11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Přidat učitelům? Nejdříve ať splní podmínky

Ředitelé gymnázií podporují požadavek učitelů na plat ve výši 130 procent průměrné mzdy. Člověk tak nějak automaticky souhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 5.10.2019 11:57

"kdyby existoval nějaký systém hodnocení výkonů v té které škole" No těch kritérií může být řada: % absolventů kteří udělají přijímačky na VŠ. Úspěchy v biologické, chemické, matematické... olympiádě, bodování znalostí žáků podle mezinárodních kritérií, počet žáků kteří odejdou ze školy předčasně ...... fluktuace kantorů, jejich kvalifikace ..... J.L. end

P. Zinga 5.10.2019 11:45

Když sleduji, jak učitelstvo vymílá dětem mozky zločinnými ideologiemi klimaalrmismu, genderismu a lepšoidismu, vyhnal bych je ze školy. O moc hloupější by děti nezůstaly. Čest výjimkám, těm bych pak dal trojnásobek.

J. Černý 5.10.2019 13:20

Opravdu učitelstvo ? A co povinně placená Česká televize ?

P. Pavel 5.10.2019 13:35

Další dva co se probudili s rukou v nočníku.

J. Jurax 5.10.2019 17:13

Neexistuje povinnost se na ČT koukat. Do školy v jistém věku musíte.

P. Čech 6.10.2019 8:36

Povinnost na ČT koukat opravdu neexistuje. Existuje pouze povinnost ji platit, ikdyž se na ni nekoukáte.

J. Schwarz 5.10.2019 11:21

Častým argumentem pro investice do školství bývá že jde o investice do budoucnosti, že vzdělané společnosti jsou bohaté a prosperující... Z toho se pak vyvozuje že vzdělání vede k bohatství. Zatímco spíš platí opačná implikace - bohaté společnosti si mohou dovolit poskytovat vzdělání širokým vrstvám a takové "vzdělání" je čím dál bezobsažnější...

J. Vintr 5.10.2019 13:20

Přesně tak, většina takzvaně humanitních škol neposkytuje žádné vzdělání, ale jen vymývá mozky a dělá z mladých lidí větší blbce než byli předtím. Taková "investice do vzdělání" je horší, než spláchnout ty peníze do záchodu.

J. Jurax 5.10.2019 17:23

Absolvent matematické fakulty se ptá: „Proč to funguje?“

Absolvent přírodních věd se ptá: „Jak to funguje?“

Absolvent fakulty strojního inženýrství se ptá: „Jak by se to dalo vyrobit?“

Absolvent ekonomické fakulty se ptá: „Kolik by to stálo?“

Absolvent filozofické fakulty se ptá: „S hořčicí nebo kečupem?“

J. Lukavsky 6.10.2019 10:23

"Absolvent filozofické fakulty" No já bych ty duchamorné obory tak nezatracoval. Kupř. sociologie, historie a archeologie nám mohou pomoci odpovědět na otázku (dnes zásadní): kam se ubírá naše civilizace? Bylo tady kdysi něco podobného? Jak to dopadlo? Musíme dopadnout stejně? Co by se s tím dalo dělat? Opravdu musí všechny civilizace špatně skončit? Takže často se ty zdánlivě nepraktické a zbytečné obory a výzkumy ukáží být nosné. Např. Galvani bádal nad cukáním žabích stehýnek = absolutní blbost. Kdyby napsal kuchařku "Jak nejlépe péci žabí stehýnka?" tak by dělal něco užitečného. Probatum est. J.L. end

J. Jurax 6.10.2019 22:52

To máte těžký.

Nebádat Galvani nad těmi žabími stehýnky, tak si teď zasílame své repliky nanejvýš holubí poštou.

Kdežto pfilozófové poberou fakta a informace od archeologů a historiků a vyplodí řadu moudrých teorií, každý jinou, a nad nimi učeně polemizujíce navzájem si je vyvracejí. A pokud se nějakou teorii pokusí uvést do praxe, je z toho akorát průser.

Z. Lapil 6.10.2019 10:39

Fyzika a matematika bych asi prohodil. Matematika nehledá podstatu, hledá popis. A způsob výroby hledají inženýři obecně, ne jen strojaři.

Ale to není extra podstatné, reakci otvírám, protože vám chci sdělit mou milovanou větu: Bohužel je mnohem jednodušší otrávit filozofa matematikou než matematika filozofií.

J. Macků 5.10.2019 11:17

Ze zvyšování platů učitelům se stalo politikum a všichni se snaží předbíhat v tom kolik jim slíbí přidat. Učitelé v současné době mají dost velké platy, za dvacetihodinový úvazek týdně po 9 měsíců v roce až moc. Právě proto, že pracují málo, mají spoustu času si vymýšlet důvody, proč by se jim mělo přidat. Problémy školství nejsou v platech, ale v buzeraci, která prolíná do všech oborů. Hlavně mají zodpovědnost za nevycválané nevychované dětí svých obdobně nevycválaných nevychovaných, často hulvátských rodičů.

J. Fridrich 5.10.2019 10:05

V každém povolání a profesi by mělo být hlavním hlediskem při stanovování platů jednotlivým pracovníkům jejich odbornost, spolehlivost, kvalita jejich práce-výstupů jejich činnosti... Toto by mělo samozřejmě platit i u učitelů. Výsledek jejich práce je přece poměrně snadno měřitelný - jsou to znalosti jejich žáků-studentů. A tady je nyní značný problém - ten dnes vidíme a slyšíme u mladých lidí v mnoha případech - jejich znalosti, lépe řečeno neznalosti i v základních věcech jsou až zarážející... Toto se v posledních létech ukazuje i při srovnání znalostí našich žáků se znalostmi žáků z jiných zemí Evropy a Světa...

Tak je spravedlivé přidávat plošně-jednotně všem kantorům ? A to i nyní, již po několikáté v poslední krátké době ? Neměli by být nyní na řadě i jiné profese, kde víme, že se jedná o velice náročnou a mnohdy i nebezpečnou práci, jako mají například hasiči ?

J. Kulheim 5.10.2019 11:26

Zaměstnanci všech oborů, kteří dostávají výplatu ze státní kasy, jsou nepokojeni stále. Když jim přidají, tak si 14 dů odpočinou a začnou znovu. Mají špatné finanční ohodnocení jejich náročné práce, je jich málo, když odejdou všichni exitují ap. To, že mají všichni špatné finanční ohodnocení nemůže být pravda. Ti, kteří pracují lépe by měli mít víc a ti co pracují hůře a odvedou méně práce by měli mít menší výplatu. Tarifní mzdy jsou vždycky nespravedlivé. Je to pouze pokračování socialistického způsobu uvažování.

Je zajímavé, že hasiči nejsou slyšet. Přitom jde o tvrdou, nebezpečnou, psychicky a fyzicky náročnou práci.

J. Jurax 5.10.2019 17:29

No jo, no ... ani sebelepší kantor nenaučí toho, kdo se učit nechce.

A na druhé straně - ti schopní že školství utekli za vyššími platy. Zůstali jen ti, kdož učení berou jako poslání, nezištní altruisté a pak ti zbývající.

I. Babková 5.10.2019 8:58

Dobré kantory trápí též přebujelá administrativa, nutnost vynakládat spoustu času na řešení téměř neřešitelných problémů (zpackaná inkluze, nevychovaní výrostci) místo, aby se náležitě věnovali těm dětem, ze kterých jednou budou lékaři, konstruktéři, vědci. Také je v zemi velký tlak na to, aby se učilo podle nápadů všelijakých odborníků, kteří nikdy neodučili jedinou hodinu.

A všem, kteří učitelům závidí dlouhé prázdniny a plat v přepočtu na odučené hodiny (v tom samozřejmě není započítán čas strávený administrativou, konzultacemi s rodiči, poradami, povinnými školeními zpravidla zbytečnými, atd.), pojďte si tu úžasnou práci vyzkoušet. Nejlépe na druhý stupeň velké sídlištní ZŠ nebo na technickou průmyslovku.

P. Lenc 5.10.2019 10:18

Paní Babková,víte něco třeba o práci v energetice nebo, což vám bude zajisté připadat naprosto přízemní řidiče linkového autobusu, mohl bych jmenovat další profese, víte?Pokud ne, můžete si tu úžasnou práci vyzkoušet.A ano, nevychovaných spratků přibývá geometrickou řadou, ale to je věcí rodičů a naprosté nedotkutelnosti jejich spratků.A když k tomu připočteme to co se "učí",tak školství jako takové opravdu nemá kredit jaký mělo v minulosti.Čest učitelům kteří opravdu učí, ale jste přesvědčena o tom, že všichni jsou tou špičkou?Já ne a opravdu nechápu proč by měli být odměňování nejen stejně, ale dokonce 130% průměru.

P. Portwyn 5.10.2019 14:32

Akorát že o tom energetikovi nebo řidiči autobusu se furt nepíše, jak se flákají, a že řidič by neměl brát plat za dobu, kdy čeká na zastávce nebo stojí na světlech.

S nedotknutenými spratky se bohužel (stejně jako ten autobusák) musíme nějak srovnat. I v tomhle je práce dnes obtížnější, než byla třeba před 15 lety... a efektivita se špatně porovnává, když dostáváte odlišný "materiál".

Já osobně mám kliku, učím na gymnáziu a tady to ještě jde.

I. Babková 5.10.2019 18:28

Vážený pane Lenci, nikde jsem nepsala, že opovrhuji prací zaměstnanců jiných profesí. Jejich práce si vážím a přeji všem spravedlivé a důstojné ohodnocení jejich pracovních výkonů. Sama jsem si před několika lety zkusila práci na recepci v malém hotelu, kde jsem mimo povinnosti recepční také chodila pomáhat pokojským či přebírala zboží do kuchyně. Taktéž vím, jak zoufalé podmínky mají dělníci některých továren se zahraniční účastí nebo pracovníci některých velkých obchodů. Těm všem bych přála, aby měli takovou mzdu a podmínky, jako jejich němečtí kolegové, kteří rozhodně nepracují více nebo lépe.

Nevím, jak do škol dostat elektrotechniky, informatiky, fyziky, ap. za současné mizerné platy. Kolem těch se dnes na každé škole našlapuje po špičkách, aby si to náhodou nerozmysleli a neodfrčeli do nějaké firmy. Samozřejmě nejsou všichni kantoři vynikající, jsou dobří a špatní, ale pokud budou platy neadekvátní, tak na učitele budou chodit studovat ti méně dobří studenti, ze kterých bohužel nikdy nebudou špičkoví učitelé.

J. Schwarz 5.10.2019 15:10

Proč tedy nejsou kantoři ochotni stávkovat kvůli inkluzi, přemíře nesmyslné administrativy a nemožnosti dělat svou práci "učit", ale kvůli penězům a údajnému "nedocenění" kdykoli? Pokud by se ozvali proti dnešním "progresivním trendům", proti nemožnosti účinně omezit drzosti a vyrušování ze strany nevychovaných žáků byl bych na jejich straně všema deseti. Ale učitelstvo se nebouří proti uhozeným "reformám" ani nekritizuje nesmysly vedoucí k zhoršujícím se výsledkům žáků nebo zanášení ideologie do škol prostřednictvím "neziskovek". Ne, pro učitelstvo jsou hlavním problémem prachy. Když nám dáte sto tisíc, klidně budeme společně s žáky namísto výuky "demonstrovat za klima" třeba každý den s výjimkou prázdnin a víkendů.

I. Babková 5.10.2019 18:13

Máte pravdu v tom, že učitelstvo (ca. 160 000 pedag. pracovníků) je jako celek neochotné jít do stávky za lepší pracovní podmínky. Např. v Pedagogické komoře se jich sdružuje pouze kolem 2 600. A Pedagogická komora je konečně subjekt, který něco pro učitele dělá. Ne tak odbory, které si hrají svoje politické hry. Zřejmě však znáte málo učitelů, nebo spíš učitelek. Prachy nestojí vždy na prvním místě. Ono nelze věřit všemu, co se prezentuje v médiích. Psát o malých platech přitáhne pozornost veřejnosti, psát o zpackané inkluzi je nebezpečné, protože to se pak někomu bourají ideologické bábovičky a to má pak důsledky.

M. Prokop 5.10.2019 8:44

"Pokud jsou školy spíše nebezpečím pro zdravý rozvoj dítěte, pak je třeba namísto platů nad nimi zvýšit dohled. " :-P

Jestlipak pan Holub, v zápalu boje, domyslel, KDO by ten dohled vykonával? Státní úředníci? Takové pitomosti snad ani on není schopen. Jediný efektivní dohled je konkurence na trhu. Placené školství a hned by se ukázalo, kde je výkon, který jsou lidé ochotni zaplatit. Protože toho se nedočkáme, je jediná možnost, skutečně ty platy zvýšit a doufat v konkurenci mezi učiteli. Je to nadlouho, ale nic jiného dnešní socialismus neumožňuje.

P. Portwyn 5.10.2019 8:51

Učil jsem na soukromé střední škole. Výkon fakt nebylo to hlavní, co rodiče chtěli, když se ta škola zakládala.

J. Schwarz 5.10.2019 12:14

Rodiče nechtějí výkon ale aby jejich dítě obdrželo ferman o absolvování. Ferman totiž stačí jako poukázka na pohodlnou existenci ve státní správě, administrativě, státem placených neziskovkách... Profesionalitu žádají firmy jen po řemeslnících.

P. Portwyn 5.10.2019 12:59

Většinou ti rodiče byli podnikatelé, echt pravičáci. Ti by přece nikdy...

P. Hlobil 5.10.2019 14:05

myslite, ze podnikatele jsou pravicaci? Ani omylem... pravice je o svobode jednotlivce

P. Portwyn 5.10.2019 14:23

Jo, svoboda, o tý mluvili taky. Že prý děti mají být svobodné.

J. Schwarz 5.10.2019 15:19

Ale jo! Tihle "podnikatelé" zaměstnají své ratolesti ve své firmě na nějakém "manažerském" postu no a pro ty, co se ani k tomu nehodí nebo v rámci své "svobody" rebelují chtějí alespoň nějaký ten titul z "humanitních věd". Náš byrokratický a polosocialistický systém nesvědčí konkurenci a tak neexistuje přirozený mechanismus tlaku na firmy prolezlé korupcí a nepotismem.Od dob socíku s v mentalitě lidí zas až tak moc nezměnilo - spoléhají na protekci a "strýčky" nahoře. Proto jsou tu taky takovým problémem veřejné zakázky a jejich přidělování.

Z. Lapil 6.10.2019 10:57

Rodiče, škola...

Vím teď o jedné soukromé střední škole, kterou charakterizuje výrok ředitelky před letošním přezkoušením "propadlíků": "Chci, aby absolvent naší školy něco znamenal. Když se vám někdo nebude zdát, prostě ho vyhoďte."

Čímž rozhodně nenaznačuju, že bych existenci vámi zmíněného typu škol zpochybňoval. Bude jich asi nepříjemně hodně.