18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 6.7.2009 23:28

Re: Mimořádně povedený blábol

Hm - a proč se vlastě po absolventech SOU chce maturita, když jde o učiliště? Nebo naopak - mají-li absolventi SOU maturovat, pak by měli být právi požadavkům na maturitu kladeným, ne?

Meziu SOU a gymnáziem je jistě rozdíl - no a ten se projeví při státní maturitě. Ostatně ze SOU stěží půjde někdou studovat klasickou filologii, medicínu nebo matematiku ...

Gaston 6.7.2009 18:08

Normalizátor Žantovský

když promluví, tak to stojí vždy zato. On říká asi toto: " jaký je rozdíl mezi trabantem a oktávií? Žádný - obojí jsou auta". Když kolem sebe vidím, kdože má z mladých všechno maturitu, tak se nestačím divit. O dnešních některých VŠ už radši ani nemluvím. Současný stav školství považuju za úpadkový. Dříve maturant přece jen poskytoval určitou úroveň. Všichni se hrnou na střední školy a nikdo do řemesla, jako by to bylo něco společensky degradujícího. Přitom řemeslníci už skoro žádní nejsou a mají přitom záruku dobrého živobytí.

OPO 6.7.2009 18:02

Rozvrácené školství

 

Zase jeden zlepšovatel lidstva. Tentokráte Žantovský. Rozumí škole protože ji vychodil. Nerespektuje skutečnost, že stav ve školství v současné je skutečně velmi špatný.  Popřevratová devastace už svým rozsahem trumfla rozklad ve školství, který způsobil nechvalně známý servilní bolševik Nejedlý. Současné demokratické metody bez odpovědnosti učitele a bez odpovědnosti  studenta umocňované samozvanými odborníky z pedagogiky a psychologie, kteří soustavně radí, jednou jak nepřetěžovat děti, podruhé jak modernizovat výuku neověřenými metodami, přinesly už své ovoce. Spolu s automatickým financováním škol vedoucím ke stádnímu skládání maturit bez jakýchkoliv požadavků přivedly maturitu k tomu, že má nulovou vypovídací hodnotu. Ze škol se vytratila mravnost. A není divu, když je řízeno přes alkoholové výpary vedoucích činitelů. Samozřejmě, jakákoliv změna k zvýšení práce nebude s radostí studenty ani učiteli přijímána. Poctivá námaha se nenosí. Školství ale je placeno z veřejných prostředků, které obhospodařuje stát, a my daňoví poplatníci se máme právo ptát, proč je tak zoufale slabá úroveň absolventů. Studenti si poskakují před ministryní a diktují si požadavky na další snížení úrovně. V té souvislosti mne napadá limitní případ, že by se maturitní vysvědčení rozdalo ihned po vstupu na školu. A učitelé se  tak  navzájem s žáky neotravovali. O tom, že je situace alarmující, se lze velmi snadno přesvědčit: Na internetových stránkách, kde mladí diskutují. Ta strašlivá čeština!  Nebo zkuste oslovit některého studenta nějaké „pomocné střední školy“  cizím jazykem. Sotva vám odpoví na pozdrav. Před maturitou! Já jsem skončil na stření škole po zjištění, že podstatná část „studentů“ nezvládla: Kolik centimetrů je 0,4 m? 

 Kdo vlastně má stanovit program výuky a náročnost? Určitě ne demonstrující děti. Určitě ne pan

Svatopluk 6.7.2009 17:51

Úplá blbost

Manželka řídí školu - ty důvody jsou jinde - jak pro zavedení maturit, tak pro jejich odložení.

Důvodem pro zavedení je snaha získat stejnou laťku pro posuzování - to není nivelizace, ale snaha o stejné ocenění kvality. Maturita není pro žáka - ten něco ne/umí podle toho, jak dobrý byl učitel a jak dobrý byl žák, ale pro školy, které podle toho ne/trvají na přijímacích zkouškách. To, že tyto maturity doplatily na zelenou ministryni a nejsou připraveny, je důvodem k odložení.

Eva D. 6.7.2009 19:25

Re: Úplá blbost

R^

JC 6.7.2009 16:51

Nejen SŠ, ale i VŠ studium ztratilo úroveň

Pomyslný bič by bylo dost potřeba uplést i na ty nejrůznější VŠ, zejména soukromé. K získaní akademického titulu tam dost často postačí naditá peněženka pánů rodičů. Případně postavení "studenta" (ev. jeho rodičů) na vyšší příčce v hierarchii politické strany.

Jak to pak vypadá v praxi? Absolvent, honosící se akademickým titulem, umí sice moc pěkně diskutovat i v angličtině dlouhé hodiny na téma "nesmrtelnost chrousta", ale odborné znalosti jsou buď nulové nebo hodně bídné. Navíc ze studijních let nejsou dnešní absolventi zvyklí příliš pracovat, prioritou bylo užívat si života. Zkouška se údajně vždycky nějak okecala.

Svou první VŠ (technického směru) jsem absolvoval před 20 lety, ovšem takový přístup ke studiu byl v té době nemyslitelný. V našem oboru nastoupilo do 1.ročníku 90 lidí, ale odpromovalo jen 28. Ostatní vypadli, bez ohledu na postavení pánů rodičů.

lola 6.7.2009 14:55

nevím,nevím

je víc než deprimující,kdy můj přítel Jiří , učitel na "učňáku", tvrdí ,že značná část dnešních maturantů  by bylo nekompromisně vyhozeno od "jen" závěrečných učňovských zkoušek za dob našeho mládí / 60-tá léta/

kocour 6.7.2009 14:41

Jak tak čtu tu debatu,

tak pokud tato vláda prosadí státní maturity a už nic víc, tak bude užitečná. Názorná ukázka toho, že úřednické vlády jsou dobré na prosazování nepopulárních věcí.

Maturity mají nastavit jednotnou laťku. Ano, mnozí ji nepřeskočí - a o to také jde. Jen jako míra srovnání mají smysl. Pokud nebudou jednotné, tak pak ať radši nejsou vůbec a každá škola si vydává svůj vlastní papír, s nulovou vypovídací hodnotou pro každého, kdo onu školu nezná.

Současný stav je stejný, jako když ve středověku měli v každé vesnici vlastní míry a váhy. Být studentem, tak jsem rád, že konečně dostávám možnost získat papír, který bude na víc než ...

Nastavit pro své studenty laťku ještě výš žádné škole státní maturity nebrání.

P.S.: Taky už mám plné zuby těch nedouků na současných školách.

kirast 6.7.2009 16:11

Re: Jak tak čtu tu debatu,

A nebylo by pak také vhodné, aby studenti středních škol dostali stejné vzdělání, když mají být hodnoceni podle jednotné "laťky"? Rozhodněme tedy administrativně, že studium na konzervatoři, střední zemědělské a průmyslové škole elektrotechnické bude jednotné a pak můžeme mít jednotnou laťku (a jednotného absolventa). V praxi se pak takoví absolventi mohou starat o kytičky na pracovišti, o výměnu žárovek za zářivky a eventuelně mohou spolupracovníkům něco zapískat na flétnu, aby se jim lépe pracovalo. Nakonec, koho to neuspokojuje, může jít dostudovat na vysokou, tam snad jednotné státnice ještě nehrozí.

Hrad 6.7.2009 16:32

Re: Jak tak čtu tu debatu,

To se mi líbí, co píšeš. Také mně prudí metrický nebo Witwortův závit. Každá stejnost, stejná laťka, je od čerta. Co to žvaním. Od komančů..... A ihned po státní maturitě, nebo raději hned, bych také zrušil nejprofláknutější zanačky. Adidas;-), Nike;-), McDonald;-€. Žádná monokultura!!  Ale k věci. Kde, a od koho  jsi pochytil ta svá moudra. Nebo tě jenom tak napadla? Potom je pravdou to, že vlastní názor je jako díra do prdele. Tu má také každý(á). Nevěříš, tak podívej!!V(Y)

OPO 6.7.2009 17:52

Re: Jak tak čtu tu debatu,

Na demokracii je zajímavé, že i blbec může produkovat své "myšlenky". Do školství se v současné době sere každý a podle toho to vypadá. Současné školství je v rozkladu. I díky Tobě Hrade.

Zen 7.7.2009 0:55

Re: Jak tak čtu tu debatu,

Doporucuji nalezt vykladovy slovnik a seznamit se s vyznamem naslujicich terminu: ironie, jizlivost, sarkasmus

Plati za predpokladu, ze nejste novostudent a tedy zvladate cteni a chapani psaneho textu.

Jura Jurax 6.7.2009 23:37

Re: Jak tak čtu tu debatu,

Rodný, jazyk, cizí jazyk, matematika a jeden volitelný předmět - to by měla být jednotná laťka pro maturitu hodnou toho jména. Jsou jistě ústavy, kde by přeskočení této laťky mohlo činit studentům potíže - ovšem ty pak nemusí končit maturitou, ale třeba výučním listem. Ono výuční list u mistra svého řemesla má snad větší váhu než maturita ...

Je jasné, že v těchto předmětech by měli zářit studenti gymnázií. No a? U adepta na medicínu se budu ptát po biologii a fyzice, u adepta na strojařinu po matematice a fyzice, u adepta na pfilozófa po češtině, cizím jazyce a historii ... u adepta na elektrikáře se nebudu ptát po češtině, ale spíš jestli zná vyhlášku ...

zoch 6.7.2009 19:39

Re: Jak tak čtu tu debatu,

Tady se shodneme,Kocoure. R^R^R^

Petrolin 6.7.2009 14:24

To je ale cizích slov.

Maturoval jsem na realném gymnasiu před 57lety.Nevím ani jaké to byly maturity.Maturovali jsme povinně z češtiny,ruštiny,matematiky a jednoho volitelného předmětu(já z chemie).Nikdo se nezajímal o to co komu jde.Já jsem dostal 3-3-1-1.Neprotestoval jsem,že nechci češtinu, ruštinu.Když jsem přišel k přijímacím zkouškám na stavařinu podívali se na maturitní vysvědčení,  na nic se mne neptali a řekli" přijďte v říjnu k zápisu".Tenkrát byly všechny školy státní byla kontrola.Teď když jsou i školy soukromé je to nutné kontrolovat pomocí maturit.Proč nějaká selekce předmětů.Na něco jsem dobrý z něčeho blbý,ať to  na vysvědčení to  každý vidí. 

Jura Jurax 6.7.2009 23:38

Re: To je ale cizích slov.

R^R^R^

Janda 6.7.2009 13:12

Zásadní nesouhlas

Měl jsem možnost zjistit odbornou úroveň "maturantů" z nejmenovaného soukromého elektrotechnického odborného učiliště. Tito absolventi měli neznalosti elementárních elektrotecnických pouček, jako na př. Ohmův zákon, Kirchoffovy věty a pod. Bez těchto znalostí mohli možná zapojovat zásuvky na stavbě, ale nic víc. Na tomto příkladu je zřejmé, že odborné maturity absolvované na některých soukromých školách a učilištích jsou krutou devalvací úrovně maturitních zkoušek.

PP2 6.7.2009 13:47

Re: Zásadní nesouhlas

     R^

kirast 6.7.2009 16:51

Re: Zásadní nesouhlas

Takže nyní, po státních maturitách, budou mít ti vaši absolventi nejmenovaného soukromého elektrotechnického odborného učiliště státní zkoušku z češtiny, cizího jazyka, třeba informatiky a společenskovědního základu. Jak z toho odvodíte jejich znalosti Kirchhoffových zákonů?

http://www.novamaturita.cz/maturitni-model-1404033321.html

Svatopluk 6.7.2009 17:56

Re: TO JE JEDINÁ RELEVANTNÍ NÁMITKA V DISKUSI (včetně mého příspěvku)

Jura Jurax 6.7.2009 23:39

Re: Zásadní nesouhlas

No, kráčí-li o učiliště, proč je tam probůh maturita?

MGM 7.7.2009 7:17

Re: Zásadní nesouhlas

"proč je tam probůh maturita?". Protože v praxi jsou potřeba vedoucí pracovníci právě pro ty "elektrikáře s výučňákem" a také další profese (konstruktéři, testeři, ...), na které ti vyučení prostě nedosáhnou. A gymnasista je tam jen na dvě věci. Bohužel, nemohl jsem reagovat včas.

Nemo 6.7.2009 12:57

Souhlas

Váš článek je velmi dobrým počinem, který podporuji, neboť je zřejmé, že projekt státních maturit je nutné stopnout, nebo alespoň odložit k doladění a srozumitelnému zkomunikování lidem.

Zen 7.7.2009 0:50

Re: Souhlas

Preklad do cestiny: Proboha, odlozte to nebo shorim jak papirovy cert!

RosPerot jr 6.7.2009 12:52

Proc neni?

No protoze to co pisete je ve vasem podani  natolik pruzne a ohebne, ze je to mozno otocit naopak pro podporu statnich maturit.

Statni maturity maji zarucit urcitou (a to vyssi!!) uroven stredniho stupne vzdelani, aby se maturity nedostalo kazdemu linemu grazlovi, nebo jenom linemu. Znam lidi, keri zmaturovali u piva na stredoskolskem ucilisti po nekolika tydennim pripravnem a dalkovem kurzu?. Samozrejme, muze to byt vyjimka, ale taky nemusi. A aby nemohlo byt zneuzito to co podle Murfyho zneuzito bude, protoze jednoduse zneuzito byt muze, tak se zvysuje pozadovana uroven znalosti. Vam, ktery uz maturitu mozna mate(?), to muze byt jedno ze jste srab. Tem co jeste nezmaturovali by to jedno byt nemelo. Tedy v tom smyslu, aby breceli, ze se budou muset ucit. K mladi drive patrila i odvaha prijmout vyzvu? Ted uz nepatri?

Eva 6.7.2009 16:41

Re: Proc neni?

Nesouhlasím.Protože je tu předpoklad,že odmaturuje stejný počet lidí,jako v minulých letech. Studentům např. vadí i to,že hraniční skóre /tedy hranice,od které student uspěje/ bude stanovena MŠMT až 30.3.2009.

Odvahou je i to,že studentí se nebojí řešit své problémy sami.

A to zákonným způsobem.

senior 6.7.2009 17:42

Re: Proc neni?

Jen dotaz na Evu. O čem je řeč, zda student má nějakou sumu dovedností, vědomostí a návyků, řekněme v oboru obvyklých, nebo o tom, že školy o této obvyklosti nic nevědí- spíš nechtějí vědět a "vyhecujou študáky" na základě nějakých datumů.Ono odvolávání na opožděnou informaci v praxi je obvykle úplně "plat prtný". Umíš- neumíš, dáme Ti chvilku na rozkoukání a pokud neumíš, běž a chtěj po škole tu husu, za kterou sis maturu koupil !

Anonym 6.7.2009 12:47

Co je to za blbost?

Jaké individuální znalosti českého nebo anglického jazyka mají gymnázia narozdíl například od zemědělských nebo strojních průmyslovek? Čeština je snad jedna. A seznal předepsané literatury tvoří škola sama.  A anglicky se snad hovoří také jednotně (teď samozřejmě odhlédám od americké nebo australské anličtiny)! A reálie budou asi také shodné, nebo snad ne?

Ostatních předmětů se to zatím netýká.

Rozhodně se však zavedením státních maturit zlikvidují ty soukromé školy, u kterých je důležitější, zda jsou rodiče studentů bohatí, než kolik toho nosí v hlavě.

Eva 6.7.2009 16:45

Re: Co je to za blbost?

Čeština i AJ jsou stejné - počet učebních hodin na každé škole jiný.

Pokud mají být SM záminkou pro to,aby došlo k likvidaci nekvalitních středních škol,pak je to pokrytectví ministerstva za miliardu Kč.

Ale pokud vím,žádný koncept pro využití výsledku SM pro tento účel ministerstvo i tak neplánuje.

Eva D. 6.7.2009 19:21

Re: Co je to za blbost?

O té angličtině Vám to mohu říci docela jednoduše. Hodinová dotace studentů  gymplu na víceletém Gy v 8. ročníku: celkem s konverzací 7 hodin týdně.  Z toho dvě až tři s rodilým/rodilou mluvčí. Učebnice: Upper intermediate. Mnozí studenti mají přečtenou i lecjakou knihu v originále, obvykle začínají Harry Potterem. V primě, sekundě případně i déle 5 hodin 1. jazyka ( ANJ) týdně.

Neznám zemědělskou či strojní průmyslovku, kde by tomu tak bylo. To se dá už dnes ověřit na webech škol. Obvyklá konečná úroveň textů maximálně Intermediate.  O stupeň, až dva roky studia, níž.

+ Citát jedné učitelky z takové odborné školy: "Texty jsou tam ( v maturitách) namluvené rodilými mluvčími, na to naši studenti nejsou zvyklí." Myslím, že vyčteno z HN, nejsem si jistá. 

Neshazuji odborné školy. Na gymplu se pro změnu nesoustruží či nestuduje chov skotu či co já vím...