3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

RODINA: Tradiční manželství musíme ochránit

Česko je ve víru pokrokářského politického a mediálního lobby namířeného proti tradiční rodině. A v těchto horkých dnech se kolem toho rozpoutala intenzivní veřejná diskuze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kocián 23.7.2023 8:30

Nejen dnešní - Shakespeare svoje díla psal tak, aby vyhověla požadavkům korektnosti své doby (jinak by ho vzteklý dav hodil do Avony nebo do Temže). Ale přepisování kteréhokoliv autorského díla je svinstvo.

M. Pivoda 22.7.2023 11:34

Mobilní telefon pro všechny už dnes existuje. Jde o levné technologické řešení pro každého občana.

Možná, že by se technologicky dalo vyřešit i manželství pro všechny. Sexroboti? Kvalitní sexrobot (s AI) prý dnes stojí kolem 200 tisíc Kč. Průměrný důchod je prý jen kolem 20 tisíc Kč.

Získal jste státní dotaci na solární panel, nebo na sextobota? Co bylo snazší?

Z. Koutecký 22.7.2023 8:55

Samozřejmě, že je to absurdní, ale celá dnešní doba je absurdní.Vždyť už se přepisují i díla Shakespeara, aby vyhověla požadavkům korektnosti.

L. Písařík 22.7.2023 7:48

Mohu potvrdit, nacházím se právě v době mezi druhými a třetími zuby. Znáte tu o Puškin - Fuškin ?

M. Kocián 22.7.2023 5:35

Zvlášť když pojmenování máma a táta (dada) vzniklo z prvních zvuků, které dítě obvykle vydá. Mysleli zákonodárci i na to, jak děti naučí žvatlat "rodič" a počítat? Osobně bych se přimluvil alespoň za vypuštění toho "r", bez zubů se to vyslovuje těžko.

M. Kocián 22.7.2023 5:32

Abyste se v té mlčící většině nespletl. Hlas lidu sice je hlas boží, ale kdo stojí o další potopu nebo rány egyptské?

Š. Formánek 22.7.2023 0:12

Gejové jsou živé štíty feministické revoluce, tedy procesu degenerace západu, který sám sebe vímá jako pokrok.

Š. Formánek 22.7.2023 0:10

Souhlasím s autorem, že se musí všichni normálně uvažující lid bez ohledu na svůj sexuální život a preference spojit proti neobolševikům.

Na druhé straně, představa, ež jde o nějaké záměrné rozrušování instituce rodiny, sorry jako, to mi zavání paraniou. Ono je ot dost blbé tak, jak to je. Klidně bych mohl přidat vlastní theologickou paranoiu, ale to je zbytečné.

No passaran. Tyhle úchylné zákony prošly právě v zemích, kde neměli bolševismus. To je naše zkušenost absurdity komunismu, o které mluvil Orbán.

Š. Formánek 22.7.2023 0:04

Souhlas, jinak ty debily id té mentální onanyje neodtrhneme.

P. Szirotný 21.7.2023 21:35

Tady by se hodilo závazné referendum. Nechat rozhodnout mlčící většinu a jednou pro vždy by bylo "vymalováno". Poslanci by se tak mohli věnovat důležitým záležitostem.

J. Jurax 21.7.2023 20:32

Ano.

To je taky diskriminace. Pryč s ní! Nějaký pochod hrdosti pod záštitou našich předních politiků by to chtělo.

Myslím, že jestli naši zákonodárci odkejvají ono manželství pro všechny, bude tohle další postupný cíl našich progresivních spoluobčanů; jen malé rozšíření již probourané díry v opevnění.

J. Kindl 21.7.2023 19:44

Evropa mimo Ruska stojí na židovsko- křesťanských základech.

R. Toman 21.7.2023 19:28

Jenomže ono to opravdu není manželství pro všechny. Jenom manželství pro devianty. Např. dokor Rarth měl paraelní vztah kromě manželství. Nic chvályhodného, ale takto žije řada lidí.A těm není umožno mít dvě a více manželek či manželů.

J. Kindl 21.7.2023 19:27

Římské právo pokládalo manželství za občanský svazek, avšak nikoli ve smyslu nějaké smlouvy sdílení společné domácnosti, jak napovídá název tohoto svazku – matrimonium – mateřství. Manžel a manželka se zavazovali ke společnému životu, zahajovali existenciální přechod z jednoho stavu bytí do jiného, v němž budou nejdůležitějším prvkem děti. Tato představa definovala společenský status instituce manželství bez ohledu na to, že se mohla vyskytovat neplodná manželství a manželství mezi partnery v poprodukčním věku.

J. Jurax 21.7.2023 19:15

Jo.

Ovšem tu holčičku neměla s lesbou, nýbrž z heterosexuálního styku. V době, v níž se seriál odehrává se u nás ještě asistovaně nereprodukovalo.

J. Jurax 21.7.2023 19:07

Zkuste gúglit. Wikipedie není jediným zdrojem poučení. A anglicky jistě umíte, překladače Vám tudíž netřeba.

J. Jurax 21.7.2023 19:06

Zkuste gúglit. Wikipedie není jediným zdrojem poučení.

J. Jurax 21.7.2023 19:03

Inu, evropské právo je pružné. Tu matení pojmů tvrdě zapovídá, onde je naopak vynucuje. Podle toho, kdo zatahá za nitky a zda zastává správnou ideologii. To je jedna z evropských hodnot.

J. Jurax 21.7.2023 18:56

Jistě je tuna hetero manželství která nejsou tradiční rodinou; přesto evidentně je rovnítko mezi slovem manželství a tradiční rodinou. Ona Vámi zmíněná tuna je jen výjimkou potvrzující pravidlo.

Ovšem stejnopohlavní svazek dvou homosexuálů tradiční rodinou není a z principu nemůže být vůbec nikdy. Tudíž ani nemůže plnit její roli.

J. Jurax 21.7.2023 18:46

Jistě.

Ovšem stejnopohlavní svazek dvou homosexuálů jím není a z principu nemůže být vůbec nikdy

J. Jurax 21.7.2023 18:41

Naše civilizace je řeckořímská i židovskokřesťanská s občasnými stopami i jiných civilizací.

J. Jurax 21.7.2023 18:39

Inu, oba póly nepředstavují nejhorší možná východiska. Jen jeden pól je ten ne-li nejhorší, pak aspoň hodně špatný s možností přechodu k ještě horšímu.

Spíš bych - mám-li tedy symbolicky a květnatě - řekl, že jde o boj dobra se zlem, byť zlem jistě pokrokovým až progresivním. To zlo je ono "manželství pro všechny". A kompromis zde není možný - tu zrůdnost nazývat manželstvím něco jiného než svazek muže a ženy - pokud možno nepřeoperovaných - lze buď uzákonit nebo zamítnost.

J. Jurax 21.7.2023 18:19

Souhlas.

Ovšem s blbostí našich zákonodárců nutno počítat jako s faktem, takže nevylučuju, že se tahle obřími peachovina "manželství pro všechny" prosadí.

L. Písařík 21.7.2023 17:34

Chybí údaj, kolik rodičů dětí narozených mimo manželství žije spolu v partnerském svazku a kolik žije pouze s jedním rodičem. Možná by se ukázalo, že těch druhýchdětí je menšina, což asi respondent ukázat nechtěl. Zkuste svého otce oslovit Rodiči č. 1 - nezní to nějak podivně - běžné je tati (mami pro rodiče 2),

J. Rejzek 21.7.2023 16:24

Co furt máte s tou židokřesťanskou civilizací. Tato nomádská náboženství včetně islámu způsobovala a způsobují nejvíce rozbrojů po světě. Naše civilizace je řeckořímská. Filozofové , básníci, spisovatelé, umělci, to je odkaz Řeků. Z toho čerpáme do dneška, stejně jako z římské techniky, zákonů, hygieny, diplomacie a válečnictví. Křesťanství způsobilo v Evropě zvrat a zastavilo její vývoj na staletí.

Pokud jde o morálku, tak si v Bibli přečtěte, jak to dcérky starého Lota udělaly, aby" sémě jejich otce zůstalo zachováno". A to byly z celé Sodomy-Gomory nejslušnější.

V. Mokrý 21.7.2023 14:42

;-):-)R^

M. Vlasák 21.7.2023 14:23

R^R^R^

Z. Koutecký 21.7.2023 13:58

Diskuse k problematice "manželství pro všechny" byly v Poslanecké sněmovně dlouhé a bouřlivé. Nakonec dospěli poslanci k závěru, že problematika je složitější než si původně mysleli a bude zřejmě nutno zasáhnout do dalších zákonů, či vytvořit nové. A přerušili jednání s tím, že ustaví nějakou komisi, jak se v takových případech bezradnosti obvykle dělá. Problém totiž, kupodivu, komplikují záležitosti týkající se zejména dětí. Bude zřejmě nutno nahradit pojmy "otec" a "matka" neutrálními pojmy jako třeba "rodič 1" a "rodič 2", vyřešit legislativně postavení "náhradní matky", případně upravit právo dětí znát svoje biologické rodiče atd. Děti jsou totiž na celém tom sporu nejdůležitějším prvkem z hlediska budoucnosti, to pochopili už i poslanci. Tradiční manželství není z hlediska péče o děti nijak ohroženo, stejně se už dnes polovina dětí rodí mimo manželství. Časem jistě i ony pochopí, že otec i matka jsou jen pohádkovými pojmy jako třeba drak a víla.

L. Písařík 21.7.2023 13:44

Souhlasím, mnohým by prospělo zavedení módy skákání do studny.;-D

L. Písařík 21.7.2023 13:41

Jsa donucen v tom systému žít, pamatuji heslo: JEŠTĚ DNEŠNÍ GENERACE BUDE ŽÍT V KOMUNISMU. Dnes, ve věku 80+ jsem nesmírně rád, že se tak nestalo a každý si může žít tak jak může, chce a umí.R^