Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Kdo to neumí, ten to učí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JoJo 11.8.2008 11:46Re: Re: Re: moudrosti Kanuku, Vy máte pocit že 19 tis. je pro středoškolského učitele v době, kdy se např. ruší horští záchranáři, protože se v rozpočtu nenašli peníze, málo? A blbost lidí, to není o penězích vzdělavatelům, ale o lidech. Navíc, inteligence zemské populace se mi jeví veličinou konstantní hodnoty, nepřímo úměrné velikosti populace, takže lepší už to nebude. |
Jura Jurax 11.8.2008 11:57Re: Re: Re: Re: moudrosti Navíc, inteligence zemské populace se mi jeví veličinou konstantní hodnoty, nepřímo úměrné velikosti populace, takže lepší už to nebude. ... konstantní neboli neměnná hodnota nepřímo úměrná velikosti populace (proměnné, aby mělo smysl hovořit o úměře) ... a tahle konstanta půjde limitně k nekonečnu, bude-li se velikost populace blížit k nule? Takhle přímo se Vám to jeví? JoJo, nebudete Vy vzdělán spíše humanitně? A tahle konstanta půjde limitně k nekonečnu, bude-li se velikost populace blížit k nule? |
JoJo 11.8.2008 12:14Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Vámi popisovaný případ by mohl nastat pouze tehdy, pokud by se populace limitně blížila k poslednímu na zemi, Juraxovi, nicht wahr? |
Jura Jurax 11.8.2008 12:58Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Tak znova a specielně pro Vás: může být neměnná hodnota - cizím slovem konstanta - něčemu proměnnému úměrná, ať již přímo čo nepřímo? |
Jura Jurax 11.8.2008 12:58Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti sorry - či nepřímo |
JoJo 11.8.2008 13:12Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Zjevně máte problém s chápáním přečteného. Je rozdíl mezi konstantou a veličinou konstantní hodnoty? Pokud nevidíte rozdíl, je daší diskuse zbytečná. |
Jura Jurax 11.8.2008 13:34Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Rozdíl nevidím, Táži se tedy - jaký je podle Vás rozdíl mezi konstantou na straně jedné a veličinou konstantní hodnoty, co je něčemu nepřímo úměrná, na straně druhé? |
Jura Jurax 11.8.2008 13:06Re: Re: Re: Re: moudrosti Vy máte pocit že 19 tis. je pro středoškolského učitele v době, kdy se např. ruší horští záchranáři, protože se v rozpočtu nenašli peníze, málo? ... ano, mám přesně tento pocit. Protože v mezním případě do hor lézt nemusím, ale děti, vnoučata etc. bych vzdělané mít chtěl. A vzdělanější než někteří, co píšou protože se v rozpočtu nenašli peníze |
JoJo 11.8.2008 13:38Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Fajn. Kolik je důstojný a přiměřený plat pro středoškolského učitele? Na tuhle otázku jsem ještě za celá léta neslyšel konkrétní odpověď. Kolik je důstojný plat pro hasiče? Kolik je důstojný plat pro policistu? Kolik je důstojný plat pro státního úředníka, který vybírá peníze do státního rozpočtu? Kolik je důstojný plat pro obecního Pepka vyskoče, který uklízí sníh před radnicí, aby před ní nepraskaly kosti? Nebo budou mít všichni nadprůměrné platy? |
Jura Jurax 11.8.2008 13:42Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Kolik je důstojný a přiměřený plat pro středoškolského učitele? Po mém soudu tak 30 až 35 tisíc měsíčně. A nejsem učitel |
Papouch 11.8.2008 13:52Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti tolik anglictinar bezne vydela - naprikald v soukrome jazykove skole tam je ovsem vysledek velmi pekne meritelny - pass rate u mezinarodnich (a placenych) certifikacnich zkousek, treba FCE proste neviditelna ruka trhu v akci - kdyz nema vysledky, studenti nebudou platit, reditel najde nekoho schopnejsiho |
Chris Kelvin 11.8.2008 13:44Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Důstojný plat v odvětvích neregulovaných trhem se dá určit jedině podle vzkvétání či upadání daného stavu. Stav učitelský upadá ještě níže, než jsme ho převzali od komunistů. 19 tis. hrubého není úměrný plat. |
josef krouman 11.8.2008 16:57Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti platy nejsou důstojné nebo nedůstojné, jsou předmětem dohody mezi tím, kdo plat nabízí a kdo ho přijímá. Uvedené třídění podle povolání připomíná doby minulé, kdy se na ÚV KSČ tohle rozhodovalo. Už z definice vyplývá, že pokud nebude totální nivelizace budou někteří pod a někteří nad průměrem. Je-li platový požadavek na prvním místě, pak je třeba změnit buď povolání nebo místo působnosti, tak jak je to obvyklé v jiných sférách. |
Chris Kelvin 11.8.2008 17:12Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Jo, a školy zrušíme, protože nevydělávaj'. Zústane pár prestižních gymnázií vedených dětmi významných politiků a sponzorovaných významnou polostátní firmou, určených pro děti těchto dětí. |
HonzaV 11.8.2008 23:25Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti ale no tak... :-/ |
Jura Jurax 11.8.2008 11:51Re: Re: moudrosti A své děti či vnoučata si budete učit sám, přece je nesvěříte věčně ubrečené rádobykastě české inteligence, není-liž pravda?. Mimochodem, Vy račte být jistě samouk onou rádobykastou nedotčený - máte v těch sedmi řádcích textu jen dvě vynechané čárky a jednou by jste místo byste ... takže za tři ... |
JoJo 11.8.2008 12:02Re: Re: Re: moudrosti Typické. Důležitá je forma, nikoliv obsah, že? Vy jste zjevně poznamenaný socialistickým školstvím až příliš. Znovu se ptám, je 19 tis. pro středoškolského učitele tak málo a k nepřežití v době, kdy nikdo ze státního rozpočtu placený nemá dost? Odpovídají výsledky práce našeho školství a tedy produkty ve formě absolventů požadavkům učitelů na ocenění? V lepším případě se mi zdají průměrné, prož by učitelé měli být hodonoceni nadprůměrně? |
janik 11.8.2008 12:31Re: Re: Re: Re: moudrosti Opět duchaplná diskuze o učitelích. Jen pro informaci: forma je velmi důležitá, protože pokud uděláte místo kolečka čtvereček, pak to možná nebude ono. Takže i čárka ve větě má význam, protože někdy může změnit i její smysl. A určitě si při Vašem vzdělání nejdete i vhodný příklad. Mně stačil ten o čtverečku a kolečku. |
JoJo 11.8.2008 12:52Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Změnily chybějící čárky a by jste namísto byste obsah mé otázky, zda je 19 tis. pro středoškolského učitele málo a k nepřežití? Jen pro informaci. V situaci, kdy jednou rukou kromě běžné práce práce zvyšuji životní úrověň svého zaměstnavatele klikáním po forexu a druhou neustále zvedám telefon produktům středního a vysokého školství, které snad nejsou schopny rozhodnout, zda si mají na záchodě rozepínat kalhoty levou či pravou rukou, jsou nějaké čárky absolutní podružností. Nedotčen klasickým vzděláním zvládám i zvracení na psu. |
Jura Jurax 11.8.2008 12:59Re: Re: Re: Re: moudrosti Opakuju - a své děti či vnoučata si budete učit sám, přece je nesvěříte věčně ubrečené rádobykastě české inteligence, není-liž pravda? |
JoJo 11.8.2008 13:26Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Můžete mi sdělit, čím konkrétně jsem vyjádřil záměr či přesvědčení, že nehodlám své potomky svěřit věčně ubrečené rádobykastě české inteligence? Že učitelé stále společně s ostatními pleniteli státního rozpočtu brečí po vyšších platech, přestože není z čeho brát, je fakt. Že Vy jste obratný demagog, je rovněž fakt. Pro Anonyma: Že nevím, co je kondicionál, je rovněž fakt. Společně se mnou to neví kolik % národa? Proto je naše hospodářství v takové řiti? Nikoliv. Je to proto, že přes veškeré proklamace a hesla jako krá.. naše školství, ne špatně, naši učitelé nejsou schopni vybudit ve studentech schopnost myslet, a to především samostatně, dnes už neprodukují ani memorátory poznámek ze sešitů. |
Jura Jurax 11.8.2008 13:39Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti No, demagog ... lichotíte mi. Jen jsem se zamyslel nad tím, že máte-li učitele za onu věčně ubrečenou rádoby kastu české inteligence - kteréžto hodnocení si dovoluji interpretovat tak, že o učitelích nemáte valné mínění - zda jim přesto svěříte své děti či vnoučata. |
JoJo 11.8.2008 13:49Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Opět nepochopení. Jak souvisí mínění o kvalitě s neustále prezentovaným nedostatkem ocenění společností? |
Jura Jurax 11.8.2008 14:16Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti No, nevím. Mám dojem, že Vy nechápete záměrně. Znovu - hodláte tedy dopustit, resp. případně již dopouštíte, aby Vaše děti či vnoučata učili příslušníci oné ubrečené kasty? Ano-li, proč? Ne-li, proč? |
JoJo 11.8.2008 14:33Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Samozřejmě že dopouštím. Pominu-li povinnou školní docházku, nemusíme samozřejmě diskutovat o nutnosti vzdělání. To však vůbec nesouvisí s tím, že jsou učitelé druhem odtrženým od reality a přes vzdělání nechápající to, že všem nadělit nelze, zvláště v situaci, kdy se již několik let naděluje stavitelům dálnic, daňovým únikářům a jejich zprostředkovatelům ve státní správě apod. Nikde není řečeno, že učitel trpící pocitem finanční nedoceněnosti nemusí být učitelem. Popravdě, nejde se někdo, kdo má pocit že je za svou práci dostatečně odměněn? Povšimněte, mluvím o práci a o odměně, zde lze kvantifikovat. U platu je to nepoměrně složitější. Stále však platí, že lze rozdělovat rozdělitelné, dluhy budoucím generacím já osobně přenechávat nechci. |
Jura Jurax 11.8.2008 15:04Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Děkuju. Jenže i ti, kdož chápou, že všem nadělit nelze - což je poměrně diskutabilní - se musí nažit, aby bylo naděleno právě jim. Nikde není řečeno, že učitel trpící pocitem finanční nedoceněnosti nemusí být učitelem. No, nemusí, a taky je-li dobrý a má nějaký uplatnitelný obor, vbrzku jím nebude - zvlášť když musí živit rodinu. |
Azchab 11.8.2008 14:02Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Kondicionál je podmiňovací způsob (nemá nic společného s podminováním). |
Papouch 11.8.2008 20:19Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moudrosti Ovsem ta chyba nebyla ani tak v kondicionalu jako spis v ortografii toho aoristu. Je rozumne bazirovat na presne znalosti tvaru slovesneho casu, ktery jinak vymizel nekdy v dobe vlady krale Holce? |
mirda 11.8.2008 15:20Re: Re: Re: Re: moudrosti Milý Nedouku, důležité je obojí a Vám to vzdělání (a třeba i socialistické) chybí. Mimochodem - moje babička měla 6 tříd za 1. republiky, v životě by tolik chyb jako Vy neudělala a navíc byla - na rozdíl od Vás - sebekritická |
Papouch 11.8.2008 13:37Re: Re: Re: moudrosti pri efektivite ceskeho zakladniho a stredniho skolstvi nema clovek moc moznosti a) domaci kutilstvi b) na vzdelani potomku rezignovat c) odstehovani do nektereho rozumnejsi statu |