Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Kdo to neumí, ten to učí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Kanuk 11.8.2008 8:27Re: Re: Re: celý život ve škole Je možné, že to tak učí někteří kantoři. Ale blbost není výhradou kantýrů. |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 8:29Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Oprava: kantorů. |
![]() |
cb 11.8.2008 8:37Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Většinou se učí spoustu číselných údajů, protože ty se dobře zkoušejí. |
![]() |
Jura Jurax 11.8.2008 8:43Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole To máte těžké, třeba číslo pí nebo Ludolfovo by i v době netu měl studentík vědět zpaměti i v době netu. A třeba vzorec pro výpočet kořenů kvadratické rovnice a součtové vzorce goniometrických funkcí a třeba hodnoty druhé odmocniny ze dvou a tří taky ... |
![]() |
Pavel 11.8.2008 9:00Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Stejně jako třeba specifickou váhu, pardon - měrnou hmotnost - pardon - hustotu :-) základních technických kovů a materiálů. Podobně se hodí elementární fyzikální znalosti, tedy fakticky zdravý rozum, třeba ohledně energie. Hodí se to, minimálně proto, aby s sebou člověk nenechal vláčet zelenými šílenci. |
![]() |
cb 11.8.2008 9:08Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole To je fyzika nebo matika, ne technologie. Pred nejakou dobou se na Ostravske Univerzite ucili rychlost provedeni jednotlivych prikazu MS DOS v milisekundach. |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 9:21Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Pro toho, kdo píše programy s tisícovými smyčkami (source code?) jsou tyto informace také důležité.. Kdo používá jen programy aplikační, ten je nepotřebuje. |
![]() |
cb 11.8.2008 9:35Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole
Mimochodem, na každém počítači to je (bylo) jiné. |
![]() |
Jura Jurax 11.8.2008 9:43Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole No, ono se nám budou smát, ale před takovými 30 lety neškodilo vědět, kolik času sebere instrukce, resp. jejich blok a jestli se nedají užít rychlejší, když se to má protočit desetimiliónkrát - psalo se ovšem v Assembleru a strojový čas byl drahý ... |
![]() |
mpscz 11.8.2008 12:03Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Tohle by neškodilo vědět ani dnešním programátorům, aby namísto programů nepsali patentní zpomalovače. |
![]() |
medved 11.8.2008 12:07Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole U jednocipu se tohle snad dela i dnes. |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 9:14Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Už pro vás a Juraxe stavějí hranici. Jak můžete vyslovit tak kacířské myšlenky, že by študentík měl něco vědět, když cílem školního vzdělání (dnes v CR) je, aby študentík uměl všechno a vždy okecat ? |
![]() |
cb 11.8.2008 9:18Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Kanuku nepřekrucujte. Studenti se místo základů učí blbosti, které se dobře zkoušejí. Dodnes si ze školy pamatuju většinu sazeb v poštovních službách. Psaní 1 Kčs, doporučené +3 Kčs, balík do 5 kg 5 Kčs, do 10 kg 7 Kčs, do 15 kg 10 kčs. Připraven do života. |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 9:29Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Neučila vás kantorka? Po nás žádný profesor takovéhle ptákoviny nechtěl. Slyšel jsem od jednoho spolužáka, s kterým jsme se "rozešli" na vyšší střední, že jejich profesor matiky vyžadoval znalost logaritmů čísel až do sta. A na průmce jsme měli kantora, který s pomocí logaritmů z hlavy počítal rychleji, než my na pravítkách. |
![]() |
cb 11.8.2008 9:33Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Učila. |
![]() |
Papouch 11.8.2008 14:45Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole uz tenkrat byvali ve skolstvi hlavne idealiste - takovy zazracny poctar by jiste v nejakem variete udelal diru do sveta nebo ve funkci vrchniho cisnika |
![]() |
Honza 12.8.2008 0:22Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole Můj otec dodnes z hlavy násobí šestimístná čísla rychleji než je stačím já naťukat do kalkulačky, na logáru mu to jde sice pomaleji než mě na kalkulačce, ale narozdíl ode mne na výsledku okamžitě pozná, že jsem zadal nějaké číslo do stroje špatně. Pro šťouraly - lidé mne nepovažují za hlupáka a otci je 85 roků. |
![]() |
Jura Jurax 11.8.2008 14:31Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: celý život ve škole No jo, a já si zas pamatuju, co za sbírku napsal kdejaký veršotepec - Nezemru já od práce, nezahynu bídou, nezalknu se v oprátce, skončím syfilidou.- bez toho bych maturitou neprolezl ... |
![]() |
Honza42 11.8.2008 7:38Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Pedagog: Jakkoliv nepoužitelná bytost, nejčastěji absolvent pedagogické fakulty. Práce ho nezajímá, obor neovládá, žáci ho obtěžují, je věčně otrávenej. Hbitě ovládá mnoho nesmyslných termínů a pouček, zejména z oboru peagogiky a psychologie. Ministerstvo školství a školské odbory jsou jeho přátelé nejvěrnější. Plně se na něj vztahuje v článku kritizované přísloví. Učitel: Člověk ovládající a milující svůj obor. Jak promluví, jeho nadšení je nakažlivé a i jinak spící žáci se probudí a poslouchají. Nepotřebuje ani ministersvo, ani pedagogickou školu. Jenom by mu tam ublížili. Má nadání (mají ho třeba i psi nebo opice...) předávat dál své znalosti. Pokud je i praktikem svého oboru, žádný teoretik mu nikdy nemůže stačit. Jo a taky má rád lidi. Jojo, učitelů bylo a bude vždycky málo, zatímco pedagogy by se dalo dláždit. |
![]() |
MP 11.8.2008 7:54Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Honzo42. mluvíte mi z duše, mám za sebou 1 rok na odborné škole ve funkci vedoucí praxe (řídím 9 učitelů,40 míst praxe a 395 žáků) + 12 hodin týdně učím odborný předmět, odbodrnou praxi mám 25 let, jsem nadšená z těch mladých lidí co jsem je tu potkala, nemám problémy se zájmem a když to nejde zaujmu vždy s něčím ze své praxe a pak nevíme kdy skončit, to co mne převedli na pedagogickém minimu, které jsem si musela protrpět, hrůza děs, jakési odborné definice, prakticky neuplatnitelné a navíc mne neřekli nic co by se týkalo mé konkrétní práce asi chci moc |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 8:07Re: Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Vypadá to, že za těch 25 let jste zapomněla, kde se dělá tečka. Jinak můžete mít pravdu, i když možná ne úplně. |
![]() |
K. 11.8.2008 9:48Re: Re: Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. a co by si chudinka musela protrpět za hrůzy, kdyby měla dělat zkoušku z českého pravopisu! Vychválit se dovede, ale jak může dělat ředitelku, když na pár řádcích naseká tolik chyb, že by nemohla absolvovat ani základní školu, to je mi záhadou. |
![]() |
Honza42 11.8.2008 10:01Re: Re: Re: Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Mně učilo tolik blbců, formálně vzorně vybavených, učesaných a s tečkou. A pak pár kantorů. Ti mně zase něco naučili. A klidně bez tečky. Jazyk je prostředkem dorozumnění. Někdo se mylně domnívá, že cílem psaného textu je zejména krasopis a pravopis. |
![]() |
K. 11.8.2008 10:14Re: Re: Re: Re: Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Tady jde evidentně o ředitelku, ta by snad měla umět napsat správně lejstro, přinejmenším aspoň tak, jako se to vyžaduje od žáků, které má na starosti. |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 10:29Re: Re: Re: Re: Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Honzovi42: Někdo se mylně domnívá, že cílem psaného textu je zejména krasopis a pravopis. To je obvyklý argument lidí kteří nebyli schopni zapamatovat si několik pravopisných pravidel. |
![]() |
MP 11.8.2008 12:19Re: Re: Re: Re: Učitel není pedagog. Odlišuji od jisté doby tyto dva pojmy. Omlouvám se za špatnou češtinu. Ředitelka nejsem. Na praxi se neučíme český jazyk. A nechválím se, jenom promiňte, ža mne baví být na střední škole.Zvolila jsem si to sama a finanční podmínky jsou dostačující. |
![]() |
cb 11.8.2008 7:22Kdo neumí řídit školu píše články. |
![]() |
Jindra S. 11.8.2008 6:55Celoživotní učitelé Autor má zřejmě štěstí, že nepotkal nikoho z celoživotních učitelů, kteří opravdu nikdy nedělali to, co učí nebo se o obor přestali zajímat před mnoha lety. V důsledku dochází k tomu, že učí doslova nesmysly neb bazírují na nepodstatných věcech. (Zkouška z počítačové grafiky na VŠ před pár lety: V čem se liší grafická stanice od běžného PC? Odpověděl jsem snad všechno, co mne napadlo - lepší grafická karta, optimalizace pro grafické operace atd. Všechno špatně - nakonec mi kantor sdělil, že grafická stanice má, na rozdíl od běžného počítače, dva procesory. A takových by se dalo najít více) Ne všichni takoví budou, našli se také takoví, co byli experty, přestože celý život pouze učili, ale bylo jich, dle mého názoru, méně. |
![]() |
Kanuk 11.8.2008 7:28Re: Celoživotní učitelé Pan Jindra S. zřejmě opovrhuje faktem, že grafická stanice má dva procesory. Já teda toho o pořítačích moc nevím, ale motal jsem se kolem nich od r. 1964 asi 20 let, a semotamo i nějaký ten prográmek spáchal v dobách, kdy se programovalo v Basicu, Algolu a takových ptákovinách. Podle mého názoru to, že grafická stanice má dva procesory, je základní informace pro toho, kdo pro tuto stanici píše nějaký program. Kdo ovšem používá GS jen prostřednictvím programů už napsaných, tak informace o dvou procesorech je zbytečná. Ale takový člověk pak dělá práci, na kterou VŠ je zbytečná, stačilo by 5 obecných, nebo tak ještě 9 let základky. |
![]() |
cb 11.8.2008 7:36Re: Re: Celoživotní učitelé |
![](http://1gr.cz/u/IWEB30.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=0s6OO-EwLHI-4W0&p=I_OE236y%7c3PJBu7PU-2%7c2H2-BZ4PS-%7czOC0UHyKP2E2cNA3PH%7c2PQQ0o9LS%7cH_5H1QTpA0&x=oHzwee)