1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kiki 28.1.2008 10:48

Nevím

podle čeho se ten invalid  přiděluje. Někteří lidé sotva lezou a nemají nárok. Můj soused invalida vozí těžká kolečka s pískem , leze po stromech  a jezdí každý rok lyžovat do Alp. Přiznaný má plný invalidní důchod - je těžce nemocem. S čím stůně nechce nikomu říci má těch nemocí moc.

Alfons 28.1.2008 10:54

Re: Nevím

Když mu dochází pivo, dostává těžké epileptické, život bezprostředně ohrožující záchvaty. :-D

Alfons 28.1.2008 10:40

Modří obranáři-vylezte ze zákopů!

A pořádně to zde invalidům natřete. :-D A bijte je hlava-nehlava. Ti uvrhli naši ekonomiku do dluhů. 8-o 

Alfons 28.1.2008 10:31

Invalidi se zinvalidnili sami?

Pokud je mně známo invaliditu přiznává někdo jiný než invalida sám sobě. A do toho hnoje, tedy komisí a lékařů kde se přiznává invalidita se zase Bivoj Nečas bojí hrábnout. Troufá si jen na ty co se neumí bránit, ti za to můžou a s těmi Bivoj a ministersky certifikovaný bohatýr Nečas statečně zatočí.  ;-D 

Ladislav N. 28.1.2008 10:35

Re: Invalidi se zinvalidnili sami?

A co bys dělal, kdyby tě doktor uznal práceschopným? To by byl průšvih, co?;-P

ciric 28.1.2008 10:51

Re: Re: Invalidi se zinvalidnili sami?

Odešel bych na pracák a tam bych skončil, protože by mě žádný zaměstnavatel nechtěl. Nebo si myslíš, že po takových to  zaměstnancích všichni touží? Než něco vypustíš ze své hlavy tak prosím tě příště přemýšlej.

Realista 28.1.2008 10:29

MPSV i Nečas nejsou schopni donutit ústavy jít si pro peníze k postiženým. Tak nuťme postižené....

Zbytečné formuláře, kde bazírují na dodání a podmiňují nevyplacením dávek. Přesně se chovají dle hesla dej úředníku moc a vymyslí lejstro. Třeba takový formulář o aktualizaci osob pomáhajících. Pošlou ho mezi vánočními svátky a Silvestrem s dodáním do 8 ledna, když do 2.1. na úřadech nikdo neúřaduje. Kde si takový postižený tak nahonem sežene někoho na zařízení a vypsání, když je třeba slepý nebo na vozíčku? Nepošleš do 8.ledna, nebudou dávky. Nepřipadají vám všechny ty formuláře jako  řízená šikana, aby dávky stát nemusel vyplácet? Mimochodem, když porovnám, co musí nebo budou muset dokládat postižení lidé na výplatu dávky, aby si je nestrkali do kapsy v porovnáním s bohatými paušály našich poslanců, kteří na cestovné mají až 35000Kč a peníze strkají vyloženě do kapsy bez jediného zůčtování oprávněných nákladů dle zákona o cestovních náhradách, pak musím říci, že to co se děje směrem k oblasti postižených je sprostá šikana. Oni přece nemohou za to, že si neobjednávají ,, drahé služby" ústavů, když o nich často ani neví. Podívejte se na weby těchto ústavů a ukažte mi kolik jich tam má vyjmenované služby, které poskytuje s ceníkem a kolik jich má vůbec web. Nečas místo, aby takovým zatrhl dotace, nutí ty chudáky na francouzských holích a vozíčkách, aby své peníze utrácely v nesmyslně drahých službách, které jinde mohou dostat levněji. A řekněte mi proč? Proto, že ministerstvo nebylo schopné omezit dotace a nutit ústavy, aby si chodily pro peníze právě k těm postiženým, kterým je stát dává? Tam by si je totiž musely vydělat. A to je mnohem pohodlnější natáhnout ruku pro dotaci. Já chápu, že pak táhnout dvojí  systém je pro stát drahé. A tak se zase soustředil na místa menšího odporu. Na ty, kdož peníze dle svého doloženého zdravotního stavu prozkoumaného několika komisemi potřebují.Rv

Alfons 28.1.2008 10:23

Stát si posvítí

jako vždy hlavně na chudáky a na ty co se nedokáží bránit. Na ty co napáchali ekonomice škody za miliardy si Bivoj Nečas netroufne. Přehrabuje se klacíčkem jen na okraji hnojiště. Ale pořádně hrábnout do hromady hnoje si netroufá.  ;-(

Ladislav N. 28.1.2008 10:25

Re: Stát si posvítí

Ale jak ty sockomouše pozavírat? Poraďte? Jak sebrat důchody těm, co celý život za komunismu škodili lidem?

Táta 28.1.2008 10:38

Re: Re: Stát si posvítí

Vážený,pište k věci a ne kecy!!!

Kiki 28.1.2008 11:20

Re: Re: Stát si posvítí

Ten kdo bere dnes důchod a to jak starobní tak invalidní za komunistů dělat a tedy jim i sloužil. A tak by  všichni  důchodci se podle vás Ladislave ocitli bez prostředků a nezbylo by jim nic jiného než stát s nataženou rukou na náměstí.

Jura Jurax 28.1.2008 12:07

Re: Re: Re: Stát si posvítí

kdo bere dnes důchod a to jak starobní tak invalidní za komunistů dělat a tedy jim i sloužil. No, všichni ne, někteří rozvraceli režim zevnitř melouchařením a vekslem, nemluvě o rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. A ještě jiní byli bolševičtí aparátčíci ... :-D

Xury 28.1.2008 10:29

Re: Stát si posvítí

Jak to má Nečas, z postu ministra práce a sociálních věcí, udělat?

Alfons 28.1.2008 10:36

Re: Re: Stát si posvítí

Podá statečně a neohroženě regulerní podnět na všechny místa, která s tím mají co do činění. 8-o Přece má zájem na tom, aby byla státní kasa plnější a ukradené do ni navráceno. ;-(

Xury 28.1.2008 10:38

Re: Re: Re: Stát si posvítí

Jak byste si ten podnět tak asi představoval (opomíjím proč ten podnět nepodali soc.dem ministři, kteří jsou vám zjevně bližší) - něco jako chytejte zloděje, všude, kde to jde?

Alfons 28.1.2008 11:06

Re: Re: Re: Re: Stát si posvítí

Zase další co kličkuje, chytračí a oblbuje a vrací datum k praotcovi Čechovi, který zdejší marazmus způsobil a vleče se to do dneška.

-ferry- 28.1.2008 10:10

Milá Anko ...

... máte naprostou pravdu.Také já jsem invalida,zatím ještě ne na vozíčku,nýbrž jen o berlích.Přestože žiju sám,zatím se o sebe sám i postarám.Jak dlouho ještě to ale nevím ...

 Důchod mi zvedli o 350 korun.Teď mi odebrali "berličkovné" sto korun,záloha na elektriku zvýšena o 40,-Kč a televize o 15,- Kč.Takže už jenom o 200,- víc.Také je všechno dražší,ještě nevím kolik bude stát kebelová anténa,popelnicovné nám chtějí zvednout o 100% na tisícovku ...

 Na to berličkovné jsme už několik let museli předkládat paragony na nákup zboží ve výši ročního příspěvku.Zboží bylo taxativně vyjmenováno,zajímavé bylo,že boty ne,ale rukavice ano.Prý by mohl být jednonohý invalida,jednoruký ne ... Paragon na letošek jsem poslal loni v létě,příjem mi byl potvrzen.Leč vrácen mi nebyl,mám obavy,jestli nebyl zneužit - peníze vybrány a strčeny do vlastní kapsy.No,uvidím ..

 Politika je dnes už asi jediné řemeslo,ktweré se vykonávat beztrestně.Pokud se to nezmění,budou na tom lidi čím dál hůř ...

Ladislav N. 28.1.2008 10:25

Re: Milá Anko ...

Nejde přece o závist, ale když je narvané parkoviště kdekoli a nadbytečná prázdná místa pro invalidy jsou pod vysokou sankcí neobsaditelná, tak to leckoho naštve, tomu se přece nemusíte divit.

Ale je řeč třeba o podmínce, že invalidé přijdou o důchod, když začnou vydělávat. A tady je problém - volit chudobu bez pracovních aktivit, a nebo se zříct inv. důchodu a vydělávat si sám? Potíž je, že spousta invalidů bere důchod a vydělává načerno mnohem víc. V tom něco nehraje, byť chápu, že pro řadu lidí je inv. důchod jenom částkou k přežití...

Ladislav N. 28.1.2008 10:30

Re: podruhé totéž

Pardon, tohle patřilo dolů, ale téma je nakonec podobné...

Pavla B. 28.1.2008 10:30

Re: Re: Milá Anko ...

O to právě jde - vyselektovat příživníky, kteří invalidní důchod pobírají, i když nemusí. Bohužel jinak než byrokraticky to asi nejde. No a ti, kteří pomoc opravdu potřebují a na které by tím pádem zbylo víc peněz, se tomu - viz autorka článku - zuby nehty brání.

Na to bohužel nejde říct nic jiného, než že lidská blbost nezná hranic.

bezocasý obojživelník 28.1.2008 12:52

Re: Re: Re: Milá Anko ...

Je ovšem otázka, kdo by  po "vyselektování příživníků" ty ušetřené balíky peněz dostal. V tomto Ančiny obavy docela sdílím.

Karla 28.1.2008 13:36

Re: Re: Re: Milá Anko ...

Vyselektovat, to prováděl už Mengele. Důchod se přiznává podle druhu nemoci, nebo postižení lékaři. O té blbosti na závěr vašeho příspěvku máte pravdu, ale nemusela jste to ani přát. U vás je docela zjevná.

Eva D. 28.1.2008 18:40

Re: Re: Re: Milá Anko ...

Souhlasím. Mám částečný důchod, brala jsem to jako pohanu, že už nejsem schopná dělat na 120%, a neuráží mě, když se mě bude někdo v dotazníku ptát. Vím, že jsou i tací, co si důchod "vyběhali", není to můj případ a vzhledem k tomu, že nešidím, a že na ty peníze se musí někdo poskládat.

ok 28.1.2008 11:08

Re: Re: Milá Anko ...

Protože ta křepkost při nákupu mu vydrží třeba jen 1 hodinu namísto dnešních povinných pracovních deseti nebo dvanácti hodin v práci. A nakupovat musí. Že se z toho nákupu třeba několik hodin vzpamatovává doma, to už nevidíte.

Já třeba mám postižení jen mírné, takže pro mě není problém pracovat 8 hodin denně, a pak alespoň jedna hodina rehabilitace DENNĚ. 10 hodin denně ovšem pracovat nemohu, to by se ze mě stal skutečný invalida  a vozíčkář.

Opravdu je tak těžké to pochopit?

havranek 28.1.2008 12:22

Re: Re: Milá Anko ...

ta jsi ale kus dob....

gerontusinza 28.1.2008 14:48

Tohle nedělají invalidé.....Re: Re: Milá Anko ...

to dělají tzv zdraví blbci vašeho formátu........;-D Invalidé za to nemohou.....:-/

Anka 28.1.2008 14:45

Re: Milá Anko ...

Vážený pane, už jsem tu na téma invalidů psala jednou, reakce invalidních občanů, které mi byli doručeny, mi moc radosti neudělaly. Jsem mocná pochopit, že stát nemá peníze, že chybějí docela všude, že je těžké úspěšně naplnit kapitolu mandatorních výdajů. Přesto nemohu souhlasit s postupem, jaký MPSV zvolilo vůči občanům, kteří mají pramalou šanci se bránit. Bylo by dobré, aby se zdraví lidé pokusili zamyslet nad tím, jak těžký život tito lidé mají, že je omezuje jejich postižení, že  musejí rezignovat na spoustu aktivit, které jsou pro zdravého člověka naprosto běžné, že není nic povznášejícího být závislým na pomoci druhých. Má význam, aby invalidní občané drželi stávkovou pohotovost? Půjdou snad se sekyrou na  sociální úřad? Nesmysl, že? A právě to mi vadí, že se apriorně spoléhá na to, že tito lidé mají velmi slabý hlas.

Kiki 28.1.2008 14:56

Re: Re: Milá Anko ...

Ono to většinou funguje nespravedlivě. Nerozumím proč na endoprotezu kýčle se dává invalida a na endoprotezu kolene ne. Přitom v obou případech jde o náhradu kloubu

Cirus 28.1.2008 20:29

Re: Re: Re: Milá Anko ...

Na endoprotézu kyčle invalidní důchod? Kde jste tenhle údaj proboha vzala?

Lída 29.1.2008 8:00

Re: Re: Re: Re: Milá Anko ...

A proč by na to měla invalidita být? Proto se snad dává ten umělý kloub, aby se člověk vrátil do normálního života, ne?