Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠKOLSTVÍ: Děti chudé duchem
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Vážný 10.9.2007 15:40Re: experimenty jsou stále Nevím, mně se množiny líbily a díky nim jsem matiku daleko lépe pochopil v jejích základech - hrozně silně byl zdůrazněn princip exkluze a inkluze - čili lidově, jak se počítá součet, když ty dvě množiny mají průnik ...(a počítat jsem se taky naučil...). No a pomohlo mi to jak na gymplu, tak na matfyzu i na ČVUTu. Myslím, že jde o to, aby byla stanovena cílová kritéria, co má dítě umět řekněme po 5., 7. a 9. třídě. Nejde o program, jde o kvalitu učitele a tu třeba u nás, ve škole, kde mám děti, mají. Program pouze zastřeší a legalizuje to, že se pražské děti ve škole, kam stejně dojíždějí, nebudou ve vlastivědě učit z knížky rybníky a pole, ba ani svoje okolí (to znají od rodičů), ale už slušně základy dějepisu, literatury a zeměpisu atd. Že to budou třeba dělat venku při procházkách po památkách. Že si škola může hodiny slučovat a přehazovat podle potřeby ... |
opas 10.9.2007 12:17Chudí duchem? Vážená paní Bobošíková, vidím, že i Vám vzdělání dosti chybí. Obrat "Blahoslavení chudí duchem" je chvála lidí skromných, chudých duchem - podstatou. Nikoli pitomců, jak se domníváte Vy. |
Warhol's Clockwork 9.9.2007 22:47Re: Mimochodem, vypuštění povinné matematiky ze státní maturity považuji za šílenost. Jistě... ale jenom holý fakt, že někdo odmaturuje z matematiky, nemusí nutně vypovídat o jeho logických schopnostech. Středoškolská matematika jde od A do Z mechanicky nabiflovat - z velké většiny v ní jde o postup, kde logické uvažování není nutnou podmínkou. Mně úplně stačí, že se na SŠ matematika vyučuje čtyřikrát týdně... to je samo o sobě dostatečnou zárukou matematického základu. Naopak bych zrušil povinnou maturitu z literatury (nikoliv z češtiny)... to už by se rovnou mohlo maturovat z dějin umění... a popravdě řečeno...mělo by to větší logiku. |
Warhol's Clockwork 9.9.2007 22:41Re: Mimochodem, vypuštění povinné matematiky ze státní maturity považuji za šílenost. Jistě... ale jenom hol |
Evropan (original) 9.9.2007 22:38Re: experimenty jsou stále a Sodoma a Gomorra a cely svet bude znicen |
benon 9.9.2007 22:25experimenty jsou stále současné vzdělávací programy platné od září jsou svým obsahem experiment,jako množiny před 32lety....a výsledek bude zničená generace dětí... |
Kantor 9.9.2007 22:17Absolutní souhlas Nebyl jsem nikdy obdivovatelem paní Bobošíkové, ale jako bývalý celoživotní kantor volám nadšeně : Ano, paní Bobošíková, Váš článek perfektně vystihuje současnou úroveň našeho školství a dávám Vám plně za pravdu !!! |
Evropan (original) 9.9.2007 22:09Re: Mimochodem, vypuštění povinné matematiky ze státní maturity považuji za šílenost. delate jako by byla matura z matiky zakazana, kdo bude chtit tak si ji zvoli, uz z toho zacinate fakt magorit |
Kvetla 9.9.2007 22:05Re: Re: Re: Každé zlo je k něčemu dobré, A proč ne,když je dnes studium na našich vysokých školách perfektním zaopatřením dnešní zlaté i méně zlaté mládeže.Sociálno a zdravotno platí stát,škola je zadarmo,takže proč si nekolikrát nezopakovat ročník,případně přestoupit na jinou,mezitím trochu na studijní víza procestovat svě,atd.atd.Stačí mít trochu zaopatřené rodiče,aby kápla i nějaká ta tisícovka kapesného. Předem se omlouvám té "menší"polovině studentů,kteří skutečně studují a na kapesné si přivydělávají v kondicemi,či v marketech ap.,protože mají ještě rodiče přísného typu,kteří by prve popsaný druh studia rázně ukončili. |
mokiemori 9.9.2007 21:59Re: Re: Re: Náhlovský na ministerstvo školství !! Vyhodnoceni vypracovali Cinane a meritkem je publikace ve Science and Nature, akademicke vysledky studentu, vyzkum, pocet lauereatu Nobelovy ceny a dalsi. Takze se to vztahuje predevsim na kvalitu vyucujicich (coz je logicke). Pokud neumi American nebo Kanadan jiny jazyk, neni to tragedie, anglictina je svetovy jazyk. Pokud Cech neumi jiny jazyk, tragedie to ovsem je a navic je to vice nez bezne. Mezi nejlepsi university sveta patri Oxford a Cambridge, po nich nasleduji americke university, Harvard, Stanford, kalifornsky Institute of Technology a kalifornska Berkley. Z prvnich 50 universit az na 15, jsou vsechny americke. Tokijska universita je 19., v te 50 jsou take 2 kanadske university,, jedna australska a dve svycarske. Vetsina studentu po strednich skolach se berou tzv. gap year a cestuji nebo pracuji, potom jdou na universitu, kde studuji 4-5 let, zalezi na oboru. Medicina se napr. studuje dele a specializace trva take podstatne dele nez v Cesku.Nema to nic spolecneho s anglictinou, rodili mluvci nemusi delat zadne zkousky nebo navic rok jazyka, to je pro cizince. |
Kopretina. 9.9.2007 20:38Re: Re: Každé zlo je k něčemu dobré, Třesu se strachy kdo mi za pár let opraví vodovod všichni budou vzdělaní a nikdo nebude chtít ani umět dělat. Kdysi se ještě při maturitě propadalo dnes ji se zdarem udělají všichni a potom hurá na některou vysokou školu. Teď je jich dost stačí si jen vybrat! |
kacir 9.9.2007 20:35Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje ano, on si ale jiste kazdy zamestnavatel vsimne , jestli ma uchazec diplom z UK, Ceskych Budejovic nebo ze Zlina... i kdyz to zase nemusi az tak mnoho vypovidat o uchazeci |
Kopretina. 9.9.2007 20:26Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje Ale kolik těch vysokých škol dneska je skora v každém větším městě je nějaká a kolik jich bylo dříve. |
Emil XX 9.9.2007 20:25Re: Re: Mimochodem, vypuštění povinné matematiky ze státní maturity považuji za šílenost. Protože "humanoidi" typu zelených nemohou logicky myslící lidi potřebovat, viz. jistý Beránek z Greenpeace. |
Emil XX 9.9.2007 20:24Re: Každé zlo je k něčemu dobré, Nechápete situaci. Když už někdo bude mít PAPÍR s maturitou ač ji získá bez příslušných znalostí a SCHOPNOSTÍ, nebude ochoten dělat popeláře. Protože ho ale mimo státní správu (protekce nutná) nikdo nezaměstná, bude sedět doma na podpoře. A tak si na to dovezeme někoho z třetího světa, jehož syn ale také už nebude chtít dělat popeláře. A tak bude podpalovat auta ve velkém. Viz. třeba Francie. |
kacir 9.9.2007 20:22Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje tato srovnani jsou neobjektivni a z hlediska ceskych VS nevypovidaji nijak vyznamne o jejich kvalite.. je to dano metodikou hodnoceni. |
kacir 9.9.2007 20:19Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje dovolim si tvrdit, ze3.varianta je spravna, kapacity skol byly a dodnes jsou jeste mensi , nez pocet studentu, kteri by je zvladli vystudovat. Budiz dukazem to, ze mnozi se na VS dostali na druhy , treti pokus a pak skolu bez problemu vystudivali. Predtim ovsem koncili pod carou , protoze kapacita byla omezena. Presto skutecne kvalita VS zalezi na pedagogickem sboru a zde je spravne, ze ti co se neosvedci - nemaji na to schopnosti jsou odejiti. Bohuzel tomu diky osobnim vazbam nemusi tak byt, ale studentske hodnoceni ucitelu je vyborna vec, protoze dalsi kolegove, kteri si napr. voli povinne volitelne predmety se nezapisou k nekomu, kdo ma spatne vysledky . |
Sharon 9.9.2007 20:15Re: Mimochodem, vypuštění povinné matematiky ze státní maturity považuji za šílenost. Ano, samozřejmě. Jak to, že tomu někdo nezabrání? |
Mar 9.9.2007 20:10Mimochodem, vypuštění povinné matematiky ze státní maturity považuji za šílenost. Matematika prohlubuje schopnost logicky a také přesně myslet, což je, aspoň podle mě, jedna ze základních vlastností, kterou by měl úplně každý maturant zvládnout. Vypuštěním matematiky maturita v podstatě přestává být maturitou v původním slova smyslu - tzn. "zkouškou dospělosti", protože logické a přesné myšlení by mělo být samozřejmou součátí mentálních schopností každého dospělého člověka, schopného složit maturitu. Vidíte to taky tak? |
Mar 9.9.2007 19:59Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje Nicméně, milé dítko, dnes jaksi studuje stále víc lidí - školy každým rokem nabírají stále víc studentů (to je nezpochybnitelný fakt), z čehož logicky plynou tři možné závěry: Nároky na studium se neustále snižují, příp. mládež je rok od roku stále chytřejší (nepříliš pravděpodobné) a nebo dříve nestudovala řada lidí, kteří by na studium měli - který závěr vám připadá jako nejpravděpodobnější? |
Kopretina. 9.9.2007 19:44Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje On Vám tak někdo řekne o které školy se jedná a nechá se honit po soudech. Fak je, že mezi 5OO světovými univerzitami se Karlova v Praze umístila na 248 místě A VUT na 428 to snad o něčem vypovídá že |
Petra. 9.9.2007 19:39Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje Situaci neznáte, ale nebrání vám to v kritizování. Hm. Mladý lidi jsou dneska stejně chytří nebo stejně hloupí, jako kdysi. Nic víc, nic míň. Ovšem stařeckou optikou vše vypadá jinak (= zoufale). |
Petra. 9.9.2007 19:35Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje Statistiku? Nechce se vám odpovídat? Že to jsou jen takové stesky, že za mejch mladejch let bejval svět jako květ :-)) No, lepší už to nebude. |
Mar 9.9.2007 19:18Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje Současnou situaci na VŠ neznám, protože studium jsem (řádně) ukončil už těsně po sametovce, takže mám jedinou reálnou šanci jak zažít současný studentský život na své vlastní kůži - přihlásit se na nějakou druhou VŠ. Je fakt, že by to vlastně vůbec nemuselo být tak špatné rozhodnutí, jako "brain gymnastics" by to mohlo být užitečné, ovšem pokud by mi moje žena byla ochotná tolerovat, že se jí a rodině už vůbec nevěnuji. Jinak, ta zmíněná paní docentka je moje opravdu velmi blízká příbuzná, asi tak jak jen matka může být svému synovi. Tak čert ví jak to tedy vůbec je. Uznávám, že stáří na ní působí a staří lidé mívají skony k logicky neodůvodnitelné idealizaci starých časů a kritice poměrů nových.... |
inkvizitor 9.9.2007 19:04Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje znas prostredi nejake VS po revoluci ? totiz historky, jedna pani docentka povidala ...jsou promin, usmevne. Souhlas v tom, ze uroven je dost rozlisna, ale aspon akademicke prostredi ktere jsem poznal ja, se stale zlepsuje, predevsim modernizaci studijnich planu, hodnocenim vyucujicich studenty, SVA, atd. Myslet si, ze zkousejici davaji znamky dnesnim studentum za mene znalosti nez pred x lety jsou nepravdive . Naopak studenti musi znat nove techniky a obory vubec, ktere byly jeste pred lety v plenkach |
Kvetla 9.9.2007 18:59Každé zlo je k něčemu dobré, Myslím,že se naše ministerstvo skolství poučilo u našich západních sousedů. Nechce připutit,aby popeláře , kopáče a spoustu jiných nenáročných profesí musel tento stát draze a ve velkém dovážet z jihu,proože přílišné vzdělání by bylo těmto našim občanům zbytečně na obtíž.Odbourejme ze škol předměty,u kterých se musí mozek namáhat a ponechme jen ty,kde stačí tochu memorovat a nebo žvanit.A to by bylo,aby pak žáci nedosahovali výtečných průměrů a hodnocení škol superlativů vhodných nejvyšších s t á t n í ch dotací Vždyť nějakou tu tisícovku doktorů a různých inženýrů si bezproblémově dovezeme na zelené karty ze světa.A bude jim k tomu stačit jen jazykový kurz češtiny. |
Kolma Puši 9.9.2007 18:47Re: Re: Chudí duchem? ale kdepak - člověk, který se nepachtí po tom, aby měl víc a víc a víc |
Kopretina 9.9.2007 18:47Re: Re: Re: Re: Re: Kam to spěje No právě jsou to nářky těch co na vysokých školách učí. Sami říkají, že polovinu studentů by bylo třeba vyházet ovšem nikdo si to nedovolí měl by problémy |
Queribus 9.9.2007 18:45Zajisté můžete pí. Bobošíkovou kritizovat. Většinou je to oprávněná kritika. V TOMTO případě, zdá se mi, má ale pravdu. |
EW 9.9.2007 18:44Re: Re: Re: Re: Re:Já zapoměl, že máme hospody a webové diskuze plné odborníků. Ale za casu, kdy rodili Americane stali na spicce a vymysleli ty pocitace a radu jinych skvelych objevu, to jeste jejich skolni system vypadal jinak - to byla generace vyskolena v letech 50.-60. Pred reformou skolstvi, pred konstruktivismem, pred nucenou integraci, pred nahrazenim znalostniho vyucovani povzbuzovanim sebevedomi... |