2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R.J. 6.9.2009 16:24

Jelikož jsem jezdil s tramvají

pamatuji si hodně z Drážního zákonu, pro tramvaje platí D1/2 , ač neznám situaci v Ostravě, stejně si myslím , že měl na houby advokáta, který neměl specializaci na kolejovou dopravu. Zde v Praze se stal před 25 lety kdy jsem jezdil, případ kolegovi , jel na červenou, čočky na odbočení stůj, ale auta  a tramvaj měla pro rovně zelenou,  paní přecházela také na červenou na přechodu pro chodce, boční ulice,  porazil jí a ona na následky pádu zemřela do 48 hodin, měl to na triku celé. Advokát , specialista na dopravu mu uhrál podmínku. Prokázal jen  spoluvinu. Vím , nejde srovnávat , také nechci omlouvat toho řidiče, jeho vina je naprosto jasná, ale určitě jezdit  vlastně na náhodu,jestli se řidič nepřekoukne a přenášet na něj celou zodpovědnost,  to je myslím v 21 století zcestné a trestuhodné, žádné řeči o tom , že se tam tak jezdí od dob krále klacka na tom nic nemůže změnit.  Je zajímavé, že najednou tam dají čočky, asi, proč ? Když je to podle nich po staru bezpečné ? Je také krásné, jak říkají, že by to bylo drahé, těch drátů, stovky kilometrů jsou určitě natahány v Ostravě pro kolejovou dopravu, ale pár kilometrů drátu by je najednou zruinovalo. Nevím, asi by u soudu zodpovědní za drážní těleso a provoz na něm vyhráli, ale jejich nadřízení je mohli vyrazit, ať jdou "šetřit" jinam. Podle mě , tací "experti" nemají tam kde je velká zodpovědnost co dělat.

R 6.9.2009 16:46

Re: Jelikož jsem jezdil s tramvají

Asi máte pravdu, dneska už by takové věci neměly být jen na tom řidiči. Taky asi šikovnější advokát by dostal na trestnou lavici i ostravský Dopravní podnik.  A vina by nevisela jen na tom řidiči.  Do takových tratí se totiž obvykle neinvestuje, protože do dědiny jezdí tak pár desítek cestujících. Dokud se něco nestane nebo dokud na radnici se z nějakého důvodu nezačnou speciálně zajímat o takovéhle "vesnické" tratě a nenalejou do nich příslušné miliónky......

David 5.9.2009 20:27

lhostejnost?

Proč ti lidi v šalině nekřičeli na řidiče, aby počkal na křížení s druhým šmirglem?  Lhostejnost ?   Nebo názor , že odpovědnost nese přece řidič Hroch? 

lesov 6.9.2009 8:43

Re: lhostejnost?

Protože nevěděli, co se stane a mysleli na něco jiného, hezkého. Třeba jak vojedou sousedovi hřebíkem auto nebo bez hřebíku manželku.

Kdyby věděli, co se stane, tak by myslím, křičeli... ;-)

M. Zima 6.9.2009 10:22

Možná, že

by bylo jednodušší říct: Protože žijí v českém bordelu. Ale to Vaše se čte lépe (Až na malou nejasnost s tím hřebíkem na sousedovu manželku).

R 6.9.2009 8:51

Re: lhostejnost?

Protože neměli zpaměti nastudovaný jizdní řád a nevěděli, že se na té zastávce zrovna tehdy mají tramvaje křížit. A pokud věděli, mysleli si, že je zrovna nějaká změna a křížení odpadlo.

R. J. 5.9.2009 17:52

Nevíte jak tam vypadá místní situace?

Jestli se jezdilo na "čočky", nebo na příkaz ? nebo jen podle j. řádu a výhybnu ?

oh 5.9.2009 22:00

Re: Nevíte jak tam vypadá místní situace?

Jezdilo se jen podle jízdního řádu. A navíc křižování s protijedoucí tramvají nebylo pravidelné. Takže byla jen otázka času, kdy se něco takového stane. Vedení DP o stavu vědělo a nic neřešilo polde pravidla: kdo nic nedělá, nic nezkazí...

R 6.9.2009 8:56

Re: Nevíte jak tam vypadá místní situace?

Linka tam v té době jela 1 - 2 x za hodinu. Během špičky maximálně 4x za hodinu. Za směnu se na té lince řidič otočil odhadem tak 10 - 15 x. Není tedy problém si zapamatovat nebo mít vytažený jízdní řád, kdy na kterých jízdách je potřeba na kolegu v druhé tramvaji počkat a kdy počkat není třeba.

M. Zima 6.9.2009 10:18

Vaším pojetím bezpečnosti kolejové dopravy

se presentujete coby český expert, na jehož halus ta husa v taláru ten svinský rozsudek postavila.

krmič 6.9.2009 13:25

Re: Vaším pojetím bezpečnosti kolejové dopravy

A ten archiv, co se propadl v Kolíně na Rýnem, to bylo o bezpečnosti německé kolejové dopravy (metro).

krmič 6.9.2009 13:39

Re: Vaším pojetím bezpečnosti kolejové dopravy

Tedy zrovna tam neprobíhala doprava, ale stavební práce. To se dá tím spíš zabezpečit.

M. Zima 6.9.2009 21:33

Tady jde přeci o to, jak se zachovala justice, že v Koeln porušili předpisy není zpochybňováno.

R.J. 6.9.2009 15:56

Re: Nevíte jak tam vypadá místní situace?

Bylo to v "notách" zaznamenáno a bylo upozorněno v příkazu k jízdě ? Štítku ?

krmič 5.9.2009 14:44

Může mi někdo vysvětlit

proč nehoda tramvají je tak úžasně medializována a proč vyvolává tak vášnivé diskuse? Když se stane nehoda se stejným počtem mrtvých na silnici, tak je to jen na krátký šot v televizi a všichni, kteří tady na NP diskutují, proklínají Novu, že se vůbec opovažuje něco takového dát do zpráv. Když spadne letadlo, 200 mrtvých jenom tak (abych citoval F.R.Č.), považuje se to za normální, proč se vzrušovat. Ale když se srazí tramvaje, tak lidé, kteří pravděpodobně tramvají nikdy nejezdí (nejsou přece socky!) se mohou zjančit. To opravdu nechápu. Jistě, rozdíl je ten, že ve svém automobilu si za to odpovídáte sami, to bych ještě bral. Ale v autobuse, letadle, na lodi jste odkázáni na jiné, stejně jako v tramvaji. Že tomu šlo předem zabránit? Ale to je přece vlastnost každé nehody, že by  jí bylo možno (teoreticky) zabránit, kdyby... Přitom jen ta tramvaj vzbuzuje takové emoce.

M. Zima 5.9.2009 19:15

Kde je na tom,

že tu někdo upozornil na další aktuální nespravedlivý rozsudek "úžasná medializace"? (BTW: Ani po technické stránce jste problém nepochopil)

krmič 6.9.2009 13:31

Re: Kde je na tom,

Asi jste z Němec nepozoroval, že o této nehodě vyšlo bezpočet článků a byly napsány stovky diskusních příspěvků od té doby, co se událost stala, což bylo před víc než rokem. Připadá mi to naprosto neúměrné celé záležitosti (okrajová linka, kde jezdí pár lidí, Pražáci vůbec netuší kde to je). Neměl jsem na mysli jenom tento poslední článek.

M. Zima 6.9.2009 21:29

Ale pozoroval jsem,

ale uvědomte si, že nejméně 80% článků na NP míjí téma, že to v jiných českých médiích, včetně ČT není lepší, a že zde jde o konkrétní bezpráví na konkrétním člověku.

jezevec 5.9.2009 13:10

Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Ovšem v případě nehody tohoto rozsahu s ním měli stát na lavici obžalovaných všichni, kdo se na tom spolupodíleli, a měli dostat stejné tresty. Ten kdo to projektoval, ten kdo to schválil do provozu, ten kdo nereagoval na stížnosti byly-li již nějaké předtím, ten kdo řekl že na semafor nejsou peníze (zajímalo by mne, kolik by ten semafor stál, a v jak drahém oný člověk jezdí autě).

krmič 5.9.2009 14:48

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Ten kdo to projektoval je dávno v hrobě, jezdí se tam víc než 60 let.

jezevec 5.9.2009 14:57

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

zkus hádat

(hint: v takovém případě už ho soudí někdo jiný, ale zbytek seznamu zůstává)

lubošek 6.9.2009 0:47

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

to jo ale jak mluvili ty borci z těch kanclů(co maj sedět),všimli ste si kolik měli kompjutrů.asi na ty výhybky

krmič 5.9.2009 14:58

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Podle vás by při každé silniční nehodě měl sedět ten, kdo tu komunikaci projektoval? Protože nezabránil tomu, aby se auta mohla srazit?

Zpátky k té trati - před desítkami let byl v soupravě nejenom řidič, ale ještě průvodčí (většinou myslím dva), který by mu asi nedal signál k odjezdu.

jezevec 5.9.2009 16:40

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

nemyslim si že při každé nehodě by měl jít sedět její projektant.

ale pokud by někdo vyprojektoval oboustranně průjezdnou komunikaci jedním pruhem, do nepřehledné zatáčky, na které by nebylo vidět a vědět kdo má přednost - pak bych ho poslal sednout s čistým svědomím. protože vyprojektoval smrtící past, což bylo opakovaně prokázáno (hrochuv incident nebyl první, byl jen první tragický).

jakož i toho, kdo z trati sundal průvodčího, pakliže původně to alespoň bylo projektováno na ruční signalizaci průvodčím.

krmič 6.9.2009 13:37

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

"pokud by někdo vyprojektoval oboustranně průjezdnou komunikaci

jedním pruhem, do nepřehledné zatáčky, na které by nebylo vidět a vědět

kdo má přednost"

Ale no tak, takových míst je přece spousta.

krmič 6.9.2009 13:46

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Ona to vlastně původně byla železniční trať, oficiálně malodráha, někdy od 20. let, s parním provozem. To jen taková poznámka k tomu projektování.

Jinak na železnicích ČD se taky dnes ruší výpravčí a občas se tam něco s něčím srazí, vzdor dokonalému zabezpečení. Nedávno třeba nedaleko v Paskově.

R 6.9.2009 8:49

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

No, průvodčí by mohla něco namítnout ale taky by mohla mlčet a srážka by se stejně konala. V kompetenci průvodčí byla, pokud si dobře pamatuji, signalizace, že všichni co měli, nastoupili a vystoupili, dneska ji nahrazují tlačítka. V kompetenci řidiče, předpokládám, bylo i tehdy "provádění" trasy, to znamená jestli na výhybce se zavřenou tramvají čekal na protijedoucí tramvaj nebo ne.  Průvodčí mohla něco namítnout, ale klidně nemusela.

krmič 6.9.2009 13:51

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Jenom taková jemná poznámka: v době, o které mluvím (průvodčí), se dveře tramvají nezavíraly :-)

R 6.9.2009 16:51

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

Je fakt, že průvodčí v tramvajích prakticky nepamatuji, jako vesnické dítě pamatuji spíš průvodčí v autobusech.

Velký širý rodný lán 5.9.2009 18:15

Re: Toho řidiče nikdo nenutil jezdit na tak supernezabezpečné trati, jezdil tam dobrovolně a za známých parametrů trati.

to je pravda,že tam jezdil dobrovolně,ale co měl dělat,když místo generálního a různých podředitelů a jiných managorů bylo již obsazeno