26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sch.glosátor 22.3.2006 10:12

Souhlas, balíku a spaldingsi.

Sch.glosátor 22.3.2006 10:09

Právo vždy byla vůle vládnoucích povýšená na zákon. To není domnění, to je skutečnost.

Je nevýznamné, nazýváme-li je třídou nebo jakkoli jinak.
Karel 22.3.2006 10:08

Re: Re: Re: Prohráváme, protože ČSSD se skládá z lidí nižšího intelektu

V ČR vládnou peníze ve formě politiků.
Sch.glosátor 22.3.2006 10:05

Proč Česko prohrává arbitráže ? Správná odpověď je lapidární.

Zní : Špatné zákony,  špatné smlouvy a nepochopení základních zásad obchodování. Účelem prodeje je zisk. Pokud něco prodám, ztrácím nad tím kontrolu. Pokud něco kupuji, činím tak abych kontrolu získal a měl z ní prospěch.
drak 22.3.2006 9:59

Re: Nejlepší zahraniční investice

Nejkratší a nejvýstižnější popis situace ;-)
ctenar 22.3.2006 9:47

cim hur tim lip

Kdyby ty vsechny podniky( pry rodinne stribro) byly nabidnuty v IPO potencialnim Ceskym akcionarum po zlomku procenta akcii na osobu, nebyly by dnesni arbitraze s fungujicimi podniky. A taky by nebyly stovky vytunelovane. Klaus a jeho banda se nemohla dockat stvorit v cesku tridu supermilionaru,radsi miliardaru. A cim vetsi zlodej,tim vetsi mu byla dana prilezitost,vetsinou za baksis. Ze v takovem bordelu se nesmirne darilo nadnarodnim spolecnostem se sikovnymi pravniky neni treba zduraznit. Z ceskych "delniku a rolniku i pracujici inteligence" :)))))) jsou opet nevolnici/robotnici, misto prace pro feudaly je to pro prelakovane komunisticke "podnikatele" a spolecnosti ktere se dodnes rehtaji jak za pakatel a ulitbu dostaly miliardove hodnoty. Ze si domocesi pestuji od plyse takovou sebranku grazlu v parlamentu a vlade s temito katastrofalnimi vysledky neni chybou tech hamizdnych cizaku, ale typickeho ceskeho blba ktery si je voli.
liberal shark 22.3.2006 9:41

Re: Re: Prohráváme, protože ČSSD se skládá z lidí nižšího intelektu

ČR vládnou peníze ve formě úplatků a provizí
liberal shark 22.3.2006 9:40

podstata věci

Jak autor správně píše, podstatu problému je potřeba hledat v několika bodech:
Všeobecná absence právního vědomí
Chápání zákonů jako nástroje k prosazení skupinových zájmů
Nízká odborná a morální kvalifikace u zákonodárců a státních úředníků
Absence občansko- i trestně-právní zodpovědnosti politiků a státních úředníků
Totální rezignace občanů na ochranu jejich vlastních peněz
JK 22.3.2006 9:18

Re: hlavní faktor v článku chybí

Souhlasím, viděl jsem to tehdy také tak. Zeman se vyprofiloval na Koženém, Špidla si zvolil Železného. Bohužel platíme my.
spaldings 22.3.2006 9:17

Re: Výklad "spravedlnosti" a "fair play" vládními představiteli je často směšný

Neunavujte už s tím tunelářem Lauderem a raději nám napište, která arbitráž rozhodla, že Železný okradl CME. A nemusíte psát tolik bezobsažných případně lživých vět, stačí jen ta arbitráž.
Stredocech 22.3.2006 9:17

Re: Lidem se to tak libi

Lidé, resp. jejich část viděli v tažení proti Železnému politickou akci a podle toho reagovali. Na zvolení do EP to stačilo. Jinak Lauder investoval méně než 1,5 miliardy a tři miliardy si odvezl ještě než se pohádal se Železným. Hlavní majetek Novy totiž byla a je licence, kterou dal stát zdarma lidem, spojeným s Pravdou a Láskou, mezi které tenkrát Železný patřil. V té původní pětici (Gál, Vencík atd.) ale Železný nebyl.
Dluhy České spořitelny a Komerční banky byly zase peníze, které tyto tehdy státní banky půjčovaly tehdy státním podnikům na politickou objednávku. Některé z těch dluhů se dokonce táhly z období před rokem 1989. Takže je logické, že to PŘED PRODEJEM těch bank stát za ně zaplatil.
 
 
spaldings 22.3.2006 9:13

Re: Spravedlnost?

Tak tak. Je třeba pořádně prozkoumat smlouvy o ochraně investic, zejména vzájemné vztahy např. s USA a pak za ten neskutečný koloniální paskvil, na základě kterého je vykrádáno ještě to, co zbylo, zemského škůdce, který to podepsal, zavřít až zčerná. Když nezčernal kdysi, jsa také zavřen.
spaldings 22.3.2006 9:09

Re: Když Železný okradl CME, pro tedy hned DVĚ arbitráže prohlásily pravý opak

Tady aspoň vidíte, jak se dezinformace a naprosté lži úspěšně šíří, pokud je posadíte do patřičně zahnojeného humusu. Ani tak všeznající člověk, jako autor nechápe, že kauza CME byl parádní tunel maerického darebáka na ČR, podporovaný STBáckou agenturou, několika podplacenými vohnouty na ministerstvech a jednou dobře zaplacenou "poctivou soudružkou" která sice zalhala, ale na to se už zapomnělo.
Stredocech 22.3.2006 9:08

Re: Výklad "spravedlnosti" a "fair play" vládními představiteli je často směšný

Ten argument s "oddlužením" je přitažen za vlasy a to tak, že hodně. Kdejaká vláda sanuje různé podniky z politických důvodů a právní nárok na to není. Jenže Česko už jednou prokázalo, že si nechá všechno líbit a tak je opravdu podnikání v arbitrážích ten nejvýnosnější byznys.
Např. M. Thatcherová sanovala Rolls-Royce z vojenských důvodů, vyňala z toho ale výrobu luxusních limusin.
 
demokrat 22.3.2006 9:02

prostě nám vládnou hovada

Prohrané arbitráže za desítky miliard jen dokazují, jací pitomci nám vládnou. Ačkoliv ještě před patnácti lety měl stát v ruce veškerý majetek, tak dnes má bilión dluhů a jak je vidět , tak to ještě není všechno. A není nikdo, kdo by toto okrádání nás všech zastavil a ukázal jasně na viníky a potrestal je. Jak pak máme potom přijmout to, že budeme platit za lékaře, školy, na důchody, omezí se všelijaké sociílní dávky...? Vždyť naši politici to stejně nechají rozkrást. Proč stát se vůbec účastní arbitráží, když není schopen hájit své zájmy? Já bych to zakázal zákonem.
Šedovous 22.3.2006 8:43

Re: Prohráváme, protože ČSSD se skládá z lidí nižšího intelektu

Zbývá vyřešit drobnou otázku zda v Čechách vládnou politici nebo peníze.
Saša 22.3.2006 8:38

Prohráváme, protože ČSSD se skládá z lidí nižšího intelektu

a její čelní politikové žijí v domnění, že právo je vůle vládnoucí třídy povýšená na zákon (Marx) a že tedy smlouvy nemusí být dodržovány. Konec konců většinou před podpisem nemusí být ani čteny, jak to občanům otevřeně doporučovali před referendem o vstupu do EU.
občan z kraje města 22.3.2006 8:30

hlavní faktor v článku chybí

Tím je korupce. Stát totiž nehájí svoje peníze, žádné nemá, ty peníze sebere nám daňovým poplatníkům. Politici a všichni co zastupují stát v arbitráži jsou snadno zkorumpovatelní protistranou. Navíc v případě CME byla prohra v arbitráži (dle mého názoru úmyslně prohraná) dvojnásob výhodná, přinesla politické body (vidíte -ten Železný a ODS nás stáli 10mld., to je to podnikání) a současně slušný backup do stranických a osobních pokladen (provize z 10mld. není malá částka).
joska 22.3.2006 8:27

Re: Výklad "spravedlnosti" a "fair play" vládními představiteli je často směšný

Pane Ladislave, uvědomte si laskavě, že KB a ČS byly oddluženy PŘED privatizací, zatímco IPB natahovala ruku ke státu PO privatizaci! Dále Vám připomínám, že za IPB Nomura zaplatila 3 miliardy Kč, tedy obnos, který by Mirek Topolánek jistě nazval "kladná nula". Ta cena byla tak malá právě proto, že všichni i Nomura věděli, že IPB jde ke dnu. Nomura si ji koupila jedně proto, aby získala Prazdroj a Radegast a ty také okamžitě prodala za cca 25 miliad Kč, z nichž do IPB nedala nic. Celá transakce tedy Nomuře vynesla přes 20 miliard Kč. Jakmile bylo vše hotovo, nebylo důvod dále předstírat, že IPB je v pořádku a Nomura se slovy "jsme v prd..." natáhla ruku. Myslím, že za celou věc nese odpovědnost především Ivan Pilip, jenž byl ministrem v financí jak na konci Klausovy vlády, tak za Tošovského. To on prevod připravil a nakonec i realizoval. On to byl, kdo tvrdil, že nevadí, že Nomura je investiční a nikoliv komerční banka a že tedy nebude mít zájem banku provozovat, ale jen vydojit. Protože asi tušil, v jakých problémech IPB byla, zřejmě doufal, že takto se odpovědnosti za problémy IPB zbaví. Hoši z Nomury ho ovšem přechcali a vůbec se neženýrovali tu ruku natáhnout a tvrdit, že stát se vůči nim zachoval nefér. Škoda, že nám k tomu pan Pilip něco neřekne, myslím, že by to bylo velmi poučné.
Šedovous 22.3.2006 8:01

Nesouhlasím, ty draze nabyté zkušenosti jsou dobré k nabytí elánu,

odeslat tu neschopnou chátru po Vltavě do Hamburku.
Šedovous 22.3.2006 7:59

Cinty, slinty :"...a rozhodují v klidu podle principů fair play, a ne nesmyslného českého právního řádu. .."

Vida, a o té švýcarské arbitráži o 111 mld se píše že bude podle ČESKÉHO právního řádu !?
A chyby hledejte u kořene, kdo byl u sjednávání naivních smluv o ochraně investic na začátku 90 let?
No kdopak, kdo !?
Tajtrdlík je správně.Jinak zemský škůdce.
dvd 22.3.2006 7:41

Nejlepší zahraniční investice

v ČR je investice do arbitráže.
Skepticus Maximus 22.3.2006 7:32

Jinými slovy drzost všelijakých investorů je nebetyčná

zrovna jako nechuť a neschopnost státních úředníků bránit zájem svých občanů. Jinými slovy, ČR je dojná kráva i pro všeobecně známé vykuky. Škoda, že ty draze zaplacené zkušenosti nejsou k ničemu jinému než k vzteku.
Petr Kohout 22.3.2006 7:32

Když Železný okradl CME, pro tedy hned DVĚ arbitráže prohlásily pravý opak

(nejdříve CME proti Železnému: železný postupoval správně; pak Lauder proti ČR: Republika postupovala správně) a rozhodnutí třetí arbitráže (ČR poškodila CME) bylo samotnou komorou arbitrů těžce kritizováno. Navíc podle právní zásady "komu to prospívá" je ČSSD v přímém podezření, že se na naší porážcetivně podílela - nutně potřebovala zostudit pana Železného a cena 10 miliard (navíc z cizího, ne socdemáckého měsce) jim zjevně připadala přiměřená.
Je zajímavé, jak je pro ČR nevýhodné postupovat dle smlouvy o ochraně investic uzavřené s Holandskem. Asi je čas tuto smlouvu vypovědět.
L 22.3.2006 7:26

Lidem se to tak libi

Ale lidu se to tak libi, proto je voli. Volici zvolili Zelezneho do EP, protoze je chytry.
Podobne se da uvazovat, ze pripad Nomura socany jen posili. Predstavuji si to tak
ze socani reknou, ze arbitraz vlastne vyhrali a je to. Pak jeste budou neco vykladat
o vlastenectvi a nepratelich a pracujici lid je bude obdivovat a bude je volit.
 
zoch 22.3.2006 7:14

Výborně,pane juniore !

Odstaveček "Za prvé " platí kontinuálně celých patnáct let. A vůbec celý článek je pravdivý. Pouze ta úvaha o právníku z místních poměrů může být trošku optimistická. V našem prokorupčním prostředí je to prostě problém.
balík z venkova 22.3.2006 7:09

Spravedlnost?

Opravdu se domníváte, že v případě prohraných arbitráží jde o spravedlnost? Když vezmu jen ty mediálně známé, tak jsou jak podle kopíráku.
Kdosi, kdo navenek vystupuje pod nějakým známým jménem, ale jak se později ukáže, ten skutečně známý nositel toho jména s ním nemá právně nic společného, investuje do něčeho v ČR jednu jednotku. Víc peněz opravdu neinvestuje, nevloží do podnikání. Během několika let z ní má zisk asi deseti jednotek, který si odveze, jistě v souladu s právem. Tím vývozem zisku, a neudržováním firmy, ale přivede firmu ke krachu či na jeho pokraj. Pak přijde s arbitráží a požaduje dvacet jednotek náhrady za svou zmařenou investici. Za investici jedné jednotky, za investici, která mu už deset jednotek vynesla.
Opravdu je to spravedlnost?
Podle advokáta asi ano. ;-)
Kadlus 22.3.2006 6:18

Opakované doporučení

Opakovaně doporučuji : http://www.psp.cz/docs/vkipb/=zpráva parlamentní komise.Šéfredaktorům všech medií bych osobně - v rozporu se svobodou tisku -nařídil- pod trestem povinného čtení veškeré diskuze- uvádět tento odkaz povinně u každé zmínky o případu ČR versus Nomura. Proč ? řada čtenářů má vlastní dobře fungující mozek a u čtenářů NP jsem přesvědčen, že ho mají na 100% - dovedou si udělat vlastní úsudek. Čtěte - myslete.Pro autora: Po přečtení odkazu by se tento spor nedal uhrát ani v království nebeském,natož u soudní instance,která nemá ani domovníky se způsobem myšlení někde před 30 léty v ČR.
Ladislav N. 22.3.2006 3:38

Re: Výklad "spravedlnosti" a "fair play" vládními představiteli je často směšný

Pro hnidopichy jenom upřesním, že Železný jednal za právnickou osobu (CET21), kterou ovládal většinovým podílem majetku v ní).
Ladislav N. 22.3.2006 3:35

Výklad "spravedlnosti" a "fair play" vládními představiteli je často směšný

Slýchal jsem, že IPB stát neoddlužil proto, že v ní neměl (ztratil) majoritu. Ale koho zajímá, kolik kde má stát podíl akcií, když se má (tento stát) především starat o rovnou soutěž na trhu? Z kusých zpráv o výsledcích arbitráže s Nomurou vyplývá, že oddlužení tří velkých bank státem a čtvrté nedat nic znamenalo takový zásah do poměrů v bankovnictví, že IPB přežít nemohla... . . . . . . . . . Vidím jeden podstatný rozdíl mezi oběma arbitrážemi. Ač v kauze CME vs. ČR bylo jasnou příčinou vzniku podstaty sporu okradení CME soukromou osobou (V. Železným) a stát šel Železnému z řady důvodů "na ruku" a nebyl schopen (ochoten) jej praštit přes prsty, v kauze Nomura byl hlavním aktivistou stát, resp. vláda ČR. Jsem moc zvědav, na kolik let bude Paroubek se Sobotkou a spol. (bude-li vládnout i po volbách) nechávat vypisovat splatnost státních dluhopisů, když ty poslední byly schváleny na 55 let. Na 100? Kdo ty dluhy za socialistické vlády bude platit? Odpověď je nade vši pochybnost jasná. Úroky platí žijící generace 30-40 miliard Kč každoročně, samotný dluh stovek miliard budou splácet ti, co se ještě nenarodili. Takový je princip "sociální politiky" KSČSSD a její "odpovědný" přístup k vedení státních financí vládami ČSSD. Jednoduše řečeno: "PO NÁS POTOPA"...