24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

PROPAGANDA: Kremlomilci v argumentační nouzi

Čas od času dostanu do pošty politické sdělení „z druhého břehu“. Nikoli ze záhrobí, ale zpoza linie, za níž se to hemží kremlomilci. Nejnověji jsem se dozvěděl, že Charta OSN povoluje ruskou agresi proti Ukrajině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 10.7.2022 12:49

Aha. Potom nechápu smysl tohoto předstírání diskuze. Přeji Vám pěkný kartous.

J. Černý 10.7.2022 13:39

Kdo to povolil?

D. Laurencikova 10.7.2022 15:33

.... A "kdo je nacek a komundira urcujeme MY, STRANA"! ;-) To uz tady vsechno bylo, pane Novy.

P. Hák 10.7.2022 11:45

Jinak výraz "ruský nacismus" je výmysl propagandy, protože nacismus je založen na rase, což v mnohonárodnostním Rusku ani nejde.

To je právě ten postup, kdy se nemilému jednotlivci/straně/státu dá nějaká nálepka a pak se urputně používá, protože umožňuje druhého vykreslit jako absolutní zlo. Já netvrdím, že Rusko je demokratický stát, ale nacismus je prostě něco jiného. Stejně tak není nacistickým státem člen NATO Turecko, vraždící naše spojence Kurdy, nacistickým státem nejsou USA i přes bombardování domorodých vesnic ve třetím světě, nacistickým státem není nám milá Saúdská Arábie i přes válku v Jemenu atd. atd.

Současná propaganda tím zcela devalvovala slovo "nacismus".

T. Novy 10.7.2022 12:29

Lžete. Nacismus je nacionální socialismus. Ten se pěkně v současném rusáckém blbostáně povedl. Jak za Hitlera.

Rasismus s tím nemá nic, ale vůbec nic společného.

P. Hák 10.7.2022 13:03

No a přesně o tomhle píšu v příspěvku o plivání. Když se někdo uchýlí se k nadávkám, je to pro mne znamení, že by pokračování bylo ztrátou času, a končím.

J. Černý 10.7.2022 13:42

Nacionální je založeno na rase, národu, jazyku. A co americký koresponfecni blbostán je založen na čem? ? LGBTQ+

D. Laurencikova 10.7.2022 13:59

R^

D. Laurencikova 10.7.2022 14:08

Co jsou "neuspechy Demokracie"? Jeji uspesny pokus, sama sebe odrovnat a umlcet kazdeho, kdo proti tomu protestuje? Oznacit nekoho za komunistu, protoze ma kriticky pohled na Ukrajinu, je primo slabomyslne. Tady opravdu radeji vahejte. ;-)

V. Podracký 9.7.2022 18:58

Nebýt svobodné informační scény na internetu, jsme jako v komunismu. Nevíme nic. Dezinformace je především na našich hlavních sdělovacích prostředcích. Samozřejmě, že v otevřeném prostoru se najde všechno a proto lze argumentovat, jak je ta svobodná scéna špatná.

V. Čermák 9.7.2022 19:08

Současná propaganda ČT a hlavních sdělovacích prostředků je srovnatelná s dřívější Propagandou za komoušů. Pořád je to ale lepší, protože o tom zatím nemusíme mluvit potichu v soukromí. Ale trend se zhoršuje...Rv

J. Vintr 9.7.2022 19:37

Za bolševika ovšem nebyl internet.

V. Čermák 9.7.2022 19:40

Nebyl, ale zatím si pro nás ještě nepřišli. Rv

J. Vintr 9.7.2022 19:45

A také neměli počítače, které dovedou zpracovávat obrovské množství dat. Těch pár tisíc estébáků toho nemohlo moc stihnout. Abyste rozuměl, já si myslím, že už jsme nebo směřujeme k horší totalitě, než byla za bolševika. Právě kvůli těm šmírovacím technologiím a hlavně kvůli tomu, že ta totalita má globální rozměr.

P. Hák 9.7.2022 20:19

Ano. Možnosti kombinace totality s elektronikou jsou děsivé.

I. Širůček 10.7.2022 11:32

Jak jste přišel na takovou blbost?

J. Karza 9.7.2022 14:34

Ve vztahu k OSN není pravda, že by "Ukrajina figurovala jako nedílná součást Sovětského svazu." Ukrajinská SSR byla totiž zakládajícím státem OSN. Je zábavné, když ignorant začne poučovat.:-)

J. Karza 9.7.2022 14:42

Stejskala nezakazovat!;-D

V. Čermák 9.7.2022 19:26

;-D

P. Diviš 9.7.2022 16:15

Ukrajinská SSR byla totiž zakládajícím státem OSN a fungovala jako nedílná součást Sovětského svazu.

:-P

P. Sura 9.7.2022 22:31

Jo, jako součást SSSR (CCCP).

J. Kostelanský 9.7.2022 12:33

Před čtvrtstoletím, když chtěl i v Česku dobře známý slovenský premiér Vladimír Mečiar dát na veřejnost nějaký "toxický" dokument, aniž by musel zveřejnit jméno autora, tak jednoduše prohlásil, že to "ráno našel na stole". Myšleno na jeho stole v jeho kanceláři.

Doba je teď modernější. Když pan Stejskal (ne)chce uvést původ nějakého obskurního dokumentu, tak napíše, že to našel v (elektronické) poště...

P. Hák 9.7.2022 12:46

Ten mail skutečně chodil. Já to mažu kvůli virům, ale známá to čte a poslala mi snímek obrazovky.

J. Kostelanský 9.7.2022 12:21

Původně jsem chtěl napsat takovou klasickou omáčku, ale rozhodl jsem se pak jinak. Jako důkaz té "argumentační nouze kremlomilců" uvádím 3 kanály, které sleduji takřka denně.

Ten první provozuje provozuje dopravní pilot a prý je to Ukrajinec, ale moc se mi to nezdá. Když totiž vyslovuje názvy ukrajinských měst a vesnic, tak s tím má trochu problémy. Ukrajinec, Rus nebo dokonce i Čech by s tím problém neměl. Hovoří anglicky. Když do diskuse napíšete něco, co se mu nehodí do krámu, tak je do to minuty pryč. A je jedno, kdy to napíšete. Proto si myslím, že to je nějaký server ukrajinské dezinformační jednotky. Ale mohu se mýlit. Může to být třeba server CIA. 😀

Tenhle kanál mám rád, protože mi poskytuje množství zábavy - něco jako americké sitcomy. Každou chvíli je na čem se zasmát... Ne že by to byla taková zábava, ale legrační jsou ty pohádky: jak ukrajinská armáda "úspěšně" odešla ze Severodoněcka, jak brzy Ukrajina opět dobude ztracená území atd.

https://www.youtube.com/c/RoadHomeMotorcycleVlogs

Pro vyváženost uvádím 2 "proruské" kanály. Vyváženost v tom smyslu, že té ukrajinské propagandy je všude kolem vrchovatě, takže 2 odkazy místo jednoho to trochu vyváží...

Tento kanál provozuje mladý Rus žijící na Floridě 😀: jeho komentáře jsou však podle mně nejvýstižnější. Pečlivě ověřuje jednotlivé zprávy z bojiště z více zdrojů, a až pak je zanáší do mapy. Už se mu stalo, že zprávy Rusů "nebo" Rusů na Twitteru se ukázaly jako fake. (tento odkaz ale není odkaz na kanál, ale jen na jedno z videí. www adresa je v azbuce a když jsem link chtěl zkopírovat, tak to nedělalo dobrotu. Kanál se seznamem videí se vám objeví, když kliknete na malou fotku toho chlápka vlevo dolu pod videem.)

https://www.youtube.com/watch?v=3g72QOkZbao

J. Kostelanský 9.7.2022 12:21

Další kanál má relativně dlouhé, ale na druhé straně podrobné komentáře s logickými dedukcemi. Specializuje se na posuzování konfliktu a zpráv z jedné i druhé strany z vojenského hlediska - jestli to může být pravda nebo ne. A když ne, tak proč.

https://www.youtube.com/c/TheNewAtlas

První a poslední kanál je angličtině, druhý v ruštině. Lze si samozřejmě zapnout i české titulky. Jestli to někdo neumí, zde je jednoduchý návod.

1. zapnout titulky na youtube - nejrychleji pomocí klávesové zkratky CTRL + C (jako captions = titulky) - objeví se titulky v té řeči, kterou se ve videu mluví

- někdy ta klávesová zkratka nefunguje, pak je třeba kliknout na bílé ozubené kolečko (nastavení) vpravo dolu. Jedna z možností by měla být Titulky: vypnuty. Klikem na tuto možnost titulky zapněte. Ne v každém videu však titulky jsou.

2. Tímto způsobem si ovšem zapnete titulky v řeči, kterou se mluví ve videu. Třeba si je ještě přepnout na české. Opět klikněte na to ozubené kolečko a teď by v menu měla být i položka "Automaticky přeložit", klikněte na ní a v seznamu si vyberte češtinu.

Pokud se budete snažit vyhledávat různé zdroje, které informují o válce na Ukrajině, tak youtube vám bude nabízet většinou jen ty prozápadní a proukrajinské. Doporučuji proto, že když najdete nějaký zajímavý kanál, dát si ho do záložek, aby jste ho příště nemuseli dlouho hledat.

V. Pokorný 9.7.2022 10:39

Podle mne ten článek svědčí, v tomto o trapnosti názoru pana Stejskala. A taky o názorech těch s jedinou pravdou. Fuj.[UA]

P. Diviš 9.7.2022 16:19

A taky o názorech těch s jedinou pravdou, třeba jistéhoV. Pokorného.

V. Čermák 9.7.2022 19:20

Zase jen Snaha. Pan Pokorný má Jiný názor, Jediný správný názor zaujímáte Vy. Chápete ten drobný rozdíl? Rozumíte? ;-D

F. Zrcek 9.7.2022 10:22

Putínkova válka na Ukrajině je nebetyčná ptákovina, která rozumově vysvětlit nejde. Pokud tam chtěl něčeho dosáhnout, tak si to svou speciální operací definitivně pokálel. Ale postsovětské tupé stádo bývalých krepostnych mužikov válku většinově bere se zbožnou úctou a odevzdaností jako jiná kremelská svinstva.

A putin jako řadový čekistický fízl, který se řízením osudu dostal do vrcholné politiky, musí teď své stádo krmit každodenně porcí tupé krvežíznivosti - zabalené do keců o výjimečnosti velkorusáckého národa, který musí osvobodit celý svět. Z toho couvnout nemůže, i když dostává putínii do čím dál větší izolace. Musí mu být jasné, že kromě vyčůránků, kteří na něm chtějí profitovat, ho nikdo nebere vážně.

Lavrov byl na G20 pro srandu králíkům, buď mu nadávali, nebo si z něj utahovali. A bude hůř a nejde to tajit do nekonečna. Tak je aspoň potřeba nacházet každý den stále nová pseudozdůvodnění putínkovy tuposti a čekistické paranoi, ber kde ber, třeba v OSN. S patriarchou Kirillem utvrzují své nešťastné nevolníky ve víře, že je to daň za výjimečnost a celý svět rusákům vlastně závidí. A nejvíc že jim závidí voždika putínka - vot on takoj dobryj, ljubeznyj, geroičeskij - ksindl...

J. Vintr 9.7.2022 14:19

To, že vám "rozumově něco vysvětlit nejde" není nic nečekaného. Ničím nic udělat nejde. A k vašim posměškům na adresu ruského ministra zahraničí, nebude to tak dlouho trvat a západní politici, kteří teď mají plnou hubu odsuzování Ruska, budou nejspíš jezdit do Moskvy s prosíkem, jestli by Putin nebyl takový dobrák a netevřel by znovu ty kohoutky s plynem a naftou, bez kterých se Evropa za pár měsíců kompletně podělá.