18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Hloupé opatření

Inkluze je hloupé opatření, které zničí řadu životů. Pokračuje v nastartovaném směru průměrnosti a unifikace lidí ve společnosti a potírá lidskou přirozenost a férovou soutěž už i mezi dětmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 27.2.2016 19:23

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Jesně pane, Šimek 066 a Valachová, tato superinteligentní dvojice, krytá Dienstbierem, ví úplně všechno. Těch prdů vědí přehršle, ale moudra rozhodně nerozdávají. To jim "soudnost" nedovolí. Jsou to vlastně sobci.

J. Šimek 27.2.2016 22:07

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

S Valachovou a už vůbec ne s Dientsbierem nrmám nic společného , jen jsem proti prvoplánové segregaci hendikepovaných dětí.

Je jasné, že Zemanovci, třicetikorunáči a kobliháři mě to neodpustí.

J. Jurax 27.2.2016 23:55

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Aha - a jak hendikepovaných? S poruchami hybnosti nebo s Downovým syndromem? Co rozumíte pod pojmem "prvoplánová"? Jak hendikepované děti se podle Vás smí segregovat nebo se nesmí segregovat žádné?

Ono Vám to kromě těch Vámi jmenovaných možná neodpustí i lidé s funkčním mozkem uvnitř lbi a taky pedagogové, co opravdu učí a neteoretizují někde ve slonovinových věžích ...

Troufám si tipnout, že učitel asi nebudete a praktikující pedagog mezi Vašimi blízkými asi taky nebude ... :-)

J. Šimek 28.2.2016 6:35

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Děkuji za dotazy, ale vy snad ve článku takové dělení nacházíte? Ne, že? Tak se ptejte autora...

J. Jurax 28.2.2016 14:53

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Neděkujte a zkuste odpovědět. Ptám se Vás - a jak pozoruji, odpovědi se nedočkám.

Ostatně Vy píšete - cituji - jen jsem proti prvoplánové segregaci hendikepovaných dětí - konec citátu. Chtěl jsem si tedy ujasnit, co tím račte myslet.

J. Šimek 28.2.2016 15:48

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Ráčím tím myslet model USA a věřte nevěřte, totální inkluze gramotnost američanů neohrožuje :o)

J. Jurax 28.2.2016 18:48

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Aha ... no, víte, dcera v USA byla i jaksi skrze školství - takže pravíte-li, že totální inkluze gramotnost Američanů neohrožuje, jste vtipálek, jenž netuší, co je to v USA státní škola, zvlášť některá ... :-)

P. Dvořák 28.2.2016 3:11

Šimek má naprostou pravdu, a to vždy.

Místo toho, aby se hendikepovaným dětem věnovala zvýšená péče jejich umístěním ve specializovaných malotřídkách nebo školách, nasypou se mezi ostatní děti. Kdyby hendikepovaní měli svoje třídy, jednalo by se prý o segregaci.

J. Šimek 28.2.2016 11:06

Re: Šimek má naprostou pravdu, a to vždy.

Ne prý, ale s jistotou.

J. Jurax 27.2.2016 23:46

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

A copak o věci víte Vy, když tak lehce rozpoznáte, že jiní vědí prd?

Pochlubte se, přehánějte, rozdělte se s námi o bohatství svých vědomostí!

Nebo taky běžte do politiky ... :-)

S. Stoklásek 28.2.2016 0:16

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

Ten diskutér Šimek mne už zaujal dříve. Kratičké agresivní texty ve smyslu "to nechápete" či "jste nevzdělanec". K tomu výrazné červené logo křičící tady jsem. Lehce arogantní tón a především snaha každého okřiknout, bez toho, aby snesl nějaký argument nebo rozvinul myšlenku do souvislé logické konstrukce, souvislého textu.

Přesně takoví lidé jsou v pracovním kolektivu velice "oblíbeni" a je "radost" s nimi kooperovat.

"Castis omnia casta"

J. Šimek 28.2.2016 10:23

Re: Autor má naprostou pravdu, a to patrně nikdy neviděl

To bude tím, že jsem ta pražská kavárna, která nesouhlasí se Zemanovou segregací hendikepovaných dětí.

Z. Lapil 27.2.2016 9:20

Máte pravdu, nic než pravdu, ne však celou pravdu

Včleňovat do současné školy i těch pár procent dětí, které do ní dosud nechodí, je nesmysl, a to přesně z těch důvodů, které pan autor uvádí: podprůměrní zdržují ty nadprůměrné.

Jenže: je to dnes jinak? Jsou dnes ve škole jen průměrní a nadprůměrní? Přece když z jakékoliv nesourodé skupiny vyčlením ty podprůměrné, rozčlení se zbytek opět na nejhorší - střední - nejlepší. Takže - a teď pozor - všechny důvody, které jsou uváděny proti inkluzi do klasické školy, platí i dnes, kdy k inkluzi těch nejslabších ještě nedošlo: nejenže slabší žáci brzdí ty nadanější, ale ti nadanější mají tendenci být napřed, takže ti slabší postupně rezignují. Systém "rozdáme známky a všichni stejnou rychlostí vpřed" pak způsobí, že dítě, které neumí pořádně číst, musí v jiných předmětech pracovat s textem stejně, jako ti zdatnější. A může prospívat ve slovních úlohách někdo, kdo zadání doslabikuje ve chvíli, kdy půlka třídy podtrhává výsledek? Nebylo by lepší naučit ho pořádně číst i za tu cenu, že nebude znát nejvyšší horu na Aljašce?

Jinými slovy: nepřišel čas začít uvažovat o - promiňte mi ten výraz - alternativních způsobech, kdy dítě postupuje SVOU rychlostí? Jasně, že prý se bude flákat. Nebude, člověk je od přírody tvor zvědavý, a když mu místo "piš diktát, nebo dostaneš pětku" (i hlupák ví, co umí, takže ví, že pětku dostane tak či tak), naznačíte, "Hele, jak to, že tady se píše bIl a tady bYl", tak na to přijde, a ještě si cestou přečte deset vět s různými významy onoho divného slova (místo "Koukej cvičit čtení, jinak dostaneš pětku").

Takže se ptám: je současná klasická škola optimální způsob, jak někoho vzdělat?

Jedna z možností, co s tím, je chrudimská škola Na rovině www.narovine.eu. Funguje tam systém paní Montessori a hodně je toho napsáno v části Škola - Organizace výuky. Funguje to (děti jsou znalostmi rovnocenné se školou klasickou, jsou však schopnější samostatné i kolektivní práce) a není to extra drahé.

J. Šimek 27.2.2016 9:03

Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

a jen ukazuje na to, že Matějka nechápe rozdíl mezi člověkem a zvířetem.

Z. Lapil 27.2.2016 9:45

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

Nikoliv. Váš příspěvek ovšem naznačuje, že nechápete následující: z vašeho pochopení rozdílu mezi člověkem a zvířetem neplyne, že z autorova předpokladu některých stejností člověka a zvířete nevyplývá, že by si autor neuvědomoval rozdílnosti mezi člověkem a zvířetem.

Příklad? Dejme nás dva do jednoho stáda (kolektivu) a budeme mít spolu problémy. Bych se vsadil. A je docela jedno, že mám za hlupáka já vás, zatímco vy mě také, nebo naopak :-).

J. Šimek 27.2.2016 11:14

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

Vy jste se alespoň pokusil o slovíčkaření, ostatní reagovali jako komunisti, sprostota a lži.

J. Svoboda 27.2.2016 19:32

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

To je divné, co? Ono toziž reagovat na vaše příspěvky jinak, je nadlidský výkon. Všiměte si prosím toho, že vy reagujete téměř výhradně sprostotami a lžemi. A myslíte si, že je to vaše privilegium?

J. Šimek 27.2.2016 22:09

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

To je vtip? Stačí se podívat o pár řádků výš na to, co jste připojil pod můj příspěvek a mě budete mistrovat o lhaní a sprostotě?

F. Lesniak 27.2.2016 9:56

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

Šimku, vy jste fakt jednička. Ale rozeznat rozdíl mezi vámi a oslem by měl ale Matějka opravdu problém.

V. Karda 27.2.2016 10:01

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

Šimek má pouze alergii na pana Matějku. Jakmile se tu objeví článek pana Matějky na jakékoli téma tak se Šimek začne zalykat vstekem.

M. Vondráček 27.2.2016 9:57

Re: Úvodní příměr o stádu je zcela debilní

Jestli tu je něco debilní , není to autorův příměr :-)

P. Vaňura 27.2.2016 14:38

Samozřejmě, pan Matějka používá nadsázky, ale má

pravdu v tom, že učit by se měly dohromady děti, které jsou schopny alespoň do jisté míry postupovat stejnou rychlostí.

Úplně stejnou rychlostí nepostupují ovšem ani žáci na vysoké škole!

Což na druhé straně neznamená, že v sedmé třídě, kde se děti učí algebru bude současně fungovat žák, který nedokáže funkčně počítat do deseti!

J. Sever 27.2.2016 8:57

Tydlencty jazykobrusiče ...

... mám v tomto žánru ukrutně rád!

Přispěvateli se povede blbě postavená věta, protože ji zakončil jinak, než chtěl prve, nebo se mu povede překlep, nebo - ó hrůzo - hrubka. V tu chvíli po něm skočí pitomec, který se na 20 řádcich předvede. Nedosti toho, se na něj navěsí dalších pět blbů, s ním - tedy mimo téma - polemizujících.

Kradete ostatním čas, miliskové. Honte si tričko jinde. Nebo se pokuste o názor na věc.

Z. Lapil 27.2.2016 9:35

Re: Tydlencty jazykobrusiče ...

Nekrademe. Je-li pro někoho první příspěvek vlákna nezajímavý, není povinen číst dál.

P. Dvořák 27.2.2016 19:29

Re: Tydlencty jazykobrusiče.

Marně hledám, kde jste se pokusil o názor na věc. Všichni kolem jsou blbci, kteří se navěsí na skákajícího pitomce a jediný génius, což jste vy, Sever, se nechá okrádat o čas.

:-))

J. Jurax 28.2.2016 0:03

Re: Tydlencty jazykobrusiče ...

Nicméně ušlechtilosti, významu a hloubce sdělované myšlénky by měla být adekvátní i vybroušená forma, jíž je myšlénka sdělována. Je neúctou k ostatním diskutérům na patřičnou formu nedbat.

J. Novák 27.2.2016 8:26

Naprostý souhlas. Ti, kteří se nám snaží tutu zrůdnost vnutit mají na to, aby si své potomky nechali vzdělávat v soukromých školách tak, jak to již v minulosti provedla například předchůdkyně sociální inženýrky Valachové, soudružka Buzková.

S. Stoklásek 28.2.2016 0:22

Re:

Děkuji, že zmiňujete pionýrku počátku totálního rozvalu českého školsví. O této osobě se s jejím heroickým výkonem na tomto poli už moc nemluví.

P. Maleček 27.2.2016 8:09

Levičácká cesta do pekel dlážděná dobrými úmysly

Klasický obrácený důsledek levičáky vnucovaného všeobecného dobra. Poškodí ty v jejich zájmu své šílenosti prosazují. Jak tu inkluzi levičáci, zvlášť jejich sluníčkářská sekce rozjede, dojde k hromadnému úprku dětí i středně bohatších rodičů do množících či zvětšujících se soukromých škol. A tamtéž i k úprku kvalitních pedagogů.

Jak poté bude vypadat kvalita výuky státních škol, kde co si budeme povídat, skončí spolu s dětmi málo majetných voličů socialistů i děti ze sociálních ghet, to spolu s obtížně vzdělatelnými, ale také často agresivními mentály, netřeba popisovat. Stačí si pustit film z prostředí USA státních škol, kterých se už tamní levičáci, zvaní demokraté zmocnili.

Levičáci tím způsobí pravý opak toho, čeho chtěli dosáhnout. Urychlí dělení společnosti na bohatší a lépe vzdělanou a chudou špatně vzdělanou. Tím výrazně oslabí šanci chudší části společnosti na získání lépe placených pracovních pozic a udělají z ní maximálně "potravu" pro nejrůznější montovny, které je po vyždímání vyplivnou a ponechají jejich bídnému osudu.

Následný tlak na více a více sociálních dávek a tím vyšší a vyšší daně pro bohaté, způsobí společenskou explozi, kterou zas, jak učí historie, odnesou ti chudí. A bohužel, co si budeme povídat i svými životy.

Čímž se naplní levičácké - naše dobro vám vnutíme i kdyby jsme vás při tom měli umlátit.

P. Princ 27.2.2016 9:02

Souhlas,

Dobrý doplněk článku p. Matějky.