28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 9.11.2009 13:42

Re: Diplomka

Na fildě nebyly písemné diplomky??? Já mám tedy hradeckou PedF a tam mohli bez písemné diplomky projít snad jen na hudebce (dirigentský koncert).

Jakub S. 9.11.2009 20:28

Re: Diplomka

Na kantorských oborech možná nějaký čas ne. Ale možná se pletu.

pra 9.11.2009 15:23

Re: Diplomka

Právě jste se přiznal, že jste plagiátorem - něco jste z těch knihoven přeci opsal.

Nic Vám nezazlívám, já jako absolvent ČVUT jsem též plagiátor, protože jsem nevymyslel, ale použil Newtonovi zákony a derivace a integrály jsem též nevymyslel. 

Robin 9.11.2009 16:49

Re: Diplomka

Nevtonovy! Doufám, že jste si tu diplomku nechal přečíst někým, kdo vládne českým pravopisem.

Robin 9.11.2009 16:50

Re: Diplomka

Newtonovy, zamést si musím před vlastním prahem....

R 9.11.2009 15:59

Re: Diplomka

Na chemii můj zadavatel diplomky spíše více bádal než učil. Svým studentům potom jako téma diplomky zadal jednotlivé dílčí úkoly v tom, v čem bádal. Student potom na tom úkolu dělal půl roku nebo i dva roky v laboratoři, pak z výsledků stvořil takových 30 - 70 stran textu plus do stovky stran k tomu nutnou opsanou teorii a podobně a měl diplomku. Zadavatel potom z těch diplomek viděl, co není perspektivní a co je, kde má cenu bádat dál a kde ne a potom z těch diplomek vycházel ve své vlastní badatelské práci. Diplomky vlastně pro něho byly něco jako hrubší předvýzkum, ve kterém potom on sám jemnějším a preciznějším způsobem pokračoval a rozvíjel to. Zřejmě to dělá dodnes, pořád tam i po 25 letech na škole je .

portwyn 9.11.2009 16:03

Re: Diplomka

No pokud studenty uvedl jako spolupracovníky, tak na tom nevidím nic špatného. Blbý by bylo, pokud by je zatajil.

R 9.11.2009 17:28

Re: Diplomka

To nevím, já jsem hned po ukončení šel ze školy pryč a ztratil jsem kontakt. Ale nemyslím, že mě někdo uváděl jako spolupracovníka. To by musel uvádět jako spolupracovníky polovinu nebo třetinu studentů z kruhu z  každého ročníku. Když byla zvlášť vydařená diplomka, tak byla uvedena jako pramen, ale jinak se témata diplomek blížila až prolínala, takže nakonec to, co 5 - 10 studentů vykoumalo a uvedlo do svých diplomových prací, bylo shrnuto do několika vět nebo do půl stránky a  ještě bylo ověřeno vlastními zkouškami. Pokud vím, tehdy byly možnosti publikace omezené a nebyl zas tak brán důraz na počet publikovaných prací, takže skoro všichni vystačili s publikací toho, co sami zkoumali a na co se specializovali a neměli obvykle důvod přifařit se k nějaké diplomové práci nějakého diplomanta.  Možná, pokud by to byla jen průměrná diplomová práce, to bylo v akademických kruzích tehdy považováno i za ostudu se k něčemu takovému nechat připsat.

-ferry- 9.11.2009 10:18

No vida,pane Konopo ...

 ... tak ono už v roce 2001 ... Neposkytl jste tento svůj případ české televizi ke zpracování ? Tam jakýsi asistent na VŠ ukradl práci studenta a vydával za svoji.Dostal za ní dokonce i jakousi cenu. To bylo dnes už před čtyřiceti lety.Z doby nástupu dr.Husáka k moci.Nemluvil jste o tom s autory seriálu? Mimochodem dost neseriozního... My,pamětníci té doby,se můžeme leckdy divit popisu událostí,způsobu mluvení a pod.Ale člověk se musí furt učit a učit.Já,po četbě tisku,sledování radia a televize mám už dlouho pocit,že jsem žil jinde,než v Československu.

 Jinak,pokud se pamatuju,opisování bylo za nás stíháno a leckdy i trestáno.Tedy přiměřeně. Pravítkem na dlaň a tak.A přepracování práce.Na "vejšce" nevím,tu nemám. Ale tam snad už chodili lidi natolik fundovaní,a vychovaní že opisování je ani nenapadlo.Na té plzeňské právnické fakultě vidím největší katastrofu v tom,že se na ní podílel člověk,o kterém jsem se dočetl,že je to renesanční člověk.Podle mne je renesance obnova,podle onoho profesora práva je to pouť.Pouťové chování,pouťový život.Jsme svobodní,tak ať jsi doktorem a užij si života. A zaplať pivo,žijeme jen jednou ...

 Což o to.Právníky vem čert.Tam jde hlavně o žvanění.Právník nemusí znát práva,musí jen vědět,kde to,co potřebuje najde.Ale představte si,že by  se takovýto renesanční člověk  vyskytl i na lékařské fakultě... To by  bylo maso,co ...

Pamětník 9.11.2009 10:02

Ukradený projekt

Samozřejmě že nevím, co se před 8 lety na pedagogické fakultě UK stalo.

Ale z vlastní zkušenosti znám případy, že studenti bývají příliš ctižádostiví a přitom nekritičtí.

Jako pomocné vědecké síly pracují pod vedením učitele na úkolu, který řeší ústav. Při této aktivitě se dopracuje celý kolektiv ústavu, k nějakému výsledku. Ambiciózní a nekritický studentík si pak někdy myslí, že jsou to jeho výsledky...

vera 9.11.2009 11:09

Re: Ukradený projekt

Vážení, i já mám zkušenost s tzv. opisováním z vlastní zkušenosti. Na fakultě, kde jsem studovala byla vypsána témata na diplomové práce tak, aby vyhovovala zadání práce pro docenturu novopečeného vedoucího katedry českého jazyka a literatury. Každý z nás zpracoval nějakou část a později ji našel ve vědecké práci našeho "soudruha docenta" jako něklika kapitol. Jediné, co udělal, byla změna číslování jednotlivých kapitol. To se to vypracovávají mnohastránkové vědecké práce, když každá z našich diplomek musela mít minimálně 75 stran v předepsaném řádkování (pozor, tehdy ještě psaných na obyčejném psacím stroji). Dělo se to vždy a podle mě, s nástupem internetu, se to bude dít stále častěji. Dnes je jen jednodušší to vyhledat, pokud by byly prácé uložené v elektronické podobě.

Pamětník 9.11.2009 11:27

Re: Ukradený projekt

To, co jsem popisoval, se stalo na vysoké škole technického směru.

Jako technicky vzdělanému jedinci je pro mě cizí a nepochopitelné bádání na pedagogických fakultách.

portwyn 9.11.2009 12:16

Re: Ukradený projekt

Z mé diplomky se udělala část metodické příručky, připsali mne tam jako spoluautora, všichni byli spokojeni. Myslím, že takhle se to dá udělat vždy...

Jakub S. 9.11.2009 12:33

Re: Ukradený projekt

No tož aspoň že tak... vlk sa nažhral a -

Apea 9.11.2009 9:50

Ano, je to smutné

Pan učitel mezi řečí sděluje, že jeho studenti (neměli by to být v tomto případě žáci) považují za normu opisovat a že on jim neumí vysvětlit, proč to tak nemá být. A ani stopa po pocitu, že je to jeho pedagogické selhání.

Jistě, práce učitele, když se dělá dobře, to je hodně náročné povolání a každému není dáno každému, aby ho zvládl. Ale jsou i jiné práce, které toho tolik nechtějí a hlavně tam nemá selhání tak vážné následky. Co kdyby to zkusil jako mluvčí nějaké politické strany?

lesov 9.11.2009 19:11

Re: Ano, je to smutné

Jestli je to tvůj názor, tak už se s tím nikde nechlub, protože pak vypadáš, jak tele. Učitel může jen ztěžka a jen v některých případech ovlivnit vlastnosti dětí, když tyto byly zprzněny často ještě před početím. Větší podíl má dozajista rodina a společnost, ve které jedinec vyrůstá. Do škol pak již přicházejí takřka hotoví, kvalitní zmetci. ;-)

Nestranný pozorovatel 9.11.2009 9:22

Není se kam odvolat v Česku

"neuvěřitelný výrok ombusdmana lidských práv, který za korupci a plagiátorství a mafiánské poměry na Plzeňské fakultě viní Ústavní soud, který nepovolil předčasné volby, a média, která neudržitelný skandál s korupcí rozmázla"

Mně ten nedávný výrok českého ombudsmana vůbec nepřekvapil. Téměř už před deseti lety jsem stejného ombudsmana (JUDr. Motejla) navštívil ve věci nějaké školské záležitosti a jeho postoj byl už tehdy velmi podobný tomu dnešnímu. Vyřídil záležitost se mnou ústně na chodbě: nedá se v tom nic dělat. Nashledanou.

Jakub S. 9.11.2009 8:59

Ano, ano, ano. Stále naivní historik - šedesátník.

A ten K. - možno se dovědět, který to je?

Že se podle chovají všichni, nezmenší onu podlost ani o píď.

Vyšší princip mravní vám nedovolí počínání tak směšně podlé, atd... dovolí, klidně, často. Ovšem zdaleka nikoliv každému a vždy a všude. Rouzeznávejme. Rozlišujme. Nebagatelizujme. Nezoufejme. Jakkoliv je to namáhavé...

Minutus 9.11.2009 13:34

Re: Ano, ano, ano. Stále naivní historik - šedesátník.

R^ Taky bych rád to jméno znal. Ale třeba to autor není schopen dokázat.

fox 9.11.2009 8:54

Opisování je normální, říkají studenti

Tituly asi zrušit.Důležité je ,co kdo umí.Blbá moda titulů z dob reálného sos.RsDr a pod.Pro debily.

Jakub S. 9.11.2009 9:01

Re: Opisování je normální, říkají studenti

Alealeale... nemluvte do toho, čemu vůůbec nerozumíte. Správný názor člověka z lidu, co -

Jenda 9.11.2009 10:06

Re: Opisování je normální, říkají studenti

Móda titulů nemá se socialismem nic spolecneho.

Jakub S. 9.11.2009 12:24

Re: Opisování je normální, říkají studenti

Jistěže. Je to v podstatě záležitost definovaná regionálně - středoevropská. Z devatenáctého století. Takže socialismus - ? Napřed studujte.

ranbow 9.11.2009 8:20

Kde je hledisko

Ve skutečnosti, je v každé odbornější práci určité (často dost velké) procento opisování. Správně by měl student takový text označit jako citaci. Dost záleží na konzultantech a na obhajobě, zda vložený text chápat jako citaci určitého autora, nebo o popis známého jevu.

Dejme tomu, když napíšu "Země se točí", je to obecná informace, ze které mohou vyvíjet nějakou svojí teorii, a nebo musím hned v seznamu autorů uvést Galileo Galilei, 1633, proslov před inkvizičním soudem...

Nicméně, ten problém je opravdu trochu jinde. Pokud profesor (či profesoři při obhajobě) mají nějaké výhrady vůči hodnocené práci, nechť je sdělí, požadují doplnění,přepracování, trest za opisování, cokoliv.Ale jestliže práci bez výhrad příjmou, vydají vysokoškolský diplom, a teprve až potom, kdy se začne celá věc medializovat v novinách, tak otočí, a křičí že je student podváděl??

Ludva 9.11.2009 9:15

Re: Kde je hledisko

Studentské práce jsou právě jen studentské práce - cvičení, manévry. Ukázat, že umím zpracovat zadaný problém. Více méně jde jen o to, mít nějaký papír, který po studentu zůstane ve škole. Předpokládat nějaký zásadní přínos těch prací je pošetilé, protože kdo by zdarma předal škole nějakou svou objevnou myšlenku ? Ovšem v dnešní době zkompilovat stostránkovou práci je věc na pár hodin. Tak nechápu, že ani toto se někomu (pan Benda) nechtělo udělat. Případně si to koupit.

Jakub S. 9.11.2009 12:35

Re: Kde je hledisko

Právě! Že už neudělá  a n i  t o h l e . Chucpe!

Jiří Hrbek 9.11.2009 10:44

Re: Kde je hledisko

Nedá mi to, abych nepřipomenul rozdělení odborných prací, pravidlo platné odedávna: Když opíšete jednu práci, je to plagiát. Když dvě, je to kompilace. Když tři a více, jde o vědeckou práci. Tak vo co gou?

Kolumbo 9.11.2009 8:20

Když má mít

každý "právo" na "evropskou životní úroveň", mají být podporovány nejrůznější menšiny, za košer má být považována "pozitivní diskriminace" přičemž dobrovolně se oddělit od tohohle marasmu není možné, tak proč by nemělo existovat "právo na titul" získaný pomocí "pozitivní diskriminace" tedy podvodem? Pokud má být i idiot maturantem, pak buď maturita stojí za belu, nebo se získává podvodem. Konečně, falešné tituly mají význam jen ve státní nebo na stát vázané sféře /různé profesní komory a povolání se státní licencí/. Tam je k výnosnému místu potřebný ferman /něco jako urozenost za feudalismu/ a žádné znalosti. narozdíl od  soukromé sféry, kde musíte především umět , papíry nikoho moc nezajímají a pokud neumíte, nejsou vám moc platné.

akela 9.11.2009 8:12

učitelé a platy

jsem zhnusený stoho že i ve školství je bordel je to hnus a ještě chtějí za ty podvody stále více peněz kam to povede odpovím si d-----e at žije demokracie(Y)(Y)(Y)

Honza42 9.11.2009 8:05

Problém je jinde.

Proboha, jak může být v dnešní době původní nějaká práce o Palackém nebo Husovi??? Žvanírny si zkrátka musí přiznat, že nemají prakticky žádná původní témata. Takže meldujou pořád dokola to samé. A dizertační práce na obehraná témata nemá žádný smysl, ať už je "původní" nebo opsaná.

Skutečné vysoké školy zadají práci, kterou je nutno udělat, protože vyřešená ještě není. A chci vidět jak budete opisovat.