10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Proč japonské univerzity omezují a ruší humanitní obory...

Před několika měsíci rozeslal japonský ministr školství Hakubun Šimonura 28 univerzitám dopisy, v nichž je zdvořile požádal, aby přestaly s vyučováním humanitních oborů, jako jsou sociologie, psychologie, politologie, religionistika a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Slanina 8.1.2016 13:40

Re: Nesouhlasím, každý má mít svobodu výběru

Pokud vás snad můj příspěvek udeřil, stejně už bylo pozdě. Vy jste byl udeřen, nevím čím, mnohem dříve.

P. Vaňura 8.1.2016 15:04

Máte pravdu v tom, že v boji proti parazitickým

humanoidům je třeba se opírat o dělnickou třídu + SKUTEČNĚ pracující inteligenci. To fungovalo nejen Gottwaldovi, ale už Heydrichovi. A učit je třeba se i od nepřítele (mimochodem, toto nám říkali v 5 třídě základní školy).

Snad znáte Parkinsonův zákon že počet úředníků neustále roste bez ohledu na množství práce, je li vůbec jaká!

Mimochodem, když komunisté v SSSR přestali po Stalinově smrti úředníky pravidelně likvidovat odsunem do lágrů na Sibiři, narostl jejich počet z původních 5,5 milionu na 18,5 milionů...

J. Schwarz 8.1.2016 21:39

Re: Nesouhlasím, každý má mít svobodu výběru

proč by měl kdokoli mít svobodu výběru za MOJE peníze? Nemám nic proti svobodě výběru, pokud si každý svou volbu zaplatí.

A. Alda 8.1.2016 11:03

Souhlasím a na ukázku

kradu z Viditelného Macka: Student: Barbora Lagová. Název diplomové práce: Figura kyborga v diskurzu kyberfeminismu . Anotace: Magisterská diplomová práce bude zkoumat podoby a funkce figury

kyborga v diskurzu kyberfeminismu. Zaměříme se na období začínající

rokem 1983, kdy Harraway publikovala esej A Cyborg Manifesto, těžiště

práce bude tvořit výzkum figury kyborga v kyberfeminismu a

kyberfeministickém umění 90. let. Škola: Masarykova univerzita Brno, Filozofická fakulta. Obor: Obecná teorie a dějiny umění a kultury. Státní zkouška proběhla 10. 6. 2015. Autorka obdržela titul Mgr.

J. Slanina 8.1.2016 11:17

Re: Souhlasím a na ukázku

Tady máte ještě další perličky, jako je například "Osobnost papouška šedého". :-))))

http://jdem.cz/22ar8

J. Lepka 8.1.2016 13:10

Re: Souhlasím a na ukázku

Ni vidíte, máme odbornici na kyberfeminismus! ( Teď ještě, co to je ??? )

Z. Lapil 8.1.2016 20:06

Re: Souhlasím a na ukázku

Jestli jsem dobře pochopil, tak se jedná o studium umělých paniců maskovaných jako umění pro ženy. Zřejmě aby jim do toho chlapi nekecali. Podle názvu by to ale taky mohla být kyberneticky vylepšená žena.

Asi něco jako: Přijde jedna taková do hospody a říká: Chlapi, kdo si chce zasouložit? Ale mám dřevěný prsa. - Jo, tady. Chvilku vydrž, jen co si ho našroubuju.

J. Slanina 8.1.2016 10:39

Malé doplnění....

těch stupidních "studijních" oborů pro zabedněnce a parazity:

http://streit.blog.idnes.cz/c/332911/Antropolog-komiksu-Michal-Uhl.html

A. Alda 8.1.2016 11:04

Jo, to je přesné.

A takových absurdních "studijních" oborů dnes je...

D. Šimáček 8.1.2016 8:00

Nesouhlasím, ať si vysoké školy učí co chtějí

ale studenti ať si to platí ze svého, půjček či z nějakých grantů. Stát by mohl také vypisovat granty na obory které potřebuje (které by mohly a měly být vyváženy xletou smlouvou pro absolventa, s možností se vyplatit ale nejspíš za horších podmínek než by poskytovaly studentské půjčky).

M. Foltyn 8.1.2016 8:18

Re: Nesouhlasím, ať si vysoké školy učí co chtějí

Plně souhlasím, ale mělo by to platit pro více oborů. Není přece možné vystudovat třeba něco ve zdravotnictví a po skončení studia odejít do zahraničí.

M. Polláková 8.1.2016 8:39

Re: Nesouhlasím, ať si vysoké školy učí co chtějí

Vysokoškolské studium ať si platí každý student ze svého nebo půjčky. Granty jen na obory, které na trhu práce nejsou, chybí! Úroveň vysokoškolských absolventů je v některých oborech strašná. Tak lepší znalosti z odborné střední školy. Kolik stojí platy vyučujích a chod vysokých škol, které nejsou potřeba? Na provoze sedí na lince vysokoškoláci, rozváží zboží atd. a sehnat šikovného instalatéra, obkladače, truhláře ... proč nejsou otevřeny učební obory, kde by studenti získali např. tři výuční listy v oboru stavebnictví za 4 roky, bez maturity, která je nyní stejně nevypovídající o schopnostech studenta, a tím by na trhu práce měli tito absolventi větší šanci.

Z. Lapil 8.1.2016 19:58

Re: Nesouhlasím, ať si vysoké školy učí co chtějí

Protože - policajti prominou - maturitu potřebujete i na sbírání opilců a jejich odvážení na záchytku.

J. Huml 8.1.2016 4:44

Ale, pane autore,

Proc by mladi lide nemeli studovat to, co je zajima? Co se tyce jejich ekonomicke existenci, to je jejich problem. Proc jim v tom branit?

P. Sulc 8.1.2016 5:11

Re: Ale, pane autore,

Proc? To je jednoduche. Mnozi, ne-li vetsina, studuje proste jen proto, aby studovali, pro titul, kterym se v CR ohani kde kdo. A proc ne, je-li zadarmo? Plati to prece cely narod v danich, vazeny pane, plati budouci , zcela neuzitecne parasity, takze to neni jen '' jejich problem''. Pokud ovsem budou platit poradne skolne, pak at studuji treba psychologii Martanu, to ale bude za jejich vlastni penize, ci penize tatinku, ale ne danovych poplatniku.

J. Strakoš 8.1.2016 6:08

Re: Ale, pane autore,

Pokud jsem dobře pochopil ani v Japonsku to nezakázali, jen odstavili státní dotaci - prostě usoudili, že státu se vložené finance nevracejí a je neúčelné je takto vynakládat.

M. Krátký 8.1.2016 8:06

Re: Ale, pane autore,

Nesouhlasím - to jejich flákání s nulovým výsledkem a nulovou efektivitou pro konkrétní stát jim totiž já platím ( vy ne ? )

F. Doušek 8.1.2016 9:07

Re: Ale, pane autore,

Není to jejich problém. Pro praxi nepoužitelní absolventi skončí na úřadu práce a podporách.

F. Havala 8.1.2016 9:42

Re: Ale, pane autore,

Bohužel ne, hodně se jich vecpe do státní správy. Např. absolvent konzervatoře se stane ředitelem Ředitelství silnic a dálnic. Kvalifikace jako hrom. Na mnoha místech státní správy jsou místo kvalifikovaných lidí v oboru, impotenti z humanitních oborů.

A. Alda 8.1.2016 11:06

Absolvent konzervatoře nemusí být parazit.

Umí na něco hrát - a tak může hrát. Proč nehraje? Protože tomu brání ruku v ruce autorský zákon a všudepřítomná reprodukovaná hudba.

P. Harabaska 8.1.2016 15:37

Re: Absolvent konzervatoře nemusí být parazit.

I na autorský zákon a reprodukovanou hudbu mohl myslet, když si obor studia vybíral. On ale viděl jen vystupování před vyprodaným sálem, nezašpiněné ruce (i ten lékař a inženýr si často ruce při práci zašpiní) a zájezdy s Českou filharmonií do dalekých zemí.

P. Smid 8.1.2016 9:56

Jisteze lide mohou studovat co je zajima. Za sve.

Ze spolecnych penez jen to, co spolecnosti prinasi uzitek. Proto dava spolecnost moznost takovym lidem zdarma vystudovat. A samozrejme efekt prinasi i napr. zakladni vyzkum, ktery penize primo negeneruje. Ale jak autor v clanku pise, i tady je to otazka mnozstvi takovych lidi.

Zbytecne vystudovany clovek potom svoje misto obhajuje vymyslenim pseudoproblemu...

Skvele napsany clanek.

P. Smid 8.1.2016 12:13

Jisteze lide mohou studovat co je zajima. Za sve.

Ze spolecnych penez jen to, co spolecnosti prinasi uzitek. Proto dava spolecnost moznost takovym lidem zdarma vystudovat. A samozrejme efekt prinasi i napr. zakladni vyzkum, ktery penize primo negeneruje. Ale jak autor v clanku pise, i tady je to otazka mnozstvi takovych lidi.

Zbytecne vystudovany clovek potom svoje misto obhajuje vymyslenim pseudoproblemu...

Skvele napsany clanek.

Jaroslav Hrubý 8.1.2016 1:44

Dávám 5 hvězdiček

Střední školu jsem absolvoval za totáče a strašně mne bavila elektronika a filozofie. Měli jsme tehdy něco jako "podzemní" univerzitu. V bytě nám přednášel filozofii pan doc. Jaroslav Engst, světově uznávaný etik. Bylo to úžasné. A když se blížilo rozhodování, kam po maturitě, prosil jsem pana Engsta, aby mi poradil, zda mám jít na filozofii nebo na elektro. Že mne strašně baví oboje. A ten moudrý muž mi řekl to, za co mu budu do smrti vděčný, totiž: "Jardo, v téhle době se může filozofií živit a po večerech si jako koníčka montovat rádia jenom úplnej blbec. Jdi na elektro a ve volném čase studuj knížky filozofů." I když se doba změnila a na filozofii se dnes lze dostat stejně snadno jako na techniku, věta moudrého pana Engsta platí i nadále. V elektrotechnice jsem udělal doktorát a ohluchnutí dcerky vinou lékařky mne přes lékařskou elektroniku přivedlo až k docentuře ve speciální pedagogice. A i když jsem tedy vlastně končil v humanitním oboru, věřte mi, že to nabyté technické myšlení je k nezaplacení. Často si totiž mezi těmi "ryzími humanisty" připadám jako rajka v kurníku :-).

P. Dvořák 8.1.2016 2:14

Re: Dávám 5 hvězdiček

Možná jsem něčemu neporozuměl, ale když napíšete ". . . přes lékařskou elektroniku přivedlo až k docentuře ve speciální pedagogice. A i když jsem tedy vlastně končil v humanitním oboru . . .", tak mi to připadá spíš jako technický obor, než výstupy z těch homo-fakult.