29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Jak chápu úctu ke svobodě

Já jsem se demonstrace, která 17. listopadu 1989 vykročila z Albertova, osobně zúčastnil, tak vím, že ten den žádný komismus nepadl a drtivá většina občanů Československa se druhý den probudila do úplně stejné reality husákovského režimu jako kterýkoli den předtím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 23.11.2016 11:00

Ano, mnozí dělníci (ne všichni, viz Škoda auto) na

ekonomickou transformaci doplatili, což ale NEBYLA vina Klause ale Pravdy a lásky. To oni zavedli systém, kde se tisíce lidí živí tím, že v různých "neziskovkách" podlamují ekonomiku. Stav našeho stavebnictví je nejviditelnějším důsledkem jejich činnosti!

J. Schwarz 23.11.2016 10:56

Re: Pane Jakle

Tohle je pěkná sofistika... člověk, který pro jiný názor nikoho nezabil, neokradl, ani ho nezotročil, tak ten zaprvé vůbec nemusí být slušný a zadruhé nemusí mít o svobodě ani Ahnung. Většina podporovatelů totalitních ideologií OSOBNĚ nikoho nezabila, neokradla ani nezotročila, ale učinili tak KOLEKTIVNĚ! Nebo si myslíte, že když budu HLASOVAT třeba pro nápad aby byl všem zabaven majetek nad 5 milionů a aby každý dostal zdarma od státu elektromobil nebo kolo tak nebudu lotr, nikoho jsem neokradl ani nezotročil? Když si najmu vraha tak taky OSOBNĚ nestřílím a přesto mne těžko nazvete slušným člověkem.

J. Laták 23.11.2016 10:41

Re: Pane Jakle

Ano, je to zřejmé, ničím. Slušný člověk, který pro jiný názor nikoho nezabil, neokradl, ani ho nezotročil, tak ten má o svobodě jasno. Ale kázat vodu a pít víno, milý pane, takových už tady bylo.

S. Donát 23.11.2016 10:35

Re: Používaný model demokracie vede k totalitě a nesvobodě.

Ano, souhlas. Před pár dny o tom byl moc pěkný článek z klávesnice pana D-FENSe.

http://dfens-cz.com/demokracie-a-svoboda/

S. Donát 23.11.2016 10:34

Re: Krásný.

Ano, na tom něco bude :).

P. Lenc 23.11.2016 10:27

Re: Krásný.

Dovolím si jemně nesouhlasit. K tomu být hulvátem nepotřebujete vulgární výrazy.A v tom je Rudolf mistr.

P. Han 23.11.2016 10:27

Re: Pane Jakle

Tak zkuste sám aspoň naznačit, čím byste svobodu nahradil. A nebo ne, nemusíte. Je to zřejmé.

J. Laták 23.11.2016 10:24

Pane Jakle

Váš poslední odstavec o úctě ke svobodě je moudrost sama. Jako bych slyšel Václava Klause. On přece své funkce nikdy nechápal jako privilegia, ani jako trůn svého ega. Jeho technologie myšlení byla vždycky nadčasová. Jedině ON a Vy, přičinlivý Brouk Pytlík, jste uměli rozebrat vždycky všecko tak dokonale, že to harampádí už nedá nikdo dohromady.

P. Han 23.11.2016 10:12

Re: Ten poslední odstavec

"... přestaňte své zcestné představy vnucovat jiným a ničit tím svobodu."

Pan Jakl komentuje, nevnucuje. Svá slova zkuste vztáhnout spíš na sebe. Ničit svobodu vlastním názorem? O jakou svobodu pak jde? Svobodu držet hubu a poslouchat vaše šplechty? To už jsme tu měli.

P. Zdenek 23.11.2016 10:11

Re: Používaný model demokracie vede k totalitě a nesvobodě.

Každý model demokracie vede k nesvobodě a totalitě. Demokracie je pouze totalita většiny.

Benjamin Franklin: Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.

S. Donát 23.11.2016 9:45

Re: Ten poslední odstavec

Já tedy vnímám reakci pana Brzáka jako velmi adekvátní k Vašemu tvrzení o ničení cizí svobody.

S. Donát 23.11.2016 9:43

Re: Krásný.

Dovolím si jemně nesouhlasit. Pan Rudolf sice píše věci, se kterými nesouhlasím téměř vždy, ale aspoň se nevyjadřuje jako dlaždič po osmým pivu.

P. Rudolf 23.11.2016 9:37

Re: Ten poslední odstavec

Určitě by vám prospělo, kdybyste se naučil číst. Pak by byla naděje, že se vám podaří rozeznat rozdíl mezi vlastním tvrzením a reakcí na tvrzení někoho jiného. I když, ve vašem případě...

K. Janyška 23.11.2016 9:35

Používaný model demokracie vede k totalitě a nesvobodě.

Nezohledňuje to, že ve skutečnopsti je lidský svět spontánním řádem a že životy jednotlivců vede soukromé právo, a to jsou jeho hlavní pravidla. Ve většiny, a pokaždé jiná. Doučte se to konečně, autore... Dzp.

K. Frauknecht 23.11.2016 9:17

Re: Nejtěžší je dokázat akceptovat

Že Vy patříte k tomu hloupému, buranskému venkovu? Smolibá hovada? Oni přece nejlíp ví, co je právě pro Vás nejlepší, koho volit a do koho kopat. Takže šup, zpátky do vohrádky a moc nevykukovat :-))).

K. Frauknecht 23.11.2016 9:12

Re: Krásný.

Buďte bez obav, však se brzy objeví. Do té doby jí zodpovědně zastupuje Rudla & comp. :-)).

D. Polanský 23.11.2016 9:12

Nejdřív bych se odtajnil

Přece jste demokrat, nebo ne?

D. Polanský 23.11.2016 9:10

Nejtěžší je dokázat akceptovat

volbu většiny když mám jiný názor, viz např. Zeman. Jenomže bez tohoto pochopení nejsem demokrat, jenom uřvané a samolibé hovado.

R. Brzák 23.11.2016 9:02

Re: Ten poslední odstavec

Je Vaše svoboda ničena jakýmikoliv slovy kohokoliv druhého? Pak nejste nic, než slova, Vy sám. Protože svobodu v systému, kde platí slova svoboda, ničí činy - a to činy převážně těch, kteří mají moc nad druhými (byť jim ji ti druzí sami odevzdali). Největším ohrožením svobody je totiž moc státu.

23.11.2016 9:01

Re: Pravdu máš, autore. Jen do dneška nevíš, kdo a proč

Kvalifikovaný dělník, patřil vždy do střední třídy společnosti. Ale také to chvíli trvalo, než se vypracoval.

S. Donát 23.11.2016 8:45

Re: Krásný.

Ano :). A další radost, když člověk ví, že sem nepříjde zvracet SBH, neb jí smázli další účet :)

S. Donát 23.11.2016 8:43

Rád podepíšu každé slovo

Poslední větu předposledního odstavce bych i dvakrát červeně podtrhl :)

K. Frauknecht 23.11.2016 8:40

Krásný.

Je radost, když to má někdo v hlavě takhle srovnaný (na rozdíl od mnohých, zde se prsících :-)).

S. Donát 23.11.2016 8:40

Re: Pravdu máš, autore. Jen do dneška nevíš, kdo a proč

Ano, souhlas. Ale šikovný řemeslník se má dnes dobře, moc dobře. Jenže moc lidem se rukama dnes makat nechce. Všichni by něco nejraději organizovali, nebo kšeftovali...

P. Jansky 23.11.2016 8:37

jakl ztratil pamet

17. listopadu zaclo velke vreni .. 18. listopad a dalsi dny eskalovaly v sametovou revoluci.. tak se rikalo prevzeti moci od komunistu.. ze tu revoluci klaus s jaklem a dalsimi ukradli je uz jina kapitola

M. Valenta 23.11.2016 8:22

Věty

Všechny demokratické režimy..... a mít úctu ke svobodě .... by si v IVK měli ráno před nástupem do práce, než zase začnou zlehčovat význam 17. listopadu, rozkládat EU a vychvalovat Rusko, AfD, Zemana a spol., alespoň stokrát zopakovat.

E. Erat 23.11.2016 8:21

Re: Pravdu máš, autore. Jen do dneška nevíš, kdo a proč

Před rokem 89 byli dělníci občany prvé kategorie. Jsem dělník, kdo je víc. Pamatuji si, že obkladači brali v našem stavebním podniku více než inženýři. Naštěstí se po roce 89 stav obrátil do normálních kolejí. Tak jak je tomu všude v civilizovaných zemích. Ale, i dnes si šikovný dělník může vydělat slušné peníze. Ale, už není privilegovanou vrstvou. Ona se vůbec ta minulá umělá "šlechta" taxikáři, zelináři, řezníci atd. zcela rozpadla, a skončila na smetišti dějin.

P. Rudolf 23.11.2016 8:05

Ten poslední odstavec

si Jaklíčku vytesejte na zeď vašeho, kremlem financovaného sídla na Hanspaulce a přestaňte své zcestné představy vnucovat jiným a ničit tím svobodu.

Z. Rychlý 23.11.2016 7:17

Re: Pravdu máš, autore. Jen do dneška nevíš, kdo a proč

Sedni za volant, hoď tam jedničku a odpal anonyme.

23.11.2016 5:50

Pravdu máš, autore. Jen do dneška nevíš, kdo a proč

vás tenkrát dovedl na tu Národní třídu. A nejsi schopen přiznat ( tak jako ta dnešní pražská kavárna ), že nebýt dělníků z dnes jichž zaniklých továren ČKD a dalších, kteří přišli na Václavské náměstí, tak se nic dodnes neslavilo a všechno bylo jinak. A odměnu za to dělníci dostali, během chvíle, se stali lidmi druhé kategorie, což trvá dodnes.