6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

PRÁVO: Pomsta „hradním pánům“?

Jsou tak "nezávislí", až jsou nezávislí i na rozumu, skutečném významu paragrafů a lidské slušnosti. Přímo exemplárním příkladem budiž rozsudek nad mladým Mlynářem, který byl za nic, protože se ve skutečnosti nestal žádný trestný čin, odsouzen soudkyní na pět let žaláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Belling 4.7.2012 17:12

Nehody celebrit mají ještě jeden rozměr

Dcera vedoucího kanceláře prezidenta republiky se samozřejmě neprojíždí autem s nějakými sockami, takže oběti nehody jsou rovněž z prominentních rodin s prominentními vztahy.

A ty ostřížím zrakem sledují, zda se prominentní pachatelce nenadržuje.

J. Rey 4.7.2012 17:11

Vážený pane Vlku st.

Moc by mne zajímalo,zda by jste napsal stejně srdcervoucí blog,kdyby se jednalo o dceru soustružníka z nějaké fabriky.Mám za to,že by jste o ní vůbec nevěděl a nebo,by jste na ni nepýtval svůj čas psaním takovýchto nepřiměřených s odpuštěním hlopostí.Víte vůbec o tom,že ve vězení sedí lidé,kteří opravdu nic neudělali,ale jen měli tu smůlu,že neměli na kvalitního právníka a ten ex ofo,třeba jen více pospíchal a tak neměl ten"správný zájem"?Proto se mi zdá hodně nepřiměřené v tomto případě citovat Havlíčka Borovského a teatrálně se předvádět na případě děvčete co zabila kamarádku a druhou těžce zranila.Zcela jistě nejela podle předpisu a tím porušila zákon,tečka.Potom následuje trest,který by měl dostat každý a je jedno zda je to dcera pána z Hradu a nebo toho soustružníka a polemizovat o tom,že je tou nehodou dost potrestána je promiňte zhovadilos.Pokud by Vám někdo zabil Vaše dítě,jistě by jste tolik ohledů neměl.

J. Belling 4.7.2012 16:55

Čtu dobře?

Nějak nerozumím tomu, proč je kvůli standardnímu rozsudku nad nezodpovědnou mladou dámou, která svojí šílenou jízdou jednu mladou ženu usmrtila a druhou těžce zranila, nutno tak obsáhle citovat Havlíčkovy úvahy o vojenských soudech.

Bokem ponechávám, že rok odnětí svobody znamená půl roku s propuštěním na "půlku" a že pachatelky nedbalostních deliktů nesredí společně recidivistkami.

M. Varadinková 2.7.2012 14:08

Souhlas s článkem

Už jsem  o tom psala před pár dny v diskusi pod úvodníkem.

Buď  chtěl soudce tímto exemplárním trestem poukázat na svoji "nezávislost" a přehnal to. Nebo je soudce zavilý kalousofob, a protože si na Klause došlápnout nemůže, mstí se na dceři jeho kancléře. V každém případě by měl sundat talár, protože to se spravedlivým soudem nemá co do činění.

I s tím Trpišovským jsem to porovnala, načež se na mně Vandas a spol vrhli, že přece v případě Weiglové jde o zabití, tak co se mi nezdá. Nezdá se mi to, že v jejím případě šlo o nezkušenost, zatímco v případě Trpišovského o zlý úmysl. Ona měla smůlu, že zabila kamarádku ( a už to je pro ni obrovský trest, protože s tím bude muset žít),  Trpišovský měl kliku, že nikoho nezabil. Přesto si myslím, že Trpišovský si zaslouží vyšší trest, než Weiglová.

Na webu se dají dohledat zprávy o spoustě nehod, kde také došlo k zabití, a pokud tam nebyla nějaká další přitěžující okolnost, vždy to skončilo pouhou podmínkou pro viníka. Vypadá to tedy, že soudce shledal jako přitěžující okolnost to, že dotyčná je dcerou svého otce, který pracuje pro Klause.

J. Kanioková 2.7.2012 14:29

Docela souhlasím,

ale jelikož dopravní kauzy nesleduju, tak neznám všechny příčiny toho případu. Ovšem moc mi vadí zřetelná snaha médií, využít každé příležitosti si "nenápadně" kopnout do prezidenta. Titulky - dcera Klausova poradce udělala.... Co má s tímto případen společného prezident.. Prostě PL a sázka na Pavlovův reflex...

Co si myslím o naší justici radši ani nenapíšu... ale dost mě naštval "případ vlčích dětí"! Rodiče jsou mimoni, o tom není pochyb, ale 8 let..?

L. Severa 2.7.2012 15:29

Re: Souhlas s článkem

Jsem dost nepozorný ve sledování nehod, ale mám dojem, že   zemřel člověk při autonehodě, kterou zavinila zpěvačka Rolinsová(?). Také byla odsouzena  na tvrdo? Už nevím, ty má paměti!

J. Belling 4.7.2012 17:03

Re: Souhlas s článkem

Rolincová: pokračování v hlavním líčení 9. července.

L. Severa 2.7.2012 16:21

Re: Souhlas s článkem

Pokud se pamatuji tak při autonehodě zabila známá zpěvačka také člověka. Byla také odsouzena do kriminálu ?  Moc tyto události nesleduji, takže si víc nevpomínám.

K. Hejkal 2.7.2012 12:43

Fakta...?

Vezměte několik nešťastných lidských osudů, zdaleka ne optimálně fungující české soudnictví a vězeňství, přimíchejte pár cikánských lesbiček, dodejte několik pikantně oplzlých detailů a sflákejte z toho článek.

Mně by v podobném článku třeba zajímalo, jaká je průměrná sazba za zavinění nehody s následkem úmrtí a těžkého ublížení na zdraví při jinak polehčujících okolnostech (0 alkohol, rychlost). O spravedlnosti osudu oné dívky by to řeklo víc, než deset odstavců faktů prostých lamentací. To bych ale od pana Vlka asi chtěl příliš...

J. Anděl 2.7.2012 12:24

:(

Tohle povídání mě pane Vlku dost oslovilo a zasáhlo.

Anonymní pomstychtivost davu není jistě doméhou pouze diskuzí v Novinkách.

Škoda slov. Člověk se snad může akorát tak modlit.

M. Prokop 2.7.2012 12:25

Re: :(

Pár vzorečků se i zde najde.

K. Dvořák 2.7.2012 12:17

To je najednou povyku ...

Ne, ze bych te slecne pral dost prisny trest (pokud je mi znamo, tak v podobnych pripadech se vetsinou udeluji podminene tresty). Ale dost me vytaci, ze se rozhorceni a pozdvizeni nad pomery v nasich veznicich objevuje prevazne jen tehdy, kdyz se za katr dostane nejaky prominent nebo jeho potomek.

Slecna Weigelova se urcite odvola a ma slusnou sanci, ze ve veznici nakonec neskonci. Kdyby snad prece jen ano, muze po tatkovi vzkazat panu prezidentovi podekovani za promptni jednani pri odvolani ministra Pospisila. Nebot uspory musi byt a v dobe kdy pomalu neni na provize by bylo nezodpovedne utapet vzacne zdroje ve vezenstvi. At jsou muklove radi, ze nejsou zivi jen o chlebu a vode. A jeste ty reci o bidne hygiene nebo preplnenych celach!

Mimochodem, zajimalo by mne, odkud ma autor takove povedomi o pomerech v zenskych veznicich. A treba se mi jen zda, ze se v liceni nekterych "procedur" skoro az vyziva.

V. Vlk 2.7.2012 12:45

Re: To je najednou povyku ...

Autor má za prvé osobní zkušenosti z dob disentu, a pak,protože mne osud a Strana a Vláda šoupli pracovat do chemičky a pak na OPBH, značná část spolupracovníků z tehdejší doby má své zkušenosti tehdejšími i s dnešními kriminály. A protože jsem si je nikdy neošklivil,ty jedince k kolonek Čína či Mandžurije ve Vysočanech ,ani Cikánů z Libně či Smíchova, dost mi řekli. Co taky dělat v kotelně či u míchaček při noční, že?! A jestli mluví pravdu, to po pár letech přesně odhadnete.    Takže váženy pane, "probatum est" . Pokud jste byl někdy u urologa či proktologa, který vám strká prsty do konečníku, je to nezapomenutelný zážitek. A teď si představte že se to děje na vás , úplně bezbranném, nahém, obklopeném bachaři . Já se v tom nevyžívám, jen opisuji reálně skutečnost.

F. Eliáš 2.7.2012 11:43

Většina českých soudců je zkorumpovaná

Pravda, neznám žádného, který by nebyl.

K. Dvořák 2.7.2012 11:47

Re: Většina českých soudců je zkorumpovaná

Doufam, ze uz jste splnil svou zakonnou povinnost a ucinil o vam znamych skutecnostech o korupci soudcu oznameni na prislusnych mistech. Pokud ne, prestante zvanit nesmysly.

V. Ondys 2.7.2012 12:33

Pokud by měl pravdu, pane Dvořáku

musel by být neuvěřitelně tupý zoufalec s touhou po příkladné společenské sebedestrukci, a jinak se divím Vaší nestydatosti při navádění k udavačství, které vždy mělo v Čechách nechutně tragický rozměr pod patronací nácků s komouši. Od čeho si pak velice dobře platíme z vlastních daní přemnožené úředníky, kteří podle statistik korupcí udatně praktikují v porovnání s jinými státy a vylepšují si skóre u nadřízených nesmyslnou buzerací všech nevlivných často za vyložené pitomosti, nad kterými jinde s menší korupcí mávnou rukou?

J. Urban 2.7.2012 11:35

Nejmenuje snad ty "skvělé" soudce

nás "skvělý" president?

F. Eliáš 2.7.2012 11:44

Re: Nejmenuje snad ty "skvělé" soudce

Náš skvělý prezident je náruživým zastáncem korupce.

J. Kanioková 2.7.2012 14:31

Bolí paranoia?

M. Prokop 2.7.2012 12:24

Re: Nejmenuje snad ty "skvělé" soudce

Jistěže, kdo jiný.

Ale nevychovává je, ani nevybírá.

A kterého vůbec máte na mysli, současného nebo minulého? Jmenovali oba ......

J. Kanioková 2.7.2012 14:32

:)))))

Š. Šafránek 2.7.2012 10:58

Milost

Já to vidím takhle: exemplární rozsudek má vyprovokovat udělení prezidentské milosti, na níž si pak média smlsnou. Co se týká nepoměru mezi trestem uděleným Trpišovskému a Lacinovi, z toho je mi trochu nevolno. Zdá se, že účinná lítost Lacinovi moc nepomohla, zatímco arognace Trpišovskému ano. Inu - co soudce, to názor.

M. Malovec 2.7.2012 10:27

Jsem zvědav,

co s tím udělá pan Klíma s panem Kroupou.

M. Hoblík 2.7.2012 10:15

Škoda slov, škoda zaplacených daní!

V zahraničí se bojím přiznat, odkud pocházím; dříve jsem se tím chlubil! Jen si v tom dál rochněte, máte se za co stydět!

V. Váňa 2.7.2012 9:07

Naprostý souhlas,

děkuji. V.

A. Novák 2.7.2012 8:43

kolik by asi dostala

za totéž dcera Karla Gotta, Luboše Zaorálka nebo třeba Lenky Bradáčové? :o)

P. Lenc 2.7.2012 8:03

Dobrý článek,

vykreslení části justice je naprosto přesné.Problém je neodvolatelnost nekompetentních soudců.

M. Trhlík 2.7.2012 8:36

Re: Dobrý článek,

Teď ještě člověka napadá, ajká by byla reakce veřejnosti, kdyby to nebyla slečna Weigelová.Asi by se to tolik nepropíralo i kdyby dostala 3 roky. To, že si  z toho část lidí udělala důvod výpadů k Hradu, mi nepřipadá nenormální.Tak už to je v zemi, ze které se ztrácí slušnost. Drtivá část veřejnosti určitě, nechrlí na Hrad a jeho osazenstvo síru a pomluvy.Diskutovat o nekopententních soudcích, je třeba asi doložit. Kolik rozsudků se nám zdá velmi přísných,či nedostatečných. Myslím si, že se zase jedná o velmi náročné řešení. Přece nemůžeme přestat odsuzovat lidi, protože máme nedostatek věznic, či špatně vybavených a jiné problémy.To nesouvisí vůbec se slečnou Weiglovou, ale stovkami jiných, méně mediálně známých lidí. Tak je osuzujme na Veřejno-prospěšné práce a budou mít důvod přemýšlet o své vině.Ale podmínka je mnohdy směšná.Zase tím nemyslím slečnu Weiglovou, ale různé machinace s v oblasti podplácení, kradení,či jiné.

J. Kanioková 2.7.2012 14:41

Souhlas, a za to může Motejl,

což není ve zlém, určitě nesledoval nic zlého, ale bohužel... Prosadil to v FS a se svým renomé pro tuto variantu všechny přemlouval s argumentem, že jedině doživotní volba bude pojistkou proti ovlivnitelnosti. Byl tehdy ještě druhý návrh, aby se nejdřív volilo na 5 let a teprve pak, kdo se osvědčí, může být volen doživotně...

Takže ti staří komunističtí soudci, kteří nebyli vyhozeni, protože nebylo na okamžitou výměnu, stihli "nakazit" nově příchozí soudce, protože vždycky nás, jako elévy (v kdejakém oboru), ti starší nadřízení nějak ovlivní (svým úhlem pohledu, či zkušenostmi), ať chceme či nechceme.

P. Lenc 2.7.2012 8:00

Ono