5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Nenávist na internetu?

Řekl bych, že oni si spíše ani neuvědomují, že by konali něco trestného, anebo je jim to jedno. Průzkum, o kterém Anna Šabatová hovořila, neznám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Chrastina 2.11.2019 13:00

S tou náboženskou vírou máte pravdu, pane Szewczyku. Co je všem neznabohům po tom, kterému bohu si kdo věří, a tihle věřící na různá božstva si vymínili, že jim nikdo jejich víru brát nesmí. Po pravdě jim ji nikdo nebere, ale nechat si platit ze státní kasy na provozování své víry, a stojí nás to, nás daňové poplatníky stamiliony, je minimálně neslušné. Jde v tomto případě a nenávistný projev? Tož tak!!

J. Jurax 2.11.2019 14:14

Samozřejmě jde o nenávistný projev! Vždyť Vy napadáte skupinu osob spřažených nějakou vírou svatou, a je jedno, zda klimaalarmistickou, gender feministickou, levičáckou nebo islámskou, a na to jsou paragrafy!

V naší civilizaci můžete beztrestně napadat nanejvýš víru křesťanskou, za to Vás nezabanují ... :-) ... a snad ještě víru marxleninskou, ale to, jak se zdá, už dlouho nevydrží, levičáci se postarají.

K. Křivan 2.11.2019 15:34

Víra by měla zůstat tam, kde vznikla. Křestanství v Evropě, islám v arabské poušti.

J. Jurax 2.11.2019 16:15

Ano.

Ovšem křesťanství vzniklo jako odnož víry židovské v Palestině, tedy též mimo Evropu.

L. Písařík 3.11.2019 11:24

Nemáš pravdu, podle dějin vzniklo křesťanství v Římě, když vládci zjistili, že se ta víra docela hodí. Ale místo vzniku není tak důležité jako idea.

J. Jurax 3.11.2019 12:14

No, nejsem přes to expert, jsa ateista, bezvěrec a neznaboh, nicméně žil jsem v přesvědčení z četby získaném, že v Palestině.

A mimo jiného taky Wiki mi to potvrzuje - z ní cituji - "Křesťanství vzniklo z antického judaismu na území Palestiny, kde Ježíš působil. Toto působení, počátky a základy křesťanství zachycuje Nový zákon, který spolu s židovským Starým zákonem tvoří bibli, základní posvátnou knihu křesťanství." - konec citátu.

J. Kanioková 2.11.2019 18:09

Ano, souhlas..

F. Kusák 2.11.2019 10:29

Ve dvacátých a třicátých letech v Německu nebyl internet a přesto tam vznikl nacizmus a Hitler se dostal k moci. Proč asi? Na vině nebyla demokracie, ale neochota dlouhodobě řešit hluboké a společnost deformující problémy. Takže žádné zákazy projevu to nevyřeší, ale odvaha vidět nebezpečí a nalézat řešení. A v tom spočívá podobnost mezi předválečným Německem a současností (a nejen s ním).

R. Szewczyk 2.11.2019 10:36

Hitler se dostal k moci, to je další fenomenální objev, který přepíše dějiny,

P. Pepax 2.11.2019 11:12

Souhlas, nenávist na Internetu je pouze virtuální a politikům jde pouze o cenzůru a omezování svobody slova.

J. Vintr 2.11.2019 11:37

Hitler (přesněji řečeno ti, kteří za ním stáli) se dostal k moci, protože se hodně lidí nechalo zblbnout nacistickou ideologií, kterou on sugestivně hlásal. Něco podobného se dnes děje s klimaalarmismem a jeho propagátorkou Gretou.

K. Křivan 2.11.2019 15:27

Hitler se dostal k moci, protože slíbil víc než celá demokracie před ním, a během svého prvního roku splnil velkou část svých slibů. Byl prostě schopnější než výmarští politici.

K. Křivan 2.11.2019 15:32

Bohužel, že je všehoschopný ukázal až když bylo pozdě, až když si koupil srdce a mozek absolutní většiny Němců.

J. Vintr 3.11.2019 1:31

Hitler osobně nic nedokázal. Byl to nevzdělaný primitiv a psychopat. On jen dokázal svým "kouzlem" ovlivňovat davy. To ostatní zařizovali jiní. Podobné je to u Grety. Jen místo nenavisti k Židům hlásá nenávist k oxidu uhličitému a skrze ni i k těm, kteří ho produkují. Tohle je mnohem širší obvinění a může být použito k čemukoliv. Představte si třeba takovou sci-fi, kdy uhlíková policie dělá razie na lidi, kteří za sebou zanechávají uhlíkovou stopu ....

P. Flener 2.11.2019 9:58

Ano, souhlasím, že to vše signalizuje vážnější problémy ve společnosti. A nejsou to problémy jen české, ale globální. Je to komplex problémů souvisejících s naší dobou a s degradací morálních a kulturních hodnot. Proto je internet jen jedním z míst, kde se poměrně snadno emoci veřejnosti ventilují. Kořeny jsou velmi hluboké a začínají u mizející křesťanské víry a s ní spojených tradičních hodnot ať se to někomu líbí, nebo ne. I náboženská víra vznikla m.j. z těchto důvodů. Tu nikdo ničím jiným zatím nenahradil. Na penězích a konzumu svět stát nemůže a život dnešních lidí, který je bojem o to kdo má víc, kdo má lepší auto, kdo má lepší dům, kdo má větší pravdu vede jen hlouběji do pekla. Řešení je složité a zatím nikdo neví jak prakticky na to jít. Pravdou je, že vyústěním může být nějaká katarze a válečné konflikty. To situaci do jisté míry zklidní a po čase začne vše znovu. To je úděl lidstva. Věčný mír a láka všech ke všem je jen hezká iluze.

J. Vintr 2.11.2019 9:44

Asi nikdo nechápe, že to s tou nenávistí je jen záminka pro zavedení cenzury na internetu (i jinde) a možnosti kriminalizace nepohodlných názorů. Už se to děje a bude hůř a hůř.

P. Pepax 2.11.2019 11:14

Naprostý souhlas.

K. Křivan 2.11.2019 9:15

Nenávist je jen reakce lidí, kteří se nemohou bránit zlu. Odstraňovat musíme zlo a ne reakci na něj.

F. Kusák 2.11.2019 10:29

Souhlas

J. Jurax 2.11.2019 13:53

Ne vždy.

K. Křivan 2.11.2019 9:13

Existenci člověka zajistí pouze jeho redukce na 5%. Svět je totiž asi dvacetkrát přelidněný.

J. Svoboda 2.11.2019 10:06

Začněte u sebe, chytráku.

Pěkný den.

F. Kusák 2.11.2019 10:31

Ovšem, ale jak na to. Bože chraň nás dalších holocaustů.

J. Jurax 2.11.2019 14:17

Ano.

A jakou účinnou a pokud možno rychlou a taky levnou metodu k dosažení Vámi deklarovaného cíle byste doporučil?

K. Křivan 2.11.2019 15:20

To popravdě řečeno nevím. Začal bych zastavením veškeré potravinové pomoci Africe. Ani zrnko pšenice do Egypta, do ostatní Afriky, .... kastraci všech černochů a začit s tím hned po narození, ... V Indii politiku jednoho dítěte, jako kdysi v Čině, Vratit vše černé domů do Afriky... i když se už v Evropě narodili,.. Cik ánům ani korunu, kterou by si nevydělali prací, ...

Je toho moc, co teď děláme špatně a co musíme dělat správně. Jinak lidstvo nepřežije.

J. Jurax 2.11.2019 15:54

No jo ... a jak byste prosadil, aby Vaše jistě bohulibé názory mohly být realizovány? Nebo aspoň aby o nich někdo vážně uvažoval? Tedy pokud by Vás nezavřeli hned jak byste s nimi veřejně vyrukoval ...

Protože tohle by patrně řádově předčilo nacistické koncentráky s holocaustem se stalinskými gulagy dohromady.

K. Křivan 2.11.2019 16:16

Já bych to tak tragicky neviděl.

1. Zastavení veškeré potravinové pomoci Africe. Většina bělochů by tleskala.

2. Nebo v Indii politiku jednoho dítěte Když to šlo v Čině ?

3. Cik ánům ani korunu, kterou by si nevydělali prací, ... po tom volá většina Čechů.

Při správném výběru by bylo zbylé lidstvo v průměru mnohem inteligentnější a vzdělanější než je dnes.

J. Jurax 2.11.2019 16:38

Hezký.

Akorát Vám z toho vypadla ta prvé navrhovaná povinná kastrace černochů hned při narození.

A jinak - Indie a třeba taky Bangladéš si mohou jistě předepsat politiku jednoho dítěte a snad ji i realizovat. Je ale stěží představitelné jim to oktrojovat zvenčí.

Zastavení veškeré potravinové pomoci - snad by i možná většina Evropy tleskala, byť si tím opravdu jist nejsem, nicméně vládnoucí elity si tohle nikdy nelajsnou. Ono se tam vyváží potravinové přebytky za peníze daňových poplatníků, což umožňuje jejich výrobcům vydělat.

Vrátit všechny černé domů do Afriky ... nejde jenom o černé, taky o moslemíny rasy bílé. A tohle by bylo právně spletité, a pokud by se to chtělo rozseknout silou, byla by z toho v Evropě občanská válka a co by bylo v Africe ...

No a pak je tu morální stránka věci ... na morálku se dá jistě zapomenout, je-li to nezbytné, ale to by muselo být podstatně hůř než dnes, aby to prošlo ...

V. Vérosta 2.11.2019 7:34

Jsem na fb v mnoha skupinách a zdá se mi, že té nenávisti dost ubylo, protože většinou rozumní správci skupin takové trolly vyřadí a nejdnou je tam drtivá většina příjemných a zábavných lidí.

J. Tulejová 2.11.2019 8:06

Kdo je to ten "rozumný správce skupin"? Byla jsem na FB, mnozí spravedliví vulgárně nadávali prezidentovi /ovar byla nejslušnější nadávka"/, premiérovi, přáli jim smrt a nestalo se nic. Já jsem nikdy nepoužila vulgárního výrazu, přesto jsem byla vyloučena z řad uživatelů FB, není odvolání, není vysvětlení a cítím to jako omezování osobní svobody. S tím "rozumným správcem skupin" bych si ráda pohovořila.