2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

PRÁVO: Nesnáším cigarety. A jsem proti jejich zákazu!

Nemám ráda cigarety. Bytostně mi vadí. Nikdy jsem kouřit nezkoušela. Cigaretový kouř mi odporně páchne. Kuřáka cítím na sto honů. A do zakouřených podniků zásadně nechodím, vyhýbám se jim obloukem. Ani nemluvě o tom, jak strašlivě vypadá rakovina plic v konečném stadiu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 28.7.2014 13:00

Re: Kouření v krčmách...

To je docela dobrý příklad...

J. Holič 28.7.2014 17:10

Re: Kouření v krčmách...

To opravu není. Gay club je soukromý klub určený pro homosexuály. Reataurace je místo, kam si lidé chodí něco dobrého sníst a vypít a popovídat si s přáteli. Tyto tři věci jinde s přáteli sotva mohu provozovat - jen v restauraci. Kouřit může kuřák na ulici, nebo u sebe doma. Navíc do restaurace může někdo chtít jít s dětmi. Pokud se tam kouří, nemůže. Proč se má ten, kdo ostatním neškodí přispůsobit tomu co své okolí obtěžuje vlastním zlozvykem?

S. Landa 28.7.2014 17:34

Re: Kouření v krčmách...

Gay klub je klub pro homosexuály (vstup heterákům se nezakazuje), hospoda s nápisem "kouření povoleno" je restaurace pro kuřáky (vstup nekuřákům se však nezakazuje).

Obojí jsou podniky určené pro menšiny a tedy se liší od toho, nač je většinová společnost zvyklá. Nicméně heterosexuál (nekuřák) ví, kam jde, a bylo by od něj velmi hloupé rozčilovat se nad odlišnostmi, na které není zvyklý.

To jen Vy máte potřebu tahat do podniků pro menšiny své děti a zlobit se, že kvůli nim nikdo napadá na zadek...

V. Ondys 28.7.2014 10:43

:)))))))))) Ohledně zákazu v hospodách je srandovní

jak jedni závisláci nenávistně vylučují jiné s argumentem zdravějšího způsobu života. Typicky bolševický jev, který odpovídá představám o svobodě i demokracii :)))) hospodských povalečů!

D. Stejskal 28.7.2014 10:26

Srovnání

Zaujal mě předposlední odstavec článku o "krásné venkovské putyce v Britanii". Autorka mohla tu několikahodinovou zkušenost rozvést a popsat kromě kuřácké stránky i jiné aspekty toho pubu (např. komunitní, rodinný, konferenční, pijácký) a provést srovnání se svobodnou prosperující smradlavou českou pivnicí.

M. Fox 28.7.2014 10:25

A co divadlo nebo kino?

Tam taky nikdo nekouří a nikdo to nechápe jako narušení osobních svobod. Tak prosím paní Šichtařová změňte názor. Ty restaurace mi tam prostě přihoďte a budu spokojený. Jinak s Vámi totiž hluboce souhlasím /hlavně samozřejmě v ekonomických otázkách.

S. Landa 28.7.2014 10:28

Re: A co divadlo nebo kino?

Jak to, že to nikdo nechápe jako narušení osobních svobod? Já s tím problém mám, proč by kuřák nemohl provozovat kuřácké kino pro kuřáky?

P. Zeman 28.7.2014 10:40

Re: A co divadlo nebo kino?

Zkuste to realizovat. Sice pochybuji, že by to bylo alespoň rentabilní neřkuli výdělečné, ale vaši iniciativu rád podpořím. Rozhodně bych ale do podobného podniku nešel :-) (v restauracích u nás, bohužel, nemám moc na vybranou).

S. Landa 28.7.2014 10:45

Re: A co divadlo nebo kino?

Nechci to realizovat a souhlasím s tím, že by se nejednalo o výdělečný podnik. Ale nevidím důvod upírat ostatním možnost něco takového otevřít.

R. Langer 28.7.2014 13:02

Re: A co divadlo nebo kino?

V kinech se kdysi normálně kouřilo. Kdysi.

V. Grycz 28.7.2014 10:25

Stejně

se to obejde. Z restaurace se stane klub či hulírna s podáváním nápojů. Jinak kuřáci 50 miliard daně financují vlastně armádu.

Z. Bureš 28.7.2014 10:18

Paní Šichtařová....................

.....dnes jste (zřejmě omylem).....zabrousila do tématu, kterému očividně zcela nerozumíte......a které tudíž ani nechápete: Nikdo přece nechce kuřákům zakazovat kouření - ale nechce jim pouze dovolit, aby poškozovali zdraví druhých !!!

Je nesmysl ohánět se svobodou podnikání, když jde o lidské zdraví !!!

To, že je zákaz kouření na libovůli majitelů restaurací .....a že si mám jít sednout jinam, kde se nekouří - to je parádně zcestný argument !!! Abych absolvoval 25km pochod do nejbližší nekuřácké restaurace.....kvůli 2 točeným pivům po večeři - tak to bych musel spadnout "z višně" !!!

Vážená paní - demokracie není o tom, že si "mohu dělat co chci".........ale o tom, že si sice mohu dělat co chci, ale svým konáním a jednáním nesmím upírat a omezovat práva druhých !!! A já mám právo dýchat v restauraci čistý vzduch.....a odejít z restaurace s nezamořeným, zapáchajícím oblečením !!!

S. Landa 28.7.2014 10:26

Re: Paní Šichtařová....................

Vy máte nějaký zákonný nárok na restauraci? Nemáte v obci restauraci, která Vám vyhovuje? Tak prostě do restaurace nechoďte. Proč žádáte, aby kvůli Vašim dvěma pivům byly omezováni ostatní, ať již provozovatelé restaurací, kuřáci, či nekuřáci, kterým návštěva kuřácké restaurace nevadí a bojí se, že o ni s tímto idiotským zákonem mohou přijít?

Aha, přece Vy máte PRÁVO dýchat v restauraci čistý vzduch....!

P. Zeman 28.7.2014 10:45

Re: Paní Šichtařová....................

Jak budete fungovat vy, když zákon projde? Přestanete chodit na pivo do nekuřácké restaurace? Nebo budete navštěvovat nějaký kuřácký klub 25km daleko? ;-)

Jinak skutečně nechápu, proč bych měli znečišťovatelé mít PRÁVO čistý vzduch jiným beztrestně ničit.

S. Landa 28.7.2014 11:06

Re: Paní Šichtařová....................

Na letištích jsou teď boxy pro kuřáky. Lezete snad do nich a domáháte se čistého vzduchu? Vždyť je to stejné. Je mi líto, že v obci nemáte slušnou nekuřáckou hospodu, ale nemyslím, že omezovat kvůli tomu tisíce spoluobčanů je fér.

Pokud jde o mne, já jsem nekuřák. Kuřácké restaurace mi ale nevadí, dokonce je často upřednostňuji, nechodí tam totiž uječené rodinky. Ale většina mých přátel kuřáci jsou a jak to tak poslouchám, oni asi na pivo opravdu přestanou chodit...

R. Langer 28.7.2014 13:09

Re: Paní Šichtařová....................

Ale to právo jim nikdo nebere, co furt máte s tím PRÁVEM. Každý má právo jít tam, kde mu to vyhovuje a nesmrdí, ale ne že má právo někde v soukromých prostorách kuřákům zakazovat kouřit. Chápete ten rozdíl? No nechápete, já vím...

Z. Bureš 28.7.2014 10:50

Re: Paní Šichtařová....................

Vedro je svinstvo pane Lando - což ???

My máte parádní úpal !!!!

.....už jen to Vaše plácání o "buzeraci s bezpečnostními pásy v automobilech" - už jen to je zralé na Chocholouška !!!

Například já - zcela jednoznačně díky pásům.....ještě žiju !!!

S. Landa 28.7.2014 10:59

Re: Paní Šichtařová....................

A já díky tomu, že jsem pásy nepoužíval, také žiji. A co? To je naše věc. Tím, že se rozmázneme po palubní desce svého vozu neohrožujeme své okolí.

P. Khail 28.7.2014 11:29

Re: Paní Šichtařová....................

Pokud budete mít, kvůli nepoužití bezp. pásů, těžší zdravotní následky, zaplatíte si rozdíl ze svého? Pokud jste k tomu svolný, tak klidně nepoužívejte.

S. Landa 28.7.2014 11:35

Re: Paní Šichtařová....................

Děkuji, že si o svém životě mohu rozhodnout i bez Vašeho ctěného požehnání. Nicméně článek a diskuze je o něčem jiném, držme se raději tématu.

P. Khail 28.7.2014 11:49

Re: Paní Šichtařová....................

Vy píšete o pásech, ne já, tak se držte. Ničím vás neomezuji ani vám k ničemu nepožehnávám.

R. Langer 28.7.2014 13:16

Re: Paní Šichtařová....................

Pan Landa tady o pásech nikde nepsal, pouze reaguje na předchozí vyřčené kraviny... ;-)

R. Langer 28.7.2014 14:30

Re: Paní Šichtařová....................

... tedy v tomto vlákně.

P. Khail 28.7.2014 17:03

Re: Paní Šichtařová....................

Buď neumíte číst nebo nechápete psaný text nebo nevíte co je to v diskuzi vlákno. Zkuste to příště a pečlivěji :-)

R. Langer 29.7.2014 13:39

Re: Paní Šichtařová....................

Já to chápu dobře, v tomto vlákně o pásech a povinném připoutávání pan Landa původně nic nepsal, pouze odpovídá panu Burešovi.

P. Khail 29.7.2014 15:08

Re: Paní Šichtařová....................

Vy jste nenapravitelný, vždyť ho s těmi pásy p. Bureš cituje, soustřeďte se, bude to pro vás lepší. Musíte číst všechny příspěvky, ne jen ty co se vám hodí. Přeji hezký den a jasnou mysl.

R. Langer 30.7.2014 13:08

Re: Paní Šichtařová....................

Ano, pan Bureš ho cituje, a na to mu pan Landa říká, ať se drží tématu. Opravdu jste to nepochopil? Tu jasnou mysl přeji hlavně vám.

P. Khail 30.7.2014 13:25

Re: Paní Šichtařová....................

Vám už asi není pomoci, zkusím napovědět. V 10.59 p. Landa o pásech píše a na to jsem já reagoval, račte si ověřit. Takže ještě jednou, čtěte lépe a pečlivěji a sledujte vlákno, pomůže vám to, uvidíte.

J. David 28.7.2014 10:52

Re: Paní Šichtařová....................

Do hospody lezete, či nelezete? Vaše svobodné rozhodnutí. Do hospody lézt nemusíte! A v tom to je. Do bordelu Váš muž musí, či nemusí? Dobrovolné rozhodnutí, jako do kuřácké knajpy.

P. Khail 28.7.2014 11:20

Re: Paní Šichtařová....................

A "bordel" na veřejnosti se provozovat může?