18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

PRÁVO: Nesnáším cigarety. A jsem proti jejich zákazu!

Nemám ráda cigarety. Bytostně mi vadí. Nikdy jsem kouřit nezkoušela. Cigaretový kouř mi odporně páchne. Kuřáka cítím na sto honů. A do zakouřených podniků zásadně nechodím, vyhýbám se jim obloukem. Ani nemluvě o tom, jak strašlivě vypadá rakovina plic v konečném stadiu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 30.7.2014 9:32

Uctivý hlubokosklon,

to, co jsem onehdá s dýchavičnou ironií glosoval, jste Vy pregnantně zargumentovala. Je vždy příjemným překvapením narazit na inteligentní bytost!

I. Kudrnová 29.7.2014 13:18

A tak mně napadá

Proč vlastně  jsme těmi klíči  zvonili?   Pro  zákazy a příkazy všeho druhu.?Proto aby nová garda  zase líbala pozadí někoho jiného? Takoví lidé se vždy najdou všude na světě a i u nás. Jenomže  my jsme chtěli svobodu  a ne aby nás veřejně ponižovali  a sprostě od nás ždímali peníze a nám svobodným lidem přikazovali co máme dělat. Jsou to  zase noví bojovníci typu pana Mládka pana Dienstbiera pana Swanzerbergra , pana Němečka, mohla bych pokračovat, ale už to snad všichni víme.

S. Landa 28.7.2014 23:10

Shrnutí

Dovoluji si upozornit na tento článek http://www.libinst.cz/clanky-a-komentare/2936-Zakaz-koureni-v-restauracich-podporuje-jen-28-obyvatel-CR/ a zejména studii, kterou otevřete kliknutím na slova TÉTO STUDII ve třetím odstavci. Celý problém je tam mistrovsky rozebrán.

Z. Rychlý 28.7.2014 20:28

Hlavně tuto pasáž by si měli někteří diskutojící přečíst a z

Z. Rychlý 28.7.2014 20:30

Re: Hlavně tuto pasáž by si měli někteří diskutojící přečíst a z

zkusit porozumět: Mimochodem, vůbec se mi nelíbí, že se u nás proti zákazu kouření v restauracích argumentuje jen tím, že po zavedení zákazu restaurace

údajně zbankrotují. To je hloupost. Strávila jsem před nedávnem mnoho hodin v Británii v krásné venkovské putyce.

Byla plná lidí a hospodský prosperoval. A ten, kdo chtěl kouřit, šel

ven. Hospoda nebankrotovala. Ani ty české by po zákazu kouření

nezbankrotovaly.

M. Prokop 28.7.2014 21:01

Re: Hlavně tuto pasáž by si měli někteří diskutojící přečíst a z

Mně nejde o bankrot, to je celkem technická věc, mně jde o svobodu. Pokud ji někdo začne omezovat (navíc zbytečně), nezastaví se na téhle celkem marginálii (ale pro pachatele dobra symptomnatické).

Z. Rychlý 28.7.2014 21:53

Re: Hlavně tuto pasáž by si měli někteří diskutojící přečíst a z

Jde vám o hygienickou bezohlednost, zahulit si kde si vzpomenete. Nelžete si o svobodě do kapsy. Do restaurace mám stejnou svobodu přijít stejně jako kuřák. Uvnitř je má svoboda omezována, protože kuřák si uzurpuje vzduch, to vám ovšem nevadí. Prostě mě vytlačíte, táhni negře, jen pro bílé - pěkná svoboda. Ale nemá to cenu. 

Interakce mezi občany je plná omezení (většinu ani nevnímáte) - tak jako před sebou neprdíme, tak i tohle zvykové právo čudit nekuřákovi do ksichtu brzy zmizí. Tolerantní člověk na žádost souseda, aby pokud možno nekouřil, cigaretu típne. Hovado opáčí, abych šel do cukrárny. Když to nejde jinak, musí se hovada řídit zákonem. A ne každá "svoboda" je ku prospěchu věci. Některé normy slušného chování sice omezují svobodu, ale naštěstí existují. Víc nemám co bych dodal, vývoj v kulturních zemích mi dává za pravdu.

S. Landa 28.7.2014 22:05

Re:

Nekonečný příběh. Je jedno, kolikrát je problém v diskuzi probrán, vždy se objeví další jelito, které si uzurpuje právo rozhodovat o cizím majetku, cpe se tam, kde není vítáno a ječí o údajném omezování své osoby jako cikánka chycená při krádeži. Nemá to smysl. Děsivé jen je, kolik takových po ulicích běhá.

Z. Rychlý 28.7.2014 22:41

Re: Re:

Nezklamal jste. Jen ječíte o svobodě a nevíte, co to je. Jelito jste veliké. Naštěstí vás jelit běhá po světě míň a míň. O to hlasitěji a bezobsažněji ječíte. Dobrou noc jelítko a nezapomeňte si v posteli zapálit. To bude dokonalá ukázka svobody, usnete jako spokojené miminko.

S. Landa 28.7.2014 22:44

Re: Re:

Zklamu Vás, jsem nekuřák, v posteli, stejně jako v restauraci, si nezapálím.

Buďte dobrý.

Z. Rychlý 28.7.2014 23:24

Re: Re:

Kristepane, tak vy jste dobroser, co hájí svobodu prdět v tramvaji, ježíšikriste.

Nebo nemáte čich a netušíte o čem je řeč, to by taky něco vysvětlovalo.

S. Landa 28.7.2014 23:36

Re: Re:

Dobroseři se nazývají taková individua, jakým jste Vy. Já tak možná akorát "hájím svobodu prdět ve svém autě". Tramvaj není soukromý majetek, na rozdíl od restaurací...

Z. Rychlý 28.7.2014 23:54

Re: Re:

Vám zjevně termím "veřejně přístupné" nic neříká a neumíte to rozlišit. Veřejně přístupné bývá regulováno, ať je majitel soukromník, obec, stát. Většina těch regulací je žádoucích. Ale já už jsem to tu psal, vy asi máte selektivní vidění, jinak si tu neschopnost pochopit neumím vysvětlit.

Vaše auto není veřejně přístupné, tak si tam prďte, jak chcete, pokud tím někoho neotrávíte, či nezabijete.  Dokonce se postavím na vaši stranu, pokud vám to bude někdo zakazovat. Jen si uvědomte, že třeba telefonování za jízdy není ve vašem soukromém autě dovoleno. A je tomu tak dobře, i když se vám takový flagrantní zásah do svobody asi nelíbí. Bezbřehá svoboda není žádoucí, říká se jí anarchie a jsou v ní problémy.

S. Landa 29.7.2014 0:01

Re: Re:

Veřejně přístupné bývá vskutku regulováno a často hloupě a ke škodě společnosti. Dříve v této diskuzi se to probíralo. Nemá smysl zavádět další idiotské regulace.

Mimochodem, ani s tím zákazem telefonování v autě nemáte pravdu. Telefonovat samozřejmě můžete...

No nic, jdu spát. Budete-li mít zájem, koukněte na tu studii, odkaz jsem dal o kus výše. Tam problém rozebrali jiní borci, než jsme my dva.

Dobrou noc.

R. Langer 29.7.2014 13:44

Re: Re:

Ano, hospoda není veřejně přístupné místo, a není na vás a ani to není vaše starost, abyste tam něco reguloval. To vyžadují pouze určití nesvéprávní jedinci postižení bolševismem, takže je na vás, do jaké kategorie jedinců se řadíte. :-P

Z. Rychlý 29.7.2014 14:21

Re: Re:

Podle tónu a textu je bolševické myšlení ve vás jako v koze i kdybyste se pravičákem prohlašoval do haleluja. Regulovat bude zákonodárce, ne já, a to si pište, že brzy bude. Restauraci u nás mají lidé, kteří provozují restauraci - a priori v ní vaří a podávají nápoje, Kuřárnu samotnou by provozovat nechtěli. Když se jich zeptáte, o nekuřáky stojí velice, dokonce kvůli nim budují jakési pračky a filtry, které musí za drahé peníze  udržovat a které stejně stojí za prd. V případě zákazu jim tyto náklady odpadnou. Hospoda JE veřejně přístupné místo, to si pletete pojmy, to byste z toho musel udělat klubovou činnost, nebo mít uzavřenou společnost.

Je v mimořádném zájmu restauratéra prodat mi pivo a svíčkovou, kterou má skvělou. Má zájem prodat ji kuřákovi i nekuřákovi a kdyby vás slyšel říkat mi "táhni do cukrárny", tak vám dá přes držku. Tak to je ten podnikatel, kterým se tak oháníte a plamenně bojujete za jeho svobodu.

Sám jste se zařadil do kategorie antibolševiků s vymytým mozkem bolševiky.

R. Langer 30.7.2014 12:55

Re: Re:

Ha ha ha. :-P

R. Langer 29.7.2014 13:41

Re: Re:

Jasně, a vy jste dobroser, co si myslí, že když něco zakáže, tak bude na Zemi sluníčkověji. a jestli máte čich a něco vám někde smrdí, tak tam prostě nelezte, nikdo tam o vás totiž NESTOJÍ!:-P

S. Landa 28.7.2014 21:04

Re:

To, že frajerka lemtala v prosperující hospodě, nic neříká o počtu restaurací, které skončily...

Z. Rychlý 28.7.2014 21:33

Re:

Šichtařová není žádná fajerka lemtající v hospodě, to jen vy si cintáte na bradu.

J. Kárník 28.7.2014 22:44

Re:

Prakticky žádná hospoda neskončila, zkušenot ze zvěta naznačují dokonce mírný (do 10%) nárůst návštěvnosti.

J. Kárník 28.7.2014 22:45

Re:

ze světa...pardon

R. Langer 29.7.2014 13:45

Re:

Jo, když tam přešli zákazníci z těch zkrachovalých hospod, o kterých se už ale nenapsalo... ;-)

S. Landa 29.7.2014 13:52

Re:

Mimochodem, větší návštěvnost nemusí se rovnat větším tržbám. Když v hospodě jednoho chlapa, který si ke krabičce cigaret dá večeři, svou denní normu piva a proloží to pár panáky tvrdého, nahradí dvě matky s děcky, kterým koupí po sklenici džusu, aby měly co patlat po stole a okolí, zatímco ony dřepí nad kafem dvě hodiny, nemyslím, že majitel jásá...

Z. Rychlý 29.7.2014 14:25

Re:

Mimochodem - ten džus stojí víc jak pivo, abyste byl v obraze.

S. Landa 29.7.2014 14:34

Re:

No, pokud je sklenice džusu za 300, tak by majitel ztráty klienta-kuřáka vážně litovat nemusel...

M. Prokop 28.7.2014 17:23

Při troše dobré vůle rozhodujících čunitelů

(zde i v Bruseli) je věc snadno technicky i organizačně řešitelná. Dobrá a promyšlená ventilace většinu kouře prostě odstraní, takže hospoda s více než jednou místností klidně může být bez problémů pro kuřáky i nekuřáky. Pokud by byly obě strany tolerantní a ne hysterické, i s jednou místností.

Jenže dotyční čunitelé nechtějí optimální řešení, chtějí se jednak zviditelnit extrémem, druhak někteří touží páchat dobro a napravovat své bližní, což je smrtící kombinace. Z fanatiků je vždy jen průser.

J. Holič 28.7.2014 17:31

Re: Při troše dobré vůle rozhodujících čunitelů

"Pokud by byly obě strany tolerantní a ne hysterické, i s jednou místností." - kuřáci tolerantní nejsou a filtrace vzduchu tak, aby to nekuřák z kuřáka necítil by šla tak maximálně v aerodynamickém tunelu....

Hospody s více místnostmi existují, ale jsou otevřeně spojené a do nekuřáckých se spravidla vchází přes kuřácké. Pokud budou hospody s odděleným vchodem, bude mi to jedno.

M. Prokop 28.7.2014 18:14

Re: Při troše dobré vůle rozhodujících čunitelů

Já vám to přesvědčení, že to nejde, brát nebudu, alespoň je nějaká ukázka hysterické netolerantnosti.

S normálními lidmi (kuřáky i nekuřáky) to jde.

J. Kárník 28.7.2014 20:45

Re: Při troše dobré vůle rozhodujících čunitelů

No kdyby to fungovalo jako v US, kdy u stolu se nekouří a u baru se kouřit může, protože je tam silné odsávání, bylo by to v pohodě. Ale hospodští kolenovrti ruku v ruce s kuřákama prudili většinové nekuřáky tak dlouho, až to v prakticky v celé Evropě skončilo tak, jak to skončit muselo. Zvítězil zájem většiny,  tak to prostě vezměte na vědomí a věnujte svůj čas raději na něco smysluplného místo sebelítostivých plků.