16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Xaver X.X. 27.10.2006 15:50

No, řekl bych, že Jakub Železný to v MFD dneska napsal ještě lépěji...

VLK 27.10.2006 19:30

Re: No, řekl bych, že Jakub Železný to v MFD dneska napsal ještě lépěji...

Ne, rekl bych, ze Jakub Zelezny to na rozdil od autora rekl dobre.

VLK 27.10.2006 19:31

Re: Je to dobrý článek

Tedy jestli o tomhle premyslel Edmont Dante, tak se nikdy nestal hrabetem de Monte Christo.

Tomáš X. 27.10.2006 15:39

Symatrie pravomocí a zodpovědnosti

Jsem horlivým zastáncem "symetrie pravomocí a zodpovědnosti" a důsledného přístupu "já pán, Ty pán".  V tom je obsaženo skoro všechno. V těchto dvou principech totiž nemá místo ani socialistický všeobecně nezodpovědný kolektivismus, ale i ze strany levice vykřikované arogantní kapitalistické sobectví. Za každým reálným (!) příkladem "sobeckého kapitalisty" je totiž porušení obou principů, tedy méně zodpovědnosti, než pravomocí a současně nerespektování "Ty pán". Na druhé straně ale já jsem povinen ve vztahu ke komukoliv respektovat, že "Ty jsi taky pán", ale současně mám právo po Tobě vyžadovat, aby ses tak choval a zasloužil si to. Já Tě uznávám, respektuji, neubližuji, neurážím a zacházím s Tebou jako s důstojnou bytostí, ale Ty se nechováš jako parazit, nejsi nečestný, nekradeš, nepodvádíš a máš hlavu hrdě vztyčenou a kokáš se do očí a respektuješ mě a dáváš mi taky najevo, že ctíš mou důstojnost a práva. Pokud já nebo Ty uděláme chybu, omluvíme se a hledáme způsob, jak ji napravit.

 Mnohem účinnější, než státem vynucovaná pseudo-"solidarita a humanita" je vědomí, že já všechny ostatní POTŘEBUJU nebo MŮŽU POTŘEBOVAT. Že jsem sledován všemi a když jsem sobec a neprojevím dobrovolnou solidaritu, tak mně to třeba za 20 let vrátí i s úroky.

Každý musí mít vědomí, že je svobodný a svého štěstí strůjcem, ale totální pocit zodpovědnosti za důsledky všeho, co udělá. Pak teprve vidím, jak bez ostatních nepřežiju a k soudržnosti mě nemusí nutit stát. Rozhodnu se pro ni dobrovolně - na oplátku.

Sch.glosátor 27.10.2006 15:09

Správně řečeno, neúspěšní antikomunisté jásají.

protože to je jediné co jim zbývá. Ti úspěšní nepřemýšlejí o tom, že jsou antikomunisté, nedemonstrují a ani nemají potřebu se v tom navzájem utvrzovat. Oni prostě nekomunisticky žijí. Místo aby ve sklepích schovávali orezivělé kvéry, zbrojí kapitálem. Protože silný kapitál ovládající politiku je daleko lepší zbraní  proti komunismu než jakkoli angažované holé zadnice. Paradoxně, takovými praktickými antikomunisty jsou mnozí bývalí "komunisté". Natolik znají mentalitu svých  bývalých, dosud věci oddaných  soudruhů  aby se o své čerstvě nabyté bohatství nenechali připravit. Ti nechodějí demonsrovat ani na Džbán, ani na Letnou. Protože úspěšní a spokojení nechodějí nikam demonstrovat.

Xaver X.X. 27.10.2006 15:47

No, ten Statis Prusalis zrovna netře bídu...

a ještě si na demostraci přivydělá, či popularitní polívčičku přihřeje...

Karel 27.10.2006 15:55

silný kapitál

Hmmm, to je otázka, zda silný kapitál nabytý mafiány, začasté bývalými komunisty nebo jejich potomky, je hráz proti komunismu. Takový mafián klidně i komunismus zavede, aby víc vytěžil.

mik 27.10.2006 22:39

Re: silný kapitál

Ze Singapuru je znamo, ze mafiansky kapital se nejrychleji dohodne s bolseviky - oboji jsou stejni "podnikatele" - za hranici zakona. Jediny rozdil je v tom, ze komunisti sli tak daleko, ze si dodatecne zakony prizpusobili tak, aby sve zlociny legalizovali.

mik 27.10.2006 22:40

Re: Správně řečeno, neúspěšní antikomunisté jásají.

Pokud je podle tebe uspesnost vyjadrena penezi tak k bolsevicke mentalite nemas daleko RvRvRv

JIA 27.10.2006 15:09

děkuji za článek

...který mi přišel hodně zajímavý a inspirující. Zarážela mě snad jen věta, že projevy kolektivismu nejsou kompatibilní s lidským životem. To je dost odvážné tvrzení a narozdíl od předchozích celkem logických úvah mi připadá demagogické. BTW i listina základních lidských práv je společenský konsenzus a vymysleli ji lidé, nebyla objevena pozorováním podobně jako řekněme chemické prvky. Článku by víc slušela forma názoru, narozdíl před formou oznamování "pravdy".

Xaver X.X. 27.10.2006 14:56

KSM zakázán, Falmer na radě.

To sú tie paradoxy...

Xaver X.X. 27.10.2006 14:58

Re: KSM zakázán, Falmer na Hradě.

takhle to mělo být...;-(

VLK 27.10.2006 19:35

Re: Re: KSM zakázán, Falmer na Hradě.

Ne, to prvni bylo lepsi.

Ivan 27.10.2006 14:52

Blahoslavení chudí duchem.

Kde autor přišel na ten nesmysl, že na vlastnictví majetku je nějaké přirozené právo? A jak ho napadlo nazvat antikomunismus racionálním. To je asi jako kulatý čtverec.

VLK 27.10.2006 19:37

Re: Blahoslavení chudí duchem.

To pravo na majetek je tak jedine, co ho od komunistu odlisuje. Pletete se. Je to hranate kolecko.

PetrK 27.10.2006 14:45

Vnitřní přetlak

lze uvolnit všelijak, ale že byste musel otravovat tak sáhodlouhým duševním potratem bez valného obsahu, to už je na odborné vyšetření.

J.G. Pašek 27.10.2006 14:37

Luboši Zálome, trhni si nohou . . . .

Grázlové KSM je zakázaná z dobrých důvodů, tak nešťourej klacíčkem do hov*nek . . .

Hroch 27.10.2006 14:53

Re: Luboši Zálome, trhni si nohou . . . .

Jasně máš pravdu J.G. , svobodu slova a vubec politické svobody si zasloužíme jen mi správní demokraté , humanisté a politicky korektní občené , ostatní ať drží hubu a jsou rádi že nejdou za své nekorektní názory do lochu .

Ladislav N. 27.10.2006 17:57

Re: "mi (sic!) správní demokraté , humanisté a politicky korektní občené , ostatní ať drží hubu..."

Komunisty, co chtějí ostatní připravit o majetek, je potřeba věšet na kandelábry, a ne jim hájit svobodu slova a projevu... Jak si oni sami ctí svobody druhých, jsme se měli možnost pžesvědčovat na vlastní kůži dlouhá desetiletí...

jerry 27.10.2006 14:24

Souhlas,ale...

Samozřejmě zákaz pár neškodných mladých blouznivců je jen byrokratickým nesmyslem, už proto, že zakázat nebzpečnou, ale vlivnou organizaci, si většinou nikdo netroufne. Na rozdíl od autora si nemyslím, že socialismus nebo zelená politika jsou nesmyslem. Spíš bych si položil otázku, proč je kapitalismus sprostým slovem. Asi proto, že jsou sprostí někteří jeho představitelé. Bohatý snob, zvysoka kašlající na jiné, rozhodně není žádným přínosem pro společnost. A také se projevuje tendence považovat i pologramotného bývalého veksláka za váženého občana, pokud má dost peněz. Jak říkal můj oblíbený autor Raymond Chandler :,,Zkuste žalovat milión dolarů." Jenže ono to platilo i za slavné vlády ČSSD, tak jaký vlastně rozdíl?

poznamecka 27.10.2006 18:49

Re: Souhlas,ale...

Bohaty snob utraci sve penize, cimz dava praci ostatnim clenum spolecnosti.

Proc mu zavidite? Takovy clovek prichazi o mnohe radosti zivota, kterym celime my chudi! Vetsina bohatych snobu jsou nestatstni lide, kteri snadno skoci na lep vselijakym podvodnikum a pak trpce lituji, nemaje nakonec ani penize ani  pratele, nic.

StandaT 27.10.2006 14:00

je to 1 ku hodně

Pokud se tato jediná kauza porovná s hony na extrémní pravici, tak je to v poměru 1:hodně. Šmírování za záclonama, nerespektování práva shromažďování, nucení policie zasáhnout i když není zákonný důvod, obhajování zjevných zvěrstev při zasedání MMF...

Mimochodem: Medializaci této kauzy se ujaly Britské Listy, které zahájily obhajuvání komunistů v době nástupu Paroubka a zároveň stojí m.j. za vyhazovem jakéhosi městského strážníka, že si psal na web cosi, co nebylo v souladu se světonázorem levičáckých krasoduchů. Do dnes nikdo nedokázal potvrdit, v čem byl strážník nebezpečný. A ani se nesnažil, protože levičáci si začali myslet, že tento stát mají propachtovaný a že nikoliv slušnost a dikce zákona, ale oni budou určovat, kde a pro koho je svoboda slova. A kdo smí a kdo nesmí kde pracovat.

xyz 27.10.2006 12:41

Moc pěkně to řekl p. Zaorálek.

Strana práce a strana kapitálu. Je vidět, že si alespoň něco zapamatoval z dřívějška.

ziriorange 27.10.2006 12:37

ultraliberalismus

Z autorova hlediska jsou tedy největšími komunisty Japonci-daň z příjmů 50% a hned potom Američané-daň z příjmů 40%, Je mi jasné, že autor potří mezi ulraliberály a jako každý extrém je i jeho názor pro společnost destruktivní, stejně jako fašismus, čí jím kritizovaný komunismus. Pan autor zcela pomíjí, že každá společnost v dějinách měla dvě základní věci a to právní řád a daně, autor je vedle stejně jako KSM.

FS 27.10.2006 11:50

Zajímal by mne názor autora článku na...

Zajímal by mne názor autora článku na existenci stránek www.ksc-cssp.komunisti.sk a jim podobných. Jsem jejich existencí a obsahem naprosto zděšen a opravdu nevím, jakým způsobem se dá na takovéto stránky reagovat. Trestním oznámením? Nevšímáním? Mám to nechat být? Stránky kde jsou zvelebováni lidi jako Štěpán, Zifčák, Gottwald, kde události z roku 89 jsou nazývány kontrarevolucí, únor48 je oslavován, kde se otevřeně vyzývá k boji za komunismus?

JAK NA TO MÁM REAGOVAT, když chci aby má reakce byla slušná a neodporovala demokratickým zásadám? Vždyť ti lidé, kteří podobné aktivity vytvářejí mne vlastně ekonomicky a právně ohrožují! Jejich cíl je mne i za pomocí represe přesvědčit o jejich názoru, který nesdílím (viz o znovuzavedení vedoucí úlohy KSČ v ústavě)

Obecně se zde nejedná pouze o tyto stránky, to víme všichni. Jedná se o existenci podobných politických skupin a stran od základu. Jejich rozvoj podporovaný demagogickým náborem sociálně nespokojených lidí mladší generace nás ohrožuje. Ten kdo žil v letech normalizace ví o čem zde píšu.  Ale co s tím? Máte někdo nějakou rozumnou myšlenku?

jerry 27.10.2006 14:27

Re: Zajímal by mne názor autora článku na...

Tak si to tak neberte.Štěpán, Zifčák -politické nuly dneška.Ono takové velebení Paroublba nebo i Topola dneska může být horší.:-)

FS 27.10.2006 16:06

Re: Re: Zajímal by mne názor autora článku na...

Mám obavu, že když si jich nebudu všímat a nechám je svobodně a demokraticky, tzn. slušně rozmnožit, bude jich tady rudě zdemagogovaných během pár let jako potkanů. A co pak s nimi? Deratizace funguje na prvních pár, ostatní si předají informaci a přežívají. Ve sklepeních pak čekají na signál velkého rudého potkana ;-D, který dá povel k útoku. Třeba někdy kteréhosi roku v únoru takový signál přijde. A pak se rozdělí majetky...

Myslíte si, že to už dnes není možné? Zkuste upozornit nějakého chudého spoluobčana na ulici, že támhle tomu opilému pánovi trčí z kapsy naditá peněženka. Není to jistota na 100%, že peněženka změní majitele, ale je to stejný způsob jako upozornění sociálně slabšího jedince na lépe žijící spoluobčany. K přesvědčení o tom, že by bylo spravedlivější si majetek rozdělit napůl, abychom žili stejně má vždycky znatelně blíž ten méně majetný. Rudý potkan. Komunista.

Víte proč si komunisti nikdy nezaloží na nějakém území od plenek svůj nový komunistický stát založený na myšlenkách komunismu, s vedoucí úlohou strany? Kde by je nikdo nezakazoval, kde by mohli své sociálně spravedlivé myšlenky používat v praxi???                                    Protože takový stát není produktivní a komunisti by neměli z čeho žít. Brzy by zemřeli hlady. Proto se komunistům nejlépe přežívá v rozvinuté společnosti. Tam je totiž pořád co krást a financovat z toho komunistickou utopii. A blbnout lidi.

Jiří K. 27.10.2006 16:27

Re: Re: Re: Zajímal by...- hmm, taky pěkný blábol

Přímo třeskuté myšlénky.

Hlavně ten poslední odstavec. Jeho hlubokou pravdivost potvrzuje například fakt, že první komunistický stát vznikl v carském Rusku - tedy v jedné z nejméně rozvinutých a nejchudších zemí tehdejší doby. Navíc ještě vydrancované velkou válkou.

Voni sou hlava, pane (paní?) FS.

P.S.: Jak a kde by se dal založit nějaký ten stát pěkně od plenek? Je k dispozici nějaký (takřka) neosídlený kontinent? Austrálie i Amerika jsou již nějaké to století obsazeny. Že by snad na Marsu?

FS 27.10.2006 16:33

Re: Re: Re: Re: Zajímal by...- hmm, taky pěkný blábol

Na Marsu by to bylo opravdu nejlepší. :-)

doktor 27.10.2006 11:05

Na rozdíl od jiných zvířat

jsou lidé, jako všichni Hominidi, tvorové sociální. Prospěch jednotlivce nesmí odporovat zájmům skupiny, "kolektivu" (rodiny, kmene, atd.). Ryzí individualismus bez ohledu na skupinu odporuje lidské přirozenosti. Svobodě projevu zase odporuje kriminalizace myšlení (světového názoru). To vše už tady přece mnohokrát bylo. Jak to, že to většině lidí nevadí? Čecháčkovství má opět navrch.