4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Hloupé opatření

Inkluze je hloupé opatření, které zničí řadu životů. Pokračuje v nastartovaném směru průměrnosti a unifikace lidí ve společnosti a potírá lidskou přirozenost a férovou soutěž už i mezi dětmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 28.2.2016 3:11

Šimek má naprostou pravdu, a to vždy.

Místo toho, aby se hendikepovaným dětem věnovala zvýšená péče jejich umístěním ve specializovaných malotřídkách nebo školách, nasypou se mezi ostatní děti. Kdyby hendikepovaní měli svoje třídy, jednalo by se prý o segregaci.

S. Stoklásek 28.2.2016 0:51

Re: inkluze

Je spousta věcí, které byly v sociální oblasti vymyšleny pro něčí podporu a pak se ukázalo, že vlastně vedou k věště většímu poškození chráněné menšiny. To co se děje ve školství ale není snaha pomoci lehce mentálně hendikepovaným dětem. Inkluze je zaměřena primárně na to, aby co nejvíce cigánských dětí chodilo do normálních škol. Tedy přenastavit základní školství na vzdělávání toho nejspodnějšího z "low endu" (níž už to nejde). To byl úkol s jasným zadáním. Nikoho nezajímá, co je příčinou a zda chyba není v imbreedingem sníženém intelektu této skupiny obyvatelstva. Její vzdělávání se prohlásilo za pouhý technický problém nedostatečné socializace a nasadilo se brutální plošné řešení, které obětuje nejednu generaci normálních dětí z běžných rodin. Ty bohatí se přesunou do elitních soukromých škol. Pokud chceme řešit problém socializace (vytvoření některých dovedností a návyků pro úspěšné začlenění do společnosti) existují mnohem efektivnější metody založených na jasně definovaném drilu, trestech a odměnách.

Jedinou cestou jak zabránit takovýmto experimentům vedoucí k rozkladu společnosti a snížení jejich konkurenceschopnosti je zastavit penězovody do neziskovek a humanitního vzdělávání (i když Valachová prohlásila, že její prioritou je podpořit humanitní vzdělávání, ale možná myslela zvýšení nároků na jazykové studium)

S. Stoklásek 28.2.2016 0:22

Re:

Děkuji, že zmiňujete pionýrku počátku totálního rozvalu českého školsví. O této osobě se s jejím heroickým výkonem na tomto poli už moc nemluví.

S. Stoklásek 28.2.2016 0:16

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Ten diskutér Šimek mne už zaujal dříve. Kratičké agresivní texty ve smyslu "to nechápete" či "jste nevzdělanec". K tomu výrazné červené logo křičící tady jsem. Lehce arogantní tón a především snaha každého okřiknout, bez toho, aby snesl nějaký argument nebo rozvinul myšlenku do souvislé logické konstrukce, souvislého textu.

Přesně takoví lidé jsou v pracovním kolektivu velice "oblíbeni" a je "radost" s nimi kooperovat.

"Castis omnia casta"

J. Jurax 28.2.2016 0:03

Re: Tydlencty jazykobrusiče ...

Nicméně ušlechtilosti, významu a hloubce sdělované myšlénky by měla být adekvátní i vybroušená forma, jíž je myšlénka sdělována. Je neúctou k ostatním diskutérům na patřičnou formu nedbat.

J. Jurax 27.2.2016 23:55

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Aha - a jak hendikepovaných? S poruchami hybnosti nebo s Downovým syndromem? Co rozumíte pod pojmem "prvoplánová"? Jak hendikepované děti se podle Vás smí segregovat nebo se nesmí segregovat žádné?

Ono Vám to kromě těch Vámi jmenovaných možná neodpustí i lidé s funkčním mozkem uvnitř lbi a taky pedagogové, co opravdu učí a neteoretizují někde ve slonovinových věžích ...

Troufám si tipnout, že učitel asi nebudete a praktikující pedagog mezi Vašimi blízkými asi taky nebude ... :-)

J. Jurax 27.2.2016 23:46

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

A copak o věci víte Vy, když tak lehce rozpoznáte, že jiní vědí prd?

Pochlubte se, přehánějte, rozdělte se s námi o bohatství svých vědomostí!

Nebo taky běžte do politiky ... :-)

J. Jurax 27.2.2016 23:44

Souhlas

Není co dodat, ledaže socanští sociální inženýři zase prosazují pyramidální kravinu. Blbost kvete rudými květy.

P. Papež 27.2.2016 22:57

Re: Jedna moje známá je předsedkyní odborů na jedné pražské

Tak tedy jinak. Nevěřím, že nejste hloupý. Spokojenost?

J. Šimek 27.2.2016 22:09

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

To je vtip? Stačí se podívat o pár řádků výš na to, co jste připojil pod můj příspěvek a mě budete mistrovat o lhaní a sprostotě?

J. Šimek 27.2.2016 22:07

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

S Valachovou a už vůbec ne s Dientsbierem nrmám nic společného , jen jsem proti prvoplánové segregaci hendikepovaných dětí.

Je jasné, že Zemanovci, třicetikorunáči a kobliháři mě to neodpustí.

J. Šimek 27.2.2016 22:04

Re: Jedna moje známá je předsedkyní odborů na jedné pražské

Vůbec nepovažuju ostatní lidi za blbce, ale na hlouposti jiných se nebojím poukázat.

Že argument pisatele je založen na tom, že něčemu věří, jste jaksi přeskočil a mě peskujete, že nepíšu k tématu :o):o):o)

J. Svoboda 27.2.2016 19:32

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

To je divné, co? Ono toziž reagovat na vaše příspěvky jinak, je nadlidský výkon. Všiměte si prosím toho, že vy reagujete téměř výhradně sprostotami a lžemi. A myslíte si, že je to vaše privilegium?

P. Dvořák 27.2.2016 19:29

Re: Tydlencty jazykobrusiče.

Marně hledám, kde jste se pokusil o názor na věc. Všichni kolem jsou blbci, kteří se navěsí na skákajícího pitomce a jediný génius, což jste vy, Sever, se nechá okrádat o čas.

:-))

J. Svoboda 27.2.2016 19:23

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Jesně pane, Šimek 066 a Valachová, tato superinteligentní dvojice, krytá Dienstbierem, ví úplně všechno. Těch prdů vědí přehršle, ale moudra rozhodně nerozdávají. To jim "soudnost" nedovolí. Jsou to vlastně sobci.

Z. Lapil 27.2.2016 19:05

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Přece jenom: pan Matějka píše: rychlí zdržují pomalé. To je přece blbina, ne? Vy (a pan Dvořák a dlooouho i já) jsme se nechali nachytat a čteme: pomalí zdržují rychlé. Čili úplný opak.

I Vám pevné zdraví a nervy zvláště. Ve zdejších debatách je to občas potřeba. :-)

P. Švejnoch 27.2.2016 18:35

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

A proč mi opakujete to, co napsal pan Matějka, poté ocitoval (vč. oponentury) pan Dvořák a poté já? Kde vidíte v mém příspěvku ten okamžik, kdy "jsem se nechal nachytat"?

Co Vám není jasného na tom, že znění navrhované panem Dvořákem není stylisticky úplně dobré? Co Vám není jasného na tom, že optimální je v tomto případě trpný rod? A co Vám není jasného na tom, že i "brambor, který přejel traktor" dává v určitém kontextu smysl....?

Zeptám se jinak: Je v mém (uznávám, že obsáhlejším) příspěvku nějaké místo, které Vám jasné je?

Berte mé otázky výše pouze jako řečnické, protože, líběj odpustit, ale na polemiky (které vlastně polemikami nejsou) s lidmi, kteří v textu čtou, co tam chtějí číst a nikoli to, co je tam skutečně napsáno, na ty já vážně nemám dost chuti, sil, a ani času.

Buďte neobyčejně zdráv. :-)

P. Švejnoch 27.2.2016 18:20

Re: Jedna moje známá je předsedkyní odborů na jedné pražské

To ovšem panu J. "Spammeru" Šimkovi 066 vykládáte zbytečně. Vychází totiž ze dvou postulátů:

1) Všichni (krom jeho samého, toť se ví!) jsou úplní blbci - a František Matějka obzvláště

2) Není důležité o věci diskutovat, důležité je napsat jakýkoli blábol pod jakýkoli příspěvek - ostatně jeho příspěvky díky své bezobsažnosti a naprosté odtažitosti od tématu mohou být v podobném (či dokonce stejném) znění nalezeny v diskuzích o nejrůznějších tématech. Ten, na který reagujete je toho typickým příkladem.

Reagovat na pana J."S". Šimka 066 jeví se mi tedy jako čirý nerozum... :-)

Z. Lapil 27.2.2016 18:17

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Co čtu špatně?

Pan Matějka: Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti brzdí ty podprůměrné. Moje interpretace: Jejich nadprůměrné děti (Kdo?) brzdí (Koho?) podprůměrné děti. Aneb rychlí brzdí pomalé.

Vy: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti jsou brzděny těmi podprůměrnými." Moje interpretace: Jejich nadprůměrné děti (Kdo?) jsou brzděny (Kým?) podprůměrnými dětmi.

P. Švejnoch 27.2.2016 17:48

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Ano, myslím, že se dá říct, že nepozorně čtete a domýšlíte si to, co se domníváte, že v psaném textu je. Tedy Vy konkrétně zcela určitě.

Já jsem pochopil zcela přesně, co má na mysli pan Dvořák, i mu dávám (částečně) za pravdu. Jen jsem poukázal na úskalí jeho "řešení" (včetně zdůvodnění) a nabídl znění vyhovující jak gramatice, tak stylistice.

To, že pro Vás je můj příspěvek příliš dlouhý a nedokázal jste se v něm zorientovat, je mi sice líto, ale žel Bohu nic s tím nenadělám... ;-)

P. Vaňura 27.2.2016 17:41

Jedna moje známá je předsedkyní odborů na jedné pražské

střední škole. Jednou za čas se zúčastní konference, kde jsou zástupci všech pražských základních, středních i praktických škol, je to snad nějakých 60 či nevím kolik škol. Mezi tolika delegáty neví o ŽÁDNÉM, který by si nemyslel, že inklusivní školství je nesmysl. Pro jsou jen byrokraté z institucí, kteří se prosazováním toho nesmyslu živí!

Já znám dokonce i systémy a praxi Waldorfských a Montesori škol.

Pochybuji, že o tom víte tolik, co já, ale můžete mě přesvědčit o opaku.

Z. Lapil 27.2.2016 16:20

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Taky se nechal nachytat :-). On to pan Dvořák utopil v gramatickém ptydepe, ale správně přečetl, že pan Matějka píše: Děti pomalé budou brzděny dětmi rychlejšími. Což je samozřejmě nesmysl, a jediné, co autora zachránilo, že všichni "nepozorně" čteme, co chtěl napsat, nikoliv to, co opravdu napsal.

Z. Lapil 27.2.2016 16:15

Re: Víte, co se stane, když ve třídě budou děti, které mají

Samozřejmě, že se to stane, do klasické školy jsem chodil. Jenže učitel, který musí ukázňovat nudící se žáky, nepracuje efektivně. Bohužel ne proto, že by to byl špatný učitel, ale proto, že je to důsledkem systému "různě rychlí postupují stejnou rychlostí". Buď brzdí talentované, nebo nechává na chvostu ty slabší, nebo se věnuje krocení.

Protože vím (vím! Ne že jsem si to někde přečetl), že existují i jiné systémy (ten montessori; s jinými nemám osobní zkušenost), efektivnější, pro děti přátelštější a nijak významně dražší, tak to sděluji, jak jen můžu.

Nevím, kdo pravil, že Žák není nádoba, kterou je třeba naplnit, ale pochodeň, kterou je třeba zapálit.

J. Šimek 27.2.2016 16:14

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Argument postavený na víře ukazuje, že o věci víte prd, ale neváháte rozdávat moudra. Běžte do politiky ...

P. Vaňura 27.2.2016 14:45

Víte, co se stane, když ve třídě budou děti, které mají

příklad dávno spočtený, ale učitel ho pořád vysvětluje těm nejpomalejším? Zpravidla se začnou hlasitě bavit, čímž nepřímo přimějí učitele, aby šel dál. A učitel dnes nemá páky, aby si vynutil kázeň, když se děti evidentně nudí!

P. Švejnoch 27.2.2016 14:45

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Pane Dvořáku, když už se chcete pouštět do jazykových rozborů, mělo by to takříkajíc "všechno klapnout".

Vaše tvrzení že věta by správně měla znít: "Podprůměrné děti brzdí ty průměrné a nadprůměrné." by bylo správné jen v případě, pokud by Vaše věta nebyla součástí souvětí pna Matějky. Protože pak by to celé znělo: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že podprůměrné děti brzdí ty průměrné a nadprůměrné.".

To by sice bylo z přísně gramatického pohledu správně, má to ale dva háčky: Jednak to poněkud posouvá význam řečeného (už se nejedná jen o děti rodičů, kteří poukazují), a druhak je to stylisticky neohrabané až nesprávné (kvůli opakujícímu se obratu "průměrné a nadprůměrné).

Za použití slov zvolených panem Matějkou je jediné vyhovující použití trpného rodu, tedy znění: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti jsou brzděny těmi podprůměrnými." - jak výše správně uvedl pan Nikoloki.

A dokonce i Vaše věta o bramborách a traktorech bude ve Vašem znění dávat smysl, bude-li například součástí souvětí: "Chtěli jsme pokosit zahradu a sebrat brambory, ale brambory přejely traktory.". Jde tedy o pochopení významu - a s tím jsem v textu pana Matějky opravdu problém neměl... ;-)

P. Vaňura 27.2.2016 14:38

Samozřejmě, pan Matějka používá nadsázky, ale má

pravdu v tom, že učit by se měly dohromady děti, které jsou schopny alespoň do jisté míry postupovat stejnou rychlostí.

Úplně stejnou rychlostí nepostupují ovšem ani žáci na vysoké škole!

Což na druhé straně neznamená, že v sedmé třídě, kde se děti učí algebru bude současně fungovat žák, který nedokáže funkčně počítat do deseti!

P. Vaňura 27.2.2016 14:28

Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

mentálně postižené dítě, které v 19 letech nedokáže spočítat prsty na ruce. Ta "inkludovaná" třída mě připomíná někdejší venkovské "jednotřídky" s tím rozdílem, že mentálně postižené dítě často nedokáže nic dělat "samo" bez učitele. A těch postižených dětí je tolik, že nevěřím, že pro ně bude dost asistentů. A pokud bude dítě s asistentem probírat něco úplně jiného, než ostatní děti, není tu důvod, aby se navzájem rušily v jedné místnosti!!!

F. Sukeník 27.2.2016 11:14

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Koho? Čeho? 2.p - věta je naprosto v pořádku.

J. Šimek 27.2.2016 11:14

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

Vy jste se alespoň pokusil o slovíčkaření, ostatní reagovali jako komunisti, sprostota a lži.