22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

PRÁVO: Nezapínáš si pásy? Do kriminálu!

Ministerstvo šikany řidičů a chaosu v dopravě zavedlo v roce 2006 úžasnou past na „problémové“ řidiče. Pod praporem páchání dobra na českých silnicích, zvýšení bezpečnosti a dalších populistických nesmyslů, které jen mají nasypat ovsa do koryt byrokracie a naplnit bezednou státní kasu při výběru silničního výpalného, spatřil světlo světa „Bodový systém“ made in ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Starý 2.10.2014 13:02

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

A, pán je chytrej. A co když byl sníh? To se obyčejně v prosinci stává...

P. Čulík 2.10.2014 12:59

Re: Zákony se mají dodržovat

Vážený pane, nejsem ani bolševik, ani bezmezný obdivovatel V.K., netoužím po silné ruce, ale po dodržování zákonů, byť ne vždy s nimi musím úplně souhlasit.

Takže sumasumárum jste vlastně úplně mimo, vše, co jste napsal, bylo blbě, tak příště se trochu zamyslete, než zase napíšete další hloupost.:-)

R. Gramblička 2.10.2014 12:59

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

hmm, pánové, takže z vaši diskuze tak nějak plyne: zrušme pravidla, ať si každý jezdí tak, jak uzná za vhodné... :-P

P. Švejnoch 2.10.2014 12:59

Re: Jsem také toho názoru,

Principielně se na to díváte úplně špatně. Nikoho nenutím, aby jezdil 90 km/h jen proto, že je to státem (!) povolená rychlost - takže starší lidé ať si jezdí třeba 50 km/h. Jenže existuje obrovské procento řidičů, kteří místo toho, aby jeli podle svých schopností, schopností auta a aktuálních podmínek, jedou s očima upřenýma na tachometr, aby nepřekročili tachometrových devadesát (což je ve skutečnosti ještě o 5 - 10% méně).

A stress ve mně nevyvolává, že nemohu jet rychle tam, kde se jet rychle nedá, ale že se musím ploužit za nějakým takovým dodržovatelem, tam, kde se objektivně rychleji jet dá.

A abych se vyrovnal Vašim "blbům", tak konstatuji: Omezená rychlost je pro omezence... :-)

R. Gramblička 2.10.2014 12:57

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

omezení rychlosti má smysl ten, že při vyšších rychlostech statisticky stoupá nehodovost a to na různých úsecích různě. A jaká je kritická hranice, je výsledkem konsenzu. Je dost dobře možné, že jste zkušený řidič a 150 na dálnici nebo 110 na cestě II. třídy zvládáte bez problémů. Zdaleka ale ne každý. Pokud by se rychlost neomezovala, jezdil by každý jak by chtěl. Pak by jste tŕpnul hrůzou, zda vás v zatáčce nesejme nějaký pošuk, páč ve velké rychlosti nevybral zatáčku

P. Čulík 2.10.2014 12:53

Re: pokud jde o pásy

A jaká byla alternativa při tak silném nárazu? Rozmlácený obličej a zlámané nohy? Jestli chcete argumentovat airbagem, tak si výše přečtěte, co se stane, když nejste připoután, protože ten funguje jen v součinnosti s pásem.

M. Poléfka 2.10.2014 12:49

Re: Preventivní trestání

Myslím, že doručení fikcí je jen ulehčení si práce úředníky.

P. Čulík 2.10.2014 12:48

Re: pokud jde o pásy

To je dost velký nesmysl, zaprvé kde berete jistotu, že by to skončilo rozbitým obličejem. Ale hlavně:

1. zlomený vaz je typický úraz způsobený nízkým nastavením opěrky hlavy, když se tělo vrací zpátky a hlava se nemá o co opřít.

2. pokud je auto vybaveno airbagy, což už mají téměř všechny, nepřipoutaný řidič je zatlačen pod vystřelený airbag, takže se pravděpodobně zase vážně zraní.

To jsou zásady, které se učí v každé autoškole a jen hlupák se tím neřídí.

A ti blbější spolujezdci (-kyně) si položí nohy na palubku. Airbag jim je stihne přerazit předtím, než přistanou na čelním skle. Fajnšmekři to vylepší ještě tím, že na klíně drží mimino.

M. Poléfka 2.10.2014 12:42

Re: A co jako navrhuje autor?

Hezký den všem,

kriminál asi ne, ale MAŘENU (maření úředního rozhodnutí) určitě ano a záznam v RT.

V. Kusý 2.10.2014 12:35

Celá tato diskuze by se dala shrnout do dvou slov.

"Vzájemný respekt". Jelikož u nás v Čechách je nedostatkovým zbožím, máme to, co máme.

P. Čulík 2.10.2014 12:34

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

...dětské sedačky nejsou o nic účinnější než mnohem levnější pásy..

Svatá prostoto! Půlroční mimino "chráněné" pásem! A ještě pokud možno na předním sedadle:-).

A jaký "vliv" reprezentuje 0.5 promile? Budete se divit, v hustém provozu už dost. A pokud tím navíc léčíte únavu, hádku s manželkou či počínající chřipku, tak opravdu hodně.

J. Vintr 2.10.2014 12:25

Re: Jsem také toho názoru,

Auta jsou dnes jistě lepší, ale fyzikální zákony a fyzické a mentální schopnosti lidí zůstaly stejné. A zatím nikdo nezakázal lidem jezdit i ve starších autech. V civilizovaných zemích se pravidla silničního provozu nastavují tak, aby mohli auta používat i starší lidé, kteří nejsou tak pohotoví. Jinak ten "stres", který u některých lidí vyvolává to, že nemohou jet rychle a ještě rychleji, je jen známka jisté mentální nedostatečnosti dotyčných. Nikdo (snad kromě hasičů a sanitek - ve výjimečných případech) nemá důvod spěchat tak, aby ohrožoval bezpečnost provozu. Nakonec každý takový blb se prakticky přesvědčí o zbytečnosti svého spěchu v okamžiku, kdy se stane aktivním účastníkem dopravní nehody (způsobené zpravidla právě jeho spěchem nebo spěchem jiného blba).

K. Pavlik 2.10.2014 12:17

Re: A co jako navrhuje autor?

Tady je dalsi problem - rozumny policista by musel mit uplne jine vzdelani a tedy by byl podstatne drazsi a take by asi nedelal dobre jine veci ktere policajt delat musi. Mate pravdu ze rozumny policvista se nachazi, pokud vim, jen v jedine knize- Zahada hlavolamu od Foglara.

K. Pavlik 2.10.2014 12:13

Re: A co jako navrhuje autor?

Pokud vim tak nikdo nebrani parlamentu aby zakon zmenil. Napriklad v zakonu muze byt aby policajt pul hodiny prosil ridice aby netelefonoval za jizdy.

K. Pavlik 2.10.2014 12:09

Re: A co jako navrhuje autor?

Zakon asi nerika tri roky vezeni ale az tri roky vezeni - tedy uloha rozumneho je na soudcich a ne na policajtech.

V. Kusý 2.10.2014 12:08

Re: Jsem také toho názoru,

K Vaší poznámce stran Ordnungu.Předpisy se liší stát od státu, podle naturelu obyvatelstva.Itálie a Španělsko mají sice obsáhlé a mnohomluvné, nicméně obyvatelstvem zcela ignorované předpisy (nejen dopravní).V Anglii je jich minimum, větší roli hraje to, co se dělá a to, co se nedělá.Parkuje se v protisměru, nevadí.Neparkuje se před sousedovou garáží.Vadí, byť ne mně ale sousedovi.V Německu jsou předpisy logické, většina řidičů je dodržuje, kdo ne, je okamžitě potrestán.Jediné preventivní kontroly jsou tam LKW Kontrolle.Jinak se řeší spáchaný, ne zamýšlený přestupek.Ale paušálně, všude se v nich ocitne balast a je jen na řidičích a jejich kázni, či policii a jejich logice a přístupu, jak bude vypadat situace na silnicích.

V. Ondys 2.10.2014 12:07

:))))))))))))))) To má za to náš Franta, že si chtěl sobecky

sám polepšit, společensky příkladně neubytoval celou rodinu potřebných v domku a na své náklady nevozí v autě tým poradců i dozorců v ideálním složení s hloupou domněnkou, že mu stačí jenom :)))))) řádně platit daně v tom našem neochvějně úžasném :))))))))) socialistickém přerozdělování s vlivnými pravičáky, kteří se bez něho neobejdou :))))))) taky.

P. Čulík 2.10.2014 12:04

Re: Zákony se mají dodržovat

A co je blbého na zákonu, který nařizuje připoutat se?

A netelefonovat za jízdy, používat blinkry, svítit, dodržovat vzdálenost a.t.d.?

S. Donát 2.10.2014 11:57

Re: A co jako navrhuje autor?

Rozumný policista je osoba z podobné kategorie jako poctivý právník, dobrosrdečná šlapka, nebo pravdomluvný politik. Jistě nějací existují, jen se s nimi člověk prostě nepotkává každý den :).

V. Kusý 2.10.2014 11:56

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Jenže, když si nezapnu pás, ohrožuji sebe.Když jedu do Krkonoš na lyže na letních pneu, ohrožuji primárně sebe, ale TAKÉ ostatní.A zrovna u nás na Vysočině jezdit v zimě na letních není projev svobodomyslnosti, ale totální blbosti.

S. Donát 2.10.2014 11:54

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Nesouhlasím. Dětská sedačka je účinější vždy, kdy je dítě tak malé, že by mělo klasický pás někde pod krkem. Dále velmi pomáhá při nárazech z boku, protože je lépe chráněna hlava. Ale s nesmyslnou démonizací alkoholu a drog souhlas. Lidé často řídí v daleko horším stavu z úplně jiných příčin. Tím samozřejmě nechci obhajovat ožralce a feťáky za volantem....

R. Langer 2.10.2014 11:52

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Asi tak. :-)

R. Langer 2.10.2014 11:51

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

Přesně!

S. Donát 2.10.2014 11:50

Re: pokud jde o pásy

Dovolím si nesouhlasit. Pokud vím, k poškození vazu dochází zejména při nárazech zezadu a na vině jsou nekvalitní, špatně nastavené, nebo chybějící opěrky hlavy. Hlavu při čelních nárazech zachytává airbag (který je dnes už samozřejmostí). Naopak, nepřipoutaný řidič při nárazu dostane ránu od airbagu, která ho můži zabít i při velmi malé rychlosti vozidla, kdy by žádné vážné poranění nehrozilo....

J. Schwarz 2.10.2014 11:48

Re: Po víc jak čtyřiceti letech za volantem jsem

dětské sedačky nejsou o nic účinnější než mnohem levnější pásy / i pro dítě / a jsou jen výsledkem úspěšného lobbingu výrobců. A "zranils či zabil pod vlivem"? Platit do konce života bude jen ten, kdo něco má či něco umí. Nezaměstnaný ožrala  v žigulíku nezaplatí nic, smůlu bude mít zraněný.  Miliony se dají vytřískat jen na bohatých. A jaký "vliv" reprezentuje 0.5 promile? Je to víc nebo míň než únava, hádka s manželkou či počínající chřipka?

R. Gramblička 2.10.2014 11:46

Re: pokud jde o pásy

nikoliv, nic takové z mého příspěvku neplyne.

P. Švejnoch 2.10.2014 11:40

Re: Jsem také toho názoru,

Pak si rozumíme.

R. Houška 2.10.2014 11:33

Re: pokud jde o pásy

Zkuste se zeptat na názor zasahujících záchranářů, ne jejich šéfů! Můj kamarád, několikanásobný "záchranář roku", to rozhodně tak jednoznačně nevidí! Vidí to tak 50 na 50, případ od případu! Při náhlém zastavení vozu, se připoutání rovná jisté smrti. Dopředu vystřelí pouze hlava, a vaz to nemůže vydržet.

S. Donát 2.10.2014 11:31

Re: Jsem také toho názoru,

Já rychlostní limity beru spíš jako doporučující informaci, než jako nějaké dogma. Důvodem je právě to mnohdy nesmyslné značení. Raději se řídím vlastním rozumem, počasím, stavem silnice, hustotou dopravy a dalšími okolnostmi, než plechovou cedulí, která tam stojí 24/7 a ukazuje stále stejné číslo.

E. Sevrát 2.10.2014 11:26

Re: A co jako navrhuje autor?

Když někdo něco stále zapomíná,tak je to příznak demence.Tedy zavřít, ale do ústavu.