26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Krize osvícenského vzdělávání

Historie se sice označuje za učitelku života, nicméně jistý bonmot praví, že jediné poučení z historických dějů spočívá v tom, že se z nich nikdo nikdy nepoučil. Striktně vzato, uvedené poučky stojí v příkrém rozporu. Reálně však spolu nějak koexistují po tisíce let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plíva 3.7.2021 8:06

Leckdo ke šťastnému životu Peroutku nepotřebuje. Je špatně, když někdo někomu vnucuje, co má vědět. Co potřebuje vědět, to ví každý sám nejlépe - dokonce i děti

M. Těhanová 3.7.2021 9:57

Ale když někdo chce mít vysokoškolské vzdělání a zaměří se na společenské vědy, měl by mít povšechné vědomosti o této oblasti. A do toho i ten Peroutka patří.

P. Hatina 3.7.2021 12:02

No jo, to je pak složité, když se chce přejít od všeobecných znalostí k těm konkrétním jménům autorů (i jiných elit) a ještě názvům jejich děl, protože těch potom může být i v každém období stovky, A že zrovna tohle období minulého století bylo politicky i kulturně velice významné a plodné...

P. Hák 3.7.2021 7:37

Jinak o JE se ve fyzice samozřejmě učit dá. Kdyby autor nebyl líný otevřít učebnice pro 9. třídu základní školy, příslušnou kapitolu by tam viděl. Kromě toho je tu učitel, který má dětem vysvětlit rozdíl mezi různými typy reaktorů (mimochodem je to ideální téma na žákovský referát). Dokonce může i iniciovat besedu o výhodách a nevýhodách JE. Beseda by se samozřejmě neměla zvrhnout do politického hulákání, což by si právě novináři asi přáli.

Totéž platí o výuce moderních dějin. Fakta, nic než pravdu a CELOU pravdu. Dá se to. Že by si to aktivisté představovali jinak, je jasné.

P. Hák 3.7.2021 7:32

No a co tedy pan Mlejnek navrhuje? Konkrétně, protože obecného žvanění o školství nasekali novináři a jiní aktivisté tuny. Samozřejmě bez znalosti školské praxe a na základě předsudků vycházejících z pubertálního pohledu.