6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 11.5.2011 14:16

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 11.5.2011 15:01

Re: Souhlas

Bude to těžké, protože to bude složité. Kdyby se začalo hned za Luxe, tak by se dnes tak zhruba končilo. Když se začne příští rok...jde o milión položek.

A nejde většinou o restituci, jak si lidi myslí. Jde o převzetí majetku ze správy státu. A z toho mohou být ještě pěkné spory. Stát - správce cizího majetku - totiž mnoho budov nechal doslova spadnout. Restituenti žádali raději odškodnění. Ale co církev, jíž ta budova patří, ale nesměla s ní volně nakládat a hospodařil stát?

O. Uživatel 11.5.2011 15:39

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 11.5.2011 16:12

Re: Souhlas

No dobře, když myslíte...

Já si neumím představit, kde by CÍRKVE vzaly tolik lidí, aby dokázali převzít 50 položek denně. Kdo by je platil?

Na převzetí každé položky musíte mít člověka. Jinak to bude gigantická zlodějina. A to nepředpokládám, že by u každé druhé položky byl potřeba geodet. Stačí u každé desáté...A kolik je těch zřícenin...přijeďte se podívat, já vám je ukážu.

Stát už ale některé ty zříceniny předal. Možná to nevíte, ale až dosud stát "hospodařil" tak, že když nějaký barák spadl anebo hrozil že spadne, napsal příslušné církevní instituci - vemte si to. Takže je pravda, že ty budovy co stát ještě drží, jsou většinou použitelné. Většinou...

Ale zkuste si to představit, vy víte oč jde: přeberete barák tak že převezmete doporučený dopis? Když stát předával po jednom, tak to vždy příslušný ordinář zařídil. Ale to nejde najednou ani to nejde přebírat denně. Na to nemá nikdo čas ani zaměstnance. Pokud to stát předá nějakým zákonem, tak nastane strašlivé rozkrádání.

O. Uživatel 11.5.2011 16:28

Uživatel požádal o vymazání
O. Kadlec 11.5.2011 16:59

Re: Souhlas

No dobře, já to odhadnout neumím. Počty farářů - hehe! Oni nemaj co na práci... Tady například je JEDEN farář, spravuje území asi 70km2, a 25 tis. obyv., sedm kostelů, jednu faru konečně nedávno dostal v dezolátním stavu a s nájemníkem, osmý kostel, ten největší, je zavřený a ve špatném stavu. Nepředáno: půl zámku, v děsným stavu, u něho statek který už nemá ani střechy, patří k němu nějaká pole, na nich hospodaří nevím kdo. I kdyby to stát bezproblémově předal - jak se vyhne zaplacení odškodného za ty ruiny? A kde najde farář od rána do večera zapřažený do služby čas na to, aby to dal do pořádku? Všechny síly a mládež co má k dispozici zapřáhl do rekonstrukce předané fary, a to je proti tomu co je nepředáno maličkost.

Jo, v zásadě jsem pro už dávno, i když si myslím, že to bude trvat léta a ne rok.

P. Schuh 11.5.2011 9:28

Církev

Církev jako instutuce u mě se svojí falešnou morálkou dávno nemá šanci. Přesto jsem pro navrácení veškerého majetku, který byl znárodněn po roku 1948.

O. Uživatel 11.5.2011 14:11

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 11.5.2011 14:23

Re: Církev

To bude ten základní problém, jestli vůbec může mít instituce něco jako "morálku"? Já bych si troufl říct, že ne.

O. Uživatel 11.5.2011 14:43

Uživatel požádal o vymazání
S. Ševeček 11.5.2011 9:13

Stačilo by za hlavní heslo permanentně

pobíhající volební kampaně dát si

Církevní restituce ano, současně s nimi Odluka církve od státu. A naráz.

Vítězství je na dosah. ... kdo se toho ujme?

J. Tachovský 11.5.2011 8:44

Bohata cirkev pacha jen zlo

a to proto, ze se tam natahnou spousty ne priliz vericich vyzirku. Navic je to spolek striktne antidemokraticky a autoritarsky. Nic proti autoritam, ale pokud jsou jen institucionalne dosazene pomoci ruznych pletich, tak nic moc. Dokud byla cirkev chuda a pronasledovana, mela svou moralni autoritu.

T. Šmilauer 11.5.2011 9:05

Re: Bohata cirkev pacha jen zlo

Přesně tak, jak píše autor.

Někdo, kdo je mimo církev, radí, aby církev byla chudá. Může se nechat tudíž okradená.

Pokud by však šlo o jeho osobu, šlo by už o jinou záležitost.... 

R. Langer 11.5.2011 9:39

Re: Bohata cirkev pacha jen zlo

To, že je církev okradená není všeobecně rozšířený názor. Někomu to tak prostě nepřipadá. To ovšem osoba uvnitř církve nepochopí.

O. Kadlec 11.5.2011 15:12

Re: Bohata cirkev pacha jen zlo

:-) To je pozoruhodný, pane Langer: tady máme šikovný Romy. Pomohou zadarmo komukoli: Bábě z baráku, když má rozbitý kolo. Vezmou, spravěj, vrátěj. Akorát ten náhradní díl, co chyběl, čórli. Někde to bylo zbytečně. Taky nářadí, kterým to spravili, si někde "sehnali". Jim to jako krádež prostě nepřipadá.

Když malovali, odnesli si štafle od našeho doktora, bez jeho vědomí. No a co, dyk je nepotřeboval a Romové je potřebovali. Jim to jako krádež prostě nepřipadá.

Vy pane patříte do této společnosti, pane, že považujete krádež za věc názoru?

J. Václavíková 12.5.2011 0:31

Re: Bohata cirkev pacha jen zlo

To jste trefil hřebíček na hlavičku!

O. Uživatel 11.5.2011 14:45

Uživatel požádal o vymazání
J. Vích 11.5.2011 0:25

nepochybně

se k tomu chystá. Pokud si někdo při mediálním humbuku nevšimnul schvaluje se úprava už zákona o prodeji půdy přímo zahraničním subjektům. Dáte-li si to s navrácením polí a lesů  dohromady, bude tu zase jeden povedený superkšeft. Nebo si tu někdo myslí, že církev začne hospodařit na polnostech?

P. Sulc 11.5.2011 4:17

Re: nepochybně

Cirkev a polnosti? Mnisi zaprahuji voli a daji se do orani? Klaster zmeneny na JZD Sv. Benedikta, to je veru smesna predstava. Ale zato pamatuju jak Vorsilky pospichaly honem honem prodat Narodni divadlo.Takze ted bude pokracovani.Pravda, rodna matka cirkev sice majetek nenakradla, ale dostala jej od tech, kteri jej nakradli nevolnikum, ci dostali od krale/cisare, ktery jej zabavil neposlusne slechte, ktera ovsem jej ma opet od nevolniku. Skoda ze Josef II zemrel uz po deseti letech.

V. Běhal 11.5.2011 7:26

Re: nepochybně

Řády dostaly většinou území v neúrodné krajině:Kladruby, Plasy, Teplá Broumov, Předklášteří u Tišnova atd. Z těchto oblastí učinili kvetoucí oblasti a kulturní centra, Heslem benediktinů je "Modli se a pracuj". Buďte bez starosti církev a řády dokáží majetek spravovat llépe než mafie, které u nás vládnou.

T. Šmilauer 11.5.2011 7:43

Re: nepochybně

Přesně jak to píše autor.

Účastík internetové diskuze si přisvojuje právo určovat, jak má kdo nakládat se svým majetkem.

R. Langer 11.5.2011 9:23

Re: nepochybně

A kterého majitele máte na mysli? Toho současného, církev nebo toho, komu to církev sebrala (nechala si "darovat")? :-D

Z. Trunecek 11.5.2011 9:47

Re: nepochybně

Stačí jen ze současných církevních majetkových nároků vybrat ten majetek, který církvi zrekvíroval Josef II (syn Marie Teresie) a kde si církev nechal coby nájemníka. Že nedokázali "nájemní smlouvy" ukončit už politici První republiky, je věc jiná.

J. Stejskal 11.5.2011 23:16

Re: nepochybně

Ano, a ani nebude narušeno překročení roku 1948, že? Pak bych prosil také restituovat akcie alespoň Smíchovského pivovaru, rodina tam byla hodně zavěšena. To je totiž daleko menší blbost, než o které píšete vy.