18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

PRÁVO: Popírání holocaustu v Čechách

Jsou lidé, kteří věří, že nás navštěvují ufoni. Jiní věří tomu, že letadla, která létají nad našimi hlavami, rozprašují chemikálie, které způsobí, že všichni posloucháme svoje vlády a nebouříme se. P

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Sedláček 30.6.2017 12:34

Re: Svoboda slova je důležitější!

Ano, máte naprostou pravdu.

V. Student 30.6.2017 9:35

No já koukám!

Koukám, že autor článku je kritizován! Za co, proboha? V centru Prahy jsou domy, které připadly státu, protože se nikdo z bývalých židovských majitelů ani jejich dětí nevrátil z koncentráku. Nikdo! Byly vyvražděny celé rodiny, včetně dětí. Já být členem etnika, které má tak příšernou zkušenost, a setkat se s někým kdo by to popíral, možná bych reagoval něčím jiným než psaním článků. Vy snad hřešíte na to, že nikomu neubližují, tak soutěžíte, kdo si víc kopne, to nemá chybu!

No nebojte se, oni už přicházejí do Evropy lidé, kteří si nic takového líbit nenechají. Já se na tu dobu tedy netěším, ale je to dnes jediná skupina, která se neostýchá dát po hubě lidem, kteří je urážejí, i domněle. Však víte, o kom mluvím. Až tu budou, jsem zvědav, kdo z vás hrdinů se ozve. Ne teď. Až tu budou.

P. Zinga 30.6.2017 8:42

Snižování zrůdnosti holokaustu

se dopouštějí i dnešní tzv. zeleno-leví "aktivisté", kteří např. přirovnávají kritiky alarmistické klimapolitiky k popíračům holokaustu a tím se je snaží dehonestovat.

Jedná se o jasné zneužívání pojmu "holokaust" při prosazování

s tématem holokaust nesouvisejících a navíc pochybných ideologií.

J. Lepka 30.6.2017 8:05

A falšování historie dál vesele bují.

Škoda, že skutečně neexistuje chemikálie, která by dokázala přesvědčit zarputilé fanatiky přijmout realitu.

B. Michal 30.6.2017 11:46

Re: A falšování historie dál vesele bují.

Existuje, Zyklon-B. Ale to není řešení.

J. Chodur 30.6.2017 7:42

Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Autorovi zrejme nevadi nasilne omezovani nazoru, naopak se zda byt poboureny ze soudy jsou prilis benevolentni pri potlacovani svobody projevu. Horlive se pusti do diskuze o necem, cemu zrejme nerozumi (zadne nove upresnujici informace nepredklada). Naopak oponenti riskuji ze mohou jit do kriminalu za to, ze nemaji "spravne" nazory. To je diskuze jak na gestapu nebo u normalizacnich proverek. Osobne mi autor pripada svym chovanim jako fasista. V Americe jsou bojuvky Antifa (ze jako bojuji proti fasismu). Pritom jsou to oni, kdo delaji nasilne akce, demoluji soukromy ci statni majetek jenom proto, ze volby nevysly v jejich prospech, napadaji nenasilne demonstrace na podporu demokraticky zvoleneho presidenta, nepripusti prednasky na univerzitach kohokoliv kdo jim nepripada dostatecne levicovy, proste fasisticke metody. Nebo jsou to komunisticke? Zadny rozdil co se metod tyce. Autor je neco podobneho, to je zrejme. Kazdy zakon, ktery zakazuje debatu na jakekoliv tema je zrudny a nepatri do svobodne lidske spolecnosti. At je zakazujici komunista, nacista, fasista nebo jina podobna identita, ktera si mysli o sobe ze je osvicena, ze to dela pro dobro lidstva ci dokonce planety Zeme. Nekdo muze odmitnout se zucastnit debaty, nema ale zadne moralni pravo debatu zakazovat a delat nazory trestne. Historici v ramci sve profese musi studovat historicke udalosti at jsou ty udalosti citlive ci ne, kdo jim stoji v ceste jsou mocni tohoto sveta s jejich osobnimi zajmy, ktere typicky vydavaji za zajmy naroda (protoze to zni lip) a tady je problem. Historici jsou casto placeni temito elitami, kam to vede je jasne. Historie se stava do znacne miry ustavicne se menicim retezem legend, ktere se nekonecne upravuji podle momentalni potreby mocnych jak jde cas a meni se mocni. Jiste, nekteri jsou vic benevolentni, jini vubec a historikovi staci mnohokrat naznacit. Pokud jste si vsimli, nezpochybnuji Holokost, to delaji stupidni zakazy se o tom svobodne bavit.

J. Poláček 30.6.2017 8:16

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Pane Chodur, dotýkáte se problému který má obrovský přesah z oblasti historie do politiky. Vzhledem k tomu že váš rozbor má hlavu a patu a já s ním souhlasím asi jako z některými postuláty které hlásají naší libretariání o ekonomickém životě, musím lehce naznat že má "jistý" nádech idealismu. Ano - historici by se měli utkávat na pokud možno veřejných fórech a debatovat věcně a z důkazy o tom či onom. Ano - neperzekuujme názory jedinců, třeba i vyšinutých o tom jak Američani neletěli na měsíc, jak Gagarin nebyl první v kosmu, o světovém spiknutí Židů, ...... . Ano, ano, ano . ALE ! nežijeme ve vzduchoprázdnu. Bohužel ? Bohužel ! Ideje mají své následky, jak zní titul nějaké knížky. Aneb, Jak to říkal G.Orwell - " Ten kdo ovládá přítomnost tak ovládá budoucnost, kdo ovládá minulost tak ten ovládá přítomnost ". Znalci poopravte mě, pokud jsem to popletl. Víte vůbec jak se nacistům hodil ruský panflet s názvem Protokoly sionským mudrců. Joseph Goebels by vám dal výživnou lekci. A jak se hodí do krámu pan Irving a jemu podobná cháska teheránskému reřimu, Nasralláhovi a jiným potentátům z Hizabaláhu. Pane Chodúr, ne historie , ne pravda, ne věda ale PROPAGANDA !!!

J. Chodur 30.6.2017 9:23

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Pane Polacek, vazim si vaseho nazoru a dekuji za pratelsky ton. Bohuzel, pokud zacneme zakazovat a trestat nazory, jsme na ceste do pekel. Tak se pravda nehleda. Pokud bych byl mladsi, tak bych to nerikal s takovou jistotou. Pokud nekdo siri propagandu, jedine otevrena debata ji muze v ocich rozumnych lidi narusit. Ti co nemaji schopnost objektivne a nestranne zvazovat argumenty nemaji cim prispet a kvuli nim nema smysl korumpovat dobry justicni system, nebo delat spatny horsim. Byl bych naivni, pokud bych veril ze muj nazor zmeni ceske zakonodarstvi, nejak me to ani nenapadlo. Vim ale, ze par lidi, kteri maji k tomu predpoklady o tom bude uvazovat. Hodne stesti, vsichni ho budeme potrebovat.

J. Poláček 30.6.2017 11:00

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Myslím pane Chodur ze mate velkou pravdu. I mě se to zamlouvá. Jenže ďábel vězí v detailech. Myšlenka neperzekuce názorů je dobrá. Ale je to do jisté míry trojský kůň propagandy. Je to o naší nedokonalosti jednak poznat a dále také šířit pravdu. Ten kdo šíří lež, prostřednictvím svých názorů má tak zcela volné ruce. Já panu Irvingovi do hlavy nevidím, nevím jestli je to pouze "nadšenec" v roli užitečného idiota nebo je to vychytralec co chce změnit svět a mistrovsky využívá všech příležitostí. Životopisy velkých řezníků světa jsou plné různých nepromarněných příležitostí. S panem Irvingem jsme měli štěstí, u soudu byl zesměšněn. Ten soud se konal v GB. Prosím jsem schopen věřit tom že tam byl zájem hledat pravdu a obě strany dostali prostor. Řekněme, že tam proběhl souboj idejí. Ano pane, kéž bychom měli štěstí.

J. Sinnreich 30.6.2017 16:26

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Irwing byl nejenom zesmesnen. Ale v Rakousku (v zemi ktera vitala Hitlera) byl odsouzen ke trem letum vezeni.

J. Chodur 30.6.2017 23:30

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Pane Sinnreich (zajimave jmeno). Rikate ze nekdo byl zesmesnen, historik Irwing? Skoda ze to nemohu svobodne posoudit, abych vedel co si o tom mam myslet. Ze dostal tri roky vezeni? To nedopadl tak zle, takova Dr. Milada Horáková by se mela opravdu stydet, tu popravili. Vase logika nam dala presne co? Vy asi budete Postmodernista, ti logiku moudre zavrhuji, protoze pro ne nepracuje. A proto potrebujejeme svobodu projevu, aby jste se lepe vyjimal v pozadi jinych nazoru.

M. Prokop 30.6.2017 8:49

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Názory samozřejmě nemají být trestné. Ale lži by mohly.

J. Poláček 30.6.2017 9:20

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Sohlas, už jenom pořešit ten drobný technický detail - co jsou lži a co pravda ? Koho pak se zeptáme ? Že by historiků, těch dělníků vědy ? těch státem placených, na katedrách si hovících ? Nebo těch nebojácných , nepohodlím pohrdajících a pro tu správnou pravdu hořících renegátů , revizionistů .... ? :-) :-) :-) Trefil jste do černého. Ne zeptejme se politiků, a úplně nejlépe jejich tiskových mluvčích. Mimochodem, zkuste navrhnout jak potrestat lež jenž byla prezentována v rámci vyřčeného názoru, třeba pana Irvinga, na třeba téma holocaust, třeba v pořadu ČT nebo BBC, nebo... .

M. Sedláček 30.6.2017 10:39

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Přesné!! Stoprocentně s Vámi souhlasím.

J. Chodur 30.6.2017 23:09

Re: Fascinuje me, jak se zli lide povazuji za moralni.

Za stoprocentni souhlas ktery si mozna nezaslouzim bych hodil vasim smerem par uvah.

Proc jsou intelektualove casto posedli omezovanim lidi a jejich kontrolou? Lidska bytost je totiz velmi komplikovane stvoreni daleko za hranicemi schopnosti mentalne pomalejsich intlektualu (drtiva vetsina), kteri typicky chteji ridit spolecnost a nemamaji na to. Tudiz veri, ze svazanim lidske bytosti zakazy a narizenimi bude takova bytost "pochopitelnejsi", ve skutecnosti znici to cenne co clovek ma, iniciativu a prirozenou vstricnost vetsiny lidi, podminky pro uspesnou lidskou spolecnost. Dusevne lini lide maji radi zakazy, maji neduveru ke svobodne lidske bytosti, nakonec se z nich stanou zvirata typu Hitlera/Stalina/Maa a jejich vykonne organy. Rada bohuzel dlouha a rostouci. Lide kteri chteji nastolit nejakou tu totalitni hruzu zrozenou casto z dobrych umyslu nemaji radi, kdyz jejich poddani mohou cist literaturu jejich fasistickych predchudcu, protoze by je mohly zaujmout podobnosti s nasimi soucasnymi "dobraky". Poznamka pro ty pomalejsi co jim to neni jasne z kontextu a co to take ctou: Nemam uctu k totalitni spolecnosti s jakymikoliv umysly, tato forma je v rozporu s vyvojem lidske bytosti, dela z lidi dusevne menecenne stvoreni a eventuelne vede prilis casto k valecnym konfliktum. Pokud nekoho svoboda nekdy desi, me nekdy taky. Nevidim ale v te spouste problematickych alternativ lepsi, nez svobodu lidske bytosti respektovat. To neznamena, ze musime respektovat jakykoliv svobodny projev bez vysloveni kritickeho nazoru. Zde je misto pro svobodu projevu, proto je dulezita. Posiluje nenasilnou miru sebekontroly obcanu daneho statu. Nalepky jako rasismus, ?fobie, bezbrehy respekt pro jine kultury, antifeminismus (chytre zeny vi o cem mluvim) pouze slouzi k likvidaci svobody projevu a k zotroceni nasi mysli. Nekdy se mi vtira dojem, jakoby "vedouci elity" umyslne mrzacily prirozeny mechanismus obcanu regulovat sve spolecenstvi, protoze jak by obhajili svou ubohou existenci?

J. Pospíšil 30.6.2017 3:44

Ty země, které jsou zde zmíněny,

že nemají popírání holokaustu v zákonech, mají vyspělé občanské právo a řeší tyto věci v občanském řízení, kde jsou popírači odsuzováni k u nás nevídaným odškodněním. Žaloby proti nim jsou často hromadné.

Myslím, že je to daleko účinnější způsob, než jalové trestní stíhání, končící často jen takovým bu-bu-bu. Mimoto aspoň něco z toho mají popíráním postižení. Ono platit odškodnění je dnes daleko účinnější, než nějaká podmínka.

M. Prokop 30.6.2017 8:48

Re: Ty země, které jsou zde zmíněny,

Souhlas.

J. Lukavsky 1.7.2017 9:05

Re: Ty země, které jsou zde zmíněny,

Já bych také nezakazoval nakladateli aby vydal Mein Kampf - v souhlase se svobodou tisku. Ale napařil bych mu mastnou pokutu podle zákona o podpoře nacismu, zhruba trojnásobek odhadovaného zisku z prodeje tohoto veledíla. Král Šalamoun by mě pochválil ne?

O. Roldán 30.6.2017 0:47

Proč USA a jiné státy nemají zákony

potírající popírání holokaustu a přesto netrpí antisemitismem (alespoň ne v míře větší než je běžné jinde)?

Je to asi jako kdyby vzniklo hnutí popírající, že 1 a 1 jsou 2.

Jen těžko by vznikaly zákony s cílem pozavírat je do vězení. Proč? Protože každý člověk, který zvládnul počty první třídy, by pokýval hlavou, řekl si, že jsou to nějací blázni a šel dál. Jinými slovy - takové hnutí by nemělo naději na úspěch.

A v tom je klíč k potírání popíračů holokaustu a antisemitů. Zákazy nepomůžou. Stačí, aby se děti už ve svých rodinách dozvěděly, že antisemitismus a nacionální socialismus je ee a tyto výstřelky nebudou mít šanci přežít.

Jsem proti takovým zákazům. Magoři budou existovat vždy a zákony je nevymýtíme. Naopak jakmile se naučíme zakazovat kde co, tak to bude pokračovat zákazy popíračů oteplování a skončí to zákazy všeho, kromě osvícené neomylné Strany Pokroku, ať už to bude kdokoliv.

J. Vintr 30.6.2017 0:55

Re: Proč USA a jiné státy nemají zákony

To s těmi dětmi se už dávno praktikuje. Například se jim vtlouká do hlaviček, že "ee" je nesouhlas s vítáním muslimských vetřelců do Evtopy ...

O. Roldán 30.6.2017 0:57

Re: Proč USA a jiné státy nemají zákony

psal jsem o tom, že rozeznávání dobra a zla začíná v rodině.

To o čem píšete Vy, je indoktrinace jediným správným názorem vládnoucí elity.

Nevidíte ten rozdíl?

J. Vintr 30.6.2017 23:25

Re: Proč USA a jiné státy nemají zákony

Vzhledem k tomu, že u nás už delší dobu většina lidí odkládá předškolní děti do kolektivních úschoven, je vliv rodiny na výchovu dětí a tvorbu jejich názorů na život minimální. Nemluvě o tom, že rodiče a i jejich rodiče jsou vesměs také produktem kolektivní "výchovy", takže svým dětem většinou ani nemají co předat

D. Novak 30.6.2017 3:01

Re: Proč USA a jiné státy nemají zákony

A na to jste přišel jak?

D. Novak 30.6.2017 3:00

Re: Proč USA a jiné státy nemají zákony

Víte kolik má ve článku zmíněný Adam Bartoš na FB fanoušků? 3964. A "jeho" Národní demokracie? 33909. Sranda je, že když píše nenávistně o muslimech či Arabech, tak ho orgány nepopotahují, a to má na ně skoro stejné názory jako mnoho dalších. Máme internet, a tam se podobné názory šíří velmi dobře. Dříve šlo legálně umlčet člověka snadněji, zdražili mu poštovné. Sice mohl psát co chtěl ale doručení názorů publiku bylo drahé.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Charles_Coughlin

M. Sedláček 30.6.2017 10:43

Re: Proč USA a jiné státy nemají zákony

+1

D. Novak 30.6.2017 0:29

Nadřazenost rasy?

Je zajímavé že tu často čteme o tom, že některé kultury jsou něco více než jiné.

P. Vaňura 30.6.2017 14:52

Ano, některé kultury jsou něco více, než jiné

Mimochodem, nacismus byl také kulturou (ideologií určitě, ale i ten výraz kultura lze patrně použít)! Chcete třeba říci, že otrokářská kultura (kterou třeba Marx a Engels označovali za "nezbytnou v dané etapě vývoje společnosti") je rovnocenná současné?