1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Hloupé opatření

Inkluze je hloupé opatření, které zničí řadu životů. Pokračuje v nastartovaném směru průměrnosti a unifikace lidí ve společnosti a potírá lidskou přirozenost a férovou soutěž už i mezi dětmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Vašátko 27.2.2016 6:33

Unifikace je důležitá,

ale ne ve školství. Jinak byste doma nezašrouboval ani žárovku, na to přišli už v 19. století. Unifikace by bya důležitá i ve školství, pokud by stát vytvářel jednotné osnovy, podle kterých by se učilo všude (tím nemyslím politické nesmysly či marx-leninismus). Ovšem unifikace tak, jak to chápou dnešní potentáti vychází spíš z dnešního sluníčkářství a rovnostářství a na to postupně dojedeme, protože se tím snižuje úroveň znalostí celé populace. Důvody jsou zřejmé.

J. Krásenský 27.2.2016 6:24

Inkluze bude mít jeden (ne)chtěný výsledek

velmi se zvýší zájem studovat na soukromých školách a vysoké školné nebude na závadu.

S. Rehulka 27.2.2016 4:11

Gramaticky.....

....máte pane P.Dvořáku pravdu ( i když si myslím, že pan Matějka ve svých textech moc chyb nemívá), ale každopádně má (pan Matějka) naprostou pravdu svým názorem na chystané změny ve školství. Ovšem, pedagogové České republiky nejsou sami, podobné zhovadilosti se chystají i v Austrálii !

Z. Lapil 27.2.2016 9:32

Re: Gramaticky.....

Nejde o gramatiku, ta je v cajku, ale v té větě se podařilo napsat, že naprůměrní budou brzdit podprůměrné. Taky mi to docela dlouho trvalo :-).

P. Vaňura 27.2.2016 14:45

Víte, co se stane, když ve třídě budou děti, které mají

příklad dávno spočtený, ale učitel ho pořád vysvětluje těm nejpomalejším? Zpravidla se začnou hlasitě bavit, čímž nepřímo přimějí učitele, aby šel dál. A učitel dnes nemá páky, aby si vynutil kázeň, když se děti evidentně nudí!

Z. Lapil 27.2.2016 16:15

Re: Víte, co se stane, když ve třídě budou děti, které mají

Samozřejmě, že se to stane, do klasické školy jsem chodil. Jenže učitel, který musí ukázňovat nudící se žáky, nepracuje efektivně. Bohužel ne proto, že by to byl špatný učitel, ale proto, že je to důsledkem systému "různě rychlí postupují stejnou rychlostí". Buď brzdí talentované, nebo nechává na chvostu ty slabší, nebo se věnuje krocení.

Protože vím (vím! Ne že jsem si to někde přečetl), že existují i jiné systémy (ten montessori; s jinými nemám osobní zkušenost), efektivnější, pro děti přátelštější a nijak významně dražší, tak to sděluji, jak jen můžu.

Nevím, kdo pravil, že Žák není nádoba, kterou je třeba naplnit, ale pochodeň, kterou je třeba zapálit.

P. Dvořák 27.2.2016 2:35

Ježiš naučte se česky!!!!

Cituji: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti brzdí ty podprůměrné."

Proč by děti průměrné a nadprůměrné (1. pád - kdo? co?) měly brzdit ty podprůměrné (4. pád - koho? co?) Jinak řečeno, neplést si podmět a předmět. Ještě jinak, ve větě je logicky nejprve první pád a potom čtvrtý. Věta tedy má znít: "Podprůměrné děti (kdo? co?) brzdí ty průměrné a nadprůměrné (hoho? co?)."

Jak by vám zněla věta: "Brambory přejely traktory." Že blbě? No jistě, protože i tady je prohozený podmět a předmět. Ale dá se z toho vyvodit smysl věty. Na rozdíl od toho, když průměrné a nadprůměrné děti brzdí ty podprůměrné, tak se dá vyvodit jedině nesmysl pisatele.

Z. Jaromír 27.2.2016 4:34

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Nepřehánějte to. Vedlejší věta je korektní, podstatné je, kdo co je podmětem ve větě hlavní. Z té se vychází.

A. Nikoloki 27.2.2016 8:33

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

"Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti jsou brzděny těmi podprůměrnými." ;-) ...

P. Dvořák 27.2.2016 8:35

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Máte pravdu, s tou češtinou by se to nemělo přehánět. Tak jako se to už dnes nepřehání s matematikou, fyzikou, dějepisem, tělocvikem . . . to na základních školách. Také je vidět, že třeba na právnických fakultách už se to moc nepřehání s výukou práva atd.

Přeji všem, co češtinu neovládají, aby logiku věty bylo možno odvodit od tématu celého článku. Týká se i příčestí minulého, kde vlastně podle vás mnohdy také nezáleží, jaké i-y napíšeme.

P. Princ 27.2.2016 8:59

To je můj případ.

Češtinu neovládám, ale logiku věty jsem odvodil. Dokonce si myslím, že ve třídě stižené inkluzí budou brzdit všichni všechny (týká se mně to - mám školou povinná vnoučata). Inkluze je jen dalším hřebíkem do rakve naší civilizace. (Spolu s bojem proti změně klimatu, osvojováním dětí osobami stejného pohlaví, zavíráním JE, exportem demokracie atd...).

P. Dvořák 27.2.2016 9:06

Re: To je důsledek.

Začíná to tím, že se třeba přestane vyučovat spousta pravidel češtiny, protože to všichni zkrátka nestihnou v době dané osnovami pochopit. Vždyť se nic nemá přehánět, že jo?

F. Sukeník 27.2.2016 11:14

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Koho? Čeho? 2.p - věta je naprosto v pořádku.

P. Švejnoch 27.2.2016 14:45

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Pane Dvořáku, když už se chcete pouštět do jazykových rozborů, mělo by to takříkajíc "všechno klapnout".

Vaše tvrzení že věta by správně měla znít: "Podprůměrné děti brzdí ty průměrné a nadprůměrné." by bylo správné jen v případě, pokud by Vaše věta nebyla součástí souvětí pna Matějky. Protože pak by to celé znělo: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že podprůměrné děti brzdí ty průměrné a nadprůměrné.".

To by sice bylo z přísně gramatického pohledu správně, má to ale dva háčky: Jednak to poněkud posouvá význam řečeného (už se nejedná jen o děti rodičů, kteří poukazují), a druhak je to stylisticky neohrabané až nesprávné (kvůli opakujícímu se obratu "průměrné a nadprůměrné).

Za použití slov zvolených panem Matějkou je jediné vyhovující použití trpného rodu, tedy znění: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti jsou brzděny těmi podprůměrnými." - jak výše správně uvedl pan Nikoloki.

A dokonce i Vaše věta o bramborách a traktorech bude ve Vašem znění dávat smysl, bude-li například součástí souvětí: "Chtěli jsme pokosit zahradu a sebrat brambory, ale brambory přejely traktory.". Jde tedy o pochopení významu - a s tím jsem v textu pana Matějky opravdu problém neměl... ;-)

Z. Lapil 27.2.2016 16:20

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Taky se nechal nachytat :-). On to pan Dvořák utopil v gramatickém ptydepe, ale správně přečetl, že pan Matějka píše: Děti pomalé budou brzděny dětmi rychlejšími. Což je samozřejmě nesmysl, a jediné, co autora zachránilo, že všichni "nepozorně" čteme, co chtěl napsat, nikoliv to, co opravdu napsal.

P. Švejnoch 27.2.2016 17:48

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Ano, myslím, že se dá říct, že nepozorně čtete a domýšlíte si to, co se domníváte, že v psaném textu je. Tedy Vy konkrétně zcela určitě.

Já jsem pochopil zcela přesně, co má na mysli pan Dvořák, i mu dávám (částečně) za pravdu. Jen jsem poukázal na úskalí jeho "řešení" (včetně zdůvodnění) a nabídl znění vyhovující jak gramatice, tak stylistice.

To, že pro Vás je můj příspěvek příliš dlouhý a nedokázal jste se v něm zorientovat, je mi sice líto, ale žel Bohu nic s tím nenadělám... ;-)

Z. Lapil 27.2.2016 18:17

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Co čtu špatně?

Pan Matějka: Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti brzdí ty podprůměrné. Moje interpretace: Jejich nadprůměrné děti (Kdo?) brzdí (Koho?) podprůměrné děti. Aneb rychlí brzdí pomalé.

Vy: "Rodiče dětí průměrných a nadprůměrných budou zcela oprávněně poukazovat na skutečnost, že jejich děti jsou brzděny těmi podprůměrnými." Moje interpretace: Jejich nadprůměrné děti (Kdo?) jsou brzděny (Kým?) podprůměrnými dětmi.

P. Švejnoch 27.2.2016 18:35

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

A proč mi opakujete to, co napsal pan Matějka, poté ocitoval (vč. oponentury) pan Dvořák a poté já? Kde vidíte v mém příspěvku ten okamžik, kdy "jsem se nechal nachytat"?

Co Vám není jasného na tom, že znění navrhované panem Dvořákem není stylisticky úplně dobré? Co Vám není jasného na tom, že optimální je v tomto případě trpný rod? A co Vám není jasného na tom, že i "brambor, který přejel traktor" dává v určitém kontextu smysl....?

Zeptám se jinak: Je v mém (uznávám, že obsáhlejším) příspěvku nějaké místo, které Vám jasné je?

Berte mé otázky výše pouze jako řečnické, protože, líběj odpustit, ale na polemiky (které vlastně polemikami nejsou) s lidmi, kteří v textu čtou, co tam chtějí číst a nikoli to, co je tam skutečně napsáno, na ty já vážně nemám dost chuti, sil, a ani času.

Buďte neobyčejně zdráv. :-)

Z. Lapil 27.2.2016 19:05

Re: Ježiš naučte se česky!!!!

Přece jenom: pan Matějka píše: rychlí zdržují pomalé. To je přece blbina, ne? Vy (a pan Dvořák a dlooouho i já) jsme se nechali nachytat a čteme: pomalí zdržují rychlé. Čili úplný opak.

I Vám pevné zdraví a nervy zvláště. Ve zdejších debatách je to občas potřeba. :-)

M. Steiner 27.2.2016 1:35

inkluze

movití rodiče si zaplatí soukromé školy,

kde problém nebude

napomůže to k diferenciaci žáků podle majetku rodičů,

nikoliv podle jejich individuálních schopností

V. Němec 27.2.2016 8:00

Re: inkluze

Majetní jsou vždy ti buď chytřejší - rozumnější -nebo drzejší (na ty má mít dohled policie a zákon. A ti chytřejší - rozumnější - vždy dovedli poznat ty chytřejší a svěřovali jim práci na svém i jejich bohatnutí.

S. Stoklásek 28.2.2016 0:51

Re: inkluze

Je spousta věcí, které byly v sociální oblasti vymyšleny pro něčí podporu a pak se ukázalo, že vlastně vedou k věště většímu poškození chráněné menšiny. To co se děje ve školství ale není snaha pomoci lehce mentálně hendikepovaným dětem. Inkluze je zaměřena primárně na to, aby co nejvíce cigánských dětí chodilo do normálních škol. Tedy přenastavit základní školství na vzdělávání toho nejspodnějšího z "low endu" (níž už to nejde). To byl úkol s jasným zadáním. Nikoho nezajímá, co je příčinou a zda chyba není v imbreedingem sníženém intelektu této skupiny obyvatelstva. Její vzdělávání se prohlásilo za pouhý technický problém nedostatečné socializace a nasadilo se brutální plošné řešení, které obětuje nejednu generaci normálních dětí z běžných rodin. Ty bohatí se přesunou do elitních soukromých škol. Pokud chceme řešit problém socializace (vytvoření některých dovedností a návyků pro úspěšné začlenění do společnosti) existují mnohem efektivnější metody založených na jasně definovaném drilu, trestech a odměnách.

Jedinou cestou jak zabránit takovýmto experimentům vedoucí k rozkladu společnosti a snížení jejich konkurenceschopnosti je zastavit penězovody do neziskovek a humanitního vzdělávání (i když Valachová prohlásila, že její prioritou je podpořit humanitní vzdělávání, ale možná myslela zvýšení nároků na jazykové studium)

J. Šimek 28.2.2016 10:59

Re: inkluze

Proč imbreedingem netrpí například Vietnamci, těch je daleko míň?