19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Jančár 20.7.2006 9:00

Re: Dovedete si to predstavit

A co je tak problematického na 100 km/h na silnici 1.třídy a s omezením rychlosti  značkami v nebezpečných úsecích? V Rakousku je to naprosto normální.

jirka.s. 20.7.2006 9:42

Re: Dovedete si to predstavit

Zato když soudruh Husák jede 190km/hod., tak určitě nespěchá na pivo.On spěchá do "práce".

L 20.7.2006 9:53

Dovedete si to predstavit

Fizlaci skutecne rikaji, ze chodi do prace. Taky jsem jednou slysel, ze ti studenti studuji za jejich penize a jeste demonstruji.

gbd 20.7.2006 9:51

Re: Dovedete si to predstavit

Jde o to, že by bylo "povoleno jet až 100 km/h", ale to neznamená, že je to za všech podmínek na takové silnici bezpečné. Postě: když se v té stovce udržíš bezpečně na silnici, jeď. Když vyletíš ze silnice, je to "nepřízpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky". Žádné značky nejsou třeba.

jonáš 20.7.2006 9:55

Re: Re: Dovedete si to predstavit

Jenže ty limity nejsou proto, abyste nevyletěl ze silnice, ale abyste nepotkal za zatáčkou moc brzo auto, který právě vyjelo z vedlejší .. rozhledový poměry jsou leckde tristní a to musí limity taky brát v ohled.

gbd 20.7.2006 10:03

Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

Nešlo mi jen o ten "výlet ze silnice", ale pochopitelně o všechny takové situace. Prostě si myslím, že zákony a všelijaké "místní úpravy" nás až příliš vodí za ručičku, takže už snad ani nejsme schopni samostatně uvažovat a chovat se podle toho. Čili: "když tam nevidím, tak se tam neřítím".

jonáš 20.7.2006 10:07

Re: Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

No to by pak snad nebyly žádný limity potřeba, jak do roku 1979 .. ale jak to chcete lidem nadekretovat?

A stejně byste nemoh ani předjíždět, protože na kilometr nepoznáte, jestli to auto v protisměru jede sto nebo dvěstě .. zatimco takhle předpokládáte limit plus dvacet a na 99,999% to tak je.

erik 20.7.2006 10:29

Re: Re: Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

jonasi-nejak nevim jak predjizdis ty,ale jeste semi nestalo ,abych podcenil rychlost vozidly priblizujiciho se z protismeru-a rozdil 100 nebo 200-to nemuze ,jak bylo receno ve Svejkovi poznat jen blbec.K ty krizovatce za zatackou-ve vyhlasce jsou 2paragrafy-1-povinost jet takovou rychlosti,aby dokazal zastavit  na vzdalenost na kterou vidi..., a 2-pokud neni ridic schopen bezpecne vjet na silnici je povinen tak ucinit pomoci nalezite poucene osoby.Takze nedelej ze sebe blbecka.Osobne vidim vetsi problem v nedodrzovani prednosti z prava,kde mnoho ridicu ani nevi co to je a potom nepouzivani zpetneho zrcatka.Jeste drobnost-jestli myslis,ze tento zakon ti zajisti bezpecnost na silnici tak jsi na omylu-tu si musis zajistit ty sam-predevsim predvidanim chovani ostatnich ucastniku sil.provozu,ale to se neda naucit,to musis zazit do krve.ale jinak pekny den.Autorovi moje poklona-nechcete byt ministrem dopravy?:-)

Dave 20.7.2006 10:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

Myslim, ze bohuzel asi nechce. Clovek, ktery sestavi takovyhle clanek, nezapada do te bandy, ktera se nam snazi diktovat podminky.

Jeste jedna pripominka. Nasi idioti v cele s Simonovskym nam stale predsouvaji zapadni zeme. Tim padem by poslanci nemeli mit narok na imunitu na silnici a uz vubec ne pravo jezdit s majackem. Naprosto nechapu, k cemu ho potrebuje provincni ministr dopravy, nebo zemedelstvi. O namestcich nemluve.

Pekne 50 v kolene soudruhu ministre.

Vyrok Bublana, ze policie nemusi dodrzovat pravidla, je take z rise snu nasich politiku.

Takze tento pan se bohuzel jejich dychanku nezucastni.

jonáš 20.7.2006 11:06

Jo, s blbečkama je potíž,

zřejmě to furt nechápou a proto se musej holt stanovovat další a další limity i pro ty chytrý. Jinak by se nám tady vyvraždili. Zkuste chvilku myslet i "za ty druhý", přispívá to k rozvoji osobnosti ;-)

Bezpečně vjedu na silnici, protože na sto metrů mam rozhled. Pokud se tam vzápětí neobjeví letec kterej místo 90 jede 150, pak máme smůlu oba, ale podle zákona je to jeho vina. Neslyšel jsem, že na křižovatku třeba předběžce s praporkem.

A k tý přednosti, vy s sebou vozíte kompletní katastrální rejstřík, abyste věděl jestli "to zprava" je regulérní silnice (dáváte přednost) nebo je to účelová kounikace či výjezd mimo vozovku (nedáváte)? Vona je to děsně tlustá složka a furt jí apdejtujou ;-D

Dave 20.7.2006 10:29

Re: Dovedete si to predstavit

Nevim, proc by mela byt pred kazdou zatackou cedule. Za sveho dlouholeteho pusobeni na nasich silnicich jsem si vsimnul jedne veci. Kazdy na rovine uhani jak splaseny, ale zatacku, ktera se da v klidu projet 100, projede 55 a v ocich des.

jonáš 20.7.2006 11:09

Re: Re: Dovedete si to predstavit

Na uzavřený trati RZ se tak projet určitě dá, když chvilku potrénuješ 8-o

erik 20.7.2006 14:28

Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

jonasi opet si hrajes na hlupaka,i kdyz takovy nejsi.Kdyz si prectes muj prispevek,tak jsem psal o prednosti v jizde cosi a nasledne take o predvidani.Pokud je to nad tve IQ neni co dodat.Osobne se snazim na silnici nikoho neohrozovat ale taky bezduvodne nikoho neomezuji  treba komplexe pomaleho auta a tak budu v L pruhu na dalnici blokovat pruh pri predjizdeni a smat se,ze ti ostatni nemohou projet/to muze delat jen blbec -bohuzel takovych je mnoho/.ale to prameni i z toho,kdyz me chcipla koza ,at sousedovi taky.Spousta lidi je zavistiva a timto zpusobem je schopna si lecit svuj problem namisto navstevy chocholouska;-P

jonáš 20.7.2006 15:25

Re: Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

No když já furt nechápu, co se mi to vlastně snažíš sdělit a jakym

jazykem, milý eriku. Předvídání je ti na nic, když ten strejc za

zatáčkou neví, že jedeš sto pade a myslí že ten traktor předjede, když

do ní vidí a lidi z ní normálně vyjížděj nejvejš devadesát. Až pár takovejch

rychlíků potkáš, tak se nad tim třeba zamyslíš, pokud přežiješ.

jonáš 20.7.2006 15:27

Re: Re: Re: Re: Re: Dovedete si to predstavit

respektive pokud předvídáš, tak toho strejce tušíš a pojedeš tam nejvejš osmdesát, i když by se to při RZ na uzavřený trati dalo ohulit stodvacet. To jsem zhruba chtěl sdělit.

Nemam v zásadě nic proti tomu, aby se někdo zabil, když po tom touží. Ale dost mi vadí když s sebou bere jiný. Tudíž pevný limity a vymáhat s maximální tvrdostí.

JP 20.7.2006 12:32

Re: Dovedete si to predstavit

Kristapána, co tohle je za názor , pane L ?! Když je na silnici přerušovaná čára, tak to také není příkaz, ale možnost předjíždění za určitých podmínek, ne ? Prostě pojedete tak, jak vám dovolují podmínky v provozu, stav vozovky, přehlednost atd. s tím omezením, že HORNÍ hranice je 100 a ne 90. A označení zvláště nebezpečných míst tu už mělo být zavedeno v daleko masívnější podobě dávno. Kolik lidí se ještě bude muset zabít třeba na křížovatce U sloupu (E55, TA-CB), aby tam někdo tu 70-ku dal !!! Takhle našim doprvním inženýrům a policistům leží na srdci naš bezpečnost. Hlavně, že se utratí 1,5 miliardy za represivní prostředky a vystupňuje buzerace, že ano !

Jirkak 20.7.2006 8:01

Souhlas,no, ale co dál?

Jo je to vše  pravda,je to dobře napsaný, lze je  souhlasit. Jenže  zní to natolik rozumně, že  to  realizace  je  až utopistická

Hnyk 20.7.2006 7:56

Viditelá policie v Německu???

Bydlim v zóně 30 a když se tam měří rychlost, tak chlapíci stojí v řadě zaparkovaných aut a radar je nenápadná šedivá bedýnka schovaná za zaparkovanou dodávkou tak, aby ji nebylo z dálky vidět. A jindy jsem zažil (naštěstí náhodou jako cestující autobusem, protože auto bylo v opravě) jak na úseku, kde asi 300 m za omezením rychlosti stojí dobře vyditelný stacionární radar,  policajti schovali mobilní radar do vysoké trávy asi 100 m před stacionárním radarem, sami zalezli za stromy, a blýskalo se a blýskalo...

Martin 20.7.2006 7:37

I ve slušných zemích se schovávají za keříky...

Pokud považujete Rakousko za slušnou zemi, pak mohu potvrdit, že i rakouská policie  se s měřením rychlosti schovává za keříky...

Před dvěma lety jsem to vididěl vlastním okem: u Holabrunnu, přehledný mírně se svažující úsek silnice 1. třídy (vmax 100), přes křižovatku rychlost omezena na 70. Policejní Golf s radarem stál za sromy a keři a tu sedmdesátku pochopitelně měřili směrem z kopce dolů, aby měli jistý výdělek.

Mě nezměřili - jel jsem v autobuse jako cestující. :-)

spaldings 20.7.2006 14:36

Re: I ve slušných zemích se schovávají za keříky...

no, správně by měl být nadpis, "I ve slušných zemích se NELUŠNĚ schovávají zakeříky". Ukazuje to jen, že jde primárně o co největší počet zjištěných přestupků a co nejvíce vybraných peněz. Velice snadné by asi bylo, kdyby Husák, místo ježdění vysokou rychlostí, si nechal od Bambase zdokladovat, kolik stojí řidiče na daném měřícím místě jedna nehoda - tedy kolik peněz tam vybere policie a kolik se tam vlastně stalo nechod.  Ono by to bylo zajímavé pro celou ČR.

jonáš 20.7.2006 15:30

Re: Re: I ve slušných zemích se schovávají za keříky...

Ale houby, ono jde o to abyste jel v obci padesát od cedule k ceduli, ne jen těch 200 m kolem radaru -- jo, ty přísný limity a drsný sankce zavedli právě kvuli vám. Konečně ;-P

adelaid 20.7.2006 7:20

Množství bodů

Proč se připisují body jen těm, kterým byly odebrány za přestupek a potom jsou hodní? proč ne i těm, kteří jsou hodní od začátku_

Netřeba 20.7.2006 6:52

Policie by se měla přestat schovávat za keříky.

A buzerovat šoféry za překročení každé stanovené rychlosti v každém vhodném místě pro radar. Kdyby se tito tři až čtyři sokolíci místo schovávání se za autobusovou čekárnu a následný odchyt hříšníků procházeli po ulicích, udělali by pro bezpečnost nejen silničního provozu mnohem víc. Dvojnásobně platí pro měšťáky.

Jenže to by byla prd výslednost. A umíte si představit, když po službě jdete (dřív to byl náčelník, dnes je to vedoucí - jako v samoobsluze) nahlásit výslednost a řeknete: "Ve zvýšené míře jsem se věnoval prevenci bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, mám pouze dvě (tři) pokuty  za závažné dopravní přestupky (např. otáčení ve světelné křižovatce)." A starej se zvedne a zařve: "Dvě pokuty !?  To já když se naseru a vyjdu ven, vyberu za pět minut!" Co uděláte příště?

A to nepíši o organizovaných buzeracích typu Kryštof. Předpokládám, že Langer, jakožto nový ministr vnitra, tento výmysl svého tolik kritizovaného předchůdce Grosse zruší během prvních 15 minut ve funkci.

Petr 20.7.2006 7:23

Re: Policie by se měla přestat schovávat za keříky.

Za pasivní antiradar uložit pokutu 100 000 Kč podle ředitele republikové dopravní policie Bambase je možné proto, že se řidič předem dozví, že policie na silnici měří. A tím, že řidič zpomalí a policie mu tím pádem nezměří překročení povolené rychlosti,  nedostane pokutu a tím nezákonně ovlivňuje činnost radaru a maří úřední výkon.

 

Potom by ale, podle zvráceného výkladu páně Bambase, bylo možné pokutovat i všechny řidiče, kteří jen zpomalí na předepsanou rychlost když na silnici uvidí policajty, čímž znemožní dostat pokutu.

Netřeba 20.7.2006 7:38

Re: Maření úředního výkonu.

Tím je i např. upozornění na světelné tabuli s nápisem: "Pozor, radar." Občas se v některých obcích nachází i s informací, kolik právě jedete.  Je tedy naprosto logické, že tato tabule maří úřední výkon a obce by měla dosat 100 000  Kč pokutu.

spaldings 20.7.2006 14:41

Re: Re: Maření úředního výkonu.

No já myslím, že než obec 100 tisíc, by mlě pan Bambas dostat v prvním kole dlouhodobou dovolenou, než ho ta intelektuání bouře přejde.

Medák 20.7.2006 13:49

Re: Re: Policie by se měla přestat schovávat za keříky.

Měli by je postihnout za finanční únik,pač státní rozpočet nedostane penízky z pokut.

Jedeš moc-policajty na tebe,

jedeš málo-berňák na tebe

Puk 20.7.2006 22:46

Re: Re: Policie by se měla přestat schovávat za keříky.

dřív nebo později ten Pimpas přijde na to, že také tachometry v autech znemožňují dávat pokuty, neb upozorňují na překročení povolené rychlosti. Myslím, že se z toho přímo ukázkově zblázní :-)

Nekuřák 20.7.2006 10:42

Re: Policie by se měla přestat schovávat za keříky.

Já sem s prominutím pastnu svůj včerejší příklad, proč jsou lidi na poly-cayty nasraní: místo aby policisté chytali ožralé a závodící gaunery na nebezpečných místech, číhají za bukem v místě, kde např. změť protichůdných značek řidiče poplete. Nebo třeba mně se nedávno stalo, že v uličce, kudy v centru Prahy denně  projíždím domů (bydlím v centru), přes noc změnili jednosměrku na opačnou -otočili ji- a druhý den chytali domácí (kteří mají stejně jako já tuhle trasu zautomatizovanou), za to, že tenhle podtrh přehlédli. Nepovažuji tuhle podpásovku za fair, i když věcně měli pravdu. Jezdím hodně, protože to souvisí s mým zaměstnáním a od té doby co mám řidičák, jsem neměl jedinou nehodu, a jediné moje přestupky souvisí s parkováním : nemám totiž kde zaparkovat, protože vyhrazená rezidentní stání v centru okupují z 60% auta, která tam nemají co dělat. Tímhle unfair jednáním, které jak všichni víme je v Česku pro policii typické  -místo aby chytali lumpy zjednodušují si práci - si vykoledují akorát nenávist.

skeptik 20.7.2006 6:10

v zásadě souhlasím s autorem

Za velkou chybu při zavádění nového zákona však považuji to, že se nezveřejnilo to, jak se rychlost měří a hlavně jak se vyhodnocuje. Přesněji, jak jsou řidiči chránění proti tomu, aby neplatili za chybu měření (o tom že žádný přístroj na světě neměří - a ani nemůže měřit - absolutně přesně se jistě není třeba bavit). Čili zda jsou radary korekčně nacejchovány již tak, aby zobrazený údaj byl vždy a garantovaně pod maximální chybou daného přístroje, či zda korekci možné chyby měření provádí až policisté při vyhodnocení rychlosti daného vozidla. Kdyby se toto oficiálně včas a jasně vysvětlilo, tak by to jednak bylo vůči řidičům korektní a jednak by odpadla spousta příspěvků různých chytrolínů, kteří sice nemají o praxi měření ponětí, přesto ale vědí, že je to zaručeně špatně a protizákonné (viz např. 'Pokuta za 53 je protiprávní!').