10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Buddha 9.11.2009 14:21

Nevím, jestli by si to autor přál, ale ukradený projekt se jmenoval Báseň mého srdce

Jmenovaný K. je básník Vladimír Křivánek. Šlo o projekt netradičního představení poválečné poezie, kterého se účastnilo řada významných básníků, jako Kuběna, Fischl, Egon Bondy, Hiršal a další. Tehdy ho Rosťa jako student požádal o pomoc a pak jej poté z projektu vyštval, myslím, že to může Rosťa doložit, pokud by o to stál korespondencí a některými autografy.... Největší haló nastalo při křu knihy, kde byl přečten jeho projev o tom, jakým způsobem se Křivánek zachoval, ale vím, že se nestalo nic... ani na fakultě ani poté...

Držím Ti palce, Rosťo, sorry, že jsem k tomu řekl víc, než bych asi měl, Lukáš S.

I když asi nevíš, že z fakulty, kde se potom rozneslo, brzy odešel...

portwyn 9.11.2009 13:42

Re: Diplomka

Na fildě nebyly písemné diplomky??? Já mám tedy hradeckou PedF a tam mohli bez písemné diplomky projít snad jen na hudebce (dirigentský koncert).

Minutus 9.11.2009 13:34

Re: Ano, ano, ano. Stále naivní historik - šedesátník.

R^ Taky bych rád to jméno znal. Ale třeba to autor není schopen dokázat.

J. Ryba 9.11.2009 13:15

Re: Problém je jinde.

Jen tak na okraj. ČVUT FEL, konec šedesátých let. U mnoha zkoušek platilo, že jsme si mohli k písemné části zkoušky přinést jakoukoli literaturu a pomůcky (notebooky ani kalkulačky tehdy ještě nebyly), takže jsme mohli TEORETICKY opisovat až se hory zelenaly. Jenže žádné opisování nevyřešilo zadaný příklad. Obávám se, že podobná metoda na libovolném humanitním oboru by byla k ničemu. A v tom je ten rozdíl. Inženýr za kvalitu své práce odpovídá minimálně svému zaměstnavateli, ale v mnoha případech má i odpovědnost trestní. Humanitní vzdělanec "sklapne hubu a má sbalíno".

Minutus 9.11.2009 12:51

Pravdou je, že diplomka obvykle dnes nebývá

moc vrcholným dílem. Jednak mívají studenti obvykle ještě nedostatečnou praxi, aby dali do kupy něco extra a jednak jsou dost omezeni zadáním, časovým prostorem a spoustou formálních pravidel. Já třeba dělal v 80-tých letech "automatické řízení válcování za studena", což byla v té době poměrně bomba a dělal jsem na tom 2 roky. Přesto to skončilo jako projekt s prvky konstrukce, tj, s konkrétním HW a SW řešením nejspíše v šuplíku. Zadavatel nenašel nikoho, kdo by na tom byl schopen pokračovat a já musel na vojnu ..

Dnes bych to dělal o dost jinak.

Co asi tvoří na PF, nebo na právech, aby to bylo objevné, to netuším.

Jakub S. 9.11.2009 12:49

Re: No jo,

 Tzv. Basilejská odpověď, ano. Kdo neví, sdělím.R^;-)

Jakub S. 9.11.2009 12:46

Re: Diplomka

Tak fajn, dobrý. Na učitelských - ony tam nějakou dobu aspoň písemné DP vůbec nebyly, že. To nesleduju. Mí kamarádi i holky byli/y z neučitelských - DUm, Preh, Hist, Etn, HV, Psych atd.

Jakub S. 9.11.2009 12:35

Re: Kde je hledisko

Právě! Že už neudělá  a n i  t o h l e . Chucpe!

portwyn 9.11.2009 12:34

Re: Diplomka

Já? 8-o V žádném případě, já říkám "nevím, jestli to jde". Nezpochybňuji, co jste napsal.

No a čeho se týkají na FF diplomky na učitelských oborech? Protože užitečná a vlastní práce se napsat dá, viz má odpověď Clayovi dole.

Sam 9.11.2009 12:34

Re: Problém je jinde.

Jsem středně technicky (strojařina) a VŠ humanitně (ekonomika a mezinárodní vztahy) vzdělán. Humanitní "věda" JE v naprosté většině žvanírna o ničem.  Práce, produkované majoritou humanitně zaměřených badatelů jsou n-tým kompilátem předchozích prací s nepatrnou přidanou hodnotou.

Technik s širším rozhledem za svůj obor se může stát bez větších problémů uznávaným odborníkem v humanitním oboru. Obráceně je to zcela výjimečný jev.

Jakub S. 9.11.2009 12:33

Re: Ukradený projekt

No tož aspoň že tak... vlk sa nažhral a -

portwyn 9.11.2009 12:32

Projekt na PedF

může být leccos.

Na "mé" katedře se s oblibou dává napsat nějaká sbírka příkladů nebo vypracovat série laborek či metodických listů. To je potřeba furt, protože svět se mění a témata příkladů zastarávají. Těch publikací je dost, vycházejí nákladem fakulty a většina se dá použít.

Chápu, že něco takového je hluboko pod Vaší úrovní, ale aspoň je to užitečné.

Jakub S. 9.11.2009 12:31

Re: Diplomka

Jako abs. FF 67 vás ujišťuju, že dost diplomek mělo (a jistě i má) vlastní hodnotu, chcete-li přínos. Na neučitelských oborech dokonce bych řekl většina. To prostě  v í m , do toho mi  jako technik nemluvte. A byla to sakra robota to dát dohromady. Pojezdit knihovny, místa působení či života toho a toho, pamětníky, vykorespondovat všecko, shromáždit doklady a fotografie k tématu atd. atd. - ovšem vy principiálně pochybujete, no jó.

Jakub S. 9.11.2009 12:27

Re: Opisování je...

Bohužel... nemusí. Ujišťuju vás, že nesmírně mnoho věcí prostě nevyjde najevo, aspoň nikoli veřejně. Věcí duševní hygieny ale možná je tomu věřit -

A já rovněž tisknu ruku autorovi a znovu se jej s plnou solidaritou ptám na toho "básníka" - ?

Jakub S. 9.11.2009 12:24

Re: Opisování je normální, říkají studenti

Jistěže. Je to v podstatě záležitost definovaná regionálně - středoevropská. Z devatenáctého století. Takže socialismus - ? Napřed studujte.

portwyn 9.11.2009 12:16

Re: Ukradený projekt

Z mé diplomky se udělala část metodické příručky, připsali mne tam jako spoluautora, všichni byli spokojeni. Myslím, že takhle se to dá udělat vždy...

portwyn 9.11.2009 12:13

Diplomka

by nějaký ten vlastní přínos mít měla, ale jestli to v humanitních oborech vůbec jde, to nevím.

V přírodovědných a technických oborech vždycky můžete něco měřit a pak z toho něco vyvodit nebo sestrojit, ale zda jsou všechna vypsaná témata světově unikátní, o tom si dovolím silně pochybovat...IMHO je to nemožné. Student pak buď je švindlíř, nebo není. To má poznat oponent...pokud to umí a chce poznat.

portwyn 9.11.2009 12:07

Asi to úroveň mělo,

když to stálo za krádež...

Margareta 9.11.2009 12:03

Opisování je...

to autor, přečetla jsem si diskusi a vyjádřuji Vám úpřimnou soustrast. Tolik přemýšlivých lidí  a tolik ušlechtilých vycizelovaných názorů. Asi by se slušelo říct, že když něco "opíšu" a uvedu zdroj v přesně stanovené formě, není to opis,ale citace, vymýšlet již vymyšlené je hloupost, poučit se z vymyšleného povinnost. V případě neuvedení zdroje a vydávání za vlastní je to krádež myšlenkového bohatství a řeší to soudy. Prosté, není nutno nic nového vymýšlet. Možná by jste mohl  narazit na soudce Cepla, nebo také ne. Ale jednou to vyjít musí. Je to věc duševní hygieny.

portwyn 9.11.2009 12:02

Není pravda, že to dělají všichni

pokud vám ji pošlou v elektronické formě, nechá se projet fulltextem vyhledávače a pak na to přijdete. Někdy plagiát odhalíte, jindy to bude asi poctivě udělané.

Samozřejmě často jde o kompilace z různých pramenů, ale to zas tak nevadí - o čem jiném je práce studenta SŠ (a dokonce většinou i VŠ) než "přečtu pár publikací, udělám si obrázek a nějak to dám dohromady". I poctivě udělaná práce bude obsahovat nepůvodní formulace... Vlastní výzkum studenti moc neprovádějí...nějaké ty SOČky, AMAVETy a jaksetovšechnojmenuje, ale to jsou jen zájemci.

Platí, že 1) nesmí to být opráno způsobem Ctrl C, Ctrl V a 2) student musí rozumět tomu, co napsal - to se dá zjistit pohovorem nad prací. Pokud učitel pro nedostatek času takové ověření nestihne, ztrácí práce většinu smyslu, ověří totiž jen to, zda student/žák umí googlovat.

darny 9.11.2009 11:32

Re: Citát polského satirika Jerzy Lece

R^R^R^R^R^

Pamětník 9.11.2009 11:27

Re: Ukradený projekt

To, co jsem popisoval, se stalo na vysoké škole technického směru.

Jako technicky vzdělanému jedinci je pro mě cizí a nepochopitelné bádání na pedagogických fakultách.

vera 9.11.2009 11:09

Re: Ukradený projekt

Vážení, i já mám zkušenost s tzv. opisováním z vlastní zkušenosti. Na fakultě, kde jsem studovala byla vypsána témata na diplomové práce tak, aby vyhovovala zadání práce pro docenturu novopečeného vedoucího katedry českého jazyka a literatury. Každý z nás zpracoval nějakou část a později ji našel ve vědecké práci našeho "soudruha docenta" jako něklika kapitol. Jediné, co udělal, byla změna číslování jednotlivých kapitol. To se to vypracovávají mnohastránkové vědecké práce, když každá z našich diplomek musela mít minimálně 75 stran v předepsaném řádkování (pozor, tehdy ještě psaných na obyčejném psacím stroji). Dělo se to vždy a podle mě, s nástupem internetu, se to bude dít stále častěji. Dnes je jen jednodušší to vyhledat, pokud by byly prácé uložené v elektronické podobě.

Jiří Hrbek 9.11.2009 10:44

Re: Kde je hledisko

Nedá mi to, abych nepřipomenul rozdělení odborných prací, pravidlo platné odedávna: Když opíšete jednu práci, je to plagiát. Když dvě, je to kompilace. Když tři a více, jde o vědeckou práci. Tak vo co gou?

-ferry- 9.11.2009 10:18

No vida,pane Konopo ...

 ... tak ono už v roce 2001 ... Neposkytl jste tento svůj případ české televizi ke zpracování ? Tam jakýsi asistent na VŠ ukradl práci studenta a vydával za svoji.Dostal za ní dokonce i jakousi cenu. To bylo dnes už před čtyřiceti lety.Z doby nástupu dr.Husáka k moci.Nemluvil jste o tom s autory seriálu? Mimochodem dost neseriozního... My,pamětníci té doby,se můžeme leckdy divit popisu událostí,způsobu mluvení a pod.Ale člověk se musí furt učit a učit.Já,po četbě tisku,sledování radia a televize mám už dlouho pocit,že jsem žil jinde,než v Československu.

 Jinak,pokud se pamatuju,opisování bylo za nás stíháno a leckdy i trestáno.Tedy přiměřeně. Pravítkem na dlaň a tak.A přepracování práce.Na "vejšce" nevím,tu nemám. Ale tam snad už chodili lidi natolik fundovaní,a vychovaní že opisování je ani nenapadlo.Na té plzeňské právnické fakultě vidím největší katastrofu v tom,že se na ní podílel člověk,o kterém jsem se dočetl,že je to renesanční člověk.Podle mne je renesance obnova,podle onoho profesora práva je to pouť.Pouťové chování,pouťový život.Jsme svobodní,tak ať jsi doktorem a užij si života. A zaplať pivo,žijeme jen jednou ...

 Což o to.Právníky vem čert.Tam jde hlavně o žvanění.Právník nemusí znát práva,musí jen vědět,kde to,co potřebuje najde.Ale představte si,že by  se takovýto renesanční člověk  vyskytl i na lékařské fakultě... To by  bylo maso,co ...

Yowda 9.11.2009 10:12

Re: No jo,

v oblasti filosofie je to problém větší než malý. Každou větu, o které si myslíte, že jste ji vymyslel, už někdo napsal. A děsně vás za to servou  a doprovodí to hromadou citací. Dokonce bych řekl, že situace je taková, že filosofové se přebíjejí počtem citací. Kdo jich má nejvíc k dané větě, ten vyhraje a ostatní si ustřihnou šle na znamení hanby.

Jenda 9.11.2009 10:06

Re: Opisování je normální, říkají studenti

Móda titulů nemá se socialismem nic spolecneho.

Pamětník 9.11.2009 10:02

Ukradený projekt

Samozřejmě že nevím, co se před 8 lety na pedagogické fakultě UK stalo.

Ale z vlastní zkušenosti znám případy, že studenti bývají příliš ctižádostiví a přitom nekritičtí.

Jako pomocné vědecké síly pracují pod vedením učitele na úkolu, který řeší ústav. Při této aktivitě se dopracuje celý kolektiv ústavu, k nějakému výsledku. Ambiciózní a nekritický studentík si pak někdy myslí, že jsou to jeho výsledky...

Apea 9.11.2009 9:50

Ano, je to smutné

Pan učitel mezi řečí sděluje, že jeho studenti (neměli by to být v tomto případě žáci) považují za normu opisovat a že on jim neumí vysvětlit, proč to tak nemá být. A ani stopa po pocitu, že je to jeho pedagogické selhání.

Jistě, práce učitele, když se dělá dobře, to je hodně náročné povolání a každému není dáno každému, aby ho zvládl. Ale jsou i jiné práce, které toho tolik nechtějí a hlavně tam nemá selhání tak vážné následky. Co kdyby to zkusil jako mluvčí nějaké politické strany?

Honza42 9.11.2009 9:30

Re: Problém je jinde.

Potkáváme se s nimi dnes a denně. Bohužel nejsou v rezervacích, ale okupují školství, veřejnou správu...