18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jezevec 22.3.2006 16:07

proč esko prohrává arbitráže?

protože přiřčenou škodu neplatí viníci, ale jakýsi stát.
a protože z cizího krev neteče - leda do vlastní kapsy.
tak je jednodušší poslat tam za sto mega blbého právníka a šábnout se s ním napůl, případně prohrát neprohratelnou causu a nechat si nasypat tučnou provizi.
dokud nebude škodu platit viník, bude čsko prohrávat furt. každý žalovaný úkon má konkrétního tvůrce a tedy i viníka. jen by se muselo chtít, šáhnout mu do kapsy. jenže se nechce.
hodne neRath 22.3.2006 15:50

Re: kuponova privatizace

a jeje.. zase genius co prodelal....
Karel 22.3.2006 15:47

etymologický exkurs

Slovo PRÁVO souvisí s PRAVOU stranou, rukou. Ergo kdo má silmou PRAVICI a udrží v ní klacek, má i PRÁVO.
S-PRAVEDLNOST je ze spojení svá-pravedlnost, tzn. vládnu tam SVOJÍ PRAVICÍ a žádná jiná tam nezasahuje.
To jen, že "už staří Čechové..." věděli jak to říct, aby to bylo jasné.
Stredocech 22.3.2006 15:38

Re: Operace byla úspěšná, pacient nám ale zemřel . . . .

Pane Pašku, Železný nic neukradl. Pokud by totiž byl Lauder právoplatným majitelem licence (což podle zákona být nemohl a od začátku o tom věděl), o kterou celou tu dobu jde, bylo by to o něčem jiném. Jenže arbitráž de fakto přiznala cizincům právo obcházet české zákony prostřednictvím nastrčených osob. Mimochodem, uvědomujete si, že právě takovéto případy vyvolávají nevraživost vůči USA a víte že sám Železný považoval za nutné USA v tomto směru hájit? To jsem slyšel na vlastní uši.
 
občan z kraje města 22.3.2006 15:33

taky varianta

a nezdaněných příjmů
ctenar 22.3.2006 15:22

kuponova privatizace

to byla blbost vymyslena Klausem.A tak to taky dopadlo.
tonda 22.3.2006 15:21

Re: Pane Vlk (jr.), některé symptomy jste sice popsal

Sice nejsem autor ani právník nebo odborník na arbitráže, ale... Co kdyby státní úředníci začali dotazem na autory odborných publikací o arbitráži? Z posledních let to jsou docent Růžička (UK), profesorka Rozehnalová (MU) a profesor Bělohlávek (Ostrava). Nebo na Rozhodčí soud při HK ČR a AK ČR (http://www.arbcourt.cz). V tv jsem sice zaregistroval rozhovor s předsedou RS, advokátem Kleinem, ale s množstvím vystoupení jiných právníků (např. bývalého stalinisty Jičínského) se to nedá srovnávat.
jepice 22.3.2006 14:20

Re: prostě nám vládnou hovada

Vy jste doteď neplatil na zdravotnictví, školství, na důchody? Jste nezletilý anebo invalidní důchodce, takže to za vás platili ostatní?
Já vám nechci vyvracet vaši titulní tezi.  Ale zdá se, že jediný recept, který uznáváte, je  znárodnění. Zkuste psát do Haló novin, tam si najdete čtenáře.
spaldings 22.3.2006 14:18

Re: Re: Proč Česko prohrává arbitráže ? Správná odpověď je lapidární.

Taky bylo díky Klausovi tehdy zima. Jste tím směšný. Najděte si tehdejší tisk například a hned uvidíte, jak všichni chtěli zákony proti rozkrádání a jediný Klaus, protože byl tak mocný, že i taková dvojice Havel-Junek proti němu neměla šanci (nebo trojice Havel-Lux-Tošovský v soudružské spolupráci s dvojkou Ruml-Pilip například). Najdětet si činnost zemského škůdce (soudruha) "profesora"(na Vokovické Sorbonně) Jičínského, když už mluvíte o zákonech (nebo dnešního předsedy Ústavního soudu, tehdy předsedy legislativní rady vlády). Víte ono to není jen o Klausovi - ten je jen šidítkem pro naivky. Jiná jména byla ve hře
G. Pašek 22.3.2006 14:13

Operace byla úspěšná, pacient nám ale zemřel . . . .

Pan Vlk napsal:
Když třeba Železný okradl CME, vědělo se to řadu let a zoufalá bezmocnost státu a prapodivné výklady obchodních senátů českých soudů neměly se spravedlností a selským rozumem nic společného.
=====================================================
Co udělal lid český? Ne, neodsoudil šarmantního podvodníka Železného, nezabral mu majetky, které nabyl lupem  . . . . kdepák, lid si poslal Železného do Bruselu na hrad a tam je reprezentovat.
Prohraná 40 miliard arbitráž s japonskou bankou Nomurou?
Já mám za to, kdyby tam ti čeští advokáti měl každý IQ 90, mluvil pouze česky a koktal, byli ale v  právu, tak by tu arbitráž vyhráli. Toho českého Ali Babu "bankéře" který za tím je a ten švind spískal? Podle mustru Železného, bude povýšen na ředitele centrální banky. 
To jsou drahé lekce, že poctivost a pravdomluvnost se vyplácí.
spaldings 22.3.2006 14:12

Re: Je radost, přečíst si ideologicky propracované

Proč bych pracoval dále na Koženém. Vy se zamyslete, jakse Kožený liší od Nomury nebo Laudera, například. Vaše bláboly na Psu jsou ideologicky propracované. A to diagnozou, které se říká fixní idea. To co píšu já je jen nezaobalená pravda, víte ? Já zlodějům neříkám tuneláři, já jim říkám zloději, stejně jako bandě takzvaných amerických solidních investorů, které ojebal místní panovník kdesi v Asii jen proto, že je větší grázl než oni, což netušili.
M. Zima 22.3.2006 12:45

Je radost, přečíst si ideologicky propracované

a vyzrálé stanovisko. Jenom mi mezi ty soupeřící "zmrdy", jak říkáte nějak nezapadá ten kLaus s jeho touhou po "více Kožených". Na tom budete muset ještě pracovat.
jkotek 22.3.2006 12:07

Re: Re: Re: Spravedlnost?

Londynskou arbitraz jsme 'vyhrali' pouze diky tomu, ze arbitri konstatovali, ze investor podle smlouvy o ochrane investic nebyl americkou firmou. A proto se vlastni arbitraz konala podle smlouvy s Nizozemim. Tam sidlila firma (vlastnena z USA) investujici do CR.
spaldings 22.3.2006 12:01

Re: Re: hlavní faktor v článku chybí

To je podle hesla Sarky-Farky : Když se sejdou dva zloději nad jedním lupem, mají se poctivě rozdělit.
Vydra 22.3.2006 11:55

O to jde

Myslím, že jste poslední větou vystihl podstatu věci.
spaldings 22.3.2006 11:49

Re: Re: Pane Vlk (jr.), některé symptomy jste sice popsal

jo, ještě mi vypadl asák na VŠE Pilip, to je taky dobrý koloušek, určitě si s Tošovským mailují, jak to tehdy zmákli.
spaldings 22.3.2006 11:47

Re: Pane Vlk (jr.), některé symptomy jste sice popsal

Tranformace bylo jediné, co se náramně povedlo. Ze socialismu na kapitalismus ať už je dokur|vený jak chce. Hlavně že se tomu Vámi patologicky nenáviděnému KLausovi podařilo nakopat do prd|ele reformátory a tvůrce třetích cest. Já vím, to se nezapomíná. Havlovi rozkopal bábovičky s OF, spoustě vlčáků, nastražených na hranicích ke krádeži století za pár nadhodnocených marek sebral kost těsně před čenichem a dal lidem nějaké knížky. A ti co neměli nas|ráno v hlavě a neprošustrovali to prostřednictvím jiných, chytřejších podvodníků jako kde jinde, než na slovutném a poctivém západě vyškolený Kožený (tedy nikoliv pirát z Prahy ale pirát z USA), tak zhodnotili. Jen se podívejte - bandy zmrdů chtěly rozkrást via kuponovka jiný stát a vzali si k tomu zkušeného Koženého. ale narazili na daleho horší zmrdovskou rodinu a měli po žížalkách. Teď to svádějí na Koženého. Že je darebák, a oni - kdepak, slušní investoři. To jsou ty paradoxy. Abritráže jsou dozníváním nenažranosti a loupeživosti tehdejších aktérů, počínaje vládou agenta Tošovského (ten byl snad u všech průserů, co se financí týká a vždycky blbě, vždycky blbě - ovšem decentní mimikry dělá své), přes velkohubého superekonoma Zemana, který spustil svými slinty run na IPB až k přičinlivým úplatným tlupám úředníků.
Vládík 22.3.2006 11:46

Re: Proč Česko prohrává arbitráže ? Správná odpověď je lapidární.

Upřesňuji: Z dob Klauzových (a díky Klauzovi)  ž á d n é  z á k o n y.
jkotek 22.3.2006 11:45

Re: cim hur tim lip

Jejda to je ale blbost. Kuponova privatizace byla urcitou formou IPO. Takze vse melo byt privatizovano pres kupony? Nebo by se mely tovarny venovat nomenklaturnim kadrum, kteri jedini si mohli za komancu nasyslit penize. Ci pockat se transformaci pet let (behem niz existujici komunisticke vedeni vse rozkradne)?
spaldings 22.3.2006 11:29

Re: Proč prohráváme ?

No v tom je právě problém. Oni ale nemají stát před soudem za to, jak to mysleli, ale za to, jak to dopadlo. Jak to mysleli je nezajímavé. Každý z těch panáčků bez uzardění přijme horentní sumu jako měsíční plat, nehoráznou sumu jako zlatý padák, a s nahraným pitomě naivním xichtem lže občanům do očí, že netušil, že za ty prachy má taky úměrně velikou odpovědnost. Do koruny bych zbídačil jejich rodiny. Tak, aby aspoň dvě generace žraly trávu. Měli se z těch platů pojistit proti škodě, působené zaměstnavateli. Každý pojišťovna bude ráda.
Šnek 22.3.2006 11:26

Re: Proč Česko prohrává arbitráže ? Správná odpověď je lapidární.

Všichni čeští zúčastnění chtěli krást, všichni zahraniční věděli, že pomocí podplácení dosáhnou v Čechách hravě svých cílů. Mimochodem, proč ten "výsadek" při dosazování nuceného správce? Zřejmně šlo o to, aby poslední místodržící ssebou nevzal nějaké kompromitující materiály.
spaldings 22.3.2006 11:19

Re: Re: Re: Spravedlnost?

Ta s USA je dostatečně hrozná na to, aby se člověk ožral.
Šnek 22.3.2006 11:14

Pane autore!

Z vašeho článku vyplývá, že arbitráž je něco, co se neřídí striktně mezinárodním právem, ale bere i ohled na místní poměry. To se mi moc nezdá. Prosím, vysvětlete! Co se týká Nomury a pivovarů, nechce se mi věřit, že by příslušní odpovědní lidé byli tak blbí a nevěděli, co za ně mohou dostat. Těch citovaných 27 miliard ale nemohli ukrást a tak se raději nechali Nomurou řádně podplatit.
M. Zima 22.3.2006 11:07

Pane Vlk (jr.), některé symptomy jste sice popsal

docela dobře, ale to podstatné opomíjíte.
1) zcela Vám unikla intence prognostické transformace. Arbitráže jsou pouhým dozníváním klausovského ničení a rozhazování obrovských hodnot, inspirovaného komunisty pod heslem "čím hůře, tím lépe"
2) Čeští politici představují bohužel věrně kvalitu národa. Neschopnost a iracionální nenávisti, tupost a zabedněnost, to přeci není jenom kLaus, Bublan,  ... to je bohužel dnešní většina. (Podívejte se jen na kvalitu většiny tisku a komentářů)
3) Ti kvalitní čeští právníci, o kterých mluvíte, to má být T. Sokol, Benda, .. a spol.?
MLOK1 22.3.2006 10:59

Re: hlavní faktor v článku chybí

Moc by mě nepřekvapilo, kdybych se po čase dozvěděl, že těch 10 "Železného" miliard se dělilo takto: 4000 milionů Železnému, 4000 milionů Lauderovi a zbylých 2000 milionů = výlohy na prvotřídní právníky a úplatky na správných místech. No a s Nomurou to bude podobné, jenom "osoby a obsazení" jsou jiní.
Sch.glosátor 22.3.2006 10:50

Ano. Účelem podnikání je zisk.

Bohužel, leckteří to nepochopili ani po šestnácti letech. Ti kteří umějí, podnikají. Ti kteří neumějí, nařizují  těm druhým jak mají podnikat. Hlupáci nadšeně vítají investora a on to zatím sňatkový podvodník. A ještě požaduje odškodnění za své "zmařené" podnikání. I když  ve skutečnosti  si jen chtěl zašukat, sebrat z kvartýru všecno cenné, vybrat vkladní knížky a zmizet. Alimenty  zaplatíme všichni. Podle smluv které naši "pověření" podepsali a podle zákonů, které schválili. Samozřejmě že s těmi "nejlepšími" úmysly a za potlesku ze zahraničí.
Stredocech` 22.3.2006 10:45

Mě to spíše připadá jako Kalifornie za zlaté horečky

Když tam vláda poslala armádu, aby zavedla pořádek, vojáci dezertovali a šli rýžovat zlato. Podraz na stát znamená tady pro úředníka neskutčně vysoký úplatek, která zcela změní jeho sociální postavení. Proto krade skoro každý, kdo má k tomu možnost. Prostě není z koho vybírat a ten "nejušlechtilejší kandidát" se obratem mění ve zloděje.
 
Stredocech` 22.3.2006 10:41

Re: Proč Česko prohrává arbitráže ? Správná odpověď je lapidární.

Protože si to nechá líbit. Některé arbitráže mezi státy v minulosti vedly až k tomu, že se nespokojený stát politicky obrátil proti arbitrům.
A protože ti, kdo mají zastupovat státní zájem jsou neskutečně zkorumpovaní.
 
Stredocech` 22.3.2006 10:38

Re: Re: Spravedlnost?

Obě prohrané arbitrráže jsou podle smlouvy s Nizozemím, arbitráž podle smlouvy s USA (v Londýně) jsme vyhráli.
Je tady důvod prozkoumat všechny smlouvy o ochraně investic a zapojit do toho EU. Protože ty arbitráže jsou POLITIKUM.
 
jura-p 22.3.2006 10:35

Sch. konečně, že je to tu napsané.

Ale dostaneš vynadáno. Tak abych dostal taky napíšu tady drze. Účelem podnikání je zisk.