7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Nezkoumejte, jestli chtěl krást...

Musíte mít u nás opravdu velikou a téměř náhodnou kliku, aby vás po obraně svého života, zdraví, nebo majetku, pustila policie domů bez obvinění a nežili jste v nejistotě, zda vás nezavřou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Bílý 18.5.2012 14:50

Dumám nad tím, co vede mnohé nesouhlasit s autorem článku.

 Alternativy:

a) Nemají žádný, nebo mají velmi malý majetek.

b) Mají v genech uloženy zlodějské sklony (nerozčilujte se, Češi jsou na př. na prvním místě krádeží v obchodech v EU, takže to není nehorázné tvrzení - nebo si vezměte velmi rozšířené tvrzení o zlodějských politicích, podnikatelích, úřednících atd.) a podvědomě mají strach z obrany okradeného.

c) ?? napadá vás ještě něco ?

K. Křivan 18.5.2012 15:15

Re: Dumám nad tím, co vede mnohé nesouhlasit s autorem článku.

jedním slovem lůza.

S. Donát 18.5.2012 17:03

Re: Dumám nad tím, co vede mnohé nesouhlasit s autorem článku.

Které mnohé nesouhlasné komentáře máte na mysli ? Prošel jsem si tuto celkem krátkou diskuzi a zaregistroval jsem drtivou převahu souhlasných názorů. A dokonce i neslouhlasné spíše jen polemizovaly s mírou takovéto obrany, než s principem.

M. Bílý 18.5.2012 18:42

Ad p. Donát 17:03. Já jsem nechtěl řícil, že by nesouhlasných byla většina.

Počet souhlasných komentářů se zvětšil. Pojem mnohé chápu jako některé, leckteré (nejeden) ve smyslu významu 2 u hesla "mnohý" ve Slovníku spisovného jazyka českého. Význam 1 je ve velkém počtu se vyskytující, což by měl být význam převládající, ale já mám zafixován význam 2. A pak mi šlo o souhlas úplný, ne polemizující s mírou obrany. Jinak dík za připomínku.Mohl jsem to formulovat precizněji.  Stejně ale bych rád znal příčiny jejich nesouhlasu, či výhrad k podrobnostem.

F. Vítek 18.5.2012 20:30

Re: Ad p. Donát 17:03. Já jsem nechtěl řícil, že by nesouhlasných byla většina.

Já se Vás níže marně ptal co konkrétního máte proti Castle Doctrine? A ptal jsem se Vás na to proto, protože jste mne v tom vláknu šmahem zařadil mezi lidi s "nesprávným úsudkem" (což asi znamená nesouhlasícího), tak se Vás ptám proč si myslíte, že s autorem nesouhlasím?

J. Mannheim 18.5.2012 12:47

kdysi jako děti

a nejenom my, jsme chodili k sousedům na třešně (scéna s chozením ne třešně nebo na lusky se opakuje v mnoha dětských knížkách) - škoda nebyla nijak obrovská, nikdy jsme nebyli schopni obrat celý strom, bylo to tak trošku dobrodrůžo, tak trošku něco zakázaného. Dnes je mi jasné, že toto chování nebylo správné. Ale podle předpisu pana Matějky bych byl šesti- nebo osmiletá mrtvolka. Děkuji.

R. Langer 18.5.2012 13:07

Re: kdysi jako děti

Aha, zase tady máme oblíbené střílení dětí na stromech. Tak kolikpak jich bylo za posledních 20 let v Americe, či kdekoliv jinde na těch stromech zastřelených? Málo, jářku, málo. Nejvíc dětí totiž bylo zastřeleno na školách, kde panoval naprostý zákaz jakýchkoliv zbraní, a při teroristických útocích na školy a školní autobusy.

A z toho stromu jste také mohl spadnout, a stát se mrtvolkou raz dva, což si ve své naivitě ovšem vůbec neuvědomujete... :-P

J. Mannheim 18.5.2012 13:45

Re: kdysi jako děti

vím, je to z mé strany trošku hyperbola, nicméně pan Matějka nás tady nabádá ke střílení hlava nehlava, ze stromu jsem i spadnul, bylo pár boulí a odřených kolen... třešně nejsou baobaby, aby se po pádu z nich všichni zabíjeli. Nevím, kolik jich bylo zastřelených v Americe, ale je mi jasné, že v "ideálním světě dle pana Matějky" by jich bylo zastřelených dost.

P. Schuh 18.5.2012 13:49

Re: kdysi jako děti

Pan Matějka nenabádá ke střílení, ale pokud se už nedej bože stane, že je někdo nešťastnou náhodou zabit při loupeži, tak nechť majtel bránící svůj majetek není popotahován jako zločinec a zloděj je v našem státě prohlášen vlastně za nevinného.

K. Křivan 18.5.2012 14:45

Re: kdysi jako děti

"..ale pokud se už nedej bože stane, že je někdo nešťastnou náhodou zabit při loupeži,.."

Já bych se modlil jinak. "Mílý Bože, dej, ať se každý, kdo namíří na lumpa, trefí."

Zabití  při krádeži nesmí být  "nešťastná náhoda" ale  "dobrá práce". Good job. Příležitost pro presidenta, střelce vyznamenat. Václav Klaus by udělal dobře, kdyby sylvestrovského střelce vyznamenal.

F. Vítek 18.5.2012 15:14

Re: kdysi jako děti

Myslíte novoročního ;-) Řekl bych, že ten je rád, že byl zproštěn veškerých obvinění a doufejme, že má klid i od příbuzenstva těch násilníků ... ve chvíli, kdy by se to znova mediálně rozvířilo (včetně jeho podoby), tak by byl znovu terčem všech těch multikulturních pravdoláskovníků :-(

K. Křivan 18.5.2012 15:32

Re: kdysi jako děti

Ano, novoročního :-))  Jak na Nový Rok, tak po celý rok.

S tou pozorností  lumpů a pravdoláskařů máte pravdu. Na druhé straně by to byl nepřehlédnutelný signál justici.

F. Vítek 18.5.2012 15:49

Re: kdysi jako děti

K soudu to naštěstí vůbec nedošlo ... btw vzpomínáte která státní zástupkyně to tehdy měla na starosti? ;-) Ta paní je mi čím dál sympatičtější ...

K. Křivan 18.5.2012 15:53

Re: kdysi jako děti

to nevím, ale snad by se to dalo vygooglovat. 

F. Vítek 18.5.2012 15:58

Re: kdysi jako děti

Nějaká Lenka Bradáčová ... pan Rath ji asi moc ráth nyní nemá ;-)

M. Bílý 18.5.2012 13:54

Re: kdysi jako děti / Souhlasím s Vámi, Pane Langře (13:07). Jenže jsou lidé, kterým to nevysvětlíte.

K. Křivan 18.5.2012 15:01

Re: kdysi jako děti

Děti na stromě není třeba střílet.  Ani vzduchovkou ne. Když to jsou slušně vychované sousedovy děti, tak je na ty třešně pozvu, a ony mi na podzim vyhrabou zahradu.  Na cizí parchanty stačí pes pod stromem. Nejlépe vlčák. A nechat je tam do půlnoci, až si pro ně přijdou rodiče.

 

P. Schuh 18.5.2012 12:42

Souhlas

Plně s autorem čánku sohlasím. To je však asi jediné co v danou chvíli můžeme dělat. Psát o tom a se článkem souhlasit. ONI si ho stejně dsoudí jak budou chtít....

V. Dosoudil 18.5.2012 11:01

Ale jo, ovšem...

...jak ošetříte tuhle legalizaci popravy:

Scénář: nepohodlný člověk = únos na vlastní pozemek, inscenace vloupání, poprava, zavolání policie, oznámení vloupání.

Anebo ještě hůře: pozvání nepohodlného souseda na párty (jakože v rámci udobření) a potom to samé.

Trošku mě z takto přímočaré možnosti mrazí...

F. Vítek 18.5.2012 11:32

Re: Ale jo, ovšem...

A v zemích, kde platí Castle Doctrine se takových případů stalo již kolik?

M. Písecký 18.5.2012 12:02

Těžko říct,

oni ti mrtví sveřepě mlčí :)

V. Dosoudil 18.5.2012 13:19

Re: Ale jo, ovšem...

To netuším.

Dávám to pouze jako logickou námitku, proti argumentu o absolutním právu druhého člověka na svém pozemku na jakýkoliv jiný cizí život (protože takhle to pan Matějka staví).

Jsem pro, abych měl možnost chránit svůj majetek a svoji půdu, ve větší míře než je to teď.

Ale zase pozor na extrémy.

F. Vítek 18.5.2012 15:46

Re: Ale jo, ovšem...

Nevěřím, že pan Matějka nepoužil jen zkratku. On samozřejmě dobře ví jak funguje jinde Castle Doctrine ... stačí se podívat i vedle na Slovensko:

Zákon č. 300/2005 Z.z. Trestný zákon

§ 26 Oprávnené použitie zbrane

(1) Použitie zbrane v súlade so zákonom nie je trestným činom.

(2) Za použitie zbrane v súlade so zákonom sa považuje aj jej použitie proti inému vo svojom obydlí na ochranu života, zdravia alebo majetku, ak osoba do obydlia neoprávnene vnikne alebo v ňom neoprávnene zotrvá a nejde o nutnú obranu. To neplatí, ak bola pritom inému úmyselne spôsobená smrť.

V. Ondys 18.5.2012 13:59

:))))))))))))

Počkejte, až si tam nastěhují nějaké levicové Čechy, postarají se jim naprosto nezištně o boom v pohřebnictví se svou náturou vycvičenou :))))))) na sousedových kozách.

M. Písecký 18.5.2012 12:04

Jenom technická,

vražda není poprava.

V. Dosoudil 18.5.2012 13:16

Re: Jenom technická,

To je pravda. Díky za upřesnění.

K. Křivan 18.5.2012 12:46

Re: Ale jo, ovšem...

To je zcela prosté milý Watsone.

Když bude mít ten mrtvý příslušný záznam v trestním rejstříku, tak není co řešit. 

Když je rejstřík čistý, a jedná se o bezúhonného člověka, pak pak nastoupí krimiínalisti a začnou  svou práci.

M. Bílý 18.5.2012 12:56

Re: Ale jo, ovšem.../ Konečně někdo, komu to logicky myslí.

Od pana Manheima dolů je pan Křivan první se správným úsudkem

F. Vítek 18.5.2012 15:20

Re: Ale jo, ovšem.../ Konečně někdo, komu to logicky myslí.

Co konkrétního máte proti Castle Doctrine?

S. Rehulka 18.5.2012 15:02

Re: Ale jo, ovšem...

Pane Dosoudile, mluvíte jako advokát lupiče, anebo pseudohumanistická media.....