Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Opisování je normální, říkají studenti
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Nestranný pozorovatel 9.11.2009 9:22Není se kam odvolat v Česku "neuvěřitelný výrok ombusdmana lidských práv, který za korupci a plagiátorství a mafiánské poměry na Plzeňské fakultě viní Ústavní soud, který nepovolil předčasné volby, a média, která neudržitelný skandál s korupcí rozmázla" Mně ten nedávný výrok českého ombudsmana vůbec nepřekvapil. Téměř už před deseti lety jsem stejného ombudsmana (JUDr. Motejla) navštívil ve věci nějaké školské záležitosti a jeho postoj byl už tehdy velmi podobný tomu dnešnímu. Vyřídil záležitost se mnou ústně na chodbě: nedá se v tom nic dělat. Nashledanou. |
Ludva 9.11.2009 9:15Re: Kde je hledisko Studentské práce jsou právě jen studentské práce - cvičení, manévry. Ukázat, že umím zpracovat zadaný problém. Více méně jde jen o to, mít nějaký papír, který po studentu zůstane ve škole. Předpokládat nějaký zásadní přínos těch prací je pošetilé, protože kdo by zdarma předal škole nějakou svou objevnou myšlenku ? Ovšem v dnešní době zkompilovat stostránkovou práci je věc na pár hodin. Tak nechápu, že ani toto se někomu (pan Benda) nechtělo udělat. Případně si to koupit. |
Jakub S. 9.11.2009 9:05Re: Problém je jinde. Ale jistěže může být. Mluvte do věcí, jimž rozumíte, prosím. Společenské vědy = žvanírna... jistěže často. Ale takto to obecně suverénně ztotožnit... to mluví pouze o vás. Víte? Zkuste osobně poznat pár lidí z této oblasti. Aź pak. |
Jakub S. 9.11.2009 9:01Re: Opisování je normální, říkají studenti Alealeale... nemluvte do toho, čemu vůůbec nerozumíte. Správný názor člověka z lidu, co - |
Jakub S. 9.11.2009 8:59Ano, ano, ano. Stále naivní historik - šedesátník. A ten K. - možno se dovědět, který to je? Že se podle chovají všichni, nezmenší onu podlost ani o píď. Vyšší princip mravní vám nedovolí počínání tak směšně podlé, atd... dovolí, klidně, často. Ovšem zdaleka nikoliv každému a vždy a všude. Rouzeznávejme. Rozlišujme. Nebagatelizujme. Nezoufejme. Jakkoliv je to namáhavé... |
fox 9.11.2009 8:54Opisování je normální, říkají studenti Tituly asi zrušit.Důležité je ,co kdo umí.Blbá moda titulů z dob reálného sos.RsDr a pod.Pro debily. |
Anonym 9.11.2009 8:39Re: bojím se těchto lidí, co zbaští kdejaký novinový článek...... Rovněž nevím, co bylo obsahem ukradeného projektu autora, ale od Vás se mi to hodnocení zdá dost primitivní. Alá Vlasta Burian: "jednak nevím, co to znamená a jednak mě to uráží!" Tím jste ovšem racio svých ostatních názorů dost relativizoval, nezdá se Vám? |
ranbow 9.11.2009 8:20Kde je hledisko Ve skutečnosti, je v každé odbornější práci určité (často dost velké) procento opisování. Správně by měl student takový text označit jako citaci. Dost záleží na konzultantech a na obhajobě, zda vložený text chápat jako citaci určitého autora, nebo o popis známého jevu. Dejme tomu, když napíšu "Země se točí", je to obecná informace, ze které mohou vyvíjet nějakou svojí teorii, a nebo musím hned v seznamu autorů uvést Galileo Galilei, 1633, proslov před inkvizičním soudem... Nicméně, ten problém je opravdu trochu jinde. Pokud profesor (či profesoři při obhajobě) mají nějaké výhrady vůči hodnocené práci, nechť je sdělí, požadují doplnění,přepracování, trest za opisování, cokoliv.Ale jestliže práci bez výhrad příjmou, vydají vysokoškolský diplom, a teprve až potom, kdy se začne celá věc medializovat v novinách, tak otočí, a křičí že je student podváděl?? |
Kolumbo 9.11.2009 8:20Když má mít každý "právo" na "evropskou životní úroveň", mají být podporovány nejrůznější menšiny, za košer má být považována "pozitivní diskriminace" přičemž dobrovolně se oddělit od tohohle marasmu není možné, tak proč by nemělo existovat "právo na titul" získaný pomocí "pozitivní diskriminace" tedy podvodem? Pokud má být i idiot maturantem, pak buď maturita stojí za belu, nebo se získává podvodem. Konečně, falešné tituly mají význam jen ve státní nebo na stát vázané sféře /různé profesní komory a povolání se státní licencí/. Tam je k výnosnému místu potřebný ferman /něco jako urozenost za feudalismu/ a žádné znalosti. narozdíl od soukromé sféry, kde musíte především umět , papíry nikoho moc nezajímají a pokud neumíte, nejsou vám moc platné. |
akela 9.11.2009 8:12učitelé a platy jsem zhnusený stoho že i ve školství je bordel je to hnus a ještě chtějí za ty podvody stále více peněz kam to povede odpovím si d-----e at žije demokracie |
jarmich 9.11.2009 8:07Re: No jo, Je naprosto jednoduché neopisovat. Stačí si najít pro svojí práci takové téma, které ještě nikdo nezpracoval. Nic víc. |
Honza42 9.11.2009 8:05Problém je jinde. Proboha, jak může být v dnešní době původní nějaká práce o Palackém nebo Husovi??? Žvanírny si zkrátka musí přiznat, že nemají prakticky žádná původní témata. Takže meldujou pořád dokola to samé. A dizertační práce na obehraná témata nemá žádný smysl, ať už je "původní" nebo opsaná. Skutečné vysoké školy zadají práci, kterou je nutno udělat, protože vyřešená ještě není. A chci vidět jak budete opisovat. |
Komik 9.11.2009 8:05Citát polského satirika Jerzy Lece Opíšete-li něco z jedné knihy, je to plagiát, když ze dvou, je to kompilace, když ze tří, je to vědecká práce. |
Jura Jurax 9.11.2009 7:31Re: no to je pikantní Koukám, že byste mohl učit mnohé |
Jura Jurax 9.11.2009 7:29Re: Musí to vyhnít Tohle nevyhnije, to jsou nové, progresivní trendy ... |
antoušek 9.11.2009 7:19Musí to vyhnít ale jak dlouho ještě? |
Rýpal 9.11.2009 6:59No jo, ale není to jednoduché něco jen tak zkopírovat z internetu. Jak zajistit, aby všichni kopírující ve třídě (studijní skupině) kopírovali jedinečná díla? Vyžaduje to koordinaci celé třídy (studijní skupiny). Takřka nemožné již ale pak je prověřit, že kopírovanou práci někdo nepoužil před rokem anebo v jiné třídě (studijní skupině) stejného vyučujícího. Vůbec ty problémy plagiátorům nezávidím... |
Anubis 9.11.2009 6:38Chce to nenechat se nas..at Při posuzování stavu současné časké reality je čiré bláznovství spoléhat se na novináře typu Blesk, Super, MfD či Respekt. Pokud tomuhle věříte, tak jediné řešení je metr špagátu a litr rumu. |
Kresinka 9.11.2009 5:23asi je pravda, že se opisovalo vždycky, sle koneckonců dobrý kantor věděl, že žák něco opsal. Mohl ho přezkoušet a věc byla jasná. Dnes jsou ovšem rozměry podvodů pro mě takžka neskutečné |
in the clay court of Posseidon 9.11.2009 3:39no to je pikantní ...Stereotypy a předsudky jsou zjednodušující soudy, na jejichž základě nemusíme novou situaci řešit jako jedinečnou, ale přisuzujeme jí znaky našich předchozích zkušeností /dobrých i špatných/. Zjednodušování a opakování těchto výroků ovšem vede k tomu, že nad nimi lidé přestávají přemýšlet a považují je za „normální“ součást konkrétní kultury.......hlavně že to učíte. Jak se říká, když něco neumím, tak to jdu učit.... |
in the clay court of Posseidon 9.11.2009 3:32Re: bojím se těchto lidí, co zbaští kdejaký novinový článek...... ...a nemohu si pomoci....projekt na Pajdě, to muselo být něco........ asi něco převratného jako vraťte do školy rákosku |
in the clay court of Posseidon 9.11.2009 3:27bojím se těchto lidí, co zbaští kdejaký novinový článek...... .....hlavně když jim aspoň trochu konvenuje apelem na nejprimitivnější lidské pudy.... s váma by se ty procesy dělaly dobře |
in the clay court of Posseidon 9.11.2009 3:23opakujete bláboly novinářů akorát si k tomu přidáváte nedoložený příběh, což není podmínka nutná natož postačující |