29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

PRÁVO: Zaměstnavatel nemůže nařídit testování či očkovánís

Objevily se případy svévole zaměstnavatelů, kteří vyžadují očkování či testování. Toto právo však nemají. Zaměstnanec může odmítnout testování či očkování, které není nařízeno Ministerstvem zdravotnictví, ale jen zaměstnavatelem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 6.9.2021 11:00

A u všech těch očkování neznáme dlouhodobé následky, vakcíny jsou podmínečně schváleny a podepisujete blanko šek, že následky jsou na Vaše triko.

O. Musil 6.9.2021 11:54

Jo, souhlas. Taky o nucení k očkování nepíšu, protože to je už dost sporné a chápu, že někdo může vakcinací odmítat. Firma má tedy pravidlo, že na pracoviště můžou jen očkovaní nebo "absolventi covidu" nebo otestovaní s testem ne starším x-dní. Takže nikdo není diskrimininován a podle mě to není ani nezákonné.

O. Uživatel 6.9.2021 8:09

Uživatel požádal o vymazání
L. Krupičková 6.9.2021 13:26

Tedy docela by mě zajímalo, jak by dotyčný pracovník dokázal, že se nakazil právě od kolegy v práci. ;-)

P. Hák 6.9.2021 7:07

Pravicově liberální pohled:

Zaměstanec má samozřejmě právo cokoli odmítnout a zaměstnavatel má samozřejmě právo jej na hodinu propustit z jakéhokoli důvodu nebo i jen tak. Takhle to praví liberálové a zvláště libertariáni snad celé roky prohlašují, ne?

R. Langer 6.9.2021 7:10

Ano, potom se ovšem na takovém zaměstnavateli dá u soudu vymáhat způsobená škoda.

Takhle to v demokracii funguje. ;-)

P. Dvořák 6.9.2021 7:36

Demokracie, která má šipku pouze z levé strany.

P. Hák 6.9.2021 17:45

Jaká škoda?

T. Kohout 6.9.2021 6:24

Pokud vážně "testování či očkování" nařídit nelze, je to vážná chyba. Bývaly doby, kdy ve veřejném stravování mohli pracovat jen prohlídnuté osoby. Nyní to již neplatí? V Americe ve firmě Boeing a jistě stovkách dalších taky mohli pracovat jen schválené osoby. A to i v 50. letech a v USA, naším vzorem.

R. Langer 6.9.2021 6:28

Ano, to platí. Lékař vám za dvě stovky dá takový papír, na kterém se píše, že jste zdravý. S očkováním to ale nijak nesouvisí, víme? ;-D

V. Mokrý 6.9.2021 6:23

A jsme u základu problému, který už dlouhou dobu vzniká/začíná už ve školkách a postupuje všemi stupni škol - právo a povinnost.

Povinnost i vůči sobě samým.

Jak přitom postupovat s těmi, kdo se nechce nechat očkovat, ale v případě nakažení a následného léčení, to bude hrazeno z pojištění ? Neměl by být neočkovaný připojištěn ?

R. Langer 6.9.2021 6:31

Ano, zrovna tak, jako by měl být připojištěn každý očkovaný proti chřipce proti neočekávaným komplikacím způsobeným jakýmsi nedostatečné otestovanýni vakcínami.

Máte ho? :-P

L. Hančar 6.9.2021 8:40

Sakra, koukněte na ostrá, nezfalšovaná data z Izraele: nejvíce nakažených mají po 2. očkování! Jděte k šípku s vaším pojištěním! Pojišťuji se pro své zdraví a ne aby moje prachy nějaké pěvecké skřehotající duo Vojbiš posílalo rovnou do Fajzru!

V. Braun 6.9.2021 8:51

Ano, koukněte se na ta data, dobrý popis je v článku v odkazu. Dozvíte se tam, že vakcína samozřejmě není perfektní, což ani nikdo netvrdí, ale stále má 90%ní účinnost proti těžkým případům. Osobně si půjdu pro třetí dávku hned, jakmile to bude možné.

https://www.cnbc.com/2021/08/30/israel-doubles-down-on-covid-booster-shots-as-breakthrough-cases-rise.html

J. Sedlář 6.9.2021 11:13

ANO! Povinnost i vůči sobě samým. Jak přitom postupovat s těmi, kdo chlastají, hulí, přejídají se, fetují, sportují, stresují se a způsobí si problém a následné léčení, to bude hrazeno z pojištění ?

Š. Hašek 6.9.2021 12:04

Trefná poznámka!!!

J. Sedlář 6.9.2021 17:51

A tázaný bude držet hubu a šoupat nohama. Tenhle dotaz jim tu jejich nevymáchanou tlamu a komančské myšlenky vždy spolehlive utne. ;-)

O. Musil 6.9.2021 6:11

Očkování nařídit opravdu nejspíš nelze, testování ale ano, interní směrnicí o ochraně zdraví na pracovišti. Stejně jako nošení přilby nebo rukavic. Předpokládám, že ani Koudelka nebude tvrdit, že používání ochranných prostředků nelze nařídit.

Š. Hašek 6.9.2021 10:12

Máte v tom značný čurbes!

P. Hatina 6.9.2021 6:09

Když ona ta situace jest mnohem složitější, protože se zde řeší pouze vztah zaměstnanec - zaměstnavatel, a navíc se už v závěru uvažuje pouze očkování, a nikoliv tedy současný stav "očkování a nebo opakované testy" (nemluvě tedy o těch co prokazatelně už covid prodělali).

No a když si tohle uvědomíme, tak zjistíme, že na řadě pracovišť musí být (a rovněž ze zákona, či jiných nařízení ) chráněny i jiné osoby.

Tudíž. třeba ve zdravotnictví, zařízeních pro seniory, ale i učitelé ve školách??, ale najdou se i další, zkrátka musí být zaměstnanci buď naočkování, nebo opakovaně testovaní, jinak je ani zaměstnavatel k výkonu jejich práce pustit nesmí. A copak?

V. Tichý 6.9.2021 4:19

Může ale propustit bez udání důvodů. Pokud trolové, jako Vy nepřestanou, tak byrzy ani nebude mít koho propouštět. Pak budete vinit Babiše. Už to tu bylo!!

R. Langer 6.9.2021 6:33

Jasně. Všichni umřete, protože to vaše slavné očkování je evidentně úplně na houno, a nebude koho propouštět, Svědku kovidův. ;-D

S. Donát 6.9.2021 0:32

U nás v práci je očkování samozřejmě dobrovolné. A je to správné, nelze nikoho nutit. Na druhou stranu zaměstnavatel má zájem na proočkovanosti svých zaměstnanců, takže nabídl dva dny volna každému, kdo se nechá očkovat. Hlavně proto, aby lidé mohli zůstat doma, mají-li takové ty klasické průvodní jevy (bolesti kloubů, teploty apod.). Testování už se nedělá, jen když se někdo dostane do kontaktu s nakaženým člověkem. Za mě rozumně nastaveno.

S. Donát 6.9.2021 0:35

Ještě komentář k poslednímu odstavci - jak jako vyhovět zaměstnavateli? Zaměstnavatel nařídit očkování nemůže, takže zaměstnanec se očkuje dobrovolně. Proč ta zmínka o odpovědnosti a ručení majetkem? To je naprostý nesmysl.

R. Langer 6.9.2021 6:34

Ni, moje kolegyně byla po očkování tři dny na neschopence, neudělalo se jí dobře... ;-)

J. Lukavsky 6.9.2021 7:41

"byla po očkování tři dny na neschopence, neudělalo se jí dobře..." no hrůza! Naše kolegyně ještě před nástupem očkování chytla covida, byla skoro měsíc na JIP a doktoři si jí chodili prohlížet neb nevěřili, že to může přežít. Medicína je volba menšího zla, žádný lék ani očkování, ani oparace není bez možnosti nechtěných příznaků, neúspechu či dokonce fatálního konce. Je to jen a jen o procentech. J.L. end