat smysluplný text, počítat základní příklady a umět cizí jazyk, nejlépe angličtinu. Ovšem totéž by už měl umět při výstupu ze základní školy. Tzv.státní maturita totiž nebude nic jiného, než testování učiva ze základní školy. Protože ty jsou v podstatě unifikované, na rozdíl od středních. Mám dojem, že ve světě se používá mnohem lepší systém - špičkových škol. Nestačí absolvovat školu, ale musí to být škola s jménem, třeba Harward. To je cesta, jak dosáhnout kvality a současně umožnit i VŠ vzdělání v podstatě všem. V našich podmínkách by stačilo několik kvalitních středních škol a pozvednout zřejmě Karlovu Univerzitu. Teď by se na to možná hodili ti, co asi odejdou z AV. Unifikace maturit nepřinese vůbec nic - jen další podvody.

jxt 6.7.2009 18:30

Mimořádně povedený blábol

1. odvolávat se na bolševika je doklad neschopnosti věcné argumentace a motat do diskuse o maturitách cosi o ideologii je hloupé

2. za bolševika nebyla státní maturita ve smyslu jednotného nezávislého hodnocení

3. zkouška má změřit a zaručit dosaženou úroveň vědomostí jen ve všeobecných předmětech, ty se učí všichni

4. nivelizace znamená setření rozdílů - rozdílů v hodnocení - to je snad fér, unifikace znamená sjednocení - sjednocení formy  - to je také fér

5. blábolení o motivaci a o "ničení" tvůrčího potenciálu" nebohých náctiletých je už úplně mimo mísu - evidentně i s autorem

Gaston 6.7.2009 18:08

Normalizátor Žantovský

když promluví, tak to stojí vždy zato. On říká asi toto: " jaký je rozdíl mezi trabantem a oktávií? Žádný - obojí jsou auta". Když kolem sebe vidím, kdože má z mladých všechno maturitu, tak se nestačím divit. O dnešních některých VŠ už radši ani nemluvím. Současný stav školství považuju za úpadkový. Dříve maturant přece jen poskytoval určitou úroveň. Všichni se hrnou na střední školy a nikdo do řemesla, jako by to bylo něco společensky degradujícího. Přitom řemeslníci už skoro žádní nejsou a mají přitom záruku dobrého živobytí.

OPO 6.7.2009 18:02

Rozvrácené školství

 

Zase jeden zlepšovatel lidstva. Tentokráte Žantovský. Rozumí škole protože ji vychodil. Nerespektuje skutečnost, že stav ve školství v současné je skutečně velmi špatný.  Popřevratová devastace už svým rozsahem trumfla rozklad ve školství, který způsobil nechvalně známý servilní bolševik Nejedlý. Současné demokratické metody bez odpovědnosti učitele a bez odpovědnosti  studenta umocňované samozvanými odborníky z pedagogiky a psychologie, kteří soustavně radí, jednou jak nepřetěžovat děti, podruhé jak modernizovat výuku neověřenými metodami, přinesly už své ovoce. Spolu s automatickým financováním škol vedoucím ke stádnímu skládání maturit bez jakýchkoliv požadavků přivedly maturitu k tomu, že má nulovou vypovídací hodnotu. Ze škol se vytratila mravnost. A není divu, když je řízeno přes alkoholové výpary vedoucích činitelů. Samozřejmě, jakákoliv změna k zvýšení práce nebude s radostí studenty ani učiteli přijímána. Poctivá námaha se nenosí. Školství ale je placeno z veřejných prostředků, které obhospodařuje stát, a my daňoví poplatníci se máme právo ptát, proč je tak zoufale slabá úroveň absolventů. Studenti si poskakují před ministryní a diktují si požadavky na další snížení úrovně. V té souvislosti mne napadá limitní případ, že by se maturitní vysvědčení rozdalo ihned po vstupu na školu. A učitelé se  tak  navzájem s žáky neotravovali. O tom, že je situace alarmující, se lze velmi snadno přesvědčit: Na internetových stránkách, kde mladí diskutují. Ta strašlivá čeština!  Nebo zkuste oslovit některého studenta nějaké „pomocné střední školy“  cizím jazykem. Sotva vám odpoví na pozdrav. Před maturitou! Já jsem skončil na stření škole po zjištění, že podstatná část „studentů“ nezvládla: Kolik centimetrů je 0,4 m? 

 Kdo vlastně má stanovit program výuky a náročnost? Určitě ne demonstrující děti. Určitě ne pan

Svatopluk 6.7.2009 17:56

Re: TO JE JEDINÁ RELEVANTNÍ NÁMITKA V DISKUSI (včetně mého příspěvku)

hugo 6.7.2009 17:53

Re: zahulíme uvidíme....

vzhledem k úrovni dnešních vš,některé berou i bez maturity!,stačí ji dodat až v září,jest maturita formalitou......je někdy úsměvné jak se prodavači s maturitou hlásí na práva či ekonomii.........vždyť mají přece maturitu!

OPO 6.7.2009 17:52

Re: Jak tak čtu tu debatu,

Na demokracii je zajímavé, že i blbec může produkovat své "myšlenky". Do školství se v současné době sere každý a podle toho to vypadá. Současné školství je v rozkladu. I díky Tobě Hrade.

Svatopluk 6.7.2009 17:51

Úplá blbost

Manželka řídí školu - ty důvody jsou jinde - jak pro zavedení maturit, tak pro jejich odložení.

Důvodem pro zavedení je snaha získat stejnou laťku pro posuzování - to není nivelizace, ale snaha o stejné ocenění kvality. Maturita není pro žáka - ten něco ne/umí podle toho, jak dobrý byl učitel a jak dobrý byl žák, ale pro školy, které podle toho ne/trvají na přijímacích zkouškách. To, že tyto maturity doplatily na zelenou ministryni a nejsou připraveny, je důvodem k odložení.

senior 6.7.2009 17:42

Re: Proc neni?

Jen dotaz na Evu. O čem je řeč, zda student má nějakou sumu dovedností, vědomostí a návyků, řekněme v oboru obvyklých, nebo o tom, že školy o této obvyklosti nic nevědí- spíš nechtějí vědět a "vyhecujou študáky" na základě nějakých datumů.Ono odvolávání na opožděnou informaci v praxi je obvykle úplně "plat prtný". Umíš- neumíš, dáme Ti chvilku na rozkoukání a pokud neumíš, běž a chtěj po škole tu husu, za kterou sis maturu koupil !